Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

paraboloida

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Kod pocztowy
    03-321
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

paraboloida's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Pięknie dziękuję. Analogicznie wlot około 700cm2? Rozumiem, że umiejscowienie wylotu w dwu kratkach na wysokości 170cm od podłogi, 70 cm od sufitu i drugiej poniżej powiedzmy 130 cm od podłogi 110 od sufitu będzie ok? Wloty chcę umieścić 2 na ściankach bocznych, jak najniżej. Wylot na froncie.
  2. Czyli w twojej opinii jakie powinny być przekroje? Rozumiem, że głównym problemem jest wylot?
  3. Czy mogę poprosić o weryfikację tych wartości dla mojego kominka(hajduk 11kW jak powyżej). Producent podaje w instrukcji minimum 50 cm na 1kW wlot, a wylot 1,4 razy wlot. Czyli powierzchnia czynna wlotu 550cm2, powierzchnia czynna wylotu 770cm2. Czy te wartości wyglądają sensownie, czy coś należy zmienić w waszej opinii? I jeszcze pytanie o wysokość umieszczenia kratki wylotowej. Producent podaje w instrukcji, że powinna być ona umieszczona metr lub więcej poniżej sufitu. Pomieszczenie mam niewysokie 2,44 metra dawało by to kratkę umieszczoną na wysokości 1,44 m od podłogi. Półka od komory dekompresyjnej umieszczona 170 od podłogi. Jak dobrze rozumiem wylot powinien być bezpośrednio pod "półką". Trochę to się gryzie ze sobą. Czy dobrym rozwiązaniem będzie danie 2 wylotów, jeden większy na wysokości 170 cm, bezpośrednio pod półką, a drugi na wysokości powiedzmy 120-130 cm? Zważywszy, że obudowa nie będzie szeroka ciężko zmieścić kratkę o powierzchni 770cm2 pomyślałem więc o dwu sztukach. Raczej chciałbym uniknąć wylotów narożnych, mocno osłabiły by konstrukcję w narożniku, którego nie mam jak solidnie zamocować.
  4. @dbx Rozważałem taką możliwość. Wydaje mi się, że dam rady ten kawałek ( to w sumie będzie nieco ponad metr licząc od góry kominka) wyczyścić od dołu. Mam taką szczotkę nylonową na dość gibkim drucie, jak wysunie się deflektor powinno dać radę. Jeśli się mylę, proszę o korektę. @Kominki Piotr Batura Drewniany jest na 100% sufit pod KG (zwykłym, nie fire), Zakładam, że położenie jednej płyty około 70 cm od sufitu plus komora dekompresyjna i druga płyta zamocowana do sufitu załatwi sprawę? Ściana za kominkiem jest ścianą, nie tyle drewnianą co "specjalnej troski" chciałem ją więc potraktować jak drewnianą, na wszelki wypadek. Jak wierciłem dolot powietrza to wygląda to tak, że jest płyta KG (zwykła), za nią marny pustak (jakiś ciemno szare badziewie, kruszy się mocno), a za tym podwójny styropian. Jak pisałem w tym miejscu był już kominek wcześniej. "Majster" który go robił znał tą chałupkę lepiej niż ja i z jakiegoś powodu dał tam podwójną izolację (KG fire>stelaż> wełna fire rock>kg fire>drugi stelaż>zwykła wełna>Zwykły KG do którego teraz się dokopałem>stelaż>pustak...). Chciałbym to zrobić bezpiecznie. Co do zabudowy mam jeszcze taki pomysł, by z dwu płyt wyciąć środki i zostawić powiedzmy 10cm "ramkę". Położone w poziomie na wysokości kominka tworzyły by rodzaj nadproża, podtrzymując "wiszący narożnik". Ma to sens, czy herezję prawię?
  5. [ATTACH=CONFIG]466143[/ATTACH] Zerknijcie proszę, czy takie podłączenie jest poprawne. Testowane kilka razy, za pierwszym odpaleniem było trochę dymu, ale to pewnie nowy kominek się "wypalał". Teraz paliłem 5 razy nic nie uchodzi. Rury podłączone na sucho, bez uszczelniacza "na próbę", ale nie wiem czy jest sens rozkładać i sklejać to jakimś mazidłem. ceramika połączona kielichem 250mm (średnica zewnętrzna 240), uszczelnione sznurem 6mm, niestety 8mm nie chciał wejść. Na wyjściu z komina kryza dwuścienna, wszystkie łączenia kielichem do góry. I przy okazji pytanie. Widziałem na filmikach YT, że ekspert tłumaczył, iż jeśli ściana, lub sufit jest drewniana, należy dać 3 warstwy płyt KW (vitcas, skamol itp.). Nigdzie więcej się z tym nie spotkałem, ale wolę dmuchać na zimne.... Czy naprawdę trzeba dawać aż 3 warstwy tych płyt? Nie wystarczy jedna lub dwie? A może lepiej 2 warstwy i powietrze pomiędzy nimi?
  6. Dzięki. To cenne uwagi. KG z wełną a starym kominku miałem w temperaturze otoczenia praktycznie, myślałem, że KW tak samo się zachowa. Na odpowiedź i uwagi od Piotra bardzo liczę. Czekam cierpliwie. Bloga staram się czytać w międzyczasie, ale jest tego kosmicznie dużo, a człowiek się spieszy.
  7. No tu mnie zaskoczyłeś. Wydawało mi się, że ona ma izolować, czyli raczej odbija i rozprasza ciepło. Przecież po to się ją daje by chroniła drewno. Czy coś mieszam? I jeszcze przy okazji pytanie o sznurek w kontekście połączenia jak powyżej. Jaki sznur i ile go kupić? Zakładam że różnica między 240 mm ceramika, a 250 kielich daje około 5 mm szczeliny na całym obwodzie. Powinno się kupić miękką 6mm i ona się ugnie? Czy dać grubszy/cieńszy? Ile okręceń powinno być? Jeden obwód to około 75cm, kielich ma głębokość około 5 cm, czyli powinienem sznurkiem 6mm zrobić około 8 okręceń by go wypełnić. Łącznie da to ponad 6 metrów sznurka.... Chyba za dużo? Jak rozumiem to się łączy na sucho, żadnych mazideł ceramika>sznurek>stal?
  8. A czy praktykuje się obudowy hybrydowe, jak wyżej pisałem? Chodzi mi o zabudowanie tylnej i lewej bocznej ścianki jakąś AccuPłytą, a front i prawą stronę (tam gdzie jest ten nieszczęsny wiszący narożnik) z płyt KW? Jest szansa, że nie popęka to? Czy darować sobie ten pomysł?
  9. Dzięki za odpowiedź. Planowałem inny mniejszy i z prostą szybą, a więc łatwiejszą obudową. O hajduk nawet nie myślałem, bo za drogi. Ale jak żona i matka zobaczyły na żywo i okazało się, że hajduk może być tańszy od planowanych kratek bo model właśnie zastępowanie nowym to dyskusji nie było. Co do zostawienia hajduk bez obudowy, to rozważałem taki pomysł. Upadł że względu na dzieciaki. Mam chrześniaków w wieku przedszkolnym, żywe srebro, nie upilnujesz, a ta obudowa chyba robi się mocno ciepła. Ale cały czas chodzi za mną pomysł zupełnie niezależnej obudowy od ścian, mniejszej jak typowa na obrazkach, z szamot i tylko miejscami izolowany KW. Patrz pytania powyżej. Czyli co, kupować redukcję i robić jak napisałem wbrew mainsreamowi, a zgodnie ze sztuką?
  10. Taka wątpliwość mnie naszła. Wszyscy komin ceramiczny z rurami łączą wkładkami jak powyżej. @Kominki Piotr Batura Pisał, że zawsze lepiej łączyć kielichem do góry. Mam wrażenie, że jest tu sprzeczność. Czy więc lepiej by było, zakładając, że ceramika ma średnicę zewnętrzną 240 dać coś takiego https://allegro.pl/oferta/redukcja-stal-czarna-komin-fi-250-200-kominek-13765183721 Czyli objąć ceramikę kielichem 250 uszczelnić sznurem i mieć cienki koniec 200 do kielicha w kolanie? Dobrze myślę, czy przesadnie kombinuję, lub coś źle zrozumiałem?
  11. To może żeby nieco pobudzić wątek wstawię fotki. Sytuacja ogólna [ATTACH=CONFIG]466010[/ATTACH] I kolejne pytanie. Mam taki wlot do komina i wylot z kominka. [ATTACH=CONFIG]466011[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]466012[/ATTACH] Prawidłowe połączenie to: Od strony komina: https://allegro.pl/oferta/przejscie-redukcja-na-komin-ceramiczny-200-200-11178400034?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=YTIwMDRlMTAtY2FjZi00YmM5LTlmOGMtMGQ5NmIzNjU3YTE3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2c3af570-097a-4d31-b695-3882afdf50d3 kolanko 45stopni Rura prosta Kolanko 45 stopni Od strony kominka: kryza https://allegro.pl/oferta/kryza-kominowa-fi-200-12543880891
  12. Na tabliczce znamionowej jest napis DWU15/11-LG/2/050115 To chyba dokładny typ i numer seryjny. Poniżej kilka norm i parametry. Przepraszam za post pod postem, ale nie mogę edytować poprzedniego.
  13. Zgodnie z wpisem na gwarancji model to volcano 2pt. Starszy model kupiony nowy z ekspozycji. Nie jest to wersja S. Ma szamot zamiast ceramiki i jest nieco głębszy.
  14. Sufit to KG powieszony pod liche drewniane okrąglaki. Na nich leżą deski i ocieplenie z waty, a powyżej deski i papa. To naprawdę komórka. Tyle że Matka mi się uparła żeby na działce mieszkać. Fotki poszukam. Mieszkam 20 km dalej.
  15. Dzięki za odzew, juuż wyjaśniam. Płyty akumulacyjne są ciężkie. Ściany to KG mocowane na stelażu do pustaka fatalnej jakości. Były problemy by podwiesić piec gazowy. Nie jestem specem, ale bałbym się zawiesić na ścianie. To był taki domek działkowy, tylko moja Mama zdecydowała się tam przenieść na emeryturze. Wysłaliśmy fundament, zrobiliśmy ogrzewanie ociepliliśmy itd. Jak na mój stan wiedzy to musi być konstrukcja samonośna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...