Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

aresior

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    162
  • Rejestracja

aresior's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. no z tym żadko to przesadziłem. mogłem napisac sporadycznie albo jeszcze inaczej ale tak ...
  2. czesc martii, sprawdz najpierw czy ja "pociągniesz" gdzieniegdzie gładzią - to czy nie będziesz miał różnicy w strukturze ściany. część bedzie idealnie gładka (sam piszesz - "lusterko") a część taka jak tynk gipsowy. polecam Ci akryputz ze śnieżki. kup worek i spradź czy Ci pasuje. jeśli wolisz od razu na lusterko to sprawdz z rigipsa taki w worku z zielonym tłem (nie pamiętam nazwy). ten wychodzi dużo twardszy i szary. a konsystencja to twoja sprawa. trzeba próbować. pozdrawiam
  3. cześć wybraliśmy dovre i byłem bardzo mile zaskoczony ja do nas przyjechał. jakość bardzo wysoka. nie było się do czego przxyczepić. wkład dovre 2180 CBS. ruegg był dla nas za drogi. o wiele. ooooogromny. choć pewnie bywają większe. polecam dovre. aresior
  4. cześc barrakuda, żadko ostatnio zaglądam na forum. właśnie ze względu na takie pyskówki. i po co to komu? wyrażę więc tylko swoje osobiste zdanie, które nikogo mam nadzieje nie obruszy. forum jest by wymieniać poglądy a nie obrzucać się błotem. ale do rzeczy. odradzam zbyt duże rozpiętości. zmiany pozornie tylko są łatwe. terriva (jest kilka rodzajów) ma faktycznie ograniczenia. im większa rozpiętośc - tym wyższy musi byc pustak (i gęściej belki) a to kosztuje bo nadbetonu też musi być więcej. jeśli nie zastosujesz się do zaleceń to producent nie daje gwarancji. teotetycznie nie powinno się nic stać ale czy stac Cię na ryzyko przy takiej inwestycji? poza tym przy zbyt dużej rozpiętości istnieje ryzyko ugięcia się stropu. jak wspomnę tylko te podciągi u nas to mnie krew zalewa, że nie zrobiłem ścian nośnych. Wiesz ile kosztuje taka bela stali oblana betonem? mało tego (ciebie to nie dotyczy bo nie będziesz miał poddasza - bardzo mądra decyzja) - na poddaszu taniej jest wymurowac ściany a potem się w nie wkuć przy instalacjach niż robić wszystko z karton - gipsu. ściany nośne w budynku są zatem bardzo przydatne. krótsze belki terriva łatwiej wrzucić na strop. na pustakach na ściany nośne raczej nie zaoszczędzisz - na ławach również. to raczej ta tańsza część inwestycji i proponuje podejść do sprawy bez zbytniego porównywania cen. jeśli nie planujesz poddasza to może jednak strop drewniany - gotowe wiązary to szybki spodsówb na dach. po co lac beton na strop po którym nikt nie będzie chodził. no ale każdy ma swoje zdanie. sugeruję wybór projektu z wewnętrznym ścianami nośnymi. pozdrawiam aresior
  5. cześć , mamy bardzo podobny projekt. o mostek się nie martw. z garażu kawałek do części mieszkalnej masz. przerabiamy właśnie ten element ale trochę późno zreflektowaliśmy się bo na etapie kostki. zakończ betonem ale tak, zeby kostką dojechać do niego (weź pod uwagę jeszcze wysokość płytek w garażu). spotkanie płytek i kostki powinno nastąpić pod bramą garażową. płytki które "wyłażą" spod bramy to kaszana i obciach. swoją drogą pękają. wersja 2 wydaje się trafniejsza tyle, zeten styro warto "skończyć" wcześniejzeby krawdź miała podparcie. pozdro aresior
  6. cześć , mamy bardzo podobny projekt. o mostek się nie martw. z garażu kawałek do części mieszkalnej masz. przerabiamy właśnie ten element ale trochę późno zreflektowaliśmy się bo na etapie kostki. zakończ betonem ale tak, zeby kostką dojechać do niego (weź pod uwagę jeszcze wysokość płytek w garażu). spotkanie płytek i kostki powinno nastąpić pod bramą garażową. płytki które "wyłażą" spod bramy to kaszana i obciach. swoją drogą pękają. wersja 2 wydaje się trafniejsza tyle, zeten styro warto "skończyć" wcześniejzeby krawdź miała podparcie. pozdro aresior
  7. polecam wlot fi 20. najłatwiej do takiego zamontować jakiś większy wkład bez zbednych redukcji itd pozdr. aresior
  8. cześć, kominek z powietrzem doprowadzonym z zewnątrz - polecam to rozwiazanie. mamy dovre z opcją doprowadzenia i to się sprawdza. oczywiście nie wystarczy sama kurtyna powietrzna. trzeba palić suchym drewnem. a zapewniam, ze do spalania potrzebne sa ogromne ilości powietrza. chyba, że chcecie otwierać okna zimą żeby sobie ogrzac dom kominkiem. odradzam wersje CO bazujące na kominkach jako głównym źródle. polecam wkład dovre - model chyba 2180. rewelacja. masywny, wysoki standard wykonania, duuuuża szyba (choć bywają wiuększe) z doprowadzeniem powietrza i kurtyną powietrzną. zastanawiałem się czy warto wydać 4500 PLN. zapewniam, ze jak go tylko rozpakowałem stwierdziłem, że warty swej ceny. widziałm laudele i uniflamy. sorki ale to nie ta klasa. oczywiście cena odpowiednio niższa. mamy wentylację grawitacyjną ale ponoć ten dovre 2180 znakomicie sprawdza się przy rekuperacji. pozdrawiam i polecam dovre aresior
  9. mazena, mam "tynk o fakturze "baranek" 1,5. chciałem 2,0 ale było dużo drożej. akrylowy z firmy farby kabe. nam się bardzo podoba. fotek nie umiem wkleić. jeśli chcesz moge Ci przesłac poglądowe na e-mail. na podstawie małych próbek nie podejmuj decyzji. lepiej najpierw zobaczyć dany kolor na żywo. można ewentualnie kupic np. 3 l farby i pomalowac jakąś powierzchnię. wtedy zobaczysz czy to jest kolor, jaki Ci się podoba. mnie kornik się nie podoba. rzecz gustu. pozdr. aresior
  10. aresior

    Drzwi Stobrawa

    cześć, czy chodzi Wam o firme stobrawa z siedzibą w okolicach świerczowa/namysłowa w woj. opolskim? kupiłem u nich drzwi stalowe, w których sprzedaży pośredniczą. przyjechały szybko. z nimi wszystko ok. jednak drewnianych po wizji lokalnej to bym nie zamówił. rzecz gustu. za 2000 PLN można mieć drzwi "pod wymiar" z meranti, z osprzętem (2 zamki gerda, klamka i szyld) w patyniowanym mosiadzu i z montażem. takiekupiłem jako wejściowe. z tego co wiem w stobrawie to materiał to sosna. warto zajrzeć do miejscowych stolarzy. polecam szczególnie tych, którzy specjalizuja się w produkcji drzwi pozdr. aresior
  11. czesc draven, na szczęście zaczęliśmy wykańczanie od góry. nie wiem co rozumiesz jako wykończenie poddasza. płytki, panele czy może ocieplenie i płyty karton gips i posadzkę. jeśli panele, malowanie to ok. jeśli poadzkę cementowa i zabudowę karton gisem, ew. tynkowanie to odradzam. nawet schludne ekipy nie sa w stanie zapobiec brudzeniu. masa syfu przy zabudowie płytami. wyobraź sobie, że po twoich schodach drewnianych ktoś kilkaset razy wchodzi w obuwiu roboczym z narzędziami, gładziami i szpachlami. a co z panelami. nawet a5 nie dadzą rady. "uciąganie posadzek" to tez w muratorze tylko tak czysto wygląda. w kazdym razie doradzam zrobienie ocieplenia (latem strasznie goraco się robi) z wełny i położenie folii. sama wełna nie wystarczy. chyba, że ją na stropie położysz. na strychu nad garażem dałem tylko wełne i teraz żałuję, że nie obudowałem od razu. teraz nawet przy raczej wysokich temperaturach jest raczej chłodno. pozdrawiam aresior
  12. mike, pustak keramzyt z wkladką odpuść sobie. sciany jednowarstwowe to są fajne katalogu. w praktyce na budowie bywa różnie ze spoinami. w praktyce znajomy który wybudował jednowarstwową ścianę (chyba ze 40 cm miała) po jednym sezonie ocieplał ją 10 cm styropiany bo mu "wiało". co z tego ze jest styropian w środku skoro fachman może różnie poskadac pustaki i "zrobi się" szczelinka. mam dom z keramzytobetonu z długołeki k. wrocławia. 24 cm + 12 cm styropianu i taką technologię ci polecam. duże bloczki i buduje sie szybko i bez zbędnych szczelin. dziś chyba jednak zrobiłbym sciane trójwartwowa z elewacją klinkierową. wcale nie wychodzi wiele drożej. pozdr. aresior
  13. cześć luk_25, polecam montaż listew startowych. niewielki stosunkowo wydatek a chłopaki zaczna równo a dodatkowo listwy mają wyprofilowany kapinos. zakładam, że cokół będzie cofnięty w stosunku do całej elewacji. robiłem elewację we wrześniu - październiku 2007. styropian termoorganika gold i ikopal. 12cm. icopal lepszy bo równiejszy. jak chcesz zobaczyć szpary przy reklamowanej termoorganice to puszczę ci foty bo nie umiem publikować na forum. klej izolbet. bardzo ważne żeby siatkę o właściwej gramaturze (145 - co najmniej) zatapiac w kleju. partacze idą na szybkość i mocuja gwoździem i heja z klejem. pamiętaj że nie tyle materiały co wykonanie jest ważne. u mnie chłopaki najpierw lecieli z warstwą podkładową kleju, potem z siatka i zatapianie w kleju. później wygładzanie. tyle, że to trwa. polecam też profile do wykańczania otworów. nie tylko narożniki. niezłe są takie plastykowe narożniki. mają boki sfazowane i ładnie tynk "dochodzi" do winkla. mam też profile dylatacyjne na styku okna i styropianu oraz drzwi i bramy ze styropianem. pod tymi profilami jest taka gąbeczka dylatująca. proste rozwiązanie a sprawia, że tynk nie pęka. tyle, że te profile trochę kosztują. jeśli nie zamontujesz listew startowych to powinieneś kupić profile typu kapinos. one też kosztują i to wcale nie mniej niż listwy startowe. rozumiem, że nie bedziesz "chodził" po ścianach ale kapinos to punkt newralgiczny kazdej elewacji na podłożu styropianowym. warto. cokó ocieplał "fachman" cudzysłowie. i jest lipa. dał jedną warstwę. znaczy przykleił siatke do styropiany i teraz się sypie. był tani i solennie zapewniał że wystarczy. bałwan byłem że go nie pogoniłem. wole nie sprawdzac pod poziomem gruntu bo to co jest nad ygląda makabrycznie. jeśli masz jeszcze jakieś pytania luk to pisz. mam aktualne w miarę dane. pozdr. aresior
  14. oj, widzę, że ktoś plotkuje na mój temat a ja nic nie wiem bo wykańczam domek a nie siedzę na forum. droga/gi Damro, komentarze "nie na poziomie" odnośnie zazdrości w kwestii robena. Nie wiesz jaką Damro dachówke wybrałem więc po co kpina? Każda przepiórka swoje chwali piórka. Mnie się creaton podobał i miałem do niego szczęście (partia sprowadzona bezpośrednio z Niemiec na indywidualne zamówienie bez wad ect). Dziwnym zbiegiem okoliczności roben zachowuje się podobnie u wielu osób. Pozytywne jest to, że reklamacje są uwzględniane. Do grona szczęśliwców dołączył ostatnio kolejny, któremu roben zafundował zrzutke z dachu i wymiane na nowe. Wiem, że z reklamacjami u creatona bywa różnie a najczęściej nie najlepiej. więc i roben ma swoje plusy. największym jest to, że jest stosunkowo tani w zakupie. to właśnie miałem na myśli pisząc "połakomić się na robena". Radzę jednak popatrzec na ta dachówkę z innej perspektywy. Mój dekarz a zarazem sprzedawca pokazał Nibrę, Creatona, Pfleiderera. Te polecał. Coramica i Robena odradzał. Bardzo płaskie. Nam "fala" i kolorek odpowiadał. Cena była "promocyjna" na poziomie 3,4 PLN za szt. połaciowej 9kolor identyczny z daleka jak coramic czerwona angoba szlachetna czy jakoś tak). Co tu się zastanawiać? Zwróćcie uwagę na kształt (profil po przecięciu dachówki) i zamki. To każdy przed zakupem powinien zobaczyć i podjąć świadomą decyzję. Tyle, że każdy ma inne priorytety i ja to rozumiem. Zresztą to tylko dachówka więc po co ten niepokój. Jest gwarancja. Nie ma sprawy. Macie dobry produkt jeśli wam odpowiada. Damro a co do tej zazdrości to wybór jest sprawą indywidualną każdego a akurat poczucie zazdrości jest mi obce. To dobre dla takich co czują się zagrożeni z różnych względów. Ja budową na szczęście nie muszę nikomu niczego udawadniać a to że dzielę się w wolnym czasie swoimi spostrzeżeniami ... o to chyba chodzi na forum. Jałowa dyskusja na temat, która dachówka jest lepsza mdli mnie. to by było na tyle. pozdr. aresior
  15. aresior

    Styropian uwagi i opinie

    cześć, żeby nie demonizować. to nie jest tak, ze wszystkie płyty zakupionej przeze mnie termoorganiki gold były krzywe. po prostu zdarzyła się seria paczek z "falą dunaju", miejscami chyba nawet tsunami. jednakże montując takie płyty na dole ściany trudno zachować wyżej stosowne poziomy. całe szczęście, że zdarzyło się to na ścianie garażu połączonego z domem. a co do tych myszy to wcale się nie dziwię. może zostawiłeś w szopie jakieś numery muratora albo ładnego domu i efekt gotowy. myszy i szczury to podobno jedne z najinteligentniejszych stworzeń a wszystkie współczynniki przenikania ciepła są dla nich istotne. )))))) pozdrawiam aresior aresior
×
×
  • Dodaj nową pozycję...