Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Broken1Winggs

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Broken1Winggs w dniu 9 Września 2023

Użytkownicy przyznają Broken1Winggs punkty reputacji!

O Broken1Winggs

  • Urodziny 22.12.1997

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Fundament, zaraz ściany i strop

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kostrzyn nad Odrą
  • Kod pocztowy
    66-470
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Broken1Winggs's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • One Year In Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

26

Reputacja

  1. Rozumiem, membrana COROTOP Membrana Red Strong 180gm z tego co się dowiedziałem jest wysoko paroprzepuszczalną. Tak tylko dla pewności, wełnę powinienem dołożyć do membrany i wykonać haczyki na 12 cm tak aby wełnę wełnę zmieścić w 30 cm, czy powinienem się odsunąć dla bezpieczeństwa cm lub dwa ? Czyli wentylacja jest potrzebna głownie przy pełnym deskowaniu tak aby deski nie były zawilgocone.
  2. Zastosowana była - COROTOP Membrana Red Strong 180gm, mam nadzieje że kwalifikuję się do wysoko przepuszczalnej.
  3. Witam wszystkich, Mam do was dwa pytania. Powoli planuje wykonanie ocieplenia poddasza, wełną skalną Rockwoola, własnymi siłami. W związku z tym mam do was dwa pytania jak poniżej : 1. W moim przypadku mam dach pokryty dachówka ceramiczną, pod nią jest membrana i tutaj rodzi się pytanie, czy w przypadku braku deskowania powinienem mimo wszystko wykonać szczelinę dylatacyjna ? Jeśli tak, to mniejszą większą lub taką samą jak w przypadku pełnego deskowania ? Wełna 2 x 15 cm , krokwie mają 18 cm + planowany stelaż 12 cm. 2. Planuje ocieplić dach jak na poniższej grafice: pozycja 1 - 30 cm wełny, pozycja 3 - 25 cm wełny wdmuchane (oddzielenie poddasza od strychu ) i odnośnie pozycji 2 - czy jest sens zwiększać grubość do 45 cm, czy zostawić 30 cm tak jak wyżej ?
  4. I teraz pytanie czemu przewymiarował pompę bo 5 a 8 kW to już duża różnica.
  5. Można wiedzieć jaka pompa jest u ciebie ? Bo z tego co widziałem to monoblock można samemu montować a split musi być osoba z uprawnieniami ?
  6. No to w tych pieniądzach wyjdzie heiko z osprzętem, montażem i kosztami materiałów przyłączeniowych. Oferta zawiera 10k koszt montażu, dzieliłem to 5k usługa i 5k materiały takie jak rurki, kolanka etc. Czy za dużo policzone?
  7. Raczej górna granica budżetu, dlatego pytałem się czy jest sens dopłacać do bardziej znanej marki. JAki monoblok za 15-20 tyś ?
  8. Witam wszystkich na forum, Wiem że wątek dotyczy PC, 90% postu będzie na temat. Stoję przed wyborem źródła ogrzewania do domu, jest kilka opcji ale chciałem się poradzić jeszcze na forum nad najlepszym rozwiązaniem. Mam do wyboru PC lub piec zgazowujący na drewno. PC do wyboru to : Stiebel HPA-0 8 C5 Plus zestaw inwenterowy - około 47 tys. Stiebel HPA-0 8 C5 Plus Monobloc lodówka - około 51 tys. Heiko 9KW Thermal - około 34 tys Kospel 8kw HPM2.C-8.1- około 40 tys (8 lat gwarancji) I piec na zgazowanie drewna Kocioł Lazar Holz Master 20KW tez w graniach 45 tys. Ceny już z materiałem i montażem oczywiście. Serwis lokalnie każdej z tej firm jest, już sprawdzałem ten temat. Początkowa byłem zdecydowany na piec do zgazowywania + bufor ale rozmawiałem z kilkoma osobami z mojej okolicy i nie jest to takie wygodne rozwiązanie jak myślałem bo ceny drewna coraz mniej korzystne i dostępność coraz gorsze, plus faktycznie tak jak ktoś wspominał na grupie ze to robota palacz 7 dni w tygodniu - przyznaje racje, a na dodatek piec miał wychodzić taniej w zakupie a wychodzi na to samo .... Parametry domu i zapotrzebowanie : https://cieplo.app/wynik/28jcf Czy możecie doradzić która pompa lub piec była by najbardziej sensownym rozwiązaniem ? I czy jest np. sens dopłacać do Stiebel w porównaniu np do Kospela ? Dodatkowo chciałem dopytać o najkorzystniejsza taryfę przy PC, w domu 2-3 osoby, jedna pracuje zdalnie z domu, druga poza domem.
  9. Jestem w stanie to jakoś wyliczyć, orientacyjnie. Słyszałem że kilka osób wspominało o wysokiej temperaturze w kominie przy paleniu w ATMOS, ale nie mam jak tej wiedzy zweryfikować niestety Jest możliwość gdzieś sprawdzenia w parametrach pieca wielkość wymiennika ? .
  10. Tyle jest sprzecznych informacji w Internecie że już nie można czasami dojść do ładu i składu. Kwestia tego typu że materiał już zamówiony i agregat też także powrotu nie ma. Robię dla siebie także mogę dwa razy więcej czasu poświecić i dopieścić. Jak sie efekt nie spodoba to najwyżej położę gładź
  11. Ewentualne zaprawki planowałem zrobić tym samym tynkiem, i zatartym tak jak reszta ścian. Czym poleca pan zacierać ściany ?
  12. Witam szanowne grono , W najbliższym czasie będę zabierał się za tynki CW agregatem, wszystko na listwach tynkarskich. Tylko do zatarcia, nie zamierzam robić gładzi ( wiejski styl domu) Grubość około 8-10mm. I mam kilka pytań odnośnie tego : - Czy listwy tynkarskie wklejać przez czy po szprycy ? widziałem że robią tak i tak i jestem ciekawy czy ma to jakieś znaczenie. - Czy ściany z silikatu lepiej wcześniej zagruntować ? Powierzchnia jest raczej gładka. Jeśli tak to jakim typem gruntu - Czy przy tynkach CW jest potrzeba zatapiania siatki jak w tynkach gipsowych ? - Co polecacie do zacierania po 24h, chodzi mi o luźny piasek. Z góry dzięki.
  13. Tutaj musze przyznać racje, koniec końców to ty będziesz używał tego kotła a hydraulik poleci to na co ma zniżkę albo to co mu się lepiej montuje.
  14. Przy założeniach jakie mam jeżeli chodzi o ocieplenie, to przy piecu 14-18 kW w przybliżeniu jak często bym musiał palic ? Ale w tym rozwiązaniu mówimy o piecu na drewno + pellet czy zgazowującym ? Zapowiadają ale nie są pewne, tylko ze przy jednym załadowaniu pieca jestem w stanie nagrzać więcej wody. Wszystkie piece mają podoba sprawność, przy większej komorze jak rozumiem jest tez większy wymiennik ciepła, z fizycznego punku nie powinno być jakiś wielkich rozbieżności, dopóki jest odbiornik ciepła w stanie przyjąć energie.
  15. Dostałem dwie różne propozycje, kocioł 14 - 18 kW i bufor 1000L do grzania codziennie albo co drugi dzień lub opcje kocioł około 23-25 kW, i bufor 2000-2500 L i grzani co 3-4 dni i bardziej skłaniem się tej opcji. Wiem ze są straty na nagrzanym buforze ale bez przesady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...