Witam ponownie. Kontynuacja problemów z reku Weber premium 500. Rękojmia którą złożyłem do firmy Swatt została odrzucona. Pani powiedziała że musi przyjechać serwis i zobaczyć co jest nie tak. Zgodziłem się na to. Dodatkowo wezwałem instalatora który zakładał mi całą instalację oraz podłączał sam rekuperator. Przyjechał w umówionym terminie "serwis". Serwis to nadużycie bo Panowie nie mieli ze sobą żadnych narzędzi, np. miernika napięcia. Dopiero jak mój instalator przyniósł swój miernik doszliśmy do tego że kabel sterujący który został zamontowany przed tynkami jest uszkodzony i nie podaje właściwego sygnału. Więc Panowie z serwisu postanowili podłączyć sterownik bezpośrednio do płyty głównej rekuperatora. Przy podłączaniu zrobili takie zwarcie że wybiło bezpiecznik różnicowy na liczniku przyłącza prądu. Czujniki zostały wyłączone i rekuperator ruszył. Wszystko niby jest ok. Ale serwis nie miał ze sobą żądnego przewodu aby przedłużyć połączenie sterownika z rekuperatorem. No nic jest przecież jest aplikacja, tak panowie stwierdzili. Serwisanci nie wystawili mi żadnego protokołu z naprawy twierdząc że doślą go za kilka dni. I tu zaczynają się problemy. Po dosłaniu protokołu firma Swatt stwierdziła że instalacja jest źle zrobiona. Że czujniki są źle podłączone( np czujnik CO2, tylko że ja nie mam w ogóle gazu w domu ani kominka więc ten czujnik jest mi zbędny) że przewód sygnałowy nie był taki jak zaleca producent. W protokole nie wspomniano o zwarciu w instalacji, nie wspomniano że przy pracach serwisowych był obecny instalator który montował instalację oraz urządzenie i Panowie z serwisu nie mieli żadnych uwag dotyczących wykonanych prac. Ogólnie reklamacja odrzucona bo rekuperator działa. Moje zdziwienie było duże jak żona do mnie po 2 dniach zadzwoniła że chyba nie działa reku. Sprawdziłem na apce i faktycznie się wyłączył. Musiałem go zrestartować aby ponownie działał. Do dnia dzisiejszego takie samoczynne wyłączenie urządzenia nastąpiło 7 razy. Zgłosiłem do sprzedawcy problem, reklamacja została odrzucona. Wg Swatt urządzenie działa. Będę składał nowe zgłoszenie usterki. Zobaczymy co zrobią. Podsumowując: - rekuperator słabej wydajności, max 50% jeśli chodzi o odzysk ciepła - nie ma czegoś takiego jak "samodzielny montaż". Przy zgłoszeniu awarii od razu żądają podbitej gwarancji. - brak serwisu i części zamiennych - ogólne olewanie klienta i jego problemów z urządzeniem W mojej opinii lepiej dołożyć trochę pieniędzy i kupić coś markowego bo z tym reku są same problemy. Jeśli już ktoś będzie chciał kupić to urządzenie to proponuje zakup przez Allegro. Bo w razie czego zawsze można wystawić negatyw i wejść w spór i wtedy Swatt musi rozwiązać problem.