Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Maciek-3

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Maciek-3 w dniu 24 Października 2023

Użytkownicy przyznają Maciek-3 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Maciek-3's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

20

Reputacja

  1. To oczywiste że 6 m poręcz musi być podparta w 2-3 miejscach. Mnie chodzi jednak o to jak zniwelować efekt dyletacji termicznych.
  2. Osoba ta nie potrzebuje rampy bo porusza się na nogach (nie na wózku) i nawet prowadzi samochód (przystosowany dla niej). Ma jednak poważne problemy z równowagą w trakcie chodzenia. Na wspomnianej ścieżce są w sumie 4 stopnie i osoba ta może je pokonać ale z czyjąś pomocą. Poręcz załatwiła by problem.
  3. Muszę wykonać prostą poręcz od betonowego słupka furtki (solidny ze zbrojeniem) do ściany budynku. Pomiędzy furtką a domem jest prosta ścieżka z kostki betonowej o długości ok 6m i tyle powinna wynosić długość poręczy. Potrzebna jest dla osoby niepełnosprawnej. Generalnie problemu nie ma, jakiś ceownik czy "L" ze złomowiska + kilka też "C" na słupki, spawarka i po problemie. Pytanie tylko jak skonstruować taką poręcz aby obejść problem dylatacji termicznych bo wiadomo - zima/lato i długość zmienia się i rozwali mocowanie w ścianie budynku i/lub słupku. Możliwość wykorzystania gotowych rur/poręczy z nierdzewki bo są dostępne dość tanio w odcinkach od 1 do 5 m. Jakieś porady czy doświadczenia w tym zakresie? Jakiś wykonawca z okolic 3miasta?
  4. Napisałem że nie produkują juą tego typu dachówki. A cementową tak w ogóle być może jakąś produkują dalej/
  5. Pytałem ale odpowiedzieli że nie produkują już dawno tego typu dachówki i "róbta co chceta".
  6. Powiem tak. Zapytałem się o cenę w chyba 6 firmach i poza jedną która dała jakąś niższą cenę o 30%, wszystkie chciały pi razy drzwi tyle samo i mniej więcej tyle co podają w Internecie (mycie + impregnacja). Wybrałem taką która wcześniej robiła niedaleko mnie i właściciel był zadowolony. Cena za całość usługi obejmowała też umycie i zaimpregnowanie kostki brukowej, mycie betonowych elementów płotu i fasady budynku przed malowaniem. Po 35 latach trzeba było to zrobić. Widać było że nie robią tego pierwszy raz.
  7. Cóż, całość zamierzam zrobić w przyszłym roku więc na razie nic nie skuwam. Zresztą także i skuwanie zlecę a nie będę wykonywał sam. Niemniej żadna płytka się nie odkleiła jak to bywa z klinkierem czy kafelkami. Uszkodzeniu od wilgoci i "przejść przez zero" oraz kruszeniu się ulegają same płytki okładziny. Niemniej ich przyklejone elementy trzymają się mocno.
  8. Nie ma nigdzie żadnej izolacji. Wszystko jest jednolitym odlewem z betonu. Pamiętam jak to robili, mieli gotowe formy metalowe na murek i na słupki. Nie ma też izolacji pod spodem ani wzdłuż fundamentu bo ostatnio w miejscu połączenia murka i słupka dokonywany był "podkop" w celu poprowadzenia światłowodu. Na całości pod płytkami znajduje się tynk "baranek". Jaki - nie wiem. Pamiętam że nakładali go wałkiem na beton. Był to jakiś gotowy produkt "z wiadra". Coś to dodaje do ewentualnego doprecyzowania porady, za którą zresztą bardzo dziękuję.
  9. Nie, sam robić nie mam zamiaru bo się na tym nie znam. Tyle że chciałbym coś wiedzieć bo inaczej przyjdzie jakiś fachman i powie coś w stylu "...będziesz Pan zadowolniony..."
  10. Poszukuję uszczelki do starych izraelskich drzwi antywłamaniowych "Witex" (2 sztuki) Firma istnieje i ma nawet oddział w moim mieście ale nie mają już takich uszczelek. Problemem jest że żadna z obecnie produkowanych uszczelek (np Gerda) nie pasuje. Uszczelka jest montowana do skrzydła. W skrzydle jest szczelina do wciśnięcia uszczelki - patrz zdjęcia. Przyklejenie jakiejś typowej uszczelki np z OBI będzie skutkować tym że szczelina będzie zawsze widoczna co wygląda okropnie. Poza tym trwałość takiego rozwiązania jest kiepska. Czy Forumowicze mają jakieś rozwiązanie tego problemu? Albo dysponuje lub wie kto dysponuje takimi uszczelkami? Będę wdzięczny za info. [ATTACH=CONFIG]466504[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]466505[/ATTACH]
  11. Zamówiłem firmę która umyła mi dach i zaimpregnowała środkiem "Backers Farb" - na zdjęciu. Dach ma ok 35 lat i wykonany jest z dachówki betonowej "Braas". Jaka jest w praktyce trwałość takiego środka w latach? Szukam opinii może ktoś z Forumowiczów ma wiedzę na ten temat bo moja znajomość budowlani jest żadna. Będę bardzo wdzięczny za opinie. [ATTACH=CONFIG]466503[/ATTACH]
  12. Ogrodzenie wykonane z betonu zbrojonego w postaci podmurówki z betonowymi słupami. Obłożone płytkami ozdobnymi z betonu, przyklejone klejem typu "Atlas". Wypełnienie przęsłami metalowymi. Od razu powiem że moja znajomość budowlanki jest żadna stąd prośba o poradę. Całość wykonana jakieś 35 lat temu. Niestety płytki po tym okresie zaczęły się kruszyć i z zimy na zimę jest gorzej. Postanowiłem skuć płytki w przyszłym roku i pokryć powstałą (pewnie bardzo nierówną) powierzchnię jakimś gotowym tynkiem. Nie chcę "baranka" ze względu na dużą wilgotność w miejscu gdzie mieszkam, problemem jest mech. Jaki produkt polecali by Forumowicze na wykonanie takiego tynku? Gotowy czy do rozrobienia wodą? Jaki produkt i jakiej firmy? Ponadto czym wykończyć górne części betonowych elementów płotu. Blacha? Dachówki np karpiówka? Inne? Będę wdzięczny za opinię. [ATTACH=CONFIG]466502[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...