Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tomek_buduje_domek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    80
  • Rejestracja

tomek_buduje_domek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. A nie można tych płyt po prostu przykleić do obudowy kominka, granit przykleja się bez większych ceregieli to i płyty betonowe chyba można.
  2. Ma ktoś już płytki Bayur Borneo firmy Baldocer na podłodze? W sklepie mają po jednej sztuce, trudno powiedzieć jak to się będzie prezentowało na większej powierzchni. Jak nie zdjęcia to może chociaż opinie o płytkach Baldocer? To jest ta po prawej, po lewej Bayur Nogal. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=104005&d=1330611136
  3. Mam pytanie w sprawie tych blatów. Czy rzeczywiście robiony na zamówienie z Ikea będzie niewiele tańszy od granitowego? U nas blat częściowo musi mieć 80cm więc trzeba będzie zamówić. Z najtańszego granitu (zwykły szary) wychodzi to 3500 (500 za mb.) z montażem i nie chce mi się wierzyć, żeby laminowany nawet robiony na zamówienie mógł się to takiej ceny zbliżyć.
  4. No może rzeczywiście nie będzie widać. Chociaż u nas szafki kuchenne będą widoczne z daleka (ok 8m), muszę dokonać obliczeń !. A co to są te panele maskujące? O wysokość się nie martwię myśle, że nie będzie to zauważalne, byle szpary nad cokołem nie było widać.
  5. Dzięki za odpowiedź. To już byłby "hardkor" . Nożki dają radę, mają regulacje do 18.5cm, gorzej z cokołem. Wygląda na to, że trzeba będzie dorobić u stolarza. Jeśli chodzi o wysokość to 92cm jest dla nas w sam raz, nie ma mowy o obniżaniu. No tak, czyli standardowy blat z ikea odpada.
  6. W naszej kuchni blat ma być parapetem. Okno zaczyna się mniej więcej na wysokości 92 cm. Niestety szafki z Ikei (70cm) + cokół (16) + blat (ok. 4) daje tylko 90cm. Co zrobić w takiej sytuacji? Nie chciałbym zamawiać pogrubionych blatów bo to dla mnie za droga impreza. Są jakieś wyższe cokoły albo inne sprawdzone patenty? Z góry dzięki za podpowiedzi.
  7. Musisz nie musisz, wolna wola. Ale komin z cegły bez wkładu długo nie pociągnie z piecem na gaz ze względu na kwaśne skopliny. Ja gdybym drugi raz budował, zrobiłbym chyba systemowe. Murowane z cegły tylko przesuwają wydatki na później: stan surowy miałem taniej, ale jak musiałem założyć wkłady (jeden żaro- drugi kwaso-odporny) to koszty się zrównały. A co poza tym był zmienił? Dużo ale przede wszystkim dodałbym parę m2 .
  8. Rzeczywiście tak napisałem jakbym przymierzał się do wymiany okien, ale tak naprawdę dopiero je wstawiłem. Parę lat się wstrzymam . Naszło mnie na takie rozważania przy okazji obróbki skrzynek od integro, u mnie te skrzynki przykręcone są do poszerzenia z profilu PVC nad oknem, co prawdopodobnie całą operację jeszcze by komplikowało.
  9. Chodziło mi o tochę inną sytuację: Na starych okach mamy już rolety (np. podtynkowe integro), no i trzeba wymienić okna na nowe (też mają mieć rolety). Ciekawi mnie jak to technicznie wygląda np. czy samą roletę da się zostawić (jeżeli wymiary okna zachowane), a jeśli trzeba roletę też demontować to czy daje się to wykonać bez rujnowania elewacji.
  10. Jak ma się sprawa z wymianą okien ze zintegowanymi roletami zewnętrznymi, jeśli wymiana to chyba tylko kompletu? I elewacja (w przypadku integro) albo ściana wewnętrzna (nadstawne - rewizja w środku) do remontu. W blokach przeżyłem parę akcji wymiany okien - sprawa raczej bezproblemowa, nawet wcześniej ocieplona i wytynkowana elewacja nie cierpiała z tego powodu. Jeden dzień i po kłopocie, ale w blokach nikt nie ma rolet, chyba że natynkowe. Ma ktoś już takie doświadczenia? Tak mnie naszło przy okazji obrabiania styropianem skrzynek od integro.
  11. Jeżeli tą farbę można zdrapać to chyba nie jest to najlepsze podłoże pod żywicę, wtedy bym "drapał" do czysta. Jeśli trzyma się solidnie to gdzieś czytałem, że można położyć nową warstwę żywicy na starej posadzce epoksydowej tylko trzeba przeszlifować papierem ściernym żeby zapewnić przyczepność.
  12. Jestem już "po" . Pomieszczenie - kotłownia, powierzchnia 8m2, podkład to jastrych z miksokreta zacierany mechanicznie. Chciałem uzyskać efekt posadzki antypoślizgowej. Nie planowałem gruntować (nie kupiłem zresztą odpowiedniego produktu), ale jastrych bardzo "pił" farbę szczególnie w miejscach gdzie był gorzej zatarty -pod ścianami, w narożnikach, więc postanowiłem pierwszą warstwę farby potraktować jako grunt. Malowałem wałkiem i wcierałem pędzlem w trudniej dostępnych miejscach. Drugą warstwę kładłem po ok. 12 h, też wałkiem, tylko w miejsach gdzie chiałem ukryć wady podłoża rozlewałem większą ilość żywicy i rozprowadzałem gumowa pacą. Na koniec całość zasypałem do sucha piaskiem kwarcowym 0,4-0,8. Po 24h nadmiar piasku zamieciony, całość przeszlifowana i odkurzona. W tym stanie posadzka miała fakturę i właściwości papieru ściernego, na czym ucierpiała plastikowa ssawka od odkurzacza i spodnie na kolanach. Na koniec formalość czyli warstwa zamykająca, też wałkiem. I tyle. Niestety nie ustrzegłem się błędów, mieszając materiał na drugą warstwę użyłem pojemnika, w którym była resztka zastygniętej żywicy z dnia poprzedniego. Przypuszczalnie przyspieszyło to proces wiązania. Część pomieszczenia małowałem farbą o konstystencji marmolady, przez co w ostatecznym efekcie widoczne są w tym miejscu nierównośći. Efekt w sumie taki jak się spodziewałem, udało się zgubić niedoskonałość podkładu, poza miejscami o których napisałem wygląda to naprawdę nieźle (jak na kotłownię ). Zużycie: 1 warstwa 0.25kg/mk 2 warstwa 0.35kg/mk 3 warstwa 0.45kg/mk Piasek ok. 2kg/mk (nadmiar po zebraniu odkurzaczem nadaję się do powtórnego wykorzystania) http://images38.fotosik.pl/1187/9d507518697cccccmed.jpg
  13. Odgrzewam temat, dzięki któremu zdecydowałem się na parapety z alu. Może się komuś przyda. Niedawno mi zamontowano parapety zewnętrzne aluminiowe, produkcji rodzimej, do tych z filmiku się nie umywają ale od zwykłych z blachy stalowej są dużo ładniejsze. Montaż bez nakładek PCV, boczki podgięte wpuszczone w styropian i zapiankowane. Żeby zapewnić dylatację na powierzchnię boczków został nałożony silikon. Wolałbym mieć jak na filmiku ale nakładki z aluminium są tylko w parapetach z wyższej półki. I ciekawostka, dotyczy właściwie wszystkich parapetów metalowych montowanych po okno: Moi majsterkowie skarżyli się że listwa podookienna przeszkadza im w montażu bo nie mają możliwość podklinowania parapetu od wewnątrz (parapet ma podgięcie które wsuwa się od spodu w rowek w ramie okna). Miejsca między listwą a murem było akurat tyle żeby wpuścić piankę rozprężną, która co prawda dopchnęla parapet do okna, ale nie wszędzie jednakowo. Miała (listwa) pomagać w prawidłowym montażu parapetów a tu zonk. Pewnie i na to jest jakiś patent ale na szybko nic lepszego nie mogłem wymyślić.
  14. Dzięki za wskazówki, posadzka zrobiona jak piszesz to na pewno pełna profeska. Ja niestety muszę ciąć koszty. Czytałem kartę techniczną Sikafloor 264 i wynika z tego, że pod mniejsze obciążenia da radę bez gruntu. Będę najpierw testował na mniejszej powierzchni, zobaczymy.
  15. Na razie zgromadziłem materiały: 30 kg Sikafloor 264 i piasek kwarcowy 0,4-0,8. Chcę wykonać 30m2 posadzki, metodą jak to określa producent "lakierniczą", czyli malując wałkiem . Liczę na uzyskanie nawierzchni antypoślizgowej. Będę informował o sukcesach a jak się nie uda to schowam głowę w piasek (ten kwarcowy) .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...