
GustoUP
Użytkownicy-
Liczba zawartości
8 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
GustoUP's Achievements
-
Witam, Dach dwuspadowy kryty blachodachówką. Jeden dach zachodzi na drugi - uskok między dachami. Zauważyłem na membranie śnieg - na dachu, który jest schowany pod drugim tuż przy ścianie. Ściana między dachami jest ocieplona, a okucie wygięte na "L" i zagięte - mimo to nawiało śniegu - tak jak by w równych odstępach tam gdzie moduł blachy ma ząbek i tworzy szczelinę. Zacząłem się zastanawiać czy to zjawisko nawiewania śniegu może pojawiać się też na pozostałych zakończeniach dachu? Czy może to być niebezpieczne? Wiem że śnieg stopnieje i spłynie po membranie do rynny. Co jeśli takie cykle będą się powtarzać? Czy zamakanie kontrłat może być niebezpieczne? Zauważyłem też że nie zastosowano uszczelki rozprężnej wzdłuż okucia czy to błąd? Czy ona mogła by uchronić przed nawiewem śniegu? Czy brak takiej uszczelki może mieć poważne skutki? Przesyłam zdjęcia jak wygląda okucie i dwa z zalegającym śniegiem.
-
Wywiewki kanalizacyjne i wentylacja
GustoUP odpowiedział GustoUP → na topic → Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
-
Wywiewki kanalizacyjne i wentylacja
GustoUP odpowiedział GustoUP → na topic → Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
W projekcie zagospodarowania działki mam wentylację mechaniczną, w technicznym jest napisane że grawitacyjną. Jak wstawię do każdego otworu, wentylator na prąd to będzie to już wentylacja mechaniczna? -
Wywiewki kanalizacyjne i wentylacja
GustoUP odpowiedział GustoUP → na topic → Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
W projekcie pisze tylko tyle że zaprojektowano wentylację grawitacyjną. Byłem u architekta, powiedział że nie mam żadnych rzutów, ani projektu ponieważ podobno ustalałem z nim że mam mieć rekuperację. I nic z tym nie zrobił, a za projekt reku chciał żeby mu zapłacić dodatkowo. Poprosiłem więc grzecznie aby zrobił projekt tej wentylacji grawitacyjnej, której brakowało w projekcie. Po pięciu minutach wyrysował rzuty i na tym zakończył temat. Ja poza tym nie chce rekuperacji po prostu nie potrzebuje jej. Tak jak pisałem są 3 wentylacje, podwójna w kuchni i dwie pojedyncze dla łazienek. Są one wymurowane i zakończone na poziomie lanego skosu betonowego dachu pod membraną. Nie rozumiem jak miał bym murować te pustki jeszcze wyżej, przecież to będzie dodatkowo 3 kominy od tych wentylacji i dwa normalne na dachu. Nigdy na domach nie widziałem takich cudów - 5 kominów w domu jednorodzinnym? Pytałem o łączenie ich teraz gdy są zakończone przed membrana, to by było przecież maks 50cm do połączenia między pustakiem a kominkiem kondensacyjnym. Jeśli chodzi o kanalizację to tutaj już mam ustalone że są dwa piony i w projekcie też tak jest. Zmieniłem jedynie jeden z nich żeby był wyżej od krawędzi dachu by wyglądało to estetyczniej. -
Witam. Jestem przy etapie krycia dachu blachodachowką i mam pytanie dotyczące wentylacji tradycyjnej. Mam zamówionych 5 szt. Kominków 125 kondensacyjnych. 2 mają być od pionów kanalizacyjnych, a trzy od wentylacji kuchni i dwóch łazienek. Do tego mam dwa kominy systemowe z podwójną wentylacją, jeden jest od kotłowni i garażu, drugi od spiżarki przy kuchni i salonu z kominkiem. Nie wiem jak rozwiązać kwestię wentylacji w kuchni. Mam zrobiony przepust, który jest wymurowany pustakiem wentylacyjnym dwukanałowym. Ma on wentylować kuchnie i okap z tego co rozumiem. Ten pustak jest wymurowany do góry i wychodzi pod membraną w skosie dachu, ze względu że mam lane skosy muszę go połączyć z kominkiem kondensacyjnym już teraz bo po zakryciu dachu nie będzie tam dostępu. Jak to zrobić najlepiej? Czy od tego podwójnego pustaka wentylacyjnego muszą być dwa kominki? Czy można go zredukować jakimś trójnikiem i wpuścić do jednego kominka kondensacyjnego łącząc go rurą spiro? Czy takie rozwiązanie może być poprawne, czy nie będzie problemu z ciągiem? I czy wentylacja która jest kilkanaście centymetrów niżej nie będzie zaciągać smrodu z tego pionu kan? Czy jest taka możliwość aby wentylację od kanalizacji zakończyć wywiewką między membrana a blachodachowką? Tam chyba jest przewiew? Trochę mi się wydaje za dużo tych kominków. Bo jak będzie trzeba zrobić dwa osobne w kuchni i do tego pion kanalizacyjny to są już 3 kominki od samej kuchni w jednym miejscu. Z drugiej strony dachu natomiast dwa osobne przejścia z łazienek i trzecie od pionu kanalizacyjnego.
-
Witam, Mam pytanie związane z izolacją fundamentów styrodurem XPS. Mam dom posadowiony na płycie dennej o grubości 30cm. Płyta była wylana bez szalunku XPS, pod płytą chudy beton i żwir. Projekt zakłada izolacje nad płytą z xps i wylewkę. Pytanie moje jest związane z izolacja pionową. Ściany płyty fundamentowej zaizolowałem gruntem Nexler Bitflex Primer dwa razy, a następnie masą KMB Nexler Bitflex 1KP. Wyszpachlowalem tak same ściany płyty fundamentowej 30cm do pierwszej spoiny z pustakiem. Teraz przyklejam XPS na pianokleju z puszki. Poziom gruntu (opaski z kostki) będzie delikatnie poniżej poziomu płyty. Płyta XPS ma 60cm szerokości i tutaj pomyślałem że skoro opaska z kostki będzie do poziomu płyty fundamentowej to styrodur będzie wystawał ponad płytę 30cm i stworzy cokół domu/dolną elewacje. (Nie będzie trzeba go docinać do równa z płytą, tylko od razu wypuścić wyżej) Czy to jest poprawne rozwiązanie. Moje pytanie jest o to czy nie trzeba zaizolować przeciwwilgociowo jeszcze 30cm ściany z pustaka powyżej plyty fundamentowej? Jedną stronę domu już zrobiłem bez izolacji muru tylko sama ścianę płyty fundamentowej, ktora będzie prawie całą zasypana lub zrobiona będzie opaska z kostki. Drugi pytanie jest o klejenie XPS na piano kleju. Czy wykonywać warkocze z kleju pionowo co 30cm czy też poziomo i zatykać wszystkie szczeliny? Nie wiem czy między styrodurem ma być jakaś przerwa tak jak w styropianie żeby to lepiej "oddychało"? Czy styrodur ma być raczej cały szczelnie przyklejony do ścian płyty fundamentowej i tej części muru powyżej płyty.
-
Mam pytanie odnośnie płyty fundamentowej bez izolacji XPS. Czy trzeba wtedy zachować strefę przemarzania 120cm? W projekcie jest następująco: podbudowa 20cm, chudziak 10cm, płyta fund. 30cm U mnie wykonawca zrobił wszystko tak jak w projekcie, natomiast podbudowa żwirowa była zrobiona na 40cm. Czy jeśli nie ma xpsa pod płytą, a mam w projekcie tylko ocieplenie pionowe i opaskę przeciwysadzinową z xps10cm to czy ona jest właśnie tym elementem który chroni przed przemarzaniem płyty? I pytanie o drenaż wokół płyty, czy wypuszczać go przy zakończeniu opaski przeciwysadzinowej czy jeszcze dalej od obwodu płyty o 1-2m?
- 16 600 odpowiedzi
-
- abc instalacji
- alarmy
-
(i 110 więcej)
Oznaczone tagami:
- abc instalacji
- alarmy
- antywłamaniowe
- architektura
- beton
- bezpieczeństwo
- bojler
- bramy
- bramy garażowe
- budowa
- cwu
- cyrkulacja
- dachy
- dom
- dom bez granic
- domek letniskowy
- domy drewniane
- drenaż
- drzwi
- działka budowlana
- dzienniki budowy
- eklektyczne
- ekogroszek
- ekologiczne
- elektryczność
- elewacje zewnętrzne
- fasada
- firany
- fontanny ścienne
- fundament
- fundamentowa
- fundamenty
- fundamenty i piwnice
- garaż
- garaże
- gaz
- gres
- grupy budujące
- hyde park cegła
- instalacje
- inteligentne instalacje
- izolacja
- izolacje
- kaskady
- klimatyzacja
- kominki
- kominy
- koszenie trawników
- kotły
- lista płac wykonawców
- materiał
- miedź
- mieszkanie
- my z mieszkań
- nieruchomości
- o oblicówkach
- ogród
- ogrody
- ogrodzenia
- ogrzewanie
- ogłoszenia drobne
- okna
- osb
- oświetlenie
- pilawa
- piwnica
- plan
- poddasze
- podjazdy
- podłoga
- podłogi
- podłogówka
- pokój
- pompa ciepła
- pompy ciepła
- powierzchnia działki
- prąd
- projekt
- projektant
- projekty
- przed
- przemyślany
- przyłącza
- pustak
- płyta
- rekuperacja
- schemat
- schody
- ściany
- ściany wodne
- ścieki
- solary
- sswin
- stodo 12
- stropy
- taras
- thermobel
- tynki
- wentylacja
- więźba
- wizualizacja
- wnętrza
- woda
- współczynnik
- wykończenie ścian
- wymiana doświadczeń
- wysadzinami
- zabezpieczenie
- zasłony
- zewnętrzne
- zużycie prądu
- ławy
-
Dobry wieczór, Jestem nowy na tym forum. Niedanwo została wykonana u mnie płyta fundamentowa i w związku z tym mam kilka pytań. Płyta według projektu nie posiada XPS'a jako szalunku. Została wykonana w następujący sposób. Wymiana gruntu na żwir ok 40-50cm, chudziak 10cm wylany po obrysie wykopu zakończony skosem/klinem , następnie płyta fundamentowa zaszolowana zbrojona pręt 12 góra i dolem co 15cm, krzyżowo. 1. Kanalizacja została wykonana pod płytą. Niestety w hurtowni dostałem rury fi160 SN2 i fi110 sn8, czy rury 160 sn2 nie są za słabe, zostały co prawda ułożone na krótkim odcinku jako główny odpływ, reszta jest z fi110. 2. Każdy pion wyciągnięty do poziomu płyty jest wpięty pod płytą kolankiem fi110 90stopni, czy może to być poważny problem? Dużo czytałem że powinno się dawać 2x45 stopni 3. Jak naprawia się kanalizację pod płytą jeżeli jest awaria? Robi się podkop? 3. Jak wygląda izolacja płyty? Między chudziakiem a płytą została położona folia i obcięta do równa z szalunkiem. Jak izoluje się ściany w płycie fundamentowej, wystarczy dać dysperbit i na to styrodur? Czy jednak trzeba jeszcze położyć papę pionowo do ściany i na to dopiero styrodur? 4. Pytanie o opaskę przeciwwysadzinową. Czy musi być zrobiona w moim przypadku po skosie (na ile) jeżeli chudziak pod płytą został wypuszczony 15 cm dalej niż plyta. 5. Czy styrodur położony pionowo obcina się do poziomu płyty? Jeśli tak to u mnie 30cm płyty wiec należało by obciąć 30cm, a resztę połączyć z tym co idzie po skosie jako opaska przeciwwysadziniwa? Czy podkuć chudziaka do równa z płytą i zyskać wtedy w pionie 40cm? 6. Jeśli chodzi o dreny, to idą one na końcu opaski przeciwwysadziniwej , czy cały teren nad opaska należy zagęścić np. Klincem czy tylko sam teren wokół drena? 5. Jak zabezpieczyć gołą płytę przed mrozami? Czy trzeba robić całą izolację termiczną i hydroizolacje? Czy wystarczyło by posypać płytę ziemia i zakryć folią? Czy fundament może mróz podnosić? Dodam jeszcze że wykonawca nie chce kłaść styroduru po skosie tyko na same ściany płyty i obciąć do równa czyli te 30cm tyko, a dreny wsadzić przy chudziaku pod płytą. Czy jest to prawidłowe rozwiązanie? Bo ja uważam że lepiej było by zrobić tak by dac styrodur pionowo i płaczyc go z tym o skosie, następnie na końcu dać dreny. Z uwagi że zbliża się okres zimowy nie wiem czy uda się jeszcze to wykonać stąd ostatnie pytanie. Przepraszam jeśli napisałem to haotycznie. Postaram się to wyjaśnić w kolejnych odpowiedziach