Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jArti2

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    178
  • Rejestracja

jArti2's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Sprawdź czy impregnat grzybo/ogniochronny użyty do zabezpieczenia krokwi może być wymyty przez deszcze (instrukcja producenta impregnatu).
  2. Czy można przy tynkach cementowo wapiennych zachować tak długie przerwy technologiczne: 1. Szpryca cementowa, kilka dni/tygodni przerwy 2. Narzut (wcześniej szprycę skropić wodą, po wyrównaniu zarysowanie warstwy narzutu pod gładź (packa drewniana z nabitymi gwoździami)), kilka dni/tygodni przerwy 3. Gładź cementowo-wapienna, wcześniej zmoczyć narzut wodą. Jeśli uwarzacie że nie, to jakie maksymalnie mogą być odstępy?
  3. Dzięki, widzę że to dobry pomysł, koszty przeliczę. Może ktoś ma taki układ?
  4. Tak to sobie kombinuję, czy ktoś ma taki układ i ew. jak się sprawuje, jaka będzie jego efektywność, trwałość i bezpieczeństwo: 1. Piec na wegiel, drzewo pracujący w układzie otwartym, pracujący z buforem ciepła, zestawiony przez wymiennik ciepła z układem zamkniętym. 2. Piec gazowy w układzie zamkniętym, z instalacją CO, ogrzewający zbiornik CWU (150-200 litrów), podłogówkę. 3. Układ zamknięty rozdzielaczowy (z kotłowni do rodzielaczy miedż), potem pex. 4. Wszystko sterowane w układzie: praca podstawowa gazówka, gdy rozpalę piec węglowy gazówka się wyłącza, węglówka pracuje na optymalnej mocy znamionowej ogrzewając CO, CWU, podłogówkę, a nadmiar energii idzie do bufora. Gdy się węglówka wygasi bufor oddaje ciepło, po jego wykorzystaniu włącza się gazówka. Fajnie byłoby mieć taki cykl: po pracy rozpalam węglówkę (gazówka wyłącza się automatycznie), węglówka wygasa przed północą, bufor grzeje przez noc i rano, gazówka po wyczerpaniu bufora załącza się automatycznie i podtrzymuje ciepło gdy jestem w pracy. W lecie mógłbym na przykład przed weekendem rozpalić węglówke by mieć na przykład taniej ogrzaną wodę. Węglówka miałaby zabezpieczenie na przykład zaworem termostatycznym i powyżej np 80 stopni przełączała by się na bufor. Instalacja na PEX w układzie zamkniętym (po rozdzielaczach) była by wtedy chroniona przed przegrzaniem i jej trwałość nie była by zmniejszana. Taki pomysł chcę przedstawić wykonawcy instalacji. Instalacje od rodzielaczy na PEX, podłogówkę, CWU, chciałbym wykonać sam, po próbie ciśnieniowej zalać podłogi. Po tej fazie zaprosić instalatora do zestawienia instalacji do rozdzielaczy i uruchomienia całości. Zakładam też że sterownik takiej instalacji pochodziłby z firmy która ma doświadczenie, czyli sterownik dedykowany lub adaptowany do mojego rozwiazania, z założeniem że przy braku prądu musi istnieć rozwiązanie by węglówka została przełączona na bufor powyżej bezpiecznej dla PEX temperatury (np te 80 stopni). Nie ukrywam że w ramach redukcji kosztów odrzuciłem wykonanie instalacji w miedzi po rozdzielaczach z powodów ceny robocizny (gdy instalacja na trójnikach - sam tego nie zrobię, a i jakoś nie mam zaufania do łączeń zalanych jastrychem) i z powodów kosztów przy układaniu miedzi ze zwoju ale w układzie równoległym - wtedy bez trójników, ale duzo miedzi. Instalacja na ścianie czy w bruzdach ściany nie wchodzi w rachubę. W kotłowni mam kominy odzielnie dla gazówki i węglówki. Zdaje sobie sprawę z utraty gwarancji gazówki i ew. jej większą awaryjność. Kotłownia: Niestety nie ustawię węglówki na przeciw okna - nie wiem czy jest to konieczne wg przepisów. Kotłownia ma 4.9 m2, kubatura 12.7 m3. Raczej to wszystko zmieszczę choć może być ciasno. Węgiel, drewno będę donosił z pomieszczenia gospodarczego na zewnątrz, Uff.. i jak - sprawdzi się to? Chciałbym znać więcej opinii a nie tylko opinię kilku instalatorów których wybiorę. Aha i nie żebym chciał rozwiązania wiecznego, ale jak moje dzieci/wnuki będą wymieniać instalacje na PEX, no to zafunduję im niezły bajzel - wymiana rur w podłodze, chyba że puszczą nową instalację po ścianie. Biorąc to pod uwagę - tu zdecydowanie byłaby lepsza miedż ze zwoju. Myśleliście nad tym i jak to przełknęliscie? Niech sami się martwią? Dziękuję za opinie.
  5. Pytanie poboczne, czy macie otynkowany cały komin? Widziałem że producent tak zaleca.
  6. Są takie listwy z grzebieniem które montuje się pod dachówką, zapobiega to dostawaniu się ptaków, większych owadów pod dachówke. Szczeline masz dość małą, ale jest taka wersja listwy która po obcięciu grzebieni miałaby ok 2cm wysokości (listwa ta ma otwory), możnaby spróbować to wcisnąć na silikonie, ew delikatnie powiększyć szczeline podcieciem i wtedy wcisnąć.
  7. Potrzebuje naprawić betonową czapke komina. Problem polega na tym że w trudno dostępnym miejscu mam ubytek 5x5cm2. Systemy naprawcze do betonu (np BOLIX) wymagały by kilkukrotnego nakładania i pewnie wykonania szalunku (chyba że się mylę). Myślałem o czymś plastycznym co w sposób trwały zabezpieczy ubytek i bedzie mrozoodporne. Czy znacie taki materiał?
  8. Planuje dać następujące warstwy na 10cm balkon/taras nad pomieszczeniem ogrzewanym: 1. Warstwa wyrównawcza 7 cm – 2% spadek do 4cm 2. Styropian FS20 13cm 3. Jastrych (warstwa dociskowa) 5cm 4. Płytki 1cm Oczywiście izolacja, paroizolacja tam gdzie trzeba Czy docisk 5cm jastrychu wystarczy, jeśli nie to jeśli dam styrodur to czy wtedy wystarczy. Nie chciałbym jechać z poziomeme okna na taras do góry. Czy wykończenie poziomu tarasu na równo z oknem (zostaje 6 cm profilu okna) da się skutecznie uszczelnić? W starszych materiałach jest mowa o minimalnym 15 cm cokole.
  9. OK, ale czym osłaniać przed betonem by zniwelować ew. ruch poziomu zero, zalać betonem na ostro? Myślałem o steropianie ale ciężko go dopasować do bruzd i od góry, myslałem też o keramzycie z worka ale on jest twardy i przy docisku też może urazić rurę. Co się stosuje do osłonienia rury w takich sytuacjach gdy rura przechodzi przez beton poziomo z małym spadkiem.
  10. Rury kanalizacyjne przechodzą mi przez chudy beton (poziomo z lekkim spadkiem) czym je osłanialiście przez betonem, tak by zniwelować ew. ruch betonu. Czy muszą byc pomarańczowe czy mogą być szare o grubszej sciance (3.2 mm), a może zwykła szare wystarczą? I jeszcze jedno czy zwykła szara rura ale w piasku pod chudym betonem wytrzyma czy też koniecznie musi byc pomarańczowa lub szara o grubszej sciance (3.2 mm)?
  11. Ja kupiłem GGL ale mam tylko jedno okno dachowe. Stwierdziłem że jak jedno to już lepsze. Na jakość nie narzekam. Porównania z innymi modelami nie mam. Aha zamówiłem też ramkę ocieplająca - dobra rzecz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...