Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mateusz_88

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Mateusz_88's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Cześć, zabrałem sie za prace nad sufitem podwieszanym dachu dwuspadowego. Zrobiłem profile obrysowe (tylko prostopadle do głównych profili CD. Zastanawiam sie jaki rodzaj wieszaków zastosować? Rozmawiałem z kolegą i mowił ze "grzybki" są ok dla skosów ale juz na odcinach prostych sufitu nalezy stosować wieszaki typu ES. Czy moglibyście mi to potwierdzić? Zastanawiam sie tez czym wykończyć połączenie skosu ze ścianką kolankową - mam ją wytynkowaną tynkiem CW. Dać tam tylko taśma do połączeń ślizgowych i wyszpachlować krawędź płyty? Zastanawiam sie tez czy pojedynczy ruszt będzie odpowiedni dla płaskich sufitów? Pokoje sa dość małe (4x3,5), korytarz 6x2,2m. pozdrawiam
  2. Cześć, trochę mnie wstrzymały inne prace i dopiero teraz wracam do tematu. Chce jutro złożyć zamówienie na wełnę żeby w weekend zacząć prace. Czytam jeszcze te wytyczne rockwoola i nie wiem dlaczego uparcie do drugiej warstwy wełny zalecają wełnę w płytach. Jest ona wygodniejsza w obróbce przy ruszcie czy jest to czymś innym jeszcze uzasadnione? Jest ona 5kg na m3 cięższa ale czy będzie to miało jakiś pozytywny wpływ np akustykę?
  3. A tak masz racje. Rolka 350x100 i cena za rolkę 149zł co daje 42,57zł/m2. Ursa 0,033 gr 15cm z tej samej hurtowni 41,09zł/m2 - tu prawdopodobnie udałoby mi sie uzyskać lepsza cenę w innym miejscu. Co myślicie odnośnie zaczęcia pracy z wełną na poddaszu 4tyg po zrobieniu wylewek? 2 tyg dom stał zamknięty, 2tyg się juz wietrzy z uchylonymi oknami. Mam termometr z wilgotnościomierzem na posadzce w kotłowni i ciągle pokazuje ok 83% wilgotności. Wygrzewanie posadzek jak dobrze pójdzie to zacznę dopiero w drugiej połowie grudnia/stycznia
  4. Myślałem nad skalna w rolkach - rockwool TOPROCK PREMIUM rolka ma wymiar ok. 100x270 - zakładam ze bede robił jak Panowie na filmie instruktarzowym czyli docinał odcinki długości 1m i szer rozstawu płatwi. Wydaje mi się ze odpadu nie powinno być znacząco więcej. Cenę dostałem w zasadzie jednakową z wełna mineralna ursa 0,033 (rockwool 0,035)
  5. Dzięki za odpowiedz, tez robie ostatecznie 2x 15cm. Chyba coraz bliżej mi do wełny skalnej. Jak gęsto pod nią sznurkować?
  6. Cześć, Planuje zacząć ocieplenie poddasza, mam krokwie 20cm, pełne deskowanie, membranę paroprzepuszczalną i dachówkę betonową. Chciał zastosować wełne 18cm jedna na składzie gdzie mam najlepsze ceny jest ona niedostępna, w innym powiedzieli ze jest jakaś szansa na ściągniecie ale cena znacznie wyższa. Zastanawiam sie czy robić szczelinę 2cm i szukać później wełny pod to czy dać szczelinę aż 5cm? Druga sprawa to wybór miedzy wełna z rolki a wełna skalną. Jest sens dopłacać ok. 6zł do m2? Łącznie planuje dać 2 warstwy 18/15cm+15cm? Jest możliwość łączenia oby tych typów wełny czy lepiej tego nie robić? Jak z obróbka wełny skalnej? Jest duzo bardziej problematyczna czy czas wykonania +- taki sam dla obu typów? Jeszcze pytanie odnośnie jakości wełny producenta isover i URSA, ta druga ok. 1500zł tańsza w moim przypadku. Ta różnica z czegoś wynika czy tylko z marketingu? Lambda 0,033 w obu przypadkach. Pozdrawiam
  7. Ok dzięki za porade. Ogrzewanie w kotłowni mam zrobione. Wczoraj przeglądałem jeszcze internet i pomyślałem czy by nie zrobić w kotłowni posadzki żywicznej, oczywiście za późno o tym pomyślałem i pasuje mi dodatkowo wylać samo poziom żeby nie było wysokiego progu. Myślisz ze bezpiecznym wyjściem będzie odczekanie 3tyg od wylania wylewki, później zrobienie samo poziomu ok. 1cm i na to po tygodniu żywica? Przy okazji robiąc test folii jak napisałeś. Myślałem o kupnie wilgotnościomierza jednak wydaje mi sie ze spr wilgotności na powierzchni będzie mało miarodajne w tym wypadku. Temperatura na zew przez te 3tyg bedzie od 15 do 5st takze mało sprzyjające warunki, warto wstawiać osuszacz weekendowo do tej kotłowni?
  8. Cześć, zrobiliśmy właśnie wylewki w domu (tradycyjne cementowe) i zacząłem się zastanawiać jak zaplanować kolejne etapy w tym pompe ciepła. Ostatecznie chciałbym zamontować pompe panosonic z wbudowanym zasobnikiem cwu - czyli wersje wolnostojącą. I tu rodzi mi sie pytanie co z posadzką w kotłowni? Robić ją odrazu po przeschnięciu wylewki bez jej wygrzania (przed pompą ciepła) czy później to jakoś rzeźbić juz po instalacji pompy i wygrzaniu wylewki? Kolejna rzecz to jak zorganizować wode do napełnienia instalacji i jakie środki dodatkowe zastosowac? Niestety przyłacz wody bedziem dopiero na wiosene, chciałbym przez zimę utrzymywać dodatnią temp. w domu. Jeden z instalatorów mówił ze wystarczy bardzo dobrze wymyć mauzera jednak nie do konca jestem przekonany czy taki poziom (wątpliwy) czystości wystarczy. Ciągle waham sie co zrobić z buforem ciepła. Instalacje ogrzewania podłogowego mam przygotowaną pod sterowniki w każdym pokoju - w tym przypadku w teorii powinien być bufor - pytanie jak duży na do 140m2. (Czy instalacja sterowników i zarzadzanie na nich temp w pokojach na poziomie 19-22st tez wymaga bufora czy konieczny on jest tylko w przypadku całkowitego zamykania obwodów grzejnych? - całkiem możliwe ze ostatecznie w całym domu będzie ustawione 20st i tylko w łazienkach np 23st)
  9. Cześć, Zdecydowałem się na żaluzje fasadowe ze sterowaniem kablowym. Na etapie elektryki przygotowaliśmy puszki kieszeniowe i chcemy teraz zainstalować moduły wifi. Zastanawiam sie co wybrać żeby było to przyszłościowe pod dalszą rozbudowę i miało dobra aplikacje mobilną i wsparcie techniczne. Znalazłem takie rozwiązania jak: BleBox, Supla, Shelly. Ma ktoś rozeznanie/doświadczenie z ktoryms tych systemów? Będe wdzięczny za kazda wskazówkę. Pozdrawiam.
  10. Witam, może będzie ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie czy dużym błędem będzie poprowadzenie instalacji ten sposób jak na zdjęciu? Czyli osunięcie skrzynek rozdzielczych parteru od pionu i podłączeniem ich za pomocą kolan 90st? W przyszłości będę chciał je zabudować i zrobić w tym miejscu podest na pralkę. Pion chce prowadzić zaraz przy ścianie ze względu na to ze jest bardzo małe pomieszczenie (2x2m) i każde 40cm jest dla żony na wagę złota.
  11. Cześć, za tydzień bede się zabierał za rozprowadzenie instalacji w części mieszkalnej i mam kilka pytań jak to najlepiej zrobić w moim przypadku. Rekuperator na strychu nieogrzewanym ale ocieplonym wełna 10cm po krokwiach (deskowanie pełne i dachówka betonowa) - czerpnia od wschodu i tam będzie prosty odcinek ok. 4m - rura spiro sztywna w otulinie 2x4cm - wyrzutnia od zachodu - odcinek ok. 7m + wygięcie na 180st.. - rura spiro sztywna w otulinie 2x4cm a odcinek wygięcia w elastycznym kanale? Będzie sie go dało dodatkowo ocieplić czy raczej jakieś kolanka zastosować do rury sztywnej? - dużo prostszym rozwiązaniem byłoby dac wyrzutnie tez na ścianie wschodniej jednak byłaby odsunięta jedynie o ok. 120-150cm od czerpni - może to jednak lepsze wyjście? - kanał wywiewny i nawiewny - tutaj nie za bardzo wiem jak to zrobić prawidłowo, początkowo myślałem zrobic trójnik i za nim przepustnice i osobne poprowadzić kanał do skrzynki na piętro a oddzielnie na parter - w sklepie zaproponowano mi skrzynkę przelotową czy jak rozumiem jeden kanał wchodzi do niej i wychodzi dołem - wymusza to ze skrzynki dla parteru i poddasza będą zlokalizowane blisko siebie na rzucie - czy jest to poprawne rozwiązania? Nie będzie problemu z regulacja ilości powietrza? Z czego najlepiej będzie wykonać te kanały? Będę musiał wykonać tam kilka odgięć - najłatwiej byłoby to zrobic termoflexem jednak ok ma juz swoja izolacje i chyba ciężko będzie dołożyć dodatkowo z twardej wełny na takim odcinku. Odcinek pomiędzy skrzynkami moze byc zrobione ze sztywnej rury spiro? Jakieś sugestie czy nalezy zamontować gdzieś przepustnice? Czy na odcinkach do czerpni i wyrzutni powinienem robic jakies "tłumiki" z rur elastycznych? Pewnie opisałem to dość chaotycznie i nie zrozumiale dla kogoś kto w tym siedzi także jak cos to chętnie postaram sie doprecyzować. pozdrawiam
  12. Cześć, Jestem po pierwszym dniu tynkowania. Niestety bardzo duze rozczarowanie. O ile płaszczyzny sprawdzane na łacie 2m są w miarę ok tak kąty są zrobione fatalnie. Odchyłki 8-12mm praktycznie na każdym narożniku. Szczytem osiągnięć ekipy jest odchyłka w prysznicu 7mm gdzie po drugiej stronie ściany gdzie nie ma jeszcze tynku jest 0mm na bloczku. Dodatkowo wg mnie źle są osadzone listwy przyokienne - proszę o potwierdzenie. Czy nie powinna być widoczna tylko silikonowa uszczelka? Tutaj dodatkowo widać plastik na szpalecie. Szpalety powinny miec zachowany kąt 90st czy dopuszczalne są odchyłki? Jutro rano mam spotkanie z właścicielem i bede próbował to jakos z nim po ustalać zeby zostało to wyprowadzone. Jakieś wskazówki na co sie godzić a co bezwzględnie musi zostać poprawione i przede wszystkim w jaki sposób? Czy można nakładać dodatkową warstwę tynku na drugi dzień zeby przykryć np te listwy przyokienne? Jeżeli bedzie konieczność wstawienia od nowa narożników to w jaki sposob to powinno byc wykonane aby wiązanie tynku było zachowane i nie było problemu z późniejszymi pęknięciami? Szpalety powinny miec zachowany kąt 90st czy dopuszczalne są odchyłki? No i jak wymusić żeby w krytycznych miejscach (np ten prysznic) próbowali dążyć do 0mm odchyłki (tak zresztą jak jest wymurowane) a nie do normowych 4mm. Wydaje mi się ze norma trochę została w tyle do standardu wykończenia i te 4mm to dość dużo tam gdzie docelowo mają być płytki.
  13. Witam, Mam pytanie czy ktoś z was spotkał sie na budowie z takim tynkiem. Bylem świecei przekonany ze tynkarz bedzie robił na dolina nidy. Pokazał nam ich probnik tynku i na jego podstawie wybrałem tynk cw lekki. Dzisiaj przyjeżdżam na budowe a tam tynk firmy PROFIX PTC 15 - super lekki. Kruszywo 0,1-0,4mm. Dzwoniłem na skład ktory tym handluje i twierdza ze jakościowy podobny do baumita (początkowo z tego miała robic inna ekipa). Wczoraj rozmawiałem z przedstawicielem firmy Dolina NIdy i mowił ze tynk supper lekki bedzie poprostu słabszy od lekkiego (w ich przypadku i tak ziarno jest 0,5mm zamiast 0,4 jak w PROFIX). Będzie to odczuwalna roznica? Tynkarz sam sie przyznał ze był on tańszy ale wybrał go ze względu ze ma najlepsza powierzchnie (to jest pewne ze wzgledu na mniejsze ziarno) i chciał dla nas dobrze. Jak byście rozwiązali taka sprawę? Moze i błacha sprawa ale strasznie nie lubie jak ktos mnie okłamuje ubierając to w piękne słowa
  14. Cześć, czy ma ktoś doświadczenie z drzwiami aluminiowymi firmy Drutex? Dostaliśmy stosunkowo dobrą ofertę jak na alu -11,5tyś. Drzwi nie są idealne, od wewnątrz wyglądają bardzo surowo, brak klamek do wyboru itd. Jednak cena względem Wiśniowski CREO (14tys) jest atrakcyjna. |
  15. Wielkie dzięki za pomoc! Myślisz że przy takim rozwiązaniu ociepleni uda mi się zabezpieczyć przed spadkiem temp poniżej 5st w ciągu zimy? Spotkaliście się może gdzieś z obliczeniami ile w skali roku może więcej kosztować ogrzewanie domu kiedy ocieplenie zrobi się po krokwiach bez ocieplania jętek? U mnie ten strych ma wymiary ok. 4.3m szerokości i 1.6m wysokości w szczycie Czy może się to jakoś dodatkowo negatywnie wpływać na walory użytkowe? Sufit bez wypełnienia wełna nie przenosiłby za dużo dźwięku pomiędzy pomieszczeniami?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...