Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kagolnik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    61
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Kagolnik's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Reacting Well Rare
  • One Month Later Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

1

Reputacja

  1. Kotłownia to raczej "Maszynownia" 5m2 Nie gazowa tylko na Pompę ciepła. Będzie tam też zbiornik CWU. Tak mi zasugerowali, żeby przejść tam rurkami również, tylko rzadziej. No to się zgodziłem. Przez kotłownię jest przejście do domu i ona jest już w bryle domu. Garaż styka się ścianą z domem i planuję ocieplić tę ścianę wewnątrz garażu. Ale jak ma mi to robić problemy ten xps to to oleję.
  2. Drzwi będą otwierać się do środka kotłowni. No chyba, że zamotnowałbym je odwrotnie, bo mam juz kupione. Tylko nie wiem, czy to nie będzie przeszkadzać gdy będzie zaparkowanym samochód. Teoretycznie powinienem zrobić podest-stopień na równo i dopiero schodek w dół, ale nie chce zmniejszać garażu. Mogę też zamontować drzwi głębiej w ścianie albo wręcz po jej drugiej stronie. Mam tam 25 cm pustaka. Tylko, że wtedy idea xps w ogóle nie ma sensu, bo od góry będzie sam beton. Chciałem ten xps dać, żeby zniwelować most termiczny, ale nie wiem czy warto, bo właśnie mam świadomość, że to nieco niewygodne jak zaraz za progiem jest uskok i stopień niżej. Jak będzie przeszkadzać to mogę zawsze dodać dodatkowe bloczki i wejść schodami głębiej w garaż. Tylko nie chciałbym kiedyś na nich zderzaka uszkodzić, albo żona.
  3. Na góry tęgo połączenia planowałem dać próg z drzwi co wymaga wysunięcia ich te 2 cm z obrysu muru z pustaka, ale z boków będzie ocieplenie styropianem. hmm może to trochę będzie dziwnie wyglądać, ale chyba rzeczywiście na bok by było dać płytkę, tylko z kolei znowu muszę jeszcze dalej wysunąć drzwi jakiś 1-1,5 cm, a to nie wiem czy jeszcze będzie ok w kwestii montażu. Mam takie chude płytki, ile kleju można dać najmniej?
  4. Płytki będą na wylewce w pomieszczeniu, a garaż na razie zostawiam bez niczego, może zrobię żywicę, ale to później po oddaniu budynku i zrobieniu obejścia. Do boków xps dojedzie styropian ocieplający ścianę. Czy siatka, klej na razie wystarczy na ten xps? Trzeba go jakoś "podrapać" pod ten klej, bo one jest bardzo gładki.
  5. Muszę zrobić jakiś schodek z garażu nieogrzewanego do domu. Ze względu na fakt, że w kotłowni za garażem mam w wylewce rurki z podłogówki, przyszło mi do głowy, żeby chociaż odrobinę odizolować ten beton. Tylko nie wiem czy to dobry pomysł i jak to wykończyć. Bo sam XPS to niby twardy materiał, ale kopany na schodku nie wiem czy nie będzie się uszkadzał. Może coś doradzicie?
  6. No brzmi to sensownie, ale to przy wyjściu na zewnątrz, a przy połączeniu z nieogrzewany garażem i strychem to już chyba nie będzie wiało za bardzo? Fakt, że lepsze drzwi mają chyba dodatkową uszczelkę. Zawsze właśnie najbardziej to wiało, przez szpary.
  7. Wszystko ma teraz współczynnik U podany i zastanawiam się ile w tym realnej korzyści, bo oczywiście im lepiej ocieplone tym droższe, a ile marketingu. Zastanawiam się na przykład nad drzwiami z garażu nieogrzewanego do kotłowni. Tańsze marketowe mają 1,3 a droższe marketowe 1,1 (niestety trzeba czekać 3 tyg., bo akurat brakuje na stanie). W garażu zamarzła zimą woda przy bramie, ale brama jeszcze nie jest szczelna (wylewka nieco zdup...na) i budynek nieogrzewany. Chat GTP mi policzył, że to różnica 35-50 zł na rok kosztu na ogrzewaniu, niby. No to lepsze drzwi się zwrócą za jakieś 15, czy 20 lat, ale nie wiem na ile te obliczenia są sensowne z AI. Kolejny współczynnik to wyłaz na nieogrzewany strych, tutaj są już nawet 0,48 super ultra pasive termo a inny ma U=0,85. Czy poniżej 1 w ogóle ma sens na to patrzeć? Moje dość drogie drzwi KMT wejściowe mają U=0,98. Pożydziłem i nie chciałem dopłacić za ościeżnicę aluminiową bodajże 1500 zł więcej i zyskać -0,11 na U.
  8. hmm ten regranulat może być ciekawy, a ja mam w ogóle w pracy odpad xps zmielony, ale to są takie kawałki 1-2 cm Ten gość ma wełnę z jakiegoś odpadu z fabryki i tak mi podał, że 30cm 1m2 60kg, to moje 0,5 by ważyło 90 kg czyli jakby na każdym metrze stał jakiś facet. Standardowo te wełny są lżejsze, ale licząc celulozę, czy wełnę z hurtowni, to nie wiem czy nie zbliżam się do ceny piany. Pianę mam za 64 zł m2 20cm a 30 cm 84 zł. Mają podesłać cenę zasypu celulozą 40cm i wełną skalną z hurtowni 50 cm. Ta wełna z odpadu mi wychodziła mega tanio, ale ten ciężar mi trochę zapalił lampkę czerwoną. Podobno ma lambdę 0,41
  9. Otrzymałem propozycję atrakcyjną cenowo zasypania przestrzeni między płytą GK na stelażu krzyżowym, a płytą OSB na belkach rozlokowanych co 60 cm (poddasze nieogrzewane) granulatem wełny. W sumie jest tam ponad 50 cm przestrzeni. Gość od wełny mi mówi, że 30 cm waży z jakieś 60kg/m2, a ja chciałem 40 czy 50 nawet bo ta wełna i tak się jeszcze ubije i odsłonią się wieńce i ściany. Wykonawcy mówią, że da radę, że robili 35 cm, a ja czytam, że sufit GK dodatkowe obciążenie np. 5kg/2m albo 7,5 kg/m2 ??? Chyba że to bez stelażu krzyżowego. Nie chciałbym, żeby mi to wszystko na łeb spadło. Kierownik mówi, że można tylko dobrze zrobić ten stelaż... no ale nikt nic nie policzył. W projekcie mam 20 cm wełny między belkami stropowymi, ale no ja wolę dać więcej i niżej.
  10. Czytam właśnie, że zmiękczacze są złe bo marnują dużo wody, potrzeba do ścieków podpinać itd. Woda ze zmiękczacza jest niezdrowa. Uzdatniacze to nawet nie wiem co to za bardzo. Czy ktoś ma używa??? https://hydropath.pl/zmiekczacz-wody-czy-uzdatniacz-wody/ Wodę mam twardą i polecono mi takie urządzenie. Te z solą.
  11. Spotykam różne opinie jedni mówią, że tak inni że efekt tak znikomy, że nic nie da. Głównie instalatorzy, więc chcę zapytać, kogoś kto ma i może się podzielić opinią.
  12. Niby nie wymaga, ale nie wiem ile będzie kosztował prąd za 3 lata. Mam PV, ale 7kwp i już niestety na netblingu. Niektórzy mnie straszą, że będę płacił po 10 tys. To zdecydowałem się na dodanie kominka. Poza tym lubię żywy ogień. Efektywność pompy ciepła spada też wraz ze spadkiem temperatury powietrza. To dobrze będzie sobie dogrzać. Jak jednak wróci mroźna zima. Przyjdzie zimny wieczór i odpalanie podłogówki na jeden raz to się mija z celem, a tak kominkiem zagrzać jak znalazł.
  13. Czy to będzie funkcjonować? Układ rur z DGP ze względu na omijanie rur z rekuperacji. Proszę o opinie. To jest amatorski projekt. Przy oknach są już anemostaty rekuperacji, więc te musimy dać gdzieś dalej. Jedni mówią, że warto inni, że nie warto, że suszy, brudzi itp. Nie wiem czy w łazience tego ciepła zaraz nie wyciągnie rekuperator. Żeby dać skrzynkę rozdzielczą to trochę ciasno. Nie wiem czy warto to robić, czy to olać. Kominek jest jako wspomagacz pompy ciepła do grzania w okresach przejściowych i ewentualnie wspomagania przy mrozach.
  14. Kagolnik

    DGP - kilka pytań

    Też rozważam podobne rozwiązanie, ale nikt mi konkretnie nie powiedział. Zamiast pur może zasypię granulatem wełny, bo wychodzi mi to 3 razy tani j za 2 razy więcej (mam takie dojście do ścinków z produkcji), ale mam też dylemat czy to w ogóle robić. Jeden gość mnie przekonywał, że brudzi sufity i już mało kto to robi. Mam też obawy bo mam rekuperację z plastikowymi rurkami i drewniane krokwie. Wełny w rurach zestawowywch jest 2 cm, także nie powala i mam obawy o tę temperaturę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...