
salbud
Użytkownicy-
Liczba zawartości
10 -
Rejestracja
salbud's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Ocieplać należy od zewnątrz i nikt tu nie twierdził inaczej. Ale są sytuacje, gdy jest to niemożliwe np. przy zabytkowej elewacji, docieplaniu piwnic, których nie można odkopać, docieplaniu pojedynczych pomieszczeń w budynku itd. Wtedy płyty klimatyczne Epatherm mają zastosowanie. Są jedynym materiałem, który zapewniając od wewnątrz termoizolację zabezpiecza ściany przed rozwojem pleśni. http://zdrowy-dom.wizytowka.pl
-
tynki renowacyjne i wapienne
salbud odpowiedział Slawek 1719499182 → na topic → Przebudowy i remonty
Radzę być ostrożnym przy ocenianiu izolacji poziomej. To, że ją widać nie oznacza, że funkcjonuje. Tym bardziej, że wykonywana była w latach trzydziestych - bitumity nie są tak trwałe. Trwałość tradycyjnych izolacji bitumicznych jest szacowana na ok. 5 lat, nowoczesnych modyfikowanych na ok. 15 lat (oczywiście są to wymogi normowe, a faktyczna żywotność zależy m.in. od grubości zastosowanej warstwy, warunków pracy izolacji (np. od składu chem. wody). Wilgoć (kruszenie tynku, wysolenia) na powierzchni wskazują na miejsce "wychodzenia" wilgoci ze ściany, a inną sprawą jest jak woda tam dotarła - kapilarnie czy przez przesiąkanie. Jest natomiast zależność między użytkowaniem pomieszczenia a zawilgoceniem ścian, lecz w tym przypadku (prawdopodobnie) inna niż sądzisz. Otóż paradoksalnie "najzdrowsze" dla wilgotnych ścian warunki stwarzają chłodne, niewentylowane pomieszczenia. Powierzchnię ścian niszczą sole krystalizujące w miejscu odparowania wilgoci. W opisanych warunkach wilgoć w murze i pomieszczeniu pozostają w równowadze. Problem powstaje po ogrzaniu i przy wentylowaniu pomieszczeń. Wilgoć ze ścian odparowuje do powietrza wewnętrznego pozostawiając wykwity na powierzchni. I jest to proces stały, gdyż zwiększyliśmy „pojemność wilgociową” powietrza przez ogrzewanie i nie dopuszczamy do stanu nasycenia poprzez wietrzenie pomieszczeń. Zjawisko to jest dobrze widoczne, gdy piwnice są adaptowane np. na biura – pojawiają się wykwity solne i łuszczenie farb, podczas gdy w sąsiednich, nieużywanych, stale zamkniętych piwnicach na ścianach nic się nie dzieje. A co do płyt g-k w takich warunkach Twoje obawy są więcej niż słuszne. W sprawie tynku renowacyjnego Sławka: nie wiem czemu masz zalecenie położenia tynku na takiej wysokości skoro obowiązującą normą (wg WTA – organizacji m.in. certyfikującej tynki renowacyjne) jest stosowanie ich do poziomu 80 – 100 cm powyżej górnego poziomu widocznego zawilgocenia. Co do rodzaju tynku i możliwej do uzyskania grubości poradź się producenta. Pozdrawiam. http://zdrowy-dom.wizytowka.pl -
Drenaż służy do odprowadzenia wody spiętrzonej (np. po opadach) na nieprzepuszczalnej warstwie gruntu w celu uniknięcia naporu wody na izolację. W przypadku wysokiego poziomu wód gruntowych drenaż nie ma zastosowania. Trzeba się upewnić czy po deszczach występuje woda spiętrzona czy też rzeczywiście podnosi się poziom wód gruntowych. Metodą iniekcji wykonuje się blokady hydrofobowe poziome - przeciw podciąganiu kapilarnemu oraz, rzadziej, pionowe - przeciw wodzie napierającej na powierzchnię, ale przed wykonaniem iniekcji trzeba usunąć pustki w murze (są do tego specjalne materiały), inaczej płyny będą gromadzić się w pustkach zamiast wypełniać mur. Wykonanie szczelnej wanny od wewnątrz jest możliwe. Do zalecenia konkretnych rozwiązań potrzebna jest "wizja lokalna" (folie + wylewka mogą się okazać niewystarczające). Proszę o kontakt na e-mail. http://zdrowy-dom.wizytowka.pl [ Ta wiadomość była edytowana przez: salbud dnia 2003-03-05 08:40 ]
-
W sytuacji ?strasznie zawilgoconego domu" nie pora na jakiekolwiek docieplanie. Najpierw trzeba się zająć wilgocią. I nie na forum znajdzie Pan poradę (z całym szacunkiem dla Forumowiczów), gdyż przyczyn zawilgocenia i środków zaradczych jest wiele i nie sposób dać pewną receptę korespondencyjnie. Proponuję odwiedzić np. najbliższy oddział PZITB (w każdym oddziale udzielają bezpłatnych porad). Oferuję również swoją pomoc, porada też nic nie kosztuje (ew. dojazd). Proszę o kontakt na e-mail [email protected] http://zdrowy-dom.wizytowka.pl
-
Tynki ciepłochronne są zaprawami tynkarskimi z dodakiem granulowanego styropianu. Ich zalety to: - brak mostków termicznych - paroprzepuszczalność - trudnopalność (nie przenoszą ognia ? granulki styropianu izolowane zaprawą) - swoboda kształtowania powierzchni - łatwość wykonania izolacji o zmiennej grubości - szybkość wykonania (do 6 cm w jednej warstwie -dla tynku epasit wdp, kolejne warstwy co ok. 24 godz., nakładanie agregatami tynkarskimi, na niewielkich powierzchniach można ręcznie). Niektóre parametry tynku teroizolacyjnego epasit wdp firmy EPASIT: Zawartość styropianu (objętościowo) - 86% Gęstość nasypowa: 0,22 kg/dm3 Gęstość świeżej zaprawy: 0,40 kg/dm3 Gęstość związanej zaprawy: 0,26 kg/dm3 Przewodność cieplna: l = 0,063 W/mK Wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu: 0,4 N/mm2 Wytrzymałość na zginanie (28 d): 0,6 N/mm2 Kapilarny pobór wody: 0,3 kg/m2h0,5 Ognioodporność B1 (trudno zapalne) Słowo podkładowy w określeniu tynku oznacza , że wymaga naniesienia wierzchniej warstwy (inne ocieplenia też). Jeśli chodzi o cenę to jest tak, jak z każdym innym towarem na rynku. Osobiście spotkałem się ze stosowaniem tego tynku tylko wtedy, gdy zalecił go konserwator. Jest to więc u nas docieplenie ?niszowe". Gdy przestanie w budownictwie ?królować" cena, a zacznie jakość (i jak np. na Słowacji czy w Austrii będą tak ocieplane całe osiedla, także w budownictwie wysokim) tynk termoizolacyjny ?wyjdzie z niszy" i będzie tańszy. Bo na pewno nie jest luksusem lecz po prostu dobrym materiałem termoizolacyjnym. http://zdrowy-dom.wizytowka.pl
-
Przepraszam za generalizowanie - przecież od wewnątrz dociepla się bezpiecznie np. stropodachy. Odpowiedź dotyczyła docieplania od wewnątrz ?zwykłych" pomieszczeń (i ew. piwnic). Wyjaśniam: Docieplając ścianę od wewnątrz powodujemy przesunięcie punktu rosy na wewnętrzną powierzchnię ściany, co stwarza warunki do rozwoju pleśni. Zmniejszymy zagrożenie (ale go nie wyeliminujemy) stosując paroizolację. Musimy zostawić szczelinę pomiędzy dociepleniem i ścianą i wentylować ją. Pytanie jak? ? Powietrzem wewnętrznym? Będziemy schładzać powietrze w pomieszczeniu, które dociepliliśmy? ? Powietrzem zewnętrznym (analogicznie do wentylacji stropodachu)? W tym wypadku całą termoizolację stanowić będzie wykonywane przez nas docieplenie. Jak gruba powinna być jego warstwa? Przyjmijmy za Rockwoolem (dla poddasza) 22 ? 25 cm. Plus 3 ? 5 cm. szczeliny wentylacyjnej, plus grubość wykończenia powierzchni. Czyli: otwory wentylacyjne i skrócenie pomieszczenia o ok. 30 cm. Technicznie wykonalne, a jednak? Trzeba jeszcze pamiętać, że schłodzimy 3-5 cm (przestrzeń wentlacyjna) ściany prostopadłej do docieplanej. Pleśń może pojawić się w pokoju obok (w budynku wielorodzinnym może to być pokój sąsiada) W rozwiązaniu f-my Epasit płyty klimatyczne naklejamy bezpośrednio na ścianę bez szczeliny wentylacyjnej (montaż zbliżony do montażu płyt g-k) i nie stosujemy paroizolacji. Pleśń? We wspomnianych badaniach płyty naklejono na zagrzybione (bez czyszczenia), przemarzające płyty g-k i przez rok utrzymywano w pomieszczeniu wilgotność 80% - 100% przy temperaturze do 25°C i przy sztucznie zwiększonym skażeniu mikologicznym. Skutek? Płyty klimatyczne pozostały czyste, a co ciekawe zanikała pleśń na płytach g-k pod nimi. A to, że jest to jedyne rozwiązanie wiem z własnego doświadczenia i z opinii usłyszanych od ludzi na różnych konferencjach i targach specjalistycznych. Poza tym: każdy może to sprawdzić szukając na stronach różnych firm instrukcji: Docieplanie pokoju od wewnątrz ? życzę sukcesu. Pozdrawiam
-
Niestety obydwa rozwiązania gwarantują "założenie" hodowli grzyba. Jedynym rozwiązaniem gwarantującym docieplenie od wewnątrz z zabezpieczeniem przed pleśnią jest zastosowanie płyt klimatycznych. Epasit (http://zdrowy-dom.wizytowka.pl). Nie jest to rozwiązanie najtańsze ale jedyne dające pewność zdrowych ścian i powietrza w pomieszczeniu (ew. pytania szczegółowe proszę kierować na e-mail)
-
1. Wiem z praktyki, że konserwatorzy nie godząc się na docieplanie styropianem czy wełną, chętnie akceptują tynk termoizolacyjny, który pozwala na "oddychanie" ścian oraz na swobodne kształtowanie powierzchni. 2. Materiałem przeznaczonym do ociepleń od wewnątrz są płyty klimatyczne f-my Epasit. Oprócz docieplenia zabezpieczają przed zagrzybieniem. Dodatkowo stabilizują klimat w pomieszczeniach. Sprawdzone w praktycznych zastosowaniach i badaniach politechnicznych. Zainteresowanych dokładnymi informacjami proszę o e-mail z adresem (e-mail lub pocztowy).
-
1. Wiem z praktyki, że konserwatorzy nie godząc się na docieplanie styropianem czy wełną, chętnie akceptują tynk termoizolacyjny, który pozwala na "oddychanie" ścian oraz na swobodne kształtowanie powierzchni. 2. Materiałem przeznaczonym do ociepleń od wewnątrz są płyty klimatyczne f-my Epasit. Oprócz docieplenia zabezpieczają przed zagrzybieniem. Dodatkowo stabilizują klimat w pomieszczeniach. Sprawdzone w praktycznych zastosowaniach i badaniach politechnicznych. Zainteresowanych dokładnymi informacjami proszę o e-mail z adresem (e-mail lub pocztowy).
-
1. Wiem z praktyki, że konserwatorzy nie godząc się na docieplanie styropianem czy wełną, chętnie akceptują tynk termoizolacyjny, który pozwala na "oddychanie" ścian oraz na swobodne kształtowanie powierzchni. 2. Materiałem przeznaczonym do ociepleń od wewnątrz są płyty klimatyczne f-my Epasit. Oprócz docieplenia zabezpieczają przed zagrzybieniem. Dodatkowo stabilizują klimat w pomieszczeniach. Sprawdzone w praktycznych zastosowaniach i badaniach politechnicznych. Zainteresowanych dokładnymi informacjami proszę o e-mail z adresem (e-mail lub pocztowy).