Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

noko

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

noko's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. No dobrze. Na dal nie wiem czy taki układ jest rozsadny. Co by było gdyby zastosować zamiast podłogówki grzejniki na normalne wysokie parametry? czy rzeczywiście układ niskotemperaturowy z podłogówką może dac dobry efekt ekonomiczy z piecem elektrycznym pracującym w drugiej taryfie? Ja tez myslałem o kominku z płaszczem, ale przekonał mnie kiedys zanik napięcia u przyjaciela na wsi. Było - 20 i trzy godziny nie było prądu. Wolę mieć niezalezne źródło. Ale wracając do tematu - właśnie musze sie zdecydować czy robic komin czy nie. Czy ktoś może mnie utwierdzić w moich przekonaniach lub odwieść od tego szaleństwa ? A może po prostu retortowca i tyle? pozdrawiam,
  2. Oczywiście !! - mam dostępny tylko gaz płynny a nie ziemny.
  3. Witam, Pewnie już o tym tłumy rozmawiały ale jakoś nie mogę trafić. proszę tylko o ewentualne stwierdzenie że jestem w dużym błędzie. Mam dostępny tylko gaz ziemny. W mojej gminie nie wolno montować kotłów na węgiel. Wszystkie te biomasowe to pieśń przyszłości raczej, bo póki co biomasa raczej niedostepna w normalnej cenie. Myslę o kilku rozwiązaniach, ale najbardziej pasuje mi układ oparty na kotle co elektrycznym z buforem ok. 400 l. do tego bateria kolektorów na lato, a całkiem niezależnie kominek z rozprowadzeniem powietrznym jako raczej coś dla przyjemności. Dom planuje dobrze ocieplić 20 cm styropianu na ściany, 25 wełny pod strop. Ogrzewanie płaszczyznowe i bufor dodatkowo powinny umozliwić korzystanie z taryfy nocnej to jest ok. 0,22 zł/kWh. Jeżeli zapotrzebowanie domu 145 mk będzie na poziomie 8 kW to powinien pobrać w miesiącu nie więcej niż 1500 kWh w sezonie czyli koszt na poziomie 350 zł/miesięcznie czyli rocznie ok. 2100 zł. Jeżeli się do tego czasem przepali kominkiem to powinno spaść poniżej 2000 zł. Koszt calej instalacji kotłowej bez ogrzewania płaszczyznowego zamknie się w 20 tyś ale odpada komin czyli ok. 5 tyś. (w razie czego jakby prąd zdrożał to można dać kondensacyjny z zamkniętą komora i tylko kominek przez ścianę). Wydaje mi się że ogólnie to wszystko brzmi bardzo rozsądnie. Aha, zastanawiam się jeszcze nad rekuperatorem, ale nie wiem czy będzie mnie stać. pozdrawiam, Dzięki za komentarze
  4. Równiez podobny dylemat. Mam dostępny tylko gaz ziemny. W mojej gminie nie wolno montowac kotłów na węgiel. Wszystkie te biomasowe to pieśń przyszłości raczej, bo póki co biomasa raczej niedostepna w normalnej cenie. Myslę o kilku rozwiązaniach, ale najbardziej pasuje mi układ oparty na kotle co elektrycznym z buforem ok. 400 l. do tego bateria kolektorów na lato, a człałkiem niezaleznie kominek z rozprowadzeniem powietrznym jako raczej coś dla przyjemności. Dom planuje dobrze ocieplić 20 cm styropianu na ściany, 25 wełny pod strop. Ogrzewanie płaszczyznowe i bufor dodatkowo powinny umozliwić korzystanie z taryfy nocnej to jest ok. 0,22 zł/kWh. Jeżeli zapotrzebowanie domu 145 mk będzie na poziomie 8 kW to powinien pobrać w miesiącu nie więcej niż 1500 kW w sezonie czyli koszt na poziomie 350 zł/miesięcznie czyli rocznie ok. 2100 zł. Jeżeli się do tego czasem przepali kominkiem to powinno spaść poniżej 2000 zł. Koszt calej instalacji kotłowej bez ogrzewania płaszczyznowego zamknie się w 20 tyś ale odpada komin czyli ok. 5 tyś. (w razie czego jakby prąd zdrożał to można dac kondensacyjny z zamknietą komora i tylko kominek przez ścianę). Wydaje mi się że ogólnie to wszystko brzmi bardzo rozsądnie. Aha, zastanawiam się jeszcze nad rekuperatorem, ale nie wiem czy będzie mnie stać. pozdrawiam,
  5. W projekcie mam Silkę 18 plus 20 styropianu i jestem przekonany ze to dobry układ. Pewnie lepiej by było docieplic wełną ale, sami wiecie - ekonomia. Problem polega na tym że Silka stała się obecnie tek deficytowa że najprawdopodobniej trzeba bedzie wybrac coś innego. Chyba bezpiecznie bedzie przeprojektować na 24/25 i szukać czegoś w tym wymiarze. Wstepnie mam możliwość kupić porotherm, dlatego moje pytanie. pozdrawaim,
  6. Ja się powaznie zatanawiam czy nie wybrać POROTERMU 18.8 na ściany zewnętrzne. W gruncie rzeczy nie ma co patrzec na termoizolacyjność ściany tylko na jej właściwości konstrukcyjne. Izolacyjnosc ma zapewnić ocieplenie. Taka jest właśnie praktyka w krajach gdzie sięod dawna myśli o oszczedzaniu ciepla. Czy ktos może ma jakieś przemyslenia na temat PORO18.8? pozdrawiam,
  7. Witam, Czy ktoś ma może jakieś dośwadczenia lub wiedzę jak sie spisze na ścianę zew. PORO 18.8? czy to nie za mało. Nie pytam o właściwosci termoizolacyjne ale o nośność. I przy okazji jak jest z uzytkowaniem sciany z PORO? chozdi mi o np. wieszanie szafek? Różne opinie słyszałem. Przyznam że chciałem budować z innego materiału, ale jest niedostępny. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...