Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tito

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

Tito's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ja kupiłem drzwi firmy ADECO z wypełnieniem z płyty GFK, w renolicie pasującym do stolarki okiennej ( złoty dąb) wsp. K<1,0. Jestem bardzo zadowolony z jakości, szczelności i wzornictwa.
  2. Chcę wyprowadzić przewody powietrzne na piętrze ponad jętkami, a wyloty umieścić w suficie. Wyloty będą oddalone od osi kominka na 3m. Czy takie rozwiązanie będzie działać bez wentylatora ? Jakie są Wasze doświadczenia z niewymuszonym obiegiem ciepłego powietrza ?
  3. Obojętnie jakie szyby antywł. czy rolety się założy - nie zabezpieczą one przed włamaniem. Są to tylko "opóźniacze" włamania. Jeśli chodzi o alarm - najważniejsze jest to - aby kupić czujki dobrej jakości ( ok. 150 pln/szt. ).Reszta nie musi być z górnej półki. Po trzecie - w każdej z wypowiedzi jest dużo prawdy. Wynika z tego, że żadne zab. nie jest idealne, ale sforsowanie ich wszytkich razem wziętych- to już większy problem dla włamywacza. Można jeszcze dodać czujnego sąsiada i jest komplet. Pozdrawiam
  4. Z mojego doświadczenia ( branża okienna ) wynika, że oba te zabezpieczenia dają tylko tyle, że wejście do domu zajmie złodziejowi 60 sek. zamiast 5 sek. w przypadku zwykłych okien. Proponuję zainwestować w dobry alarm z powiadomieniem. Okna z szybą P4 - to iluzja antywłamaniowości. Zamiast szyby można włożyć płytę stalową o grubości 24 mm , ale i tak będzie się ona trzymała tylko na listewce przyszybowej. Po trzecie - jeśli zbudujecie dom z Ytonga, to w 10 min. można w nim wyskrobać dziurę przy użyciu łyżeczki do herbaty. Alarm i jeszcze raz alarm. Nie dajcie się naciągać na niepotrzebne wydatki. Pozdrawiam
  5. Monopolistą na naszym rynku jest firma DLH. Daj sobie spokój ze sprawdzaniem gęstości, itd. ... W jednej dostawie znależć można klejonkę o bardzo różnej gęstości. Na twardość materiału , z którego zrobią Ci okna nie masz wpływu. Jest to loteria, chyba że dogadasz się z kierownikiem produkcji, żeby wybrał na specjalne życzenie najcięższe kawałki. Pozdrawiam
  6. Jakie drzwi zewnętrzne możecie polecić ? Drewniane , PCV czy Alu ?
  7. Najlepsze są według mnie wypełnienia firmy Adeco. Robione są na bazie płyty GFK i mają 5 lat gwarancji. Jeśli chcesz kupić drzwi w renolicie - lepiej wybrać ramy aluminiowe. Przy kolorze białym drzwi można wykonać także z PCV. Polecam stronę http://www.adeco.pl Pozdrawiam,
  8. Sądzę , że jest to raczej kwestia gustu. Na zachodzie sprzedaje się więcej drzwi w kolorze białym , materiał, z którego są wykonane to osobny temat. W Polsce mamy tradycję drzwi drewnianych - dltego też jest u nas przewaga kolorystyki "drewnopodobnej". Na drzwiach w innym kolorze niż biały - zabrudzenia też są widoczne, bo np. błoto po wyschnięciu ribi się jasne i dobrze widoczne. Przy zakupie weż takrze pod uwagę możliwość uszkodzeń mechanicznych. Nie chodzi mi o uszkodzenia powstałe w wyniku włamania, lecz otarcia , zarysowania powłoki itd. Pozdrawiam
  9. Wielu producentów stosuje ceowniki dodatkowo pozaginane lub z dodatkowymi przetłoczeniami, które są wytrzymalsze od pełnego profilu. Po drugie zastosowanie pełnego zbrojenia ma znaczenie przy montażu okna - jeśli wybierze się opcję na dyble. Proponuję aby zakończyć te teoretyczne dywagacje na temat okien i PTH, bo i tak do niczego to nie prowadzi. Jak znam życie , to wiele osób biorących udział w tych dyskusjach i tak na koniec pójdzie do dealera i kupi np. okno 034 za 450 zł z PROFILU EKONOMICZNEGO,z odchudzonym zbrojeniem, nic o tym nie wiedząc i jednocześnie ciesząc się z dobrej ceny... Pozdrawiam i życzę takiej dociekliwości podczas zakupu okien
  10. Pustaki inne niż PTH przy tych samych wymiarach mają dużo większą masę ze względu na dużo słabszą poryzację. Stąd może brać się trochę wyższa wytrzymałość mechaniczna, ale jesli ktoś nie buduje wieżowca, to nie ma co przesadzać... Pozdrawiam
  11. Ja już zbudowałem z PTH 44 na zaprawie termicznej. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Pozdrawiam
  12. "Murator" radzi - aby najpierw robić tynki, potem instalację c.o. , i wod-kan , a na koniec przykrywasz ją wylewką. Jeśli zrobisz najpierw wszyskie istalacje, potem wylewkę, a na koniec tynki, to też się nic złego nie stanie. Z doświadczenia wiem, że wybierając pierwszą wersję - mniej zasyfisz budowę. Pozdrawiam
  13. Według mnie - możesz tak zostawić. Jeśli ktoś będzie radził Ci inaczej - niech policzy - ile taka operacja ( przesunięcie ) będzie kosztowała, a jakie zyski przyniesie. Znając życie za chwilę pojawi się kilka opinii teoretyków(zaczytanych w "Muratorze" ) , którzy doradzą przesunięcie, bo gdzieś tam coś takiego wyczytali. Pozdrawiam
  14. PTH jest O.K. , a najwięcej do powiedzenia na jego temat mają ci, którzy nigdy nie budowali i nie będą budować...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...