Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jelen

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    178
  • Rejestracja

jelen's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. A jak chcesz mieć określone kształty poświat na ścianie to pamiętaj żeby kupić oczka z regulacją - będziesz mógł sobie przekręcić źródło (niezależnie led czy halogen) bardziej albo mniej na ścianę.
  2. A co będziesz chciał zasilać w domu? Jedno światełko w pokoju czy coś więcej
  3. Przełącznik zupełnie oddzielnie. Z agregatem sprawa się komplikuje o tyle że lepiej mieć więcej styków - żeby to spełniało swoją funkcję rozłączyć trzeba nie tylko zasilanie z miasta ale też pamiętać o agragacie.
  4. Są koszulki i "koszulki". dudi82 podałeś jedne z lepszych na rynku ale wątpię czy sam sprawdzałeś ich wytrzymałość w boju. Najczęściej kupowane popularne "koszulki" mają się nijak do nich a niestety takich jest najwięcej na rynku. Swego czasu miałem okazję sprawdzić wystrzymałość różnych "wynalazków". Było to jeszcze na studiach więc ładnych klika lat temu ale dało pogląd na kolosalne różnice w materiałach. Najgorsze "koszulki" padały poniżej 1kV, najlepsze wytrzymały ok 8-9kV. Przy porównaniu z taśmami izolacyjnymi wypadły słabo: taśmy padały od 4kV. Najlepsza wytrzymała 30kV i pewnie jeszcze dałaby radę ale nie mieliśmy już możliwości Mufy, koszulki z klejami to zupełnie inny temat i w zastosowaniu do czego innego. Przy czytaniu wszelkich specyfikacji trzeba pamiętać że są to wyniki badań w idealnych warunkach i są różne metody pomiarowe. Producent zawsze "nagina" na swoją stronę. No i wszelkie wartości są podawane np. 1,5kV/1mm. Jeśli koszulka ma 0,1mm to będzie to maks 1500V (oczywiście według producenta). Czy ktoś chce używać koszulek do nn? Pewnie wielu, ja wolę mieć czyste sumienie i spokojny sen - koszulki służą mi tylko do sygnałówki lub oznaczania przewodów.
  5. Kolejna uwaga. Ten model jest strasznie niewygodny. Jeśli ktoś chce praktycznego pilota lepsze są modele np 885 albo 900 (ma radio). W 1000/1100 trzeba przebijać się przez menu (nie ma klawiszy bezpośrednich) i potrzeba dwóch dłoni do obsługi
  6. Włączniki podłączasz do wejść sterownika, no chyba że chcesz wszystko robić bez sterownika
  7. Jeśli masz standardowe rolety na 230V to bezpieczniej (żeby w razie czego nie spalić silnika) będzie tak: pierwszy przekaźnik 11 ---> faza pierwszy przekaźnik 14 ---> drugi przekaźnik 11 drugi przekaźnik 14 ---> UP drugi przekaźnik 12 ---> DOWN (albo dwa ostatnie odwrotnie jeśli chcesz) pamiętaj że do A1/A2 nie podłączasz bezpośrednio do wyjścia ze sterownika
  8. Dobrze kombinujesz. Najbardziej rozpanoszony jest satel. Pytanie jeszcze jakie chcesz czujki. Żebyś nie musiał za długo czekać żeby np. światło zaświeciło się po wykryciu ruchu najlepiej użyj zwykłe PIRy. Pytanie czy Tobie wystarczą, a to już zależy od szczegółów Twojego domu
  9. Sprzęt też jest od nich , moje tylko kabelki . 12xpir - 770 aqua plus 1xlcd - 340 2xled - 280 1xgsm - 590 1xaku - 120 1xintegra64 - 490 ceny netto Porównuje z cenami na allegro i wychodzi trochę drogo , sprzęt jest kupowany w hurtowni przez instalatora . Sporo za drogo. Niech dadzą Tobie minimum 80% rabatu od tej swojej ceny za punkt Chociaż może muszą do Ciebie dojeżdżać 500km
  10. a to zmienia postać rzeczy,zrozumiałem z twojego postu że jest wliczona w cenę "punktu". czyli za drogo ? Jeśli to porządna i legalna firma to muszą jeszcze z tego zapłacić zusy podatki itp. Jeśli masz instalację większą niż 10 'punktów' to zaczyna być drogo, no chyba że mają spory kawałek żeby do Ciebie dojechać. Jak masz dużo więcej niż 10 'punktów' to już zaczyna być drogo, no chyba że masz jeszcze jakieś dziwne wymagania co do zaprogramowania Chłopaki nie zarobili u Ciebie na kablekach i sprzęcie więc muszą na 'punkcie'
  11. aktualne ceny od 10 do 200 ok , rozumiem że potrzebujesz więcej szczegółów ? dostałem ofertę na 120zł minus 50% za to że kable są już ułożone czyli 60zł netto/1punkt , czy to dobra cena dla klienta ? pytam bo chciałbym utargować ale też nie chcę się wygłupić . Tak na dobrą sprawę to bez konkretnego projektu, a przynajmniej dokładnego opisu instalacji, nikt poważny Tobie tego nie wyceni. Pojęcie punkt jest tak samo ogólne jak pojęcie samochód (ile za naprawę samochodu? ma cztery koła i silnik...) BARDZO uogólniając i (domyślając się kilku rzeczy) to cena OK, ale targować można się zawsze no i pytanie o 'punkt'. Masz w tym oczywiście zaprogramowanie czy tylko 'podłączenie' tak jak napisałeś?
  12. Też polecam swoją firmę Odezwij się na priv ze szczegółami
  13. Właśnie wyglądało mi to na coś takiego, ty możesz być laikiem ale wygląda że osoby które wyceniały ci alarm tez nimi są. Raczej nie zdecydowałbym się na taki system alarmowy tylko z czujnikami ruchu,(będzisz musiał zamykac zwierzęta w jednym z pomieszczeń aby uzbroić resztę pomieszczeń.Pies 30kg+kot raczej będą załączać te czujniki ruchu.Rozumiem że masz już tynki wewnętrzne ale poważnie bym się jeszcze zastanowił nar rozwiązaniem obwodowym-przynajmniej będziesz z niego korzystał .Pozatym w ostateczności są rozwiązania bezprzewodowe lub rozwiązania hybrydowe. A ocieplenie zewn. już masz? Jeśli nie to puszczaj szybko przewody do kontaktronów (i może drganiowych) po ścianie zewnętrzenej.
  14. najczęściej stosuję takie danfosa: http://www.skamer.pl/index.php/pl/promocje/danfoss/zawory_ev250b/ oddzielnie kupujesz cewkę (polecam 24V) przy robieniu hydrauliki pamiętaj żeby zrobić bypass zaworu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...