Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

hijack

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

hijack's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ponawiam posta. Idzie wiosna, prace budowlane tuż, tuż. Może znajdzie się ktoś kto nie ma co zrobić z ziemią z wykopu lub gruzem...? )) Przyjmę ziemię (byle nie glina) oraz gruz na drogę w m. Halinów
  2. Witaj Zostało mi jakieś 300 stempli (2PLN/szt.) loco Halinów, tf 608023403 Pozdrawiam Hijack
  3. jak w temacie - ok 300 szt. (2PLN/szt.) loco Halinów tf 608023403
  4. Witaj Jeśli jeszcze jestes zainteresowana/y posiadam jakies 300 stempli (cena 2PLN/szt.) loco Halinów tel. 608023403 Pozdrawiam Hijack
  5. Witaj Jeśli jeszcze jestes zainteresowana/y posiadam jakies 300 stempli (cena 2PLN/szt.) loco Halinów tel. 608023403 Pozdrawiam Hijack
  6. Witajcie, ciekawa dyskusja. Jestem przekonany, że 3W ściana dzisiaj to chyba najtrwalsze i najcieplejsze rozwiązanie (u mnie 24BK+12 str + 2 cm pustka pow. + 12BK). Budowana z BK to również niedrogie rozwiązanie i łatwe do wykończenia (chociaż mówi się, że to najdroższa ściana). Poza tym wszyscy instalatorzy są z reguły zadowoleni (łatwo się w tym materiale robi). Na koniec to materiał zdrowszy od ceramiki (BK biały), a mostki cieplne na balkonach można wyeliminować. Pozdrawiam
  7. Witajcie, włączam się do tego wątku, gdyż również potrzebuję ziemi lub piasku (Halinów) i gdyby coś zostało to się piszę ... Hijack
  8. Do nalaswoj: 2000-2500PLN/m2 ja zamierzam wydać pod Wawą ok. 1400PLN/m2. Na razie stan surowy (dom 212m2, ściana trójwarstwowa z BK, dach-pełne deskowanie+papa) to wydatek 80 tyś. PLN. Z kosztorysu wynika,że się zmieszczę.
  9. Witaj! Wszystkiego dobrego w Nowym Jorku Właśnie skończyliśmy stan surowy z BK z Prefabetu z Lubartowa. Bardzo przyzwoity i niedrogi materiał, no i oczywiście ciepły. Nie polecam budowy ściany "klejonej" jest droższa ze względu na koszt kleju (wiem to z doświadczenia budujących się znajomych); potrzebujesz doświadczonej ekipy, która nie zmarnuje Ci materiału i "utrzyma" kąty. Poza tym ściana jednowarstwowa nie spełnia współczesnych norm cieplnych (te ustawowe tak) więc i tak czeka Cię docieplanie ściany. Wówczas wydatek na klej jest zbędny. pocelam ścianę trójwarstwową z BK (nie tylko na "4" ale nawet na "5" - myślę tu o oporze cieplnym muru) 24+12+12 - jest b.ciepła i trwała. Pozdrawiam
  10. Zgadzam się ze wszystkimi, którzy twierdzą, że dzieci powiny mieć swoje osobne pokoje (ja mieszkałem z moimi dwoma braćmi przez ponad 15 lat w jednym pokoju ... horror!!!!!!!!!!!). Dlatego moje dzieci (syn i córka) będą miały oddzielne pokoje, natomiast jeśli chodzi o powierzchnię to myślę, że min. 10-12m2 na "głowę", chociaż mój nastoletni już "cycu" wybrał sobie na lokum coś znacznie większego - pokój nad garażem (20m2) i nie chciał słyszeć o czymś mniejszym, no chyba że o naszej sypialni (26m2) Pozdrawiam P.S. Przecież po to buduje się dom, by nie cisnąć się w jednej wielkiej "kupie", chyba że przyjmujesz znaczną liczbę gości w salonie
  11. P.S. Pomyślcie o podniesieniu ścianki kolankowej do 120 cm (jeśli to możliwe) ... po co obijać później sobie głowę w sypialni
  12. Poproś architekta, aby przedstawił Ci wyliczenia sił działających na ścianę kolankową i wtedy poproś o opinię niezależnego eksperta. Co prawda kiedyś nie wylewano wieńców na ścianie kolankowej i te domy stoją do dzisiaj (to tak ku pokrzepieniu serc), ale myślę że warto to zrobić a koszt nie jest zbyt wielki (u mnie wyszło ok. 2m3 betonu, trochę pracy było ale bez przesady - sam dźwigałem wiadra, jak komuś się nie chce robić to mu podziękuj). Poza tym lepiej jest umocować murłaty na kotwach zatopionych w wieńcu (i stabilniej!), a drewno obliczone przez architekta w konstrukcji więźby zapewne powinno być wysuszone (ok. 1000 PLN za kubik); zaś najczęściej stosuje się drewno tańsze (niestety niesuszone, tylko z tzw. zimowego wyrębu, a przez to dużo cięższe i ... tańsze ok. 500 PLN za kubik). Pozdrawiam
  13. Jestem zwolennikiem stosowania preparatów głównie przeciwko grzybom, pleśniom oraz innym "zarazom" , gdyż mówienie o niepalności drewna to chyba jakaś pomyłka (dla przykładu: kolega "wyłowił" z bagien stare bale dębowe, które przygotowano do dłogotrwałego przebywania w środowisku - delikatnie mówiąc - niekorzystnym dla drewna. Usiłował je spalić - nie znając niestety rodzaju drewna, bo szkoda - i z trudem udało się, tak więc nie ma chyba "niepalnego" drewna, nawet po zapuszczeniu go jakimiś super środkami). Proponuję nie stosować solanki, gdyż prawdą jest, że niszczy ona poszycie z blachy i inne metalowe części. Pamiętaj, że drewno to materiał naturalny i pomimo suszenia (a większość małych i średnich tartaków oferuje w korzystnej cenie jedynie drewno mokre lub słabo wysuszone) zawsze para wodna przedostając się z wnętrza budynku będzie wchodzić w reakcję z solanką. Mój brat polecił mi więźbę ze świerka, gdyż jest on bardziej sprężysty (i był faktycznie bardziej wysuszony niż sosna) Pozdrawiam i trafnych decyzji życzę
  14. Wszystkiego dobrego w Nowym Jorku Zgadzam się z poprzednikami. Myślę, że warto również zwrócić uwagę na wykonanie podstawowych elementów konstrukcyjnych (jak ułożone, czym wzmocnione, sposób połączeń itp.) oraz materiał z jakiego wykonano konstrukcję (czy nie ma widocznych uszkodzeń, czy nie jest powykrzywiany, czy nie ma zbyt dużo sęków oraz wykwitów pleśni i grzybów itp.). Podstawowe informacje nt. budowy konstrukcji dachów można znaleźć zarówno w Muratorze, jak i Ładnym domu. Oczywiście projekt konkretnej więźby jest najważniejszy, a także planowany materiał pokrycia dachu. U mnie np. kierownik budowy proponował zmiany przekrojów krokwi i płatwi, gdyż zmieniliśmy dachówkę cementową (na którą projektant wyliczał wytrzymałość więźby) na blachodachówkę. Zdecydowaliśmy się jednak na "obliczoną" więźbę, gdyż może kiedyś "szarpniemy" się na dachówkę ...? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...