Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mazex

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

mazex's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Miałem podobne rozterki , czy dobre plastikowe czy drewniane . Jedne i drugie mają swoje zalety . W końcu zdecydowałem się na drewniane mahoniowe w naturalnym kolorze (Urzędowski) i mam je zamontowane od trzech lat i póki co nie mogę narzekać . Popełniłem dwa błędy dałem je zamontować wyspecjalizowanej firmie za ciężkie pieniądze pod groźbą utraty gwarancji , a po drugie to zamontowałem je w niewłaściwym momencie . Zdecydowanie nie należy ich montować przed tynkami wewnętrznymi !!! . Nie ma sposobu żeby je chronić przed tynkarzami . pozdrawiam
  2. Dziękuję za rady spróbowałem z dobrym skutkiem wodę destylowaną , i teraz mogę powiedzieć że praktycznie pozbyłem się nalotu , ale czy nie powinienem zostosować środka impregnującego . W sklepach widziałem olejek do impregnacji klinkieru dośc drogi i trochę tańsze impregnaty przeciw nasiąkaniu wodą . Czy ktoś ma doświadczenia w tym względzie ? A druga sprawa moje ogrodzenie jest od ulicy , na sąsiednich ogrodzeniach pojawiły się graffiti czy są srodki zabezpieczające mur przed farbą i jak to współdziała z imprgnatem Jeszcze raz dziękuję za cenne rady , pozdrowienia dla wszystkich
  3. Na jesieni zeszłego roku wymurowałem słupki ogrodzeniowe z klinkieru "pomerania" 38x38cm w środku zbrojenie i beton . pomimo zastosowania specjalnej zaprawy do murowania klinkieru słupki pokryły się białawym nalotem . Czy ktoś się spotkał z podobnym problem ? Czym to czyścić i zabezpieczyć . Nalot jest w środkowej części powierzchni cegieł i nie wychodzi ze spoin . [ Ta wiadomość była edytowana przez: mazex dnia 2003-04-08 14:32 ]
  4. Tynki wewętrzne zrobiłem w zeszłym roku , na POROTHERM dałem t. cementowo-wapienne robione na budowie . Używaliśmy piachu kopanego z kopalni ( nie Wiślanego) za Tatrę płaciłem 320 PLN . Na około 1000 m2 tynku o grubości 1-2 cm , wyszło mi 2 Tatry piasku + wapno i cement . Tynkarze robili tynk w trzech etapach , tzw "szpryc" cementowy , tynk właściwy i "zacierka" tylko z wapna i piasku . Efekt jest rewelacyjny wyszło naprawdę równo , a zapomniałem o jeszcze jednym przy wszystkich tynkach zastosowałem stalowe prowadnice do tynkowania na mokro 6 mm x 3 m . Tak że najpierw poustawiali prowadnice wyprowadzili płaszczyzny na ścianach i suficie i ściagali tynk łatą . Jak liczyłem koszty to za robotę dałem 8 PLN + jedzenie materiał kosztował około 5 PLN na każdy metr kwadratowy . Zanim zdecydowałem się na to rozwiązanie brałem też pod uwagę tynki gipsowe ale do decyzji przekonała mnie ekipa która zaproponowała atrakcyjną cenę za robociznę i zrobiła dobrze na próbę jedno pomieszczenie ale także to że u znajomych którzy zrobili sobie gipsy mimo gładkich na pierwszy rzut oka ścian i sufitów przy padającym pod małym kątem oswietleniem można policzyć wszystkie belki na suficie i pustaki na ścianie . W miejscach zaprawy tynk gipsowy nakładany maszynowo powciągało . Pozdrowienia
  5. zamierzam wykończyć schody żelbetowe w tym roku , ale nie biorę pod rozwagę drzewa , jakoś do tej pory nie spotkałem takiej realizacji która po czasie, czasem krótkim wyglądałaby dobrze . W moim przekonaniu lepsze jest zastosowanie gresu lub naturalnych kamieni . Obecnie użytkuję schody dębowe o konstrukcji w całości z drewna i po chwilowym zachwycie dostrzegamy coraz więcej pęknięć . Drzewo żeby było trwałe musi być dobrej jakości bo jeśli nie to lepiej zostać przy gresie lib terakocie . Pozdrowienia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...