Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kret

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    221
  • Rejestracja

kret's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. parkietu jeszcze nie położyłem - wychodzi mi taka różnica z obliczeń chociaż zastanawiam się co do logiki parkieciarza - zamówiłem parkiet przemysłowy 15mm grubości i parkieciarz twierdzi ze wyjdzie na gotowo 15mm (przecież idzie jeszcze klej ale z drugiej strony tez schodzi na cyklinowaniu..) płytki kupiłem 9mm grubości a że są duże 60*60cm (gres polerowany) to warstwa minimalna kleju to zdaje się 4mm ... czyli po stronie parkietu mamy 15mm grubości po stronie płytek jest wylewka wyżej o 4mm +4klej + 9 płytka = 17mm różnica ok 2mm może i byłaby ok do zamaskowania listwą łączącą ale człowiek zawsze dąży do ideału... wypożyczyłem na weekend jakąś maszynę wygląda jak polerka na papiery ścierne od spodu - człowiek mówił że to do tego celu i ewentualnie moge tam dać tarczę diamentową zamiast papierów ... zobaczymy... boję się tylko o kontrolę tarcia na całej powierzchni.... czyli wnioskując z wpisów są tacy którym także wyszła jakaś niewielka różnica i się tym nie przejęli dając listwę i po sprawie ?
  2. Mam normalną wylewkę betonową z miksokreta i chciałbym w pomieszczeniach pod płytki zeszlifowac ją o 2-3mm (przeliczyłem się zakładając cieńsze płytki a teraz wybraliśmy wielkoformatowy gres który jest grubszy i wychodzi nierówny poziom z parkietem) - czym można coś takiego wykonać ?? - nie wiem do kogo uderzyć....
  3. tak nie spełnia "norm" dla podłogówki czyli bok większy jak 8m oraz powierzchnia pola przekracza 40m2 (maks z tego co wiem dla jednej płaszczyzny bez dylatacji)
  4. Mam pomieszczenie o powierzchni ok 74m2 - kształt i wymiary jak na zdjęciu. Na całości będzie ogrzewanie podłogowe a na nim parkiet 15mm, prawdopodobnie merbau z klepek 2cm * 15-20cm. Mam problem z rozmieszczeniem dylatacji płyty podłogowej - na razie "doszedłem" do podziału jak na 2 rysunku poniżej ale nie jestem pewien czy jest on prawidłowy ... stąd prośba o sugestie Mam również pytanie do użytkowników parkietu na podłogówce - dylatacja musi ? przebiegać także w warstwie wykończeniowej posadzki (parkiecie) jak rozwiązuje się problem "wizualny" żeby nie rzucała sie w oczy ? czym i jak wypelnia się te szczeliny żeby całość miała jednolity wygląd z parkietem ? http://images33.fotosik.pl/251/0922849767d6634c.jpg http://images28.fotosik.pl/212/90f25ac028a8f807.jpg
  5. Chciałem zrobić wg "normalnej" kolejności czyli elektryka, rury wody użytkowej tynki, podłogówka i wylewki... jednak ze względu na wypadek umówiona wcześniej ekipa tynkarzy gipsowych nie może zacząć, inni mają termin dość odległy a czas nagli więc pomyślałem że dam oprócz taśmy dylatacyjnej 8mm jeszcze styropian 2cm przy ścianach i zrobię najpierw podłogówkę i wylewki, potem się nakryje szczelnie folią i niech tynkują... jest to dopuszczalne rozwiązanie ? ja nie widzę w tym nic złego ale może się mylę...
  6. Projekt jest bardzo ciekawy, jednak faktycznie brakuje tam wiatrołapu. Niestety nie znam nikogo kto wybudował dom z Soprojektu, stad ciężko powiedzieć coś na temat ewentualnych błędów w dokumentacji czy też kosztów budowy.
  7. przeglądałem właśnie ten temat i bardzo mnie zainteresował gdyż właśnie kończę stan surowy i "nastawiłem" się na pompę ciepła z kolektorem gruntowym instalację i projekt wykonuję sam (siedzę już w dokumentacjach dobre 3 miesiące) ale chciałem się poradzić osób znających temat czy moje rozważania są ok; otóż dom jest parterowy, niepodpiwniczony o skomplikowanej bryle ale będzie dobrze ocieplony - zapotrzebowanie wychodzi mi 34W/m2, ogrzewane będzie 230m2; wstępnie dobrałem Viessmanna Vitocal 200-G o mocy 9,7 kW ze zbiornikiem buforowym 750l (aby ograniczyć pracę do taryf nocnych oraz zapewnić długie przebiegi sprężarki), zasobnik cwu 380l z dwoma wężownicami (chcę połączyć obie aby zapewnić większą wymianę ciepła - łącznie wymiennik będzie miał 2,7m2 powierzchni), kolektor gruntowy poziomy wychodzi mi na powierzchni 700m2 (suchy piasek....) ok 1500mb rury PE25 układanej co 0,5m; chłodzenie zamierzam wykonać poprzez chłodnicę kanałową włączoną w kanał nawiewny rekuperatora w której będzie pływać solanka (zawór elektryczny + pompa obiegu chłodzenia zasterowywane przez regulator pompy) na całości zamierzam wykonać podłogówkę z tym że 50% pow domu będzie w terakocie a drugie 50% w parkiecie gr 11-12mm (podobno merbau się nadaje na podłogówkę - wychodzi opór 0,02 dla terakoty i 0,12 dla parkietu) - temperatura projektowana wnętrza to aż 24st (żona tak chce), 25 w pralni i łazienkach... no i wychodzą mi niezłe klocki - przy niskiej temperaturze zasilania 35st a w wielkie mrozy 39-40st wychodzi mi rozstaw podłogówki w niektórych pomieszczeniach co 5cm ! i do tego rury nie 16 a 20 ! w pozostałych mam od 7,5 do 20cm rozstawu.... nie wiem czy tak ma być bo troszkę tej rury musiałbym położyć no i rozdzielaczy też troszkę .... dodam że korzystałem z programów Purmo ozc i co oraz liczyłem ręcznie z wzorów ale wychodzi podobnie dużo rury.... proszę o zorientowanych w temacie o opinie na temat moich wyliczeń... porady... wnioski..... pomóżcie
  8. występowałem raz w zeszłym roku o zwrot róznicy Vat w związku z budową domu - zwrot otrzymałem (nieznaczny bo tylko 4tys zł) teraz zaczynam budowę drugiego domu - tamten prawie sprzedałem - i zastanawiam się czy także będę mógł wystąpić o zwot Vat ? (mam nadzieję że tak ale czy od sumy: limit - 4tys wziete wcześniej czy całej z limitu ?) i drugie moje pytanie - dom który sprzedaję jeszcze nie został całkowicie sfinalizowany więc nie złożyłem jeszcze w US wniosku o przeznaczeniu pieniędzy na wlasne cele budowlane, zakupiłem już natomiast działkę i część materiałów na drugi dom - czy te rzeczy będą mi odliczone od sumy do rozliczenia ze sprzedaży za dom ? - zakładając oczywiście że mam notarialną umowę przedwstępną sprzedaży ze znaczną kwotą zadatku za którą to kupiełem już co nieco ? moim zdaniem tak ale chcę się upewnić - może jest jakiś prawnik, notariusz na forum i wypowie się ....
  9. wczoraj sąsiad zapytał mnie czy nie mam nic przeciwko temu, żeby postawił sobie garaż przy granicy działki, czy w razie czego wyrażę pisemną zgodę ; nie chcę robić sobie wrogów za płotem ale pomysł ten całkowicie mi "nie leży" czy według prawa możliwe jest że dostanie pozwolenie na budowę wzdłuż granicy działki ? - według mnie nie ma czegoś takiego w obecnych przepisach (najbliżej 3m - ściana bez okien) ale może się mylę ... gdybym podpisał że "wyrażam zgodę" lub nie podpisał nic nie powinien dostać chyba pozwolenia ? może ktoś jest obeznany w aktualnym prawie i wyjaśni moje wątpliwości ....
  10. na dopłaty do mego ogrzewania raczej nie liczę po prostu mam nadzieję że buduję ostatni już dom i chcę jak najlepiej dzięki za rady - przemyslę i dokonam wyboru
  11. 20cm styropianu zamierzam dać gdyż teraz mam 15 i było bardzo dobrze (tanio pomimo ogrzewania olejem) a teraz chciałbym pompę ciepła i wiem że dom musi być bardzo dobrze ocieplony żeby miała ona racje bytu teraz jednak mam porotherm 25 on jest "zimniejszy" dużo od 30 ... stąd moje wątpliwości i pytanie ... może więc dać p30 i 15 styropian ?
  12. nie rozumiem ironii ale niech tam pierwszy dom skończyłem, mieszkaliśmy w nim 3 lata i wiem co można zrobić lepiej więc buduję drugi ; może coś powaznie na zadane pytanie ?
  13. właśnie zaczynam budowę drugiego domu i mając jakieś tam doświadczenia na tym polu zastanawiam się nad ścianami zewnętrznymi : na bank to będzie ceramika (porotherm lub podobne) tylko czy 25cm + 20cm styropianu czy 30cm + 20cm styropianu ?? 30 jest cieplejsza ale czy warto i czy nie będzie problemu z punktem rosy itp ? co do grubości styropianu to 20 na bank bo w obecnym domu miałem 15 i było ok a tutaj zamierzam ogrzewać pompą ciepła około 220m2 więc izolacja musi być jeszcze lepsza no i problem tynków wewnętrznych - porotherm nie wychodzi chyba za równo ... czy da radę kłaść na nim tynk gipsowy z agregatu ??
  14. Co prawda nie jestem elektrykiem ale jak dasz różnicówkę 3 faz. na 40A, do tego "esa" C20 trójfazowego do "siły" oraz "esy" C16 do gniazdek 230V to myslę że będzie dobrze
  15. Jestem w trakcie lektury i drążenia tematu i proszę o potwierdzenie czy czujka Siemensa IR200C jest faktycznie bardzo dobra ? (mam mozliwość zakupu w dobreeeej cenie kilku nowych) I jeszcze prośba - pytanie do guru Zbycha - jestem na etapie ostatecznego wyboru co i ile kupić, kable już są , mam gotowy własny projekt rozmieszczenia czujek - czy mógłbym wysłać Panu mailem (nie chciałbym upubliczniać planów swego alarmu) rzuty parteru i poddasza z zaznaczonymi miejscami montażu i typami czujek ?? Czy nie byłoby wielkim kłopotem gdyby Pan jako fachowiec zerknął i ustosunkował sie do moich wyborów - chcę zakupić już wszystko na dniach a nie jestem 100% pewien co do moich wyborów... ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...