-
Liczba zawartości
149 -
Rejestracja
Anett i Artur's Achievements
FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)
10
Reputacja
-
Tak masz rację, rura nagrzeje się i nastąpi jej rozszerzenie, jeżeli masz dobry ciąg kominowy nie powinieneś miec problemów z odprowadzeniem spalin niezależnie od otworu szerszego o kilka cm. Warto zamurować to co odpadło po uprzednim oczyszczeniu cegieł, pozostaw 3-4 cm po obwodzie rury, wsuń ją około 5-6cm w komina na obwodzie zastosuj dylatację z wełny mineralnej SKALNEJ podkreślam skalnej twardej nie palnej a nie jakiś badziew z poddasza, albo sznur dylatacyjny miękki również z wełny skalnej polecam Rockwool o gęstości 120kg/m^3. Jeżeli uszczelnisz rurą po obwodzie cementem lub czymkolwiek na sztywno, zaprawa, klej itp popęka ci na 200%, może nie odpadnie od razu ale popęka na pewno
-
To ja może zacznę od końca mądralą nie jestem. Koza lepsza żeliwna jeżeli palisz ciągle, metalowa szybciej nagrzewa się ale i szybko oddaje - do palenia krótkiego. Palić jak zauważyli przedmówcy pilnując tematu, gdyż koza zapewne nie będzie mieć regulatora ciągu czyt szybra zatem może się zdarzyć że ogień będzie wchodził do komina, a co za tym idzie ryzyko pożaru sadzy jest duże. Na pewno długi "przewód" przyłaczeniowy kozy do komina będzie świetnym rozwiązaniem antypożarogennym i dobrze rozgrzewającym pomieszczenie osuszane, nie zapomnij o wentylacji pomieszczenia osuszanego. A co do spalin i ich ewentualna penetracja mieszkania nie powinna mieć miejsca bo jak do tej pory nie było problemów dotychczas z ciągiem to niby czemu miałby był w przypadku kozy ...i na koniec z pal głową bo koza mocno rozgrzeje komin!!
-
Czytam i czytam i kłócicie się o to czym odizolować, a może by się ktoś zastanowił nad tym czy obudowa jest wykonana z atestowanego pustaka keramzytowego, bo zwykły pustak betonowy przy np pożarze sadzy szybciutko pęknie i wówczas odizolowanie płytką na pewnym odcinku nie pomoże i będzie nieciekawie, oczywiście nie należy dopuszczać do sytuacji aby pożar sadzy mógł wystąpić no ale czasem po prostu zapominamy przed sezonem i w trakcie sezonu poświęcić 10 min dla komina. Ale żeby uniknąć starego porzekadła "mądry polak po szkodzie" lepiej nie kupować betonowej obudowy komina. A do izolacji komina systemowego od elementów go otaczających powinno się stosować wełnę skalną nie palną np. Rockwool o gęstości 120kg/m^3
-
Moim skromnym zdaniem mogę wnioskować że taka złączka narobi więcej szkód niż dobrego, ja kupiłem u producenta systemów kominowych ZAPEL ale etykietkę na tej złączce mam Spiroflex, na allegro nie znalazłem, ale jak chcesz zerknij tu http://www.i-kominy.pl/index.php/id_1715_mode_proddet.html I słusznie zauważył Wojtek tylko wełna twarda skalna (np.rockwool) do izolacji od muru, nie stosuj półśrodków bo gdyby pojawił się pożar sadzy to mogłoby się zrobić niebezpiecznie a cofki się zdarzają.
-
Witam, montaż rury odprowadzającej spaliny z kotła dokonuje się po oko 4-5 dniach od zakończenia budowy komina (cytuje ci kawałek instrukcji http://kominy.zapel.com.pl/get.php?plik=Instrukcja_montazu_ECO_S__i_ECO_M_2012.pdf) Rura powinna być wprowadzona do trójnika na głębokość ok.50-60mm, pomiędzy rurą a trójnikiem nawiń miękki powtarza miękki sznur dylatacyjny żaroodporny a nawiń go tyle żeby to co wsuniesz do trójnika było szczelnie owinięte sznurem. Są gotowe złączki czopuchowe ale musiałbyś założyć przejściówkę z twojej fi 180 na fi200 bo do trójnika fi200 stosuje się złączkę czopuchową fi200 która owinięta jest miękkim sznurem dylatacyjnym grubości 10mm. Wystrzegaj się złączek z hipermarketu z biały twardym sznurem, sąsiad nie posłuchał i kupił bodajże Darco i po pierwszym rozpaleniu było "brzdęk" , ja kupiłem razem z moim kominem od producenta i mam miękki sznur nawinięty na takiej złączce czopuchowei do dziś już 3 rok nic się nie dzieje. A trójnik jak był cały to nadal nie ma rysy więc nic nie pękło. Co jeszcze - płyta czołowa! dookoła trójnika albo zostaw na obwodzie trójnika 2cm luzu żeby nie był zachlapany zaprawą - tyczy się to całego wkładu żeby nie był połączony na sztywno z obudową czy to z cegły czy gotowego pustaka. Co jeszcze zakończenie komina, wylewając czapę betonową oczywiście rura nie powinna być zalana betonem tylko też min z 1cm na obwodzie luzu.
-
kup sobie żaroodporną, "srebrną" grubości 1mm, pamiętaj że blacha się nagrzewa i nieznacznie zwiększa swoją objętość w pionie i poziomie weź to pod uwagę
-
Komin systemowy 10m wolnostojący a stabilność
Anett i Artur odpowiedział wojto_thor → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
jak to przymocowac do krokwi, a czy aby drewniana więźba "nie pracuje" ? o ile mi wiadomo komin systemowy nie powinien chyba przenosić obciążeń, a rozsychająca się więba takie obciążenia generuje co bezpośrednio będzie działać na komin, mam rację ?- 13 odpowiedzi
-
- komin
- stabilność
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Wysokość komina.
Anett i Artur odpowiedział cyprinus → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Zgadzam się żadnych bajerów, stożek osłonowy jako zakończenie i tyle. Przy fi 200 i nadmuchu mechanicznym będzie śmigać superowo -
czym obłożyć komin?
Anett i Artur odpowiedział adam na kamyku → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
nikt z was nie pisze o tym, że styropian nie jest odpowiednim materiałem do obłożenia komina na paliwo stałe, musi być to materiał nie palny. -
Wysokość komina.
Anett i Artur odpowiedział cyprinus → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
nie jestem eksportem ale ogólna zasada jest taka, że średnica komina powinna być nie mniejsza niż średnica czopucha. Podaj ile masz metrów użytkowych albo jaki kocioł o jakiej mocy jest przewidziany w projekcie lub jaki ty kupisz wówczas zastanowimy się nad doborem średnicy -
Zmiana komina z cegły na systemowy
Anett i Artur odpowiedział turalyon → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
kierownik ci napisze w dzienniku odpowiednie zdanie i się podpisze, a kominiarz ci potem odbierze i też da ci świstek, więc spoko, byleby przekrój komina systemowego był dobrze dobrany do mocy kotła -
Jak zakończyć komin
Anett i Artur odpowiedział I.W. → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Proponowałbym ci chyba najlepsze rozwiązanie - osłona pustaka + stożek osłonowy z nierdzewki, stożek wzmocni ci jeszcze ciąg z uwagi na jego budowę. http://www.kominy.zapel.com.pl/index.php?page=product&details=81&katid=68&parent=0 -
Pod kominek średnica fi200, a co do kotła kondensacyjnego - nie podałeś mocy kotła - jeżeli do 25kW to komin tzw. TURBO o średnicy fi100 w zupełności wystarczy. Pamiętaj że każdy producent kotła podaje minimalną średnicę kanału spalinowego oraz parametry ciągu. W przypadku kotłów kondensacyjnych średnica kanału spalinowego ma duże znaczenia aby go nie przewymiarować bo automatyka może nie chcieć współpracować i kocioł może się wyłączać.
-
Gotowy system kominowy czy pustaki kominowe?
Anett i Artur odpowiedział brylekpl → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Przypilnuj fachowców podczas montażu systemu! płyta czołowa dookoła trójnika, zakończenie żeby ci nie zalali betonem ostatniej rurki, i podłączenie wkładu kominowego do trójnika - złączka czopuchowa ale zwróć uwagę na twardość sznura dylatacyjnego ma być miękki w kolorze otuliny czy płyty czołowej a nie biały twardy!- 6 odpowiedzi
-
- komin
- pustaki kominowe
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ja używam "BLUX" z praktikera, żadnych gąbeczek do garów itp, spryskujesz, odczekasz 5 min i 3 sztuki ręcznika papierowego i po kłopocie. Bez szorowanie, skrobania drapania polecam