Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tata_jagody

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

tata_jagody's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. witam, stoję przed wyborem projektu domu , który chcę w całości sfinansować z kredytu hipotecznego. zdolność mam, wszystko jest ok, jestem po wstępnych rozmowach w banku... no i właśnie- pan doradca kredytowy kazał mi w kosztorysie przyjąć minimum 2 tys. zł za każdy metr kwadratowy domu. na pytanie jakiej powierzchni- powiedział: całkowitej. ale odniosłem wrażenie, że nie za bardzo potrafi odróżnić użytkową od całkowitej.jestem teraz w kropce bo wychodzi, że przeciętny domek ok 120 m ma powierzchni całkowitej ok 200 metrów kw. co oznacza że musiałbym zaciągnąć 400 tys kredytu... To jest chyba niemożliwe. A jak się ma do tego garaż w bryle domu- przecież nie wykańcza się garażu w standardzie salonu! Jak to jest z tą powierzchnią którą analityk bankowy przyjmuje jako ten metr kwadratowy za 2000 zł? Może ktoś z Forumowiczów pomoże , miał takie doświadczenia z bankiem? pozdrawiam
  2. witam my również mamy działkę z wjazdem dokładnie od południa i było prawdziwym koszmarem znalezienie tego jedynego projektu, jaki spełniałby nasze oczekiwania co do funkcjonalności i architektury. I takim stał się dla nas- na dziś dzień- projekt Majka z pracowni Dom na piątkę ( no chyba , że żona coś jeszcze wynajdzie ) Jeśli chcesz zobaczyć ten projekt, wklep w Googla. Ma on idealne rozwiązania przestrzeni dla działki z wjazdem od południa. Ale jest też ciut większy od tego, o którym piszesz. No i z poddaszem a nie parterowy- osobiście uważam, ze budowa domu z poddaszem jest rozsądniejsza, i jestem wielkim przeciwnikiem parterówek. I tak kładziesz i płacisz za dach o podobnej powierzchni- dodatkowo dwuspadowy jest zawsze tańszy od wielospadowego, a podnosisz trochę dach i masz gdzie mieszkać w ciszy strefy nocnej na poddaszu Dobrze przeczytaj też zapisy planu zagospodarowania bo najczęściej zapis o kalenicy równoległej do drogi pojawia się przy narzuceniu przez gminę dachu dwuspadowego. U Ciebie, przy dachu kopertowym, w świetle tego zapisu o kalenicy, dom musiałby być zwrócony tarasem i salonem do drogi co jest bardzo nieszczęsnym rozwiązaniem... no chyba że cofniesz dom maksymalnie w głąb działki ( koszty przyłączy) i obsadzisz płot od drogi gęstym i wysokim żywopłotem. Wtedy wjazd do domu byłby na zachodzie, co jest w miarę dobre, bo od północy miałabyś pełną ścianę bez dużych okien- energooszczędnie, a sypialnie byłyby na wschodzie ( może okno w pokoju nr 10 wstawić jak w 7ce?) No i światło w kuchni zachodniej wpadałoby do salonu. też ładnie. tylko co z tym tarasem od frontu? mało szczęśliwe rozwiązanie. może poszukaj jeszcze innych projektów? Z drugiej strony, jestem po rozmowach z kilkoma architektami - też przerabiamy właśnie cyrk z domem na działkę od południa , i wszyscy zgodzili się że nie trzeba aż tak strasznie "przeżywać" salonu od północy, bo czasem ważniejszy jest ładny widok na oświetlony ogród za domem, nawet w zacienionym północnym salonie ( który przecież u was jest "na przestrzał" z kuchnią i jej oknami) , niż siedzieć w salonie od południa i się prażyć z widokiem na drogę... W Majce, którą wybraliśmy, taras wypada na północny zachód i jest to bardzo korzystne. I tak po pracy możemy korzystać tylko z zachodniego słoneczka Jeśli upierasz się przy tym projekcie może ustaw się do drogi garażem ( wtedy kalenica jest do drogi). Przez wschodnią kuchnię złapiesz słońce do salonu, sypialnie będziesz miała na zachodzie i w tę stronę proponuję przedłużyć taras ( we "wnękę" przy sypialni 10) wtedy będzie cień na północy na upały i słońce z zachodu dla światłolubnych garaż od drogi ochroni waszą prywatność przed wścibskimi oczami przechodniów . moim zdaniem jak ma być kalenica równolegle do drogi to wjazd od wschodu będzie najrozsądniejszy przy tym projekcie. Poszukaj też na forum o ustawieniu domu wobec stron świata. Część użytkowników takich domów z południowym wjazdem bardzo chwali sobie salon od północy...I bądź tu, człowieku, mądry! Sami szukamy złotego środka.. pozdrawiam.
  3. Jeżeli chcesz komin do domu to warto zobaczyć kominy IBF http://www.ibf.pl/kom_glowna.htm Sam teraz stawiam kominy u klienta i jest to właśnie system IBF. Całość zamawia się w komplecie z wszystkimi dodatkami. Jeżeli chcesz komin do ogrzewania piecem gazowym, to IBF ma system z wkładem ceramicznym o śr.160mm, do kominka natomiast trzeba zastosować komin z wkładem ceramicznym o śr.200mm. Podjedź do hurtowni PROFIL na Boh.Warszawy koło NOMI mają te kominy i mogą doradzić w wyborze lub hurtownia ROL-MIX na Szczecińskiej.
  4. Jeżeli chcesz komin do domu to warto zobaczyć kominy IBF http://www.ibf.pl/kom_glowna.htm Sam teraz stawiam kominy u klienta i jest to właśnie system IBF. Całość zamawia się w komplecie z wszystkimi dodatkami. Jeżeli chcesz komin do ogrzewania piecem gazowym, to IBF ma system z wkładem ceramicznym o śr.160mm, do kominka natomiast trzeba zastosować komin z wkładem ceramicznym o śr.200mm. Podjedź do hurtowni PROFIL na Boh.Warszawy koło NOMI mają te kominy i mogą doradzić w wyborze lub hurtownia ROL-MIX na Szczecińskiej.
  5. http://www.system29.pl nasza oferta to : budowa domków, wszystkie prace wykończeniowe, obudowy poddasza, różnego rodzaju sucha zabudowa z płyt Gipsowo-Kartonowych, wylewki anhydrytowe KNAUF, zapraszam do strony http://www.system29.pl
  6. Polecam Pana Józefa Szylmana tel. 602 284 635 Dobrze układa polbruk.
  7. To jeszcze zależy od zastosowanej folii paroprzepuszczalnej Jeżeli zastosuje się folię nisko paroprzepuszczalną to oczywiście trzeba zachować tą szczelinę dylatacyjną (ok. 3-4cm) Natomiast przy zastosowaniu folii wysoko paroprzepuszczalnej ten 1cm dylatacji spokojnie wystarczy. Można zawsze iść jeszcze w inną strone tzn. wykonać izolację gr.14 i 6. Tylko zawsze ta grubość wełny może być droższa ze względu na małą popularność. Dodatkowo jeszcze przy zastosowaniu wełny 6cm trzeba jednak opuścić ten 1 cm niżej kontrukcję pod płyty.
  8. Witam Szczelina dylatacyjna powstaje pomiędzy pokryciem (dachówka), a folią paroprzepuszczalną. Folia paroprzepuszczalna działa jak zawór, który wypuszcza na zewnątrz parę zgromadzoną w warstwach wełny, a nie wpuszcza jej z powrotem. W ten sopsób skroplona para (w tej szczelinie dylatacyjnej) spływa po folii i nie dostaje się do wełny. Pozdrawam Piotr
  9. Witam Polecam zrobić docieplenie poddasza w nastepujący sposób Warstwy od góry: - folia paroprzepuszczalna - między krokwie wełna 15cm - do krokwi mocujemy wieszaki profili CD, nastepnie mocujemy profile CD w odległości 5cm od krokwi i przestrzeń która sie utworzy pomiędzy wełną 15, a profilami (te 5cm) wypełniasz wełną gr.5cm - nastepnie na profile CD mocujesz folię paroizolacyną na taśmę dwustronną - ostatnia warstwa czyli dokręcasz płytę do profili CD W ten sposób szybko i łatwo uzyskujesz 20 cm docieplenia. Zauważ, że łatwiej dostaniesz wełne 15cm i 5cm niż np.14cm i 6cm a co za tym idzie możesz uzyskać lepszą cene zakupu. Pozdrawiam Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...