Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

piwalek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

piwalek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Starwax-pianka powiadasz... no to zobaczymy! W każdym bądź razie dzięki za informację. Kupię dziś to cudo i zacznę skrobać
  2. No wiem że źle zrobiłem ale rozpoczynając budowę domu nie myślałem zbytnio o drewnie do kominka... przy drugim będę mądrzejszy Jeśli chodzi o samo skrobanie - to czy mogę wykorzystać zwykłą szczotkę drucianą jak np. do rdzy? Nic nie uszkodzę w żeliwie (jakieś powłoki do wys. temp. itp.)?
  3. Witam Wszystkich ! W zeszłym roku wprowadziłem się do mojego domu z kominkiem i zacząłem palić drewnem które nie było sezonowane. W tym roku już mam drewutnię i drewno jest 'ponoć' sezonowane oraz czeka sobie na sezon... Jednakże zeszłoroczne palenie spowodowało że cały kominek jest bardzo mocno zabrudzony taką smołowatą substancją - wygląda to tak jakby sadza pomieszała się ze smołą i wszystko jest tym oblepione. Z szybą nie ma problemu - zwykłe płyny do mycia kominków z Castoramy wystarczają ale co zrobić z tą grubą warstwą sadzy (smołą)? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź...
  4. Witam, Proszę uważać na firmę AMBIS (http://www.ambis.pl) montującą i sprzedającą napędy do bram. Jest ona również przedstawicielem firmy Faac. Kilka miesięcy temu oddałem wadliwego pilota do reklamacji - po wielu prośbach i telefonach przedstawiciel (lub właściciel - nie wiem) rzucił mi do telefonu : "Proszę sobie poszukać innej firmy która to panu zrobi". Oczywiście, pilota - nawet tego uszkodzonego mi nie oddał więc jest to prawie jak kradzież. Obecnie będę dochodził swoich praw na drodze sądowej...
  5. Witam, Proszę uważać na firmę AMBIS (http://www.ambis.pl) montującą i sprzedającą napędy do bram. Jest ona również przedstawicielem firmy Faac. Kilka miesięcy temu oddałem wadliwego pilota do reklamacji - po wielu prośbach i telefonach przedstawiciel (lub właściciel - nie wiem) rzucił mi do telefonu : "Proszę sobie poszukać innej firmy która to panu zrobi". Oczywiście, pilota - nawet tego uszkodzonego mi nie oddał więc jest to prawie jak kradzież. Obecnie będę dochodził swoich praw na drodze sądowej...
  6. No plan jest taki żeby samemu to zrobić... Ale to jest cenna uwaga że systemy można mieszać (tego nie wiedziałem) - a czy np. mogę mieszać zawory automatyczne jednej firmy ze sterownikami drugiej? Dzięki za informację! I jeszcze jedno - ile mógłby kosztować sam projekt systemu nawadniania? (w zasadzie sama trawa i wokół płotu krzaki)...?
  7. Witam, W zeszłym roku założyłem sobie kawałek trawnika (200m2) i ciągle mam z nim problemy - trawa miejscami jest gęsta i zielona - miejscami wysuszona i prawie nie rośnie... Podlewanie miałem pół-automatyczne tzn. zwykły zraszacz (na boki) podłączony do programatora - codziennie podlewałem przez jakieś 30-40 minut do czasu aż mi to ukradli... Ale zanim to się stało było u mnie wielu "speców" od ogrodów i trawy itd. i jedni stwierdzili że te żółte plamy to od przenawożenia - inni wręcz odwrotnie - że za mało nawozu... I bądź tu mądry.... Jak mogę sprawdzić na pewno czy ziemia jest zbyt mocno nawożona czy zbyt słabo? Poza tym tak już na marginesie pojawiło mi się sporo koniczynki... Za wszelkie rady dziękuję!
  8. Witam, aż dziwię się że nie mogłem takiego tematu znaleźć... - pewnie źle szukałem Mam do zagospodarowania jakieś 700m2 pod trawnik no i byłem zdecydowany na system Gardeny - bo pomimo że drogo to jednak wydawało się że jakość jest OK. Aż tu jak się spytać to każdy mówi "kiepska, byle jaka" itp... oczywiście nikt z kim rozmawiałem nie miał Gardeny. Polecono mi natomiast firmę Hunter - sam sterownik choć brzydszy to jednak połowę tańszy... Czy możecie mi doradzić w jaki sposób sprawdzić i zdecydować się na firmę? Dla mnie Gardena jest o tyle prosta że jest dostępna w Castoramie... Pozdrawiam, Paweł.
  9. Witam, Chciałem otworzyć nowy temat bo przy 120 stronach dość trudno mi się jest poruszać ale ktoś mi polecił żebym spróbował tutaj... więc próbuje Witam wszystkich, Jestem szczęśliwym (nowym) posiadaczem PC firmy IVT i staram się zrozumieć temat krzywczych grzewczych którymi mogę sobie regulować temp. w domu. Teoria wydaje się być prosta ale praktyka nie bardzo mi się z nią zgadza... W mojej instalacji połączone są dwa źrodła zasilania - PC i kominek z płaszczem. Do przechowsywania energi jest zbiornik 750l. Narazie pomijam CWU. Zasada działania mojego systemu wydaje się być dość prosta tj.: 1. PC grzeje podłogówkę oraz bufor w tym samym czasie (zawór 3-biegowy jest otwarty w połowie dla buforu i w połowie dla podłogówki) 2. Kominek grzeje bufor 3. Na obiegu podłogówki jest mieszacz który otwiera się lub zamyka w zależności od zadanej temp (GT4) Mam pompę IVT ze sterownikiem Rego 637. I teraz pytanie(a): 1. Chciałem sobie wyrysować krzywą grzewczą na kompie (rzeby ją zobaczyć), więc wziąłem dane z: - Ustawienia temp (menu 1.1) = 3,0 - Ustawienia temp zakres dokl temp = 6,0 Zakładając że nie dokonywano żadnej regulacji samej krzywwej (1.3), powinna mi wyjść krzywa: y=1/3x+35 Tymczasem po spisaniu wartości z 1.3 i wyrysowaniu krzywej wychodzi mi bardziej taja krzywa y=0,48x+35 W instrukcji obsługi podany jest przykład gdzie dla nachylenia krzywej = 4, gdy temp. zewn. jest 0 (GT2=0) to temp powrotu jest 35 (GT1=35). Z tego samego wykresu wynika że dla temp. zewn. GT2=-10C temp. powrotu (GT1) powinna wynosić 40C. I znów nie bardzo wiem jak pożenić stwierdzenie "nachylenie krzywej = 4" ze wzorem prostej... Pytanie brzmi jak mam się dowiedzieć jak wygląda moja faktyczna krzywa grzewcza? Z innych spostrzeżeń to: - Pompa włącza się i wyłącza co ok. 20 minut - Gdy PC nie pracuje a Temp. Wł. na GT1 = np. 32,6 to nawet jak Akt. temp. jest 31,5C to PC nadal się nie załącza? - Kiedy rozpalę w kominku to nawet jeśli chodzi on przez dłuższy czas z temp. powyżej 50C (tak mam ustawione na kominku) to i tak czasami włącza się PC (dziwię się dlatego że na GT8 temp. wyjściowa zawsze jest sporo poniżej 50C więc dlaczego skoro kominek jest stały źródłem o temp. >50C to pompa i tak się włącza. Moje rozumowanie jest tutaj takie - skoro PC dając temp na wyjściu np 42C jest w stanie ogrzać podłogówkę i bufor to dlaczego przy kominku dającym 50C pompa też się włącza?) Pozdrawaim i z góry przepraszam za moje być może trywialne pytania ale chciałbym się nauczyć efektywnie zarządzać energią... Paweł.
  10. Witam wszystkich, Jestem szczęśliwym (nowym) posiadaczem PC firmy IVT i staram się zrozumieć temat krzywczych grzewczych którymi mogę sobie regulować temp. w domu. W mojej instalacji połączone są dwa źrodła zasilania - PC i kominek z płaszczem. Do przechowsywania energi jest zbiornik 750l. Narazie chcę pominąć CWU. Zasada działania mojego systemu wydaje się być dość prosta tj.: 1. PC grzeje podłogówkę oraz bufor w tym samym czasie 2. kominek tak samo 3. na podłogówce jest mieszacz który otwiera się lub zamyka Mam pompę IVT ze sterownikiem Rego 637. I teraz pytanie(a): 1. Chciałem sobie wyrysować krzywą grzewczą na kompie (rzeby ją zobaczyć), więc wziąłem dane z: - Ustawienia temp (menu 1.1) = 3,0 - Ustawienia temp zakres dokl temp = 6,0 Zakładając że nie dokonywano żadnej regulacji samej krzywwej (1.3), powinna mi wyjść krzywa o wzorze: y=1/3x+35 tymczasem po spisaniu wartości z 1.3 i wyrysowaniu krzywej wychodzi mi bardziej taja krzywa y=0,48+35 W instrukcji obsługi podany jest przykład gdzie dla nachylenia krzywej = 4, gdy temp na zewn jest 0 (GT2=0) to temp powrotu jest 35 (GT1=35) Mam w związku z tym pytanie - jak się ma wartość nachylenia krzywej do tego co faktycznie pokazuje 1.3? Aha, i ostatnia uwaga - PC (przy pracującym kominku) włącza się i wyłącza co ok 20 min - więc coś chyba jest nie tak... dlatego staram się to wszystko jakoś zrozumieć.... Pozdrawaim i z góry przepraszam za amatorszczyznę! Paweł.
  11. Witam, Jeśli chodzi o wentylację mechaniczną to można byłoby tu długo... dla mnie fakt że kiedyś była tylko grawitacyjna i jakoś wszyscy żyli nie jest przekonywujący... to że wiele ludzi ma tak, a nie inaczej wcale nie oznacza że ma dobrze... Szczerze mówiąc mocno się boję tego bo zastanawiam się nad tym hałasem związanym z wentylacją ale z drugiej strony jeszcze nigdy nie byłem w domu w którym nie wietrzyłoby się poprzez otwieranie okien na oścież żeby "przewietrzyć pokój". Stały dopływ świeżego powietrza jakoś do mnie przemawia... Generalnie traktuje to jako ryzyko ale mam nadzieję że będę zadowolony bo jeszcze nie spotkałem kogoś kto by taką wentylacje miał i narzekał... Ale wracając do PC i odwiertów pionowych. Mój znajomy jak spojrzał na wycenę projektu dolnego źródła od razu zwrócił na to uwagę i powiedział że dodatkowym kosztem będzie owy "Nazdór". Jednakże firma która będzie mi wykonywała instalację poinformowała mnie że niedługo prawo będzie się zmieniać (ze względu na wejście do Unii) i taka dokumentacja nie będzie już potrzebna więc mi wyrzucili koszt projektu geologicznego z oferty. Nie wiem na ile jest to prawda (nawet w to wątpię bo z reguły jestem dość nieufny) ale Pan powiedział mi też rzecz z którą trudno się nie zgodzić - nikt nie jest w stanie zweryfikować tego co jest u Ciebie na działce więc jest to trochę martwe prawo ponieważ Państwo nie ma żadnych narzędzi do jego egzekwowania... bo niby jak Ci mają udowodnić że masz odwiert powyżej iluś tam metrów? Jak rozmawiałem z zupełnie inną firmą o odwiertach to mnie facet śmiechem zabił jak się zapytałem o projekt geologiczny - "a po co Pan to chce? Tego NIKT nie robi!"
  12. Witaj bonetko, Zadzwoniłem raz jeszcze do Pani projektantki która mi wyjaśniła że nie tyle zbiornik co sama PC jest wyłączana. Żeby było precyzyjniej: PC: IVT Greenline HT Plus E14 (nie kompaktowa) cwu: VVB 300/160 SOL bufor (z wężownicą): 752SL Czyli tak: Jeśli chodzi PC to wszystko idzie przez zbiornik dłupłaszczowy Jeśli chodzi kominek to wyłącza się PC a priorytet idzie najpierw na cwu (ze zbiornika dwupłaszczowego) a potem na bufor do co. Domyślam się żę priorytet jest regulowany przez jakiś zawór trójdrogowy albo coś w tym stylu... Tak przy okazji - to wszystko + dolne źródło (3x90m - głębinowe) obliczyli mi Panowie na 90000 - trochę mnie to przeraziło ale nie bardzo mogę się stawiać bo tylko oni handlują IVT w regionie... Hydrol: Zgadzam się z tobą... częściowo. U mnie zasadniczo będzie chodziła PC. Pomysł z kominkiem z płaszczem powstał dla tego że trudno mi było się pogodzić z sytuacją gdzie sporo palę w kominku (bo lubię) a cała energia idzie w komin. Rozprowadzenie DGP odpadło bo tego nie lubie (widziałem kanały, brudne ściany, hałas od wentylatorów itd) Z drugiej strony jest to też jakieś zabezpieczenie - w momencie kiedy siada prąd wystarczy mi niewielki UPS do pompy żeby kominkiem ogrzać dom i wodę... Jeśli chodzi o koszty to ja nie patrzę na to tylko z perspektywy bilansu na plus czy minus po x latach. Teraz zarabiam więc stać mnie na inwestycję - za 10-20 lat może nie będę już miał takich możliwości ale za to na pewno będę miał niższe koszty -> wtedy nie będę się musiał martwić tak bardzo o pieniądze...
  13. Z góry przepraszam za wcięcie i choć przez dłuższy czas czytam ten wątek i jego atmosfera jest miła to rzadko się wypowiadam... Mam do Was prośbę o ocenę poniższego pomysłu na "ożenienie" PC z kominkiem (wiem, wiem - było wiele razy ale takiego połączenia nie znalazłem)... Pewna firma zaproponowała mi taki układ w którym jest zbiornik dwu-płaszczowy 300/160 (czyli 300l cwu) oraz 750l bufor. Idea jest taka że w momencie gdy PC działa samodzielnie wszystko idzie przez zbiornik dwu-płaszczowy 300/160 i już. W sytuacji gdy rozpalę w kominku włączony zostaje bufor 750l a wyłączony z obiegu zbiornik dwu-płaszczowy... Napiszcię proszę czy takie rozwiązanie jest OK - czy można coś tu poprawić lub czy są tu jakieś ewidentne zagrożenia? Dzięki Paweł.
  14. Najlepiej poprowadzić kable po wewnętrznej stronie budynku i tylko przewiercić się na drugą stronę. Dodatkowo warto dać wszystkie obwody które są na zewnątrz na oddzielnych bezpiecznikach - chodzi o to że jak przyjdzie złodziej i zrobi spięcie stykając kable to nie wywali korków np od alarmu... W innym przypadku taki złodziej najpierw obseruje sobie dom i jeśli wie że np. wybierasz się na urlop to przyjdzie raz i zrobi zwarcie... odczeka 2-3 dni i przyjdzie jeszcze raz - i wtedy będzię miał pewność że alarm nie odpali...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...