Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mercik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    148
  • Rejestracja

mercik's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Miałem jakąś nieaktualną kartę katalogową, w której były mniejsze zakresy napięć full MPPT. Dla KLX11 480v sporo przewyższa moje 450V z paneli. Nie zwróciłem uwagi na max prąd falownika mniejszy niż prąd paneli. Dzięki! Zatem zwykły KLX i tak w obu wersjach odpada. dzięki. W G3 jest 13A, więc prądowo jest ok. W karcie katalogowej KTL-G3 dla falownika 11kW jest napięcie full MPPT od 420V co obejmowałoby moje panele. Tyle że porównując karty KTL i KLT-G3 zakres napięć zmienił się tylko dla tego jednego modelu falownika. I tu się obawiam o "błąd w druku..." A falowniki FoxEss? Warto? (parametrycznie jest ok: prąd 12,5A, full_moc od 410V).
  2. Instalacja 9,8 kW w 2 niezależnych stringach po 11szt, wystawa południowa. Który falownik wybrać:Sofar 8.8kW czy 11kW? Rozbudowy instalacji nie przewiduję. panele: 11 szt w stringu, Voc=49V, Vm=41V prąd paneli 11,5A Sofar 8,8 ma zakres napięciowy od 300V, 11kW od 380V. Czy coś zyskuję/tracę wybierając mniejszy/większy falownik? Różnica w cenie 'symboliczna' więc nie w tym rzecz. Czy Sofar 8,8 będzie wcześniej startował? Czy może rozumować należy tak, że 11*41V=451V, co oznacza że oba faolwniki wtedy wystartują?
  3. A jakby podeprzeć TRZEMA profilami? No właśnie czy dla falownika to jakaś różnica?
  4. Czy są jakieś godne polecenia panele o mocy ok. 550W? Potrzebuję złożyć instalację 10kWp, a mam miejsce na ok 18 paneli. (ewentualnie 20x500W, ale wtedy 2 panele łapałyby trochu cienia). Czy warto iść w tę stronę mocy? "Zwykły" falownik typu np. Sofar wydoli na panelach takiej jednostkowej mocy, czy to nie ma dla falownika znaczenia? Czy coś dodatkowego powinienem w systemie uwzględnić jeśli jeden rząd paneli będzie na połaci 45st, a drugi 25st? Obie w tym samym kierunku na południe, bez zacienień.
  5. Ja robiłem spaxem i w egzotycznym, ale może ci sie przyda.... Drewno twarde, więc nawiercanie było konieczne, ale dzięki temu wkręt dużo łatwiej wchodził. I nie ma drobnych pęknięć koło wkręta. Fazkę na główkę robiłem - ładnie się wkręt chowa. Są specjalne wiertła co robią i nawiertkę, i fazkę. Ja jednak robiłem tak: Jedna wiertarka z wiertłem do robienia otworu, druga wiertarka z wiertłem do zrobienia fazki na łebek (dzięki temu nie musiałem przekładać wierteł) i wkrętarka do wkręcania wkrętów. I szło błyskawicznie.
  6. U mnie brak jakiegokolwiek klawiszowania. Cała sztuka polega na PORZĄDNYM położeniu płyt. One nie są równe ani pod spodem, ani, tym bardziej na wierzchu. Trzeba się trochę "pobawić" żeby je równo, bez klawiszowania, ułożyć. Niestety, nie da się ich układać jak kostkę: wyrównać podsypkę i do przodu.... Wypełnienie mączką, piaskiem itp spoin, wbrew częstym opiniom, nie załatwia sprawy - tuszuje na chwilę to co nastąpi: kołysanie.
  7. mercik

    Czym sterować piec kospela?

    Ehhhh przecież wystarczy odpowiednio ustawić temperatury wewnętrzne w I i II taryfie żeby się nie włączał.... np I taryfa 12st II taryfa 25 stopni - to przesadzony przykład, ale oddaje ideę. @mk64 nie lepiej było ci kupić piec od razu z pogodówką?
  8. To z tych 5,5 tys przy PC zaoszczędzisz max 75% czyli 4tys rocznie. Policz okres zwrotu z inwestycji... 13000kWh na 120m2? Wstyd taki dom budować. Mi tyle wychodzi, ale na chatę 2 razy taką.
  9. gaol, weź pod uwagę, że nie każdy przepada za gładzią. Chropowata powierzchnia tynku cem-wap. też ma swój urok, który wielu inwestorów potrafi docenić. A niektórzy jeszcze nie gładzą gładzią, bo chcą nieco przyoszczędzić.
  10. Dlaczego nie ma sensu? U mnie przy podobnym zapotrzebowaniu prąd jest najtańszym z akceptowalnych źródeł.
  11. Pewnie już było... ale nie mogę znaleźć Jak lepiej zamontować styropian elewacyjny pod okapem (przy murłacie): dojechać styropianem maksymalnie wysoko (tzn. pod samą folię dachową), a wełną dotulić do boku, czy tylko do wysokości murłaty a wełna z góry? A szczelinę między styropianem a murłatą (tę z boku) potraktować styropianem czy wełną? Styropian można dokleić do tego elewacyjnego, wełna z kolei lepiej się dopasuje... Ale to musiałby być jakaś twarda wełna elewacyjna chyba, czy zwykła dachowa?
  12. Właśnie szufelkę będziesz najczęściej używał, bo nie wymaga wyciągania rury.... I będziesz chciał żeby ci dobrze zasysało. Tak jak masz położone nie jest źle, co nie oznacza że dobrze. Dwa kolanka a między nimi kawałek rurki byłyby tu zdecydowanie lepsze. Ja bym zmienił póki jeszcze można - to chwila roboty (nawet samemu). Choć jeśli to blisko jednostki centralnej (czyli na początku instalacji) to zostaw jak jest - ciąg i tak będzie duży.
  13. Skoro nie zostało wykonane tak jak producent nakazuje, to niech producent potwierdzi ci gwarancję na okna mimo montażu niezgodnego z jego wytycznymi. No chyba ze nie masz gwarancji producenta a jedynie dilera. To niech ci diler da na piśmie że wykonał inaczej (na własną odpowiedzialność) niż zalecenie producenta. A dlaczego nie dali? Proste: brak 2-3 kotew to zysk ok 3zł. Jak montowali 15 okien to już mają 5 dych... 20 dni roboczych i tysiaczek w miesiącu na skrojonych klientach. Uszkodzeniu z powodu braku górnych kotew ulegnie jedno okno na kilka albo naście tysięcy (a może jeszcze mniej), a klientowi sie i tak udowodni że to z innego powodu... Nawet jak sie kto uczciwie przyzna i grzecznie wymieni okno, to koszt tego jednego okna i tak jest dużo mniejszy niż zysk na zaoszczędzonych kotwach. Ot cała filozofia biznesu... W zasadzie możnaby na samą pianę.... oszczędności jeszcze większe ale ryzyko rośnie. No i coś ostatnio ludzie nie chcą wierzyć, że sama piana też utrzyma.... Małej wiary są.... setki budynków to potwierdza.
  14. W sytuacji 2.1 wystarczy obciąć tę górną prawą końcówkę. W sytuacji 3.1 dodatkowa belka lub poszerzony wieniec. Możesz tez próbować obciąć górę pustaka, a dół traktować jak szalunek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...