Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rafald

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

rafald's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mistrz Świata i basta. A jeśli masz kogoś godnego polecenia - podaj namiary, wielu chętnie skorzysta. Ja mówie o swoim przypadku chcąc co nieco podpowiedzieć innym. Miałem już styczność z różnymi wykonaniami i wiem jak potrafią spartolić robotę. Nie mówię że nie ma dobrych fachowców, ja znam jednego sprawdzonego i jego polecam - JAREKO. Pozdrawiam
  2. Witam wszustkich, Mam pytanie - czy któryś z forumowiczów może polecić producenta ładnych i przyzwoitych cenowo schodów na konstrukcji stalowej? Znamy Rintal-a i Centrum Schodów, Metalltech z Nowego Dworu. Czy może ktoś kupił lub zna innych dobrych producentów? Chodzi nam o schody ażurowe z centralną, środkową belką jako element konstrukcyjny, stopnie drewniane, barierki ze stali. Pozdrawiam i z góry dziękuję Rafał
  3. Witam wszustkich, Mam pytanie - czy któryś z forumowiczów może polecić producenta ładnych i przyzwoitych cenowo schodów na konstrukcji stalowej? Znamy Rintal-a i Centrum Schodów, Metalltech z Nowego Dworu. Czy może ktoś kupił lub zna innych dobrych producentów? Chodzi nam o schody ażurowe z centralną, środkową belką jako element konstrukcyjny, stopnie drewniane, barierki ze stali. Pozdrawiam i z góry dziękuję Rafał
  4. I TO JAK NAJSZYBCIEJ|J to przestroga dla wszystkich innych co są mądrzejsi od kury dziś, w Gdańsku, taki jeden fachura tez mówił ze wyjmie kliny i cegły spod okien - ze nic sie nie stanie Od razu uprzedzam - jeśli wykonawca jest nie w ciemię bity to później WY będziecie płacić za prucie tynków by okno na nowo prawidłowo pozycjonować a nie ten "fachman" od siedmiu boleści Witam Panie Jarku! Dzisiaj przypadkiem się natknąłem na w/w wypowiedź. Czy to przypadkiem nie o moim asie od tynków Pan pisze? Szczerze mówiąc, udało im się bez uszczerbku na oknach powyjmować cegły, ale nie dłużej niż po 20 min. włożyli te same tylko obcięte cegły. Pamiętać jednak trzeba, że okna były kotwione co 80cm i to wszystko zostało otynkowane - tynk trzymał bardzo mocno. Swoją drogą chciałbym wszystkim czytającym o oknach i poszukującym najlepszych dla siebie coś poradzić. W pewnym momencie szukałem także okien idealnych dla nas, spędziłem 3-4 miesiące na przeszukiwaniu i czytaniu o oknach, poradach, itp. I jaki był z tego morał? Nie mając już sił i kilka miesięcy straconych na douczaniu się poszedłem po rozum do głowy i po kilku kontaktach z Mistrzem Świata JAREKO zamówiłem u niego okna! Do dzisiaj żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Nie straciłbym tyle czasu i na pewno byłbym bardzo zadowolony. Ekipa zajechała do Trójmiasta, zamontowała okna, a ja śpię spokojnie, że nie trafiłem na partaczy jakich niemało na tym rynku. Powiem Wam jeszcze jedno - gdyby nie JAREKO pewnie dzisiaj kupowałbym ponownie następny komplet okien. Dlaczego? Ano dlatego, że przeszedłem próbę włamania i wykradzenia okien. I się gnojkom nie udało, bo okna były dobrze przymocowane i za namową JAREKO antywłamaniowe. Chłopaki po prostu odpuścili, widząc że nie dadzą rady. Aż nie chcę myśleć co byłoby, gdyby nie fachowość wymienionej ekipy. Dzięki raz jeszcze Panie Jarku!!! Pozdrawiam Rafał
  5. Witam Mam prośbę o zaproponowanie rozwiązania dla mojego domu. Dom parterowy z użytkowanym poddaszem, całość z garażem ok. 160m2. Na parterze salon kuchnia, korytarz, przedsionek i mała łazienka w ogrzewaniu podłogowym (dodatkowo awaryjnie wyprowadziłem w każdym pomieszczeniu wyjścia na grzejniki). Na parterze jeszcze gabinet i garaż - ogrzewanie grzejnikowe, oraz pom. gospod. - nieogrzewane. Poddasze to 3 pokoje i korytarz - ogrzewanie grzejnikowe, łazienka - podłogowe i grzejnikowe. Na izolacji nie oszczędzałem: ściana 3-warstwowa (12cm keramzytobeton, 2x6cm styropian i 18 cm beton komórkowy wewnątrz-w wysłanym na priv załączniku błędnie podałem 24cm). Poddasze ocieplone 15+5cm isoverem 0.037, deskowane, papowane, dachówka. Okna ciepłe współczynnik 1.1. Ogrzewanie wykonane na 3 rozdzielaczach: jednen na parterze tylko grzejniki, drugi na parterze obsługuje całą podłogówkę (parter i łazienka poddasze) i trzeci na poddaszu obsługujący grzejniki. Każdy punkt grzejnik/pętla podłogówki doprowadzona osobno do rozdzielacza. No i teraz najważniejsze: zdecydowałem się na kocioł 1-funkcyjny wiszący z pogrzewaczem ok. 130l, bez cyrkulacji, kondensacyjny. Spodobał mi się kocioł TERMET Termocondens Plus 1-f. 7-24kW, ale podliczyłem sobie <> zapotrzebowanie na Co. na ok.12kW. Przy założeniu, że dom mam dobrze ocieplony, może się okazać, iż te min. 7kW to za dużo, aby kocioł nie zaczął działać on/off co chwilę, w dniach, gdy pogoda nie będzie taka wymagająca. Nadmieniam, że chciałbym zamontować głowice termostatyczne na grzejnikach, regulacja pogodowa. Pytanie 1 brzmi: czy mógłbyś rozwiać moje wątpliwości: czy warto zakupić i zapłacić kilka tys. więcej na kocioł np: MC 24 INNOVENS który startuje od 4.5kW czy też te kilka tys. zaoszczędzić i nie przejmować się że Termet lub MCR 24 startują od 7kW? Czy w tak dobrze ocieplonym domu ta różnica 3kW będzie miała wagę kilku tys. przez te kilka lat żywota kotła? Pytanie 2: czy mógłbyś mi zaproponować system oparty na tych 3 rozdzielaczach i założeniach? Dodatkowo informuję, zakupiłem już 3 pompy obiegowe, ale nie wiem czy mi się one przydadzą (namówił mnie instalator ). Chciałbym pogodówkę, możliwość regulacji temperatury w każdym pom., jak najmniejsze rachunki . Pytanie 3: jakie ceny możesz mi zaproponować na elementy całego systemu, interesują mnie prod. Termet lub DeDietrich. Proszę o ofertę. Pytanie 4: o co chodzi ze zwrotem 15% Vat na koniec roku? Wydaje mi się, że ta "promocja" państwowa skończyła się w 2007 - zwrot Vat za materiały obięte wcześniej 7%? Z góry dzięki za pomoc. Muszę to zamówić jeszcze w tym tygodniu, do końca następnego muszę system uruchomić, bo mnie powieszą w gazowni
  6. Może im właśnie o unigrunt chodziło? Jeszcze jedno pytanie - sory za upierdliwość, ale czy jest może jakiś inny preparat, który się lepiej sprawdzi? Wolę kupić coś pewniejszego, jeśli jest taka opcja. Czy może nie ma sensu. Dzięki za pomoc.
  7. Cement chyba też był do duszy... Chyba zbiegło się kilka czynników, ale fakt, że cement był gorszej jakości, bo był twardawy i z gorszej fabryki. Na parterze był Ożarów, i wylewki o wiele mniej pylą. Chyba nie rzucę się na skuwanie wylewki - pylenie nie jest strasznie duże, a już nie mam siły walczyć z wykonawcami i zwrotem pieniędzy. Zrobię jak mi Mariusz i 1950 radzicie - wygrzewam i na końcu wypełnię szczeliny i polecę unigruntem. Szczęście, że przewidziałem ew. problemy (i zmiany koncepcji z płytek na panele itp.) i oprócz podłogówki wyprowadziłem dodatkowe awaryjne podejścia do grzejników w ścianach w tych pomieszczeniach, gdzie mam wylewki . Mam tylko nadzieję, że to pylenie nie będzie przeszkadzało w użytkowaniu , i że może się uda ocalić podłogówki. Dzięki wszystkim za pomoc!!!! Zeszło ze mnie ciśnienie
  8. Pyli trochę, ale na szczęście nie klawiszuje. Tylko czy pokryć tą masą 2mm grubości wszystkie pylące wylewki przed wygrzewaniem czy powygrzaniu i uzupełnieniu rys? I czy ew. po tym znowu wygrzewać przed podłogami? Z góry dzięki!!
  9. Peknięcia są w pomieszczeniach, gdzie jest podłogówka, ale także w pomieszczeniach bez podłogówki. Rurek żadnych nie stosowali - posadzka wyrównywana była od razu, z kilkugodzinną przerwą. Myślę, że może to spowodowane jest niepodlewaniem, nieofoliowaniem jastrychu i dodatkowo za małą jego grubością. W pokojach chyba trzeba było zrobić dylatację przez środek pomieszczenia dodatkowo, w korytarzach w poprzek było ich za mało. Tego nie jestem na 100% pewien, ale mój tata był na budowie i rurki podłogówki układane były na spodzie-na samym styropianie i do niego mocowane, a nad nimi siatka unoszona w trakcie wylewania. Tu chyba nie zawalili. No niestety rurki pex były zatopione w wylewce bezpośrednio, bez żadnego peszla . Jedynie może powierzchnia zewnętrzna pexa ochroni trochę . W łazience to chyba z powodu słupa . Panele daję z innego powodu - mam za małe dzieci na płytki. Kiedyś zamierzam je wymienić na płytki, ale nie wiem czy do tego momentu wytrzymają rurki. JARO'71 i inni przed podłogówkami = bierzcie przykład ze mnie - przykryć folią, robić dylatacje, grubości wylewek i siatki ochronne, itd. zgodnie ze sztuką budowlaną a nie słuchać pseudo znawców: że nie trzeba, że wytrzyma, itp.. Kurcze już blisko końca budowy, a ja "stary budowniczy" się znowu złapałem na wszechwiedzących znawców i majstrów, a nie postawiłem na swoim. CZYTAĆ I WYMAGAĆ.
  10. jaro71: dzięki za dobre słowo . Chyba tak źle u mnie nie będzie . Brzoza mnie trochę uspokoił. Mam jeszcze jeden dylemat - skoro w tej chwili mam popękaną podłogę, a nie uruchomiłem jeszcze ogrzewania, czy położyć tą warstwę 2mm już w tej chwili, czy też poczekać na uruchomienie ogrzewania, wygrzać podłogi i dopiero wtedy zatrzeć rysy i położyć warstwę pod panele? I jeszcze jedno - co z rurkami ogrzewania? Obawiać się że coś się stanie czy raczej nie? Najgorsze, że chyba ja jestem jedyny, który ma takie przeboje. Nikt więcej tematu nie porusza.... A myślałem, że mam takich fachowców, a tu taka fucha
  11. jaka jest grubośc jastrychu ? jak długie są rysy ? rysy da sie zatrzec parkietu na pylacym podłozu nie przyklajałbym Jastrych ma grubość 5 cm na poddaszu i tam pęka najbardziej (ocieplenie 5cm styropianu), na parterze ok. 7cm (5+6cm styropianu). Rysy, zależnie od pomieszczenia, są długie ok. 3-4m, czasami przez całą szerokość pokoi. Czy może się coś stać z rurkami ogrzewania podłogowego, czy raczej nie? Co do pylenia - chcę położyć panele, ale nie przyklejać ich. Pytanie czy coś dodatkowo należy podłożyć pod te panele? Wykonawca chce zatrzeć ten pylący podkład jakimś specjalnym podkładem o grubości warstwy ok. 2mm, który ma zniwelować ten efekt. Czy się na to pokusić? Dziękuję Ci bardzo brzoza za pomoc. Ps: Może ktoś jeszcze ma/miał takie same problemy i z nich wybrnął?
  12. Witam, Mnie skasowali tak: powierzchnię ścian policzyli razem z otworami drzwiowymi, bo rzekomo trzeba dołożyć listew przy drzwiach, itp. (wg mnie ściema, ale chyba tak sobie to liczą wszyscy). Jeżeli chodzi o okna, odjęli powierzchnie okien, ale policzyli obróbkę okien wg stawki 25zł/mb długości obrabianej (czyli obwód okna x25zł, bez długości przy podłodze). Jeżeli chodzi o okna - ciesz się jeśli policzą po prostu powierzchnię okien i pomnożą przez stawkę za tynki (przy założeniu oczywiście, że Ci obrobili te okna), bo naprawdę jest roboty przy obrabianiu. Jeśli chodzi o otwory drzwiowe - drugi raz bym za niewykonaną robotę nie zapłacił. Człowiek uczy się na błędach. PS: uważaj na powierzchnię tynków, mnie chcieli przyciąć na ok. 1500zł - oczywiście policzyłem sam z dużą dokładnością . Pozdrawiam
  13. No właśnie niestety pielęgnowana nie była . Co prawda było to jeszcze w czasie, gdy temp. była w okolicy 5-10St. C i było dosyć wilgotno, ale nie mówili mi nic o podlewaniu. Wylewek też nie przykryli folią - liczyli chyba na to, że nie było ciepło i sucho. Czy to jest powód pękania? I czego się mogę dalej spodziewać? Czy to groźne? Czy zapobiec się da ew. dalszemu pękaniu? Z góry dzięki. Rafał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...