Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jabko

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4 512
  • Rejestracja

jabko's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

10

Reputacja

  1. Ja jestem po malowaniu farbą silikonową Knaufa na baranku mineralnym Knaufa. Krycie super, poszło dokładnie tyle farby ile pisza na opakowaniu. Zmywa sie pięknie z karchera. Ale elewacja ma dopiero 2 miesiące więc kolejne wnioski za rok , dwa ...
  2. tyle, że jak laik się pomyli, to... trzyma i nie puści! I co wtedy? Z tego wynika że elektryk jak saper - myli się tylko raz
  3. A przede wszystkim zasłonic okna dachowe. Najlepiej roletą zewnętrzna
  4. jabko

    Dziennik JABKA

    SCHODY: Konstrukcja stalowa czyli zespawane ze sobą dwa profile stalowe 50x30x3m Od czoła każda "belka" wygląda wiec tak [][] Wymiary zaprojektowane w programie 3D. Według tego spawałem konstrukcje i zamawiałem u stolarza stopnie. Konstrukcje najlepiej widać tu: http://images23.fotosik.pl/265/f2cb692bc876a374.jpg A tu jeszcze w trakcie mocowania stopni. Stal pomalowana na czerwono antykorozyjnie http://images46.fotosik.pl/2/5ece64b5cb0a880c.jpg Spawarka własna. Elektrody 30zł Stal około 250zł Farba 20zł Na "belkach" nośnych spawane kawałki płaskownika gr6mm (pozostałosci po bramie) Widać je pod stopniami na fotce pierwszej. STOPNIE: Zamówione wg przekazanych wymiarów Stolarz znajomy rodziny. Drewno jego własne składowane około 10 lat na jego własny parkiet (którego już miał nie będzie ) BUK Koszt stopni to około 660zł Podpórki - te małe kolumienki pod stopniami (dzięki nim stopień następny stoi na poprzednim) wykonane z trzonków bukowych (np: do łopaty) do kupienia w sklepach ogrodniczych. Wykonanie na tokarni tatusia gratis. Koszt zateriału góra 100zł WYKONANIE: Frezowane otwory fi25 na głębokośc 12mm w każdym stoniu od dołu z przodu 2szt i od góry z tyłu 2szt. Stopień stawiany na kolumienkach (kolumienka wkręcana na wkręt i klejona klejem wcześniej do stopnia). http://images35.fotosik.pl/2/601cb7132b9b487c.jpg Tył stopnia leży na płaskownikach a od góry jest do nich przykręcony wkrętem (wkręt jest w wyfrezowanym otworze w który później idzie następna kolumienka zakrywająca mocowanie. I tak do samej góry. BARIERKA: Tralki i króle kupione przez internet. Tralki mocowane w stopniach w wyfrezowanych otworach, od góry w barierce tak samo. Koszt około 600zł Na koniec belki nośne stalowe obudowane drewnem (koszt nieznany bo listwy wykonane razem z opaskami na drzwi) Ale mniej więcej 50zł Tu widać obudowaną prawą belkę a lewą jeszcze golutką (taka zresztą jest do dziś bo nie mam weny żeby to skończyć) http://images37.fotosik.pl/2/270ff19713762cc9.jpg http://images35.fotosik.pl/2/c6c56ffed7c5b974.jpg Do tego bejca i lakier (około 100zł) Efektu końcowego jeszcze nie widać (do dziś schody są nieskończone w kilku detalach) Fotki mam tylko z etapu wykonywania (wcześniejszych w dzienniku też) Koszt jak widać nie doszedł nawet do 2 tyś.zł (już teraz dokładnie nie pamiętam ile co kosztowało)
  5. SCHODY: Konstrukcja stalowa czyli zespawane ze sobą dwa profile stalowe 50x30x3m Od czoła każda "belka" wygląda wiec tak [][] Wymiary zaprojektowane w programie 3D. Według tego spawałem konstrukcje i zamawiałem u stolarza stopnie. Konstrukcje najlepiej widać tu: http://images23.fotosik.pl/265/f2cb692bc876a374.jpg A tu jeszcze w trakcie mocowania stopni. Stal pomalowana na czerwono antykorozyjnie http://images46.fotosik.pl/2/5ece64b5cb0a880c.jpg Spawarka własna. Elektrody 30zł Stal około 250zł Farba 20zł Na "belkach" nośnych spawane kawałki płaskownika gr6mm (pozostałosci po bramie) Widać je pod stopniami na fotce pierwszej. STOPNIE: Zamówione wg przekazanych wymiarów Stolarz znajomy rodziny. Drewno jego własne składowane około 10 lat na jego własny parkiet (którego już miał nie będzie ) BUK Koszt stopni to około 660zł Podpórki - te małe kolumienki pod stopniami (dzięki nim stopień następny stoi na poprzednim) wykonane z trzonków bukowych (np: do łopaty) do kupienia w sklepach ogrodniczych. Wykonanie na tokarni tatusia gratis. Koszt zateriału góra 100zł WYKONANIE: Frezowane otwory fi25 na głębokośc 12mm w każdym stoniu od dołu z przodu 2szt i od góry z tyłu 2szt. Stopień stawiany na kolumienkach (kolumienka wkręcana na wkręt i klejona klejem wcześniej do stopnia). http://images35.fotosik.pl/2/601cb7132b9b487c.jpg Tył stopnia leży na płaskownikach a od góry jest do nich przykręcony wkrętem (wkręt jest w wyfrezowanym otworze w który później idzie następna kolumienka zakrywająca mocowanie. I tak do samej góry. BARIERKA: Tralki i króle kupione przez internet. Tralki mocowane w stopniach w wyfrezowanych otworach, od góry w barierce tak samo. Koszt około 600zł Na koniec belki nośne stalowe obudowane drewnem (koszt nieznany bo listwy wykonane razem z opaskami na drzwi) Ale mniej więcej 50zł Tu widać obudowaną prawą belkę a lewą jeszcze golutką (taka zresztą jest do dziś bo nie mam weny żeby to skończyć) http://images37.fotosik.pl/2/270ff19713762cc9.jpg http://images35.fotosik.pl/2/c6c56ffed7c5b974.jpg Do tego bejca i lakier (około 100zł) Efektu końcowego jeszcze nie widać (do dziś schody są nieskończone w kilku detalach) Fotki mam tylko z etapu wykonywania (wcześniejszych w dzienniku też) Koszt jak widać nie doszedł nawet do 2 tyś.zł (już teraz dokładnie nie pamiętam ile co kosztowało)
  6. jabko

    Dziennik JABKA

    ZNOWU ŻYJE MAM INTERNET W DOMU Domek aktualnie wygląda tak: http://images42.fotosik.pl/2/ec74d609af60a724.jpg Jeszcze nie domalowane wnęki, nie skończony cokół itp. W trakcie wykonania balkon (koszt 200zł na barierki i 100 na kątowniczki do mocowania + wkręty, do tego 50zł na zabezpieczenie drewna) Pokład z brusów 5cm, słupy z pozostałości murłat. Generalnie oprócz heblowanych barierek reszta drewna to darmowa pozostałosć po budowie. http://images30.fotosik.pl/266/852c927fb4375599.jpg Mam już blachy na rekuperator, chłodnice do GWC wodnego, zakopane rury pod ogródeczkiem, szyby i rure na solar. Tylko nie wiem kiedy to wszystko zrobie. Solar na przyszły sezon. GWC z reku musze dokończyć do tej zimy. Poniżej własnoręcznie wykonane skrzynki rozdzielcze wentylacji, skrzynka z wiatrakami i filtrami: http://images26.fotosik.pl/266/a44afa7cf4c12b8c.jpg http://images28.fotosik.pl/266/275d56df62e9968c.jpg Następny post będzie o tanich schodach. W końcu obiecałem co mi wypomniano na priv
  7. ZNOWU ŻYJE MAM INTERNET W DOMU Domek aktualnie wygląda tak: http://images42.fotosik.pl/2/ec74d609af60a724.jpg Jeszcze nie domalowane wnęki, nie skończony cokół itp. W trakcie wykonania balkon (koszt 200zł na barierki i 100 na kątowniczki do mocowania + wkręty, do tego 50zł na zabezpieczenie drewna) Pokład z brusów 5cm, słupy z pozostałości murłat. Generalnie oprócz heblowanych barierek reszta drewna to darmowa pozostałosć po budowie. http://images30.fotosik.pl/266/852c927fb4375599.jpg Mam już blachy na rekuperator, chłodnice do GWC wodnego, zakopane rury pod ogródeczkiem, szyby i rure na solar. Tylko nie wiem kiedy to wszystko zrobie. Solar na przyszły sezon. GWC z reku musze dokończyć do tej zimy. Poniżej własnoręcznie wykonane skrzynki rozdzielcze wentylacji, skrzynka z wiatrakami i filtrami: http://images26.fotosik.pl/266/a44afa7cf4c12b8c.jpg http://images28.fotosik.pl/266/275d56df62e9968c.jpg Następny post będzie o tanich schodach. W końcu obiecałem co mi wypomniano na priv
  8. Njerzy niestety lutowanie aluminium jest problemem. Masz prostopadłościan 1x0.27x0.27 [m] złożony z 90szt blachy. Nie wyobrażam sobie porządnie tego rozgrzać (bez pofałdowania blachy) i zlutowania. Wiem o sposobach lutowania w oleju, pocierania opiłkami itp a także o super alu-lucie ze USA. Wszystko to na nic w tym przypadku. Dla mnie lutowanie to podgrzewasz, dotykasz cyną i pięknie podciąga. W przypadku miedzi pomaga w tym pasta a przy ocynku nieodzowny jest kwas siarkowy. Nawet przy niewielkich rzeczach palnik jak na fotce jest niezbędny (lutownice przy tym to zabawki) Na fotce słabo widać ale jest to grot Cu ogrzewany przez palnik gazowy. Poniżej fotki skrzynek rozdzielających wykonanych samodzielnie z arkusza blachy, cyny. Koszt żaden bo 2 arkusze miałem po prostu na stanie. Cyne też mam gratis (tatuś ma spore zapasy) http://images43.fotosik.pl/2/87eb44b59ed2bc8c.jpg http://images26.fotosik.pl/266/a44afa7cf4c12b8c.jpg Klej do szyb ???? Mam dostęp do kleju UV do szkła (kleją nim w hutach uszy do dzbanków itp W promieniach słonecznych schnie jak szalony) moze być ?? Opisz o co chodzi ?
  9. Blacha gr 0,3mm z KBH. Koszt coś koło 450zł Pocięli oni. Pytali tylko z jaką dokładnością (chcieli +/-1mm) ale pocięli równiutko. Złożone w stos praktycznie wydaje się idealnie równa. Grubość jak pisze adam nie gra roli bo to kwestia ilości szpilek. Można kupić nawet blache 0,1mm i dać na tyle gęsto szpilki żeby arkusz był niepofalowany. Co do cięcia to taki "papier" ładnie się tnie w stosach po np:5szt Co do uszczelnienia to myślałem jeszcze o zrobieniu boków z płyty z czymś elastycznym (warstwa gumy czy pianki) wtedy ranty blach przy lekkim docisku ładnie się uszczelnią. Mam też dostęp do dwuskładnikowej masy epidiamowej - po stwardnieniu jest jak kamień. Niewrażliwa na nic i do tego świetnie się lepi do wszelkich materiałów. Jak zaczne coś działać (choć u mnie idzie to wszystko baaaaardzo powoli to oczywiscie wrzuce foty). Na razie mam blachy, nagrzewnice szt1, grzejniki szt2, zakopane na 2m w ogrodzie 2x100mb rury PE fi25x2 i wykonaną skrzynkę z wentylatorkami EBM i filtrami.
  10. Witam "starych" druhów Swoją skrzyneczkę z wentylatorami już skończyłem. Niebawem wrzuce fotki. Mam już też 90szt blachy aluminiowej 100cmx33cm na reku przeciwprądowe. Szczeliny 3-4mm Ktoś ma siakiś pomysł jak zamykać kanały ?? (całe boki i co drugi wlot) Chciałem zaginać i lutować ale z lutowaniem aluminium straszne problemy Może wystarczy zagiąć na styk i nie lutować czy to musi być bardzo szczelne ??
  11. Uprawnienia D A co do protokołu to pozostaw jego wygląd elektrykowi który go wystawi. On na pewno wie jaki dokument ma przygotować. U mnie mierzył na pewno: - czas zadziałania różnicówek - prąd różnicowy - oporność izolacji do N i PE - rezystancje uziomu
  12. Grzeje juz niezłych kilka dni. 2 tygodnie temu też grzało Mieszkam na południu w niskich górach i w nocy temp jest niska więc moze to wpływa najbardziej.
  13. Przed porankiem jest 15stC a nawet koło 11stC (kilka dni temu) Ale w nocy otwarte jest jedno (góra dwa) okna A skąd się bierze te 21st C ?? Nie wiem. Jak pisałem podejrzewam że dobra izolacja ścian to zapewnia a samo powietrze wwiewane przez okna nie nagrzewa betonu (podłoga 10cm chudego + 10cm podłogówki + płytki) i ścian 25cm Tyle mam i mnie to cieszy Rury GWC wodnego w ziemi juz zakopałem Centralkę składam Więc niedługo będę miał dodatkowe możliwosci chłodzenia latem. Jedeny problem jaki widze na dzień dzisiejszy to okna dachowe.
  14. Panowie ( i panie) U mnie na parterze +21 do +22C. Nie włączone jeszcze ani GWC ani mechaniczna. Okna na parterze otwarte cały dzień, na poddaszu tylko po południu jak jesteśmy w domu (wiadomo strach że będzie padać deszcz) W domu aż czuć przeciągi więc nikt nie powie że słabo wentyluje A jednak temperatura to max 22C. !! Możliwe że powodem jest dobre ocieplenie budynku (15cm styro na jopku 25) a twórca wątku pisał o ytongu 40 bez docieplenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...