Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kulczasy

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    wykańczanie - never ending story

Dane osobowe

  • Miejscowość
    okolice Bydgoszczy
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

kulczasy's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. No właśnie to miejsce jest na osobnej płytce która potem łączy się kablami do puszki z elektroniką, dzięki za podpowiedz - warto to sprawdzić. Kolega pracujący w branży medycznej odpowiadał mi kiedyś o podobnym przypadku w inkubatorze. Też się rozjeżdżała temperatura i wtedy problem było zero logiczne. Nie znam się kompletnie na tym i nawet nie wiem co to jest ale może to też jest jakiś trop?
  2. Pompa rocznik 2009. Najbardziej wkurza fakt ze dał człowiek - już dokładnie nie pamiętam - ale ze 24k PLN za urządzenie które może mieć zimne luty.... co za świat.
  3. Najgorzej jest jak się robi bardzo zimno także póki co nie jest źle. Zacząłem wątek na forum aby zawczasu zabrać się za naprawę a nie przy -10. Każda pomoc mile widziana i nie koniecznie na jutro także jak dziadostwa nie znajdę to być może u Ciebie się zluzuje i coś razem wymyślimy.
  4. Czujniki podmieniałem - ten z domu na zewnątrz i na odwrót (bo są takie same). Obydwa wskazują dobrą rezystancję w zależności od temperatury. Wygląda to tak: - pompa pokazuje złą temperaturę - wyłączam pompę odkręcam przewód od pompy, sprawdzam rezystancję i jest OK - podłączam do pompy znowu zła temperatura - czasami po takich akcjach z odłączaniem podłączaniem nowych kabelkach innych czujnikach i włączaniu i wyłączaniu pompy zaczyna na jakiś czas pokazywać dobrą temperaturę - ale to czasami i na krótko. Robiłem już tak, że nowy kabelek podłączyłem i czujnik wywaliłem za okienko w piwnicy aby wyeliminować problem z długością kabla docelowego. Dodatkowo mój kabel docelowy to skrętka więc próbowałem czujnik podłączać na innych parach i nic. Może faktycznie zimny lut albo jakiś czeski błąd w elektronice. Martwi mnie wizja zmiany całej elektroniki - a znając życie uszkodzeniu mogla ulec jakaś drobna "pierdółka" za 15zł. Tylko jak to znaleźć? Może ktoś miał taki problem? Ps.: Znalazłem informacje, że pompa posiada sterownik Rego 637J
  5. Witam wszystkich, Mam problem z moja pompą ciepła Buderus Logatherm WPS 7K a mianowicie pompa źle odczytuje temperatury na czujnikach. Najgorzej jest ze sterownikiem zewnętrznym gdzie przekłamuje o kilka stopni czyli np na dworze jest 0 a czujnik pokazuje 7 C. Ma to ogromny wpływ na prace pompy ponieważ ona wtedy nie grzeje i w domu jest zimno. Odrazu napisze, że nie jest to wina czujnika ponieważ jak go odłączę od pompy i zmierzę miernikiem opór to pokazuje wartości takie jakie umieszczone są w instrukcji. Zmieniałem też kabel do czujnika podłączając czujnik na krótszym kablu, podmieniałem czujnik ten wewnętrzny z tym zewnętrznym i nic. Tak naprawdę nie do końca nic ponieważ po takich operacjach włączania i wyłączania pompy, podmianie czujników, kabelków czasami coś "drgnie" i zaczyna pompa pokazywać temperaturę zbliżoną do rzeczywistej. Wystarcza to na parę dni a potem znowu wszystko się rozstraja. Jeżeli ktokolwiek z Was miał podobny problem lub o nim słyszał bardzo proszę o informację. Zbliża się zima, dzieci małe i zimno nie wskazane. Pozdrawiam Kulczasy
  6. Czy ktoś z Was ma łazienkę w płytkach Tubądzin - Sublime? Podoba mi się ta kolekcja, i właśnie chcę zamówić do mojej. Macie jakieś rady w tym temacie? Może zdjęcia? Pozdrawiam
  7. Czy już położyliście stonewood 07? Zastanawiam się nad nimi, bardzo mi się podobają. Macie już jakieś fotki? Byłoby super. Pozdrawiam
  8. Zastanawiam się nad położeniem w salonie i holu, na powierzchni ok 45 m2, kafli Nowa Gala stonewood kolor 07. Czy ktoś je ma już położone? Jeśli tak, piszcie opinie no i czekamy na fotki. Pomóżcie, bo decyzja już powinna zapaść, majster czeka Pozdrawiam
  9. Dzięki za fachową odpowiedz w sprawie taśmy - o to mi chodziło Co do profilu startowego czy - no właśnie jak to się fachowo nazywa ? powinienem im zasugerować aby coś takiego dołożyli? Wyjęli te nieszczęsne cegły na piankę i zakotwiczyli jakoś po ludzku okno do fundamentów? Ja się na tym zbytnio nie znam także zanim pójdę pogadać z ekipą muszę wiedzieć jak z nimi gadać w ich (waszym) języku
  10. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Podsumowując powinienem zgłosić się do firmy która mi to ustrojstwo wstawiała i powiedzieć, że chyba coś jest nie tak! Czy powinni mi pod oknem wstawić ten profil bazowy? Czy takie rozwiązanie będzie dobre? Człowiek kupuje okna za kupę kasy a potem się "denerwuje" bo się okazuje, że coś jest nie tak. Powiedzcie mi jeszcze czy okna powinny mieć wkoło te przeróżne taśmy o których czytałem na innych postach bo z tego co widziałem u mnie takiego cuda nie ma. czym skutkuje brak takiej taśmy?
  11. Jeszcze jedna rzecz. Na jednym ze zdjęć Jareko: http://images45.fotosik.pl/189/757c890a5267d1cam.jpg widziałem, że okno tam prezentowane miało jakąś taką oryginalną wielką podporę zrobioną. W takim pomieszczeniu można spokojnie położyć styropian i zalać go betonem który idealnie równo będzie dochodził do okna. Domyślam się, że sama podpora pewnie też jest dobrze izolowana tak aby nie stanowiła mostka termicznego. U mnie natomiast okno na dole wygląda mniej więcej tak: (Bloczki betonowe i wata jest tymczasowo aby wypełnić lukę na zimę) http://aga.zssplus.pl/murator/IMG_6335%20%5B640x480%5D.JPG Dolnej ramy jest tak mało, że co najwyżej mogę dojechać do niej płytką podłogową. Nie ma mowy o zalaniu betonu na posadzce tak aby do niej przylegał. Czy w moim oknie brakuje czegoś na dole ?
  12. wręcz przeciwnie-trzeba te bloczki usunąć i zrobić PRAWIDŁOWE podparcię. Zastąpić albo specjalnym profilem-albo śrubami rzymskimi kilka razy już tu prezentowanymi i przede wszystkim sprawdzić na koniec poziom-w mej ocenie już tak ciężkie drzwi już mogły się w sposób niekontrolowany opuścić. Jest to po prostu do poprawy i tyle. Ta piana nie stanowi żadnego trwałego podparcia-musisz mieć tego świadomość Byłem na budowie i przyjrzałem się jeszcze raz moim nieszczęsnym oknom Doczytałem w twoich wcześniejszych postach (lub metodach przez Ciebie chwalonych) jak zrobić podpory pod oknem z wykorzystaniem złącz ciesielskich. Pytanie jakie mi się nasuwa to jak je przymocować do okna? Do fundamentów nie będzie problemu - wiertarka udar kołek młotek i gotowe ale jak zamocować okno do tej podpory? nie wydaje mi się aby wystarczyło oprzeć ramę na tych podporach nie montując ich do okien. Sugerowałem się zdjęciem: http://images40.fotosik.pl/183/7b803f431dda7cba.jpg Drugie pytanie to zakładając, że zrobię jakieś podpory po okno to jak mam uzupełnić warstwę pod oknem tak aby nie stanowiła mostka termicznego. Teoretycznie mogę uzupełnić przestrzeń pod oknem w pionie warstwą styropianu i od wewnątrz do tego przyjdzie styropian i beton od podłogi ale nie wiem czy okno może tak na zawsze opierać się na tych kotwach? Czy mimo kotew pod oknem musi być twarde wypełnienie?
  13. Dzięki - w sumie nie jestem pocieszony twoją opinią - zawsze coś musi być spierniczone ... Okno w sumie stoi na 2 skrajnych bloczkach betonowych opianowanych i teraz chyba lepiej ich nie wyjmować bo okno całe siądzie...
  14. Tak się domyślam, że okno jest niezłym mostkiem termicznym ale postarałem się zminimalizować to zjawisko i zamówiłem okno z pakietem trzy szybowym o niskim współczynniku U. Wiem, że zaraz ktoś napisze, że jak nie przez szybę to mi ucieknie ciepło przez ramę ... - tak ale rama ma mniejszą powierzchnię niż okno. Co do przerostu formy nad treścią to może masz racje ale dobre wykończenie tej szczeliny nie będzie mnie kosztowało majątku a jest szansa na wyeliminowanie kolejnego miejsca przez które może ociekać ciepło.
  15. Jareko być może ale chciałem wrzucić dodatkowo zdjęcia tak aby przedstawić sytuację w moim przypadku. Jeżeli możesz mi coś doradzić bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...