Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcing1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    72
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Brzesko

marcing1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. zastanawiam się nad zakupem wymiennika Recutech na ebay. Wymienniki są w wersji plastikowej i aluminiowej( ok 100zł droższa). Którą wersję lepiej wziąć i dlaczego?
  2. witam, dostałem oferty na rolety zewnętrzne z pancerzami PA 39: 1. profile Aluprof z silnikami radiowymi Yooda 2. profile Portos i silniki radiowymi Portos. Czy jest jakaś różnica w jakości pomiędzy systemami Aluplast i Portos? Jak z trwałością odbiorników radiowych w silnikach? Czy warto dopłacać do silników z ochroną przed przeciążeniem? Znalazłem w internecie (http://www.silnikdorolet.pl) przełączniki do rolet ze sterowaniem radiowym (można wziąć wtedy tańsze silniki bez radia), ktoś wie jak z ich trwałością? Zacząłem czytać ten watek, ale wolno mi idzie - dużo stron.
  3. Może nie napisałem wystarczająco jasno, ale oczywiście będę usuwał stary styropian przy oknach, aby sprawdzić piankowanie wokół okien, oraz osadzić nowy parapet. Przykleję nowy styropian (pewnie 2cm) , może jakieś dodatkowe uszczelnienie (np folia paroprzepuszczalna), na koniec putz. Montaż rolet tak, aby prowadnice zamontowane na oknie przylegały ładnie do elewacji/styropianu. Skrzynka z roletą będzie przysłaniała okno. Stąd moje pytania: Czy warto bawić się w moim przypadku w folie paro-przepuszczalne? Ile styropian powinien nachodzić na ościeżnicę? Zastanawiam się jeszcze jak połączyć poprawki z istniejącą elewacją (PUTZ), aby nie rzucało się to w oczy. Widziałem, że niektórzy robią wokół okien taką obwódkę 10-15cm wystającą na 2 centymetry.
  4. Witam, Chciałem zamontować rolety zewnętrzne. Niestety podczas obmiaru okazało się, że ocieplenie wokół 3 okien i 4 drzwi zostało wykonane niestaranie (w niektórych miejscach były by szczeliny 0,5-1cm pomiędzy ociepleniem a prowadnicą lub ocieplaniam a skrzynką), dlatego chwilowo zrezygnowałem. Ponieważ czeka mnie malowanie elewacji, chciałbym zrobić ocieplanie glifów (sorki jeśli zła nazwa) od nowa oraz dodatkowo sprawdzić/uzupełnić stan pianki wokół ościeżnic,(w zimie przy parapetach wewnętrznych czuć nieszczelności oraz na prostej kamerce termowizyjnej w niektórych narożnikach wychodziły mostki termiczne). Przy okazji wymieniłbym też parapety zewnętrzne na nowe - może aluminiowe. Przeglądałem forum, ale wszędzie wątki jak osadzić nowe okna. Prośba o sugestie jak zrobić prawidłowo poprawki, aby usunąć jak najwięcej problemów. Okna i drzwi osadzone prawdopodobnie na równo z murem (pustak max +10cm styropianu). Czy warto bawić się w moim przypadku w folie paro-przepuszczalne? Ile styropian powinien nachodzić na ościeżnicę? Zastanawiam się jeszcze jak połączyć poprawki z istniejącą elewacją (PUTZ), aby nie rzucało się to w oczy. Widziałem, że niektórzy robią wokół okien taką obwódkę 10-15cm wystającą na 2 centymetry. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam Marcin PS.mieszkam w szeregówce kupionej od dewelopera, dlatego nie miałem możliwości kontrolować właściwego wykonania poszczególnych etapów.
  5. cześc, napisz maila pytaniem do SE na adres: support.pl@solaredge.com. Odpowiedzieli na moje pytania. Na ich stronie można też sobie zaprojektować instalację i zasymulaowć działanie np. wpływ zacienienia itp. https://www.solaredge.com/pl/products/installer-tools/designer#/
  6. abess99, może zrób "odbiór" instalacji na 12 panelach, a potem dołóż 4 pozostałe. Później chyba już nikt tego nie kontroluje ile masz paneli. Falownik chyba i tak nie puści więcej niż 3,68kW. Poprzepinasz odbiorniki tak, aby była największa autokonsumpcja i powinno być OK.
  7. u siebie planuję przejechać kablami ze strychu do garażu (gdzie ma być falownik) przez kanał wentylacyjny.
  8. wykres produkowanej energii przez panele w każdym kierunku ma kształt dzwonu. Krzywe przesunięte są względem siebie i nie jest to tak, że w jednym kierunku pracują a w innym nie. Szczegóły na stronie: https://lmvgroup.pl/aktualnosci/kierunek-ustawienia-paneli-fotowoltaicznych/
  9. wydaje mi się, że w przypadku ustawienia paneli południe i zachód to nie poszalejesz z rozbudową dla inwertera 2200. Robiłem symulacje ewentualnych uzysków dla siebie (po 4 panele na 3 strony) na stronce : https://globalsolaratlas.info i wychodziło mi, że w lecie przesunięcie pomiędzy max. dla południa i zachodu to ok. 2godz i wtedy: 1. E 95%, S 95%, W 50%, - max dla wschodu 2. E 80%, S 100% , W 80% u ciebie 0, 1320W, 790W - max dla południa 2. E 50%, S 95% , W 95% u ciebie 0, 1250W, 940W - max dla zachodu 95% to max (w symulacji) na zachód i wschód liczony względem nominalnej mocy paneli ustawionych w danym kierunku oraz brak zacienienia. Lepiej wziąść 3kW i na wschód wrzucasz kolejne 3 panele. Czytałem, że SolarEdge może się nie sprawdzić gdy mocna zacieniona będzie połowa paneli przy krótkim stringu jak u ciebie. Lepiej brać optymalizatory P404.
  10. Chętnie bym z Tobą porozmawiał tel. jak u ciebie działa SE , jak rozmieszczone są panele itp. Może jakiś namiar do wykonawcy.
  11. A ja znalazłem taki opis na innej stronie(http://demo.planergia.pl/post/jak-dobrac-falownik-do-instalacji-fotowoltaicznej-2068), co pokrywa się z wykresem z forum froniusa: W układzie z odpowiednią liczba paneli oraz bez zacienienia faktycznie to nie ma znaczenia, ale w moim przypadku (mieszany układ z zacienieniem rano i po południu) biorę to mocno pod uwagę. Niestety nie mam jak zdobyć wiedzy, jak w moim przypadku zachowa się falownik.
  12. Też myślałem o SolarEdge, ale trzeba uważać przy zacienieniu większej ilości paneli bo system może zacząć działać jak zwykły system stringowy: https://mcelectrical.com.au/blog/solaredge-inverter-optimiser-review/ Gościu z Australii prowadzi fajnego bloga i ma firmę instalatorską i wg niego: 34% of our SE jobs have had at least one fault 1.64 per cent optimiser failure rate 8.7 per cent inverter failure rate W moim przypadku mogą być problemy. Można się ratować optymalizatorami P400 o wyższym napięciu, ale jakoś zniechęciłem się po przeczytaniu jego recenzji. Artykuł na forum froniusa powstał chyba w oparciu o jego wpis: https://mcelectrical.com.au/blog/solar-panel-design-north-east-west/
  13. Przeczytałem wszystkie poradniki na forum froniusa. Poczatkowo myślałem o połączeniu jak w tym artylule: A -4szt na południe, B- równolegle 4szt wschód i 4szt zachód. Niestety po obserwacji cieni na dachu wychodzi , że w okresie październik-marzec zacienienie robią mi 2 kominy i tak: 1. rano do 10:00 zacienione będą: 2 panele na południe na zachodniej połaci i 1 panel z 4 na zachodniej połaci 2. po południu od 14:00 zacienione mam 2 panele na południe na wschodniej połaci i 1 panel z 4 na wschodniej połaci Wyklucza mi to rozwiązanie jak w artykule, bo panele południowe krótko by pracowały w tym okresie. Jest też niebezpieczeństwo, że napięcie z 4 paneli w upalne dni będzie blisko minimalnego napięcia pracy. Falownik Froniusa ma ten plus, że ma najnizsze napięcie startu i pracy oraz największe napięcie DC, ale trzeba dołożyc 1000zł względem np. Growatt, Sofar.
  14. Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem co do konfiguracji podłączenia 12 paneli z optymalizatorami. Do wyboru wersja 1: A-6szt, B-6szt (2stringi) lub wersja 2: A-12szt (1 długi string) Też myślałem o takiej konfiguracji: falownik 3.6kW i 12 paneli z optymalizatorami podpietych w jednym stringu. Z jednej firmy miałem ofertę na 12 paneli Longi 310W + Fronius 3.0-3M za 14500zł. (licząc na szybko części z 23%Vatem wyszło mi, że różnica to ok 2000zł, ale mam projekt/papiery z firmy robiącej to od kilku lat) Chcę ją auktualnić o tańszy falownik oraz dodać 12szt optymalizatorów. Zakładam, że koszt z montażem będzie ok 16000zł. Czas zwrotu po odliczeniu dofinansowania 5000zł i 18% ulgi to 7lat. Do tej pory było, że 5000zł dofinansowania można dostac gdy instalację robiła firma. Jak z gwarancją na falownik, gdy robi się samemu instalację - bez "profesjonalnego" projektu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...