Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

To_masz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    124
  • Rejestracja

To_masz's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. To_masz

    Astronomia

    Jeśli tylko obserwacja to teleskop typu newton na montażu typu dobson. Używany możesz dostać poniżej 1000zł - wg mnie minimalna średnica lustra to 20 cm (8cali) - tylko uwaga -nie jest to teleskop szczególnie mobilny. W powyższej cenie powinny być też jakieś podstawowe okulary (od nich będzie zależało z jakim powiększeniem widzisz niebo). Lato nie jest najszczęśliwszym czasem na obserwacje (czerwiec/lipiec) - ze względu na jasne noce. pozdrawiam T.
  2. To_masz

    KOMINKI nasze !!!

    LYRECO7: odpuść sobie kominek z boczną szybą, tym bardziej jeśli ma być tam płaszcz wodny. żeby nie wyszedł klocek - mając jedną szybę - możesz z prawej strony- tam gdzie miałaby być szybka boczna - zrobić półki/półeczki z podświetleniem, przydadzą się tym bardziej że tuż obok masz wejście/przejście. pozdrawiam To_masz
  3. Wojtek_796, Ponieważ nie mam dostępu do niczego ciekawego, wykorzystam żwir jaki został mi po budowie, ziarno - od 0,5 do 2 mm. To_masz
  4. No to wracam do robienia obudowy, za tydzień powinienem mieć pręty bazaltowe. Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: Jaką temperaturę uzyskują po wewnętrznej stronie płyty obudowy wentylowanej (dodajmy z zachowaniem wielkości otworów podanych przez producenta, płyta z górkal'a)? Chodzi o zgrubną wartość: 150oC, 200oC 250oC ? Pytanie wynika z chęci zastosowania do wzmocnienia obudowy odlewanej z górkl'a (o tej koncepcji pisałem w tym wątku) - prętów z włókien bazaltowych (ich spoiwem jest modyfikowana żywica epoksydowa - która zapewne ma swoją wytrzymałość temperaturową - muszę się jeszcze dowiedzieć ile to wytrzymuje ciągłej temperatury). pozdrawiam To_masz
  5. 1. nie wiesz co jest potrzebne - szukaj fachowca a nie fahofca, bierz firmę kominkową z polecenia - budolańcom zostaw cegły i tynki. 2. rury kanalizacyjne - duży problem. 3. musisz mieć wentylację w pomieszczeniu gdzie jest kominek 4.średnica/światło komina musi być dopasowane do wkładu który zamontujesz (to co zostało zaproponowane na allegro ma fi 197mm - a dostępny przewód kominowy ile może mieć? jeśli jest to wentylacyjny to 140x140 -> czyli za mało, w niektórych przypadkach możliwe jest podłączenie do komina o mniejszym świetle niż średnica z czopuch - ale wtedy ważna jest wysokość komina) 5. ogranicz ilość szyb jak tyko możesz - teraz na moim przykładzie: wzięliśmy wkład z boczną szybą, teraz wzięlibyśmy tylko z frontową. 6. jeszcze raz - weź fachowca ( i tak przy okazji - sugeruję obudowę 'ciepłą' ) pozdrawiam To_masz
  6. Ano, przyjechało 11 kamazów z ziemią i trzeba było to przerobić -> zakładania trawnika (i instalacji do podlewania) po godzinach etatowej pracy pochłonęło mnie dość mocno. stan na dzisiaj: Worek górkalu (taki większy ) czeka Szukałem trochę informacji na temat zbrojenia - znalazłem coś takiego jak zbrojenie bazaltowe - aczkolwiek nie jest ono tak po prostu dostępne, jednak paramtetry ma ciekawe ( http://www.comfibertec.eu/zbrojenie_BZ_pl.html ) Do tematu obudowy (i interakcji z żoną: czyli jak Jej bardziej nie podkurzyć mając rozgrzebany salon) wrócę w ciągu miesiąc. Gdy będzie postęp - zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam To_masz
  7. Daj styropian z zachowaniem szczeliny o której pisałeś.
  8. Za kominkiem jest podwójny komin ze słupem do podciągu, wymiar jakoś 50x100. Miejsca na kominek (patrząc po podłodze) mam 60-70 * 100. Gdybym wiedział na etapie wylewania podłóg ile będzie potrzebne - to bym zostawił więcej , a tak to dookoła ogrzewanie podłogowe. Wymiarów więc zmieniać nie zamierzam - postaram się wykorzystać to co mam - będzie dobrze , może nie tak skutecznie jak przez wymiennik opadowy/kształtki cebudu, ale na pewno lepiej niż wełna i karton .
  9. Niestety w mojej sytuacji jak widać na zdjęciu miejsca nie ma: ani z boku, ani za kominem (dookoła którego można spokojnie sobie chodzić). Ale sam pomysł jest godny rozważenia - jakość użytkowania kominka będzie z pewnością o wiele lepsza niż ' standardowej ' konstrukcji. Mam nadzieję że parę osób ten wątek przeczyta i zostanie uświadomionych - co jak i dlaczego. Bo po prostu WARTO pozdrawiam
  10. To_masz

    KOMINKI nasze !!!

    romanr0 - wcześniej pisałeś o 'Spartherm VARIA 2Rh 4S 51 oraz Arysto 10P DJ/450 ' - ten pierwszy ma chyba znacznie wyższą cenę. do 3000 pln (no chyba że piszesz o euro) i z wylotem 150mm - raczej niczego nie znajdziesz. Zbliżony - 180mm http://www.unico-kominki.pl/p/pl/140/unico_hermes_4zb.html. Ja mam właśnie dovre 2175 cbs2 - pali się w tym dobrze. pozdrawiam To_masz
  11. bohusz - nie ma sprawy - przyda się to też innym zapaleńcom (zapewne po to żeby nieco ostudzić głowy - u mnie żona już ma uwagi pt. 'za długo to trwa' -wszystko jest rozciągnięte mocno w czasie; nie mogę niestety poświęcić po prostu kilku kolejnych dni żeby robić obudowę)
  12. Dziękuję za konkretne odpowiedzi. Rozumiem że murek o którym Forest-Natura piszesz powinien mieć min. 20 cm. bohusz, obudowa ma być z kratkami - pod kominkiem jest wylana płyta - tak jak zauważyłeś. dodatkowo za wkładem i z lewej jego strony jest przestrzeń do samej podłogi - szerokość 10cm. Kratki/otwory wlotowe są umieszczone po obu stronach - tak więc wentylacja całości będzie zapewniona. Wszystkie odległości i powierzchnie wlotów(te są nawet większe niż zalecane) są zgodne z notą instalacyjną. Nie planuję rozprowadzenia powietrza do innych pomieszczeń - kominek jest w dużym - otwartym salonie. pozdrawiam To_masz
  13. bohusz, z całym szacunkiem - zastanawiam się czym jest Twoja wypowiedź: nie jest radą, nie jest podpowiedzią, nie jest sugestią. Wiem i rozumiem że osoba prowadząca firmę nie chce siedzieć nie wiadomo ile u klienta (klient też nie chce mieć za długo gości w domu). Łatwiej, szybciej i taniej jest przygotować elementy u siebie - wiem to z rozmów od ludzi z Twojej branży - takie są także moje przemyślenia i wnioski. Jednak nie sposób prowadzenia działalności (tak sądzę) ma/miał być myślą przewodnią tego wątku. Czy masz więc jakąś konkretną myśl związaną z budową belki w kształcie litery L na której miałyby być postawione płyty akumulacyjne? Myślę tu o konwencji: 'twój pomysł jest do dupy bo: ..., prawidłowe wykonanie wymaga.... lub ja bym to zrobił w ten sposób ....' Bogusław_58 - dzięki za konkretną podpowiedź - nie wiem tylko jak można by zamaskować wlot takiego profilu zamkniętego Wracając do dyskusji: wcześniejsza koncepcja podsunięta przez Wojtek_796 - opaska w kształcie litery C: zastanawiam się czy gdyby zrobić to w przekroju 8x40 (50) i zazbroić prętami w tej samej długości co cała belka - z końcami zabetonowanymi w ścianę - czy było by to ok? Róg nadal będzie pracował na skręcanie - ale całość miała by już jakąś wytrzymałość i sztywność - może nie potrzeba by było już odciągów. Tylko czy pręty tej długości - wykonane z jednego kawałka nie rozsadzą po nagrzaniu betonu (długość pręta to 60+90+60 odwrotnie niż ideał kobiety )? pozdrawiam To_masz
  14. Bogusław_58: chodzi Ci zapewne o to że tamten wkład to gilotyna i śruba nie będzie wystawiona bezpośrednio na działanie wysokiej temperatury ? Ponieważ na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo (czyli także to żeby obudowa/czopuch się nie zawaliła ) może warto zrezygnować z tej jednej ścianki - zrobić ją podwójną - z płyt izolacyjnych i śrubę puścić środkiem ? Btw. szukałem śruby o sugerowanych przez Ciebie właściwościach - niestety nie mogę czegoś takiego znaleźć. bohusz, Forest - może macie jakieś rady
  15. Belka jako U - pracy nie będzie dużo więcej (taki był jeden z moich pomysłów - fajnie że potwierdzasz jego słuszność) - jestem na tak. Przy zalewaniu oczywiście cała konstrukcja będzie podstemplowana. Jeśli chodzi o śrubę rzymską - wzorowałem się na http://www.godkowie.pl/o-cieplych-kominkach-przyklad-1,page191.html zdjęcie - prawo góra. Pewnie różnica w stosunku do mojej realizacji to to, że tam pionowy element między ścianą a wkładem ma z 20cm - u mnie może być max 10. Filarek na pewno będzie zrobiony - stawiam na cegłę doklejoną do komina i co 2-3 sztuka wsadzony krótki pręt/kotwa. Z wymiennikiem nie będę już więcej dłubał - musiałbym zwiększyć kubaturę obudowy. Żeby dołożyć trochę szamotu do środka - jak dla mnie jedyną możliwością byłaby półka przytwierdzona do komina - ale ile na tym można by zyskać ? 20kg dodatkowej masy? Odlewania całości jako monolitu trochę się obawiam - trzeba by to robić na jeden raz - a wysokość do zalania to ~110 cm (o ile dobrze pamiętam). Taka opaska - to byłoby ponad 220kg.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...