Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pan Tomas

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

Pan Tomas's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Zdecydowanie architekt bedzie wiedział co robić na podstawie informacji o gruncie od geologa,a jak nie to mu podziękuj i... niech się jeszcze uczy:D
  2. Cześć ludziska,aż mi się lepiej zrobiło,jak się dowiedziałem,że jesteście.Ja walczę w Jeleniej(trudny teren).Od razu proszę o radę.Mam fundamenty,we wtorek ruszam z parterem,zostanie kasa na piętro,ale na daszek to już chyba kredycik-jaki bank polecacie i jaki procencik jest do przyjęcia?
  3. Pan Tomas

    Grupa Wrocławska

    Cześć ludziska,aż mi się lepiej zrobiło,jak się dowiedziałem,że jesteście.Ja walczę w Jeleniej(trudny teren).Od razu proszę o radę.Mam fundamenty,we wtorek ruszam z parterem,zostanie kasa na piętro,ale na daszek to już chyba kredycik-jaki bank polecacie i jaki procencik jest do przyjęcia?
  4. Mam projekt d-54,ściana fundamentowa ma 1,6 i co piątą warstwę zalecają zbrojenie pręt 6mmx2,bez wieńca,ale teraz jak pokazały się rysy na bloczkach to tez się zastanawiam czy nie walnąć wieńca,chociaż ludzie różnie mówią.
  5. Ja mam(miałem) podobny problem.Wykopałem dół pod fundament poszerzając go o ok.1.5m,zbudowałem fundament,obsypałem dookoła zostawiając miejsce na drenaż(konieczny w twoim przypadku).Musisz tylko w projekcie podnieść zero budynku o warstwę dosypywanej ziemi.Tylko nie zrób tak jak ja,że część ziemi z wykopu wrzuciłem z powrotem-nigdy tego nie rób bo glina pęcznieje i rozpycha mury.No chyba,że pozostawisz pomiędzy ścianą fundamentową a ziemią przestrzeń.Ale najlepiej zrobić badania geologiczne (100-200zł)i dobry drenaż i nie będzie konieczności podnoszenia terenu i nie słuchaj rad dobrych znajomych,czytaj Muratora i rób jak piszą.Dużo zaoszczędzisz.
  6. miałem podobny problem,poza tym odpowiadać mogę w wielu tematach ino nie mam czasa wszystkiego czytać.Tam przy ścianie trójwarstwowej jest ważny szczeg.na ostatniej warstwie ściany dociskowej trza dać falię z góry pod ostatni pustak(taki pas szer.ok.1 metra).To Ci Pa!!
  7. Mam taki sam grunt.Zrobiłem to folią z fizylina do gliny.Wszystko jest w instrukcji.Powiekszyłem tylko przekroje rur drenażowych.Sciany pomaluj lepidłem i szroko wsyp kamyki drenażowe bo glina nie przyjmuje wody i będzie pchać ja na ściany,a tak pocieknie sobie w dół po folii do rurek,do studzienek i dalej do...morza.
  8. Spoko nie denerwuj się,jak uzyskałeś zgodę na budowę to już jest dobrze.Dygnij sobie do konserwatora zabytków to ci wszystko wyjaśni.Będzie źle jak w trakcie budowy coś wykopiesz,bo wtedy mogą ci wstrzymać inwestycję do czasu wykonania robót archeologicznych.
  9. Sciana trójwarstwowa-warstwa(beton lub bloczek),styropan,druga warstwa(beton lub bloczek),mazidło +folia. Sciana dwuwarstwowa:beton,mazidło(nie rozpuszczające styropianu),styropian(lub lepiej płyty tzw.zielone) i folia.Można też styropian lub wełne dać o środka budynku ale to jest gorsze rozwiązanie.
  10. Najpirw znajdź tego co ci to zrobił i wmuruj go żywcem w brakujące ogniwo fundamentu.Ale poważnie,zrobili ci najgorszą rzecz jaką mogli.Teraz musisz na spokojnie poradzić się kogoś naprawdę doświadczonego(nas raczej nie, bo budujemy każdy w innych warunkach gruntowych,wodnych itp).Z tego co wiem,trzeba odkopać,wzmocnić,odwodnić(drenaż +ew.wanna w piwnicy),ale musi to nadzorować ktoś kto to już robił(nie teoretyk).
  11. najpierw zorientuj się jaki masz materiał do budowania w okolicy.Później robi się tak:zrywa warstwę ziemi i tu wysokość zależy od stopnia nowodnienia terenu obok drogi,później wsypuje się największe kamyki,mniejsze i najmniejsze,na sam koniec żwirek lub piach i dodatkowo na piachu coś można jeszcze ułożyć.Wszystkie warstwy musząbyć ubite lub ubiją się same jak będzie po nich jeździł ciężki sprzęt przez np rok.U mnie koszt 150 m był raczej mały,bo.Kopara była duża i tania do zerwania ziemi a 300 ton kamoli miałem za darmo z kamieniołomów(tzw.odpady),płaciłem tylko za transport,300zł za 30 ton.I nigdy nie daj sobie wmówić,że wierzchniej warstwy się nie zrywa bo wtopisz tak jak ja na pocz.60ton kamyków w błoto.
  12. Od czasu do czasu mieszkam na Woli i do kina na interesujący mnie akurat film jadę przez W-wę 25km(więc co to jest 12km).Poza tym jeszcze niedawno na Mokotowie pasły się krowy.No niestety przyszły czasy,że na wiejska posiadłość mało kogo stać i musi mieszkać w bloku i jest to jego szczyt marzeń,dlatego jak to osiągnie to przez jakiś czas patrzy na wieś z góry...
  13. To nie kwestia wyglądu(choć też),najważniejsze w tym temacie są straty ciepła przez tzw.mostki.Jest to opisane w Muratorze chyba z zeszłego roku.Zobacz no ichniej stronie w spisie treści.To tak jak zakładanie skarpet na buty.
  14. Cegieł nie wywalaj,zasypiesz i utwardzisz teren,drzewo się przyda,ale najważniejsze!jak masz dużo pracy sprzętem to nie baw się w jakieś Ostrówki i inne małe kopareczki niby tańsze.Ja robiłem dużo(nawożenie,przewożenie,kopanie itp)i wybrałem dużą koparę na czterech dużych kołach.Za godz.droższa,ale robi dwa razy szybciej,a jak robi długo to spadają z cen.W sumie po przeliczeniu zaoszczędziłem 2tyś,przy niwelacji ok.3000tyś m w tym wyrywanie drzew.Sprzęt to podstawa!
  15. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,ale podciąga ci z fundamentów woda na móry.Mój inżynierek od domu zrobił w swojej starej chacie tak:powyciągał warstwę cegiełem,położył izolację i zamurował(oczywiście etapkami).Ma sucho.Taką metodę widziałem też przy odcinaniu fundamentów starych kościołów.Ale to cholernie drogie i trza umieć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...