Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wendlina

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

wendlina's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. jest forum budowlane, i a nie zbiór "złotych myśli" więc nie zapaskudzajcie je nie potrzebnymi i nie konstruktywnymi odpowiedziami. W tym miejscu ucinam dalsze słowne spekulacje i kontry i włączę się dopiero do konstruktywnej dyskusji na temat odpływu liniowego. Pozdrawiam
  2. ...już wiem dlaczego masz tak dużo postów. Twoje "fenomenalne" uwagi jednak nie wnoszą nic nowego :-/
  3. Wiem, że grzeje się w dół i w górę. Ale nie zrozumiałeś mnie, nie chcę grzać pomieszczenia brodzikiem, w końcu to 1m2. A w łazience będzie, tak ciepło, jak sobie to ustalę na zaworze termoregulacyjnym. I brodzik mi nie podniesie, ani nie obniży temperatury w łazieńce. Jedynie chodzi o komfort stąpania bosą nogą pod prysznicem i to tylko w pierwszych sekundach kąpieli (po domu i tak chodzę w klapkach) i osuszenie brodzika z resztek wody, bo jednak obawiam się, że zalegająca woda w rogach, może z czasem narobić brzydkich rzeczy. Elektryczne ogrzewanie podłogowe ma być z założenia, tak krótko załączone jak tylko możliwe. Jeśli zastosuję ogrzewanie o mocy około 200W/m2 to jak szybko nagrzeją mi się kafelki z izolacją w ciągu kilkunastu sekund czy może jednak kilku minut, a jak szybko bez ocieplenia. Jeżeli to będzie różnica niewielka to nie dam ocieplenia, chodzi tylko o efekt cieplny przyjemny dla bosej stopy!!! Posadzka z ociepleniem z pewnością szybciej się nagrzeje, ale też szybciej się wystudzi z powodu mniejszej możliwości akumulacji ciepła. (mówię o moim przypadku, ogrzewanie na XPSe ). Na razie to są tylko założenia. Dlatego nie dawałem ogrzewania pod brodzik, bo większość systemów liniowych jest grubsza niż gr. posadzki w której są jeszcze rury z ogrzewaniem zatopione. Gdybym poprowadził rury jeszcze pod brodzikiem, miałbym poważne utrudnienia przy zamontowaniu odpływu. Tym bardziej że na etapie wylewek większość inwestorów, nie ma tego elementu w ręce i nie możne wiedzieć o wszystkich niuansach montażu. Choćby wysokości montażu, szerokości czy miejsca montaży (przy ścianie, czy przy drzwiach) A czasami jedna taka nieprzewidziana rzecz, uniemożliwia wykonanie zaplanowanego przez nasz elementu wykończenia lub etc.
  4. Ponieważ wodne ogrzewanie podłogowe jest głównie odpalane w zimniejszych okresach roku. Wykoncypowałem tak sobie, że elektryczną podłogówkę podłącze pod światło nad brodzikiem i będzie z nim sprzężona, Będzie działała jakieś 3- 4 minuty od zapalenia światła, żeby nie stąpać gołymi stopami po zimnych kafelkach i 10 minut po jego wyłączeniu, żeby osuszyć brodzik. Ogrzewanie elektryczne jest ułożone w warstwie kleju tuż pod kafelkami, więc czas nagrzewania "powinien być" stosunkowo krótki, może się mylę, jeśli tak to będzie służyć tylko do osuszania brodzika. A żeby nie stąpać po zimnych kafelkach, to 15 sekund wcześniej odkręcę ciepłą wodę Pożyjemy ...sprawdzimy czy moja koncepcja jest okay. Tutaj mam właśnie zapytanie do FACHOWCÓW czy kłaść bezwzględnie ocieplenie pod wylewkę brodzika, czy tą można sobie odpuścić. Jakie mam ewidentne korzyści. Nie wierze, że będzie mi tak ciągnęło po nogach, żebym musiał pod prysznicem stać w kapciach Tym bardziej, że pod dołem jest 2 razy Papa na gorąco i folia i na tym jeszcze chuda szlichta betonu. ALE jeśli koniecznie dawać, to mam w zamiarze: wylewkę(posadzkę) brodzika obniżyć o 2 cm i na gorę przykleję polistyren ekstrudowany gr 2cm (XPS) wzmocniony np. zaprawą hydroizolacyjna lub zwykłym klejem i wtopię siatkę z włókna szklanego po obustronach i to cudo przykleję dopiero do posadzki i na to ogrzewanie i kafelki, oczywiście przed wcześniejszym uszczelnieniem. Myślę, że skuteczność ogrzewania przez takie ułożenie może się dużo zwiększyć, ale czy zauważalnie, jeśli nie to sobie odpuszczę. I tutaj kogoś mądrego z popartymi z rzeczywistymi doświadczeniami chciałbym usłyszeć. ( nie teoretyka, bo w teorii wszystko się da, lub na odwrót: niby można, a jednak w praktyce okazuje się z goła inaczej ). W końcu gotowe brodziki profilowane, te firmowe, są robione też XPSa i wzmacniane siatką, ja nie potrzebuje spływów, tylko płaszczyznę ze spadkiem w 1 stronę, w kierunku odpływu liniowego, 1 płyta XPS 2 cm kosztuje około 7-10 zł + siatka + klej. Dla chcących mieć pewność można polecić np. SIKABOND T8 (hydroizolacja i klej poliuretanowy w jednym) drogie rozwiązane, ale myślę, że bardzo dobre. Nie wiem tylko czy można, da się w tym zatapiać elektryczne ogrzewania. Ale jakby co to mogę el. podłogówkę zatopić w kleju lub jakieś innej masie, a dopiero potem uszczelnić i przyklejać płytki, bo na posadzki ogrzewane SIKABOND T8 się nadaje. Jakieś uwagi, komentarze lub.... krytyka?
  5. Witam, zabieram się za łazienkę od 2 lat Pierwotne założenie to brodzik posadzkowy, później pojawiła się koncepcja odpływu liniowego. na razie parę danych i może sugestii, dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą co wybrać, później będę miał pytania do fachowców z branży, jeśli takowych w ogóle można napotkać . Rozważałem kupno odpływu firmy Kessel, ale nie podobało mi się rozwiązanie otworu rewizyjnego (moim skromnym zdaniem: taki dodatkowy kwadrat przylepiony do odpływu, ale o gustach się nie dyskutuje). Umieściłem odpływ przy ścianie, z zakładanym 1,5% spadkiem, do tego jeszcze mam zamiar wykonać dodatkowy niewielki spadek 0,5cm przy drzwiach do prysznica. Pod samym brodzikiem NIE zrobiłem wylewki i NIE zrobiłem ogrzewania podłogowego, jak w reszcie łazienki. Planuję tam zamontować podłogowe ogrzewanie elektryczne (to będzie osobny post z paroma zapytaniami do tzw. fachowców, może czegoś się konstruktywnego dowiem:) ) Wiec tak: Wybrałem do siebie odpływ liniowy firmy TECE 100cm drainline /plate (tak, tą do kafelkowania, kafelki na maskownicy odpływu osadza się na sylikonie, a nie fuguje, przynajmniej tak zaleca producent, a widziałem gdzieś na forum, że ktoś miał zafugowane kafelki na listwie maskującej, fuga nie trzyma się dobrze stali ). Do tego syfon 145mm ( to jest minimalna wysokości montażu listwy z syfonem, nr. katalogowy 6 500 02) !Fi odpływu to 70mm! A przepustowość 1,2l/s co daje 72l/min. Czyli bardzo dużo jak na obecne potrzeby. Standardowo dostępne są syfony z fi odpływu 50mm i minimalną wysokością montażu 120mm (6 500 01) z 48l/min lub 95mm (6 500 00) z 42l/min. Wydaje mi się że te 2 ostatnie, z powodzeniem sprawdzą się każdej łazience. Chyba że ktoś ma MEGA dużą deszczownice, wodospady wodne, bicze etc i chce tego używać wszystkiego naraz, (pytanie czy obsłuży to przepustowość instalacji lub piec zdąży nagrzać). Ja kupiłem okazyjnie na niemieckim eBayu, a odpływ w łazience u mnie miał 100mm więc, po LEKKICH przeróbkach, wszystko spasowało na fi 70. (No wcale nie były takie lekkie, jak mi się tylko z założenia wydawały, ale to odrębny temat). Piec dwu funkcyjny do salonu kąpielowego raczej się nie nadaje. Nie daje tyle ciepłej wody z odpowiednim ciśnieniem. Z hydromasażu będzie tylko sikało zamiast bryzgać. Jeśli mamy zasobnik to musi być bardzo duży, jeśli mamy MEGA deszczownice która potrafi wyrzucić 30-50L na minute, to łatwo policzyć jak długo będziemy się prysznicować, gdy bojler ma powiedzmy 250L, więc tu proponuje przemyślenie i rozsądek przy zakupie, no chyba, że ktoś nie liczy się z pieniędzmi lub lubi się kąpać w zimnej wodzie :/ Ludzie którzy jeszcze są na etapie wykonywania instalacji wodnej w salonie kąpielowym, jeśli ktoś planuje hydromasaż i deszczownice, zalecam stosowanie przekroju rurek 3/4", przynajmniej przy doprowadzeniu wody do samej baterii prysznicowej (z rozdzielaczem lub panelu prysznicowego z hydromasażem). Aby się nie okazało, że piec owszem wydala, ale przepustowość instalacji nie jest odpowiednia na obsłużenie 6 czy 8 dysz do masażu. U mnie jest tak: do IBOXa firmy Hansgrohe i zaworu rozdzielającego na dysze lub deszczownice rurka 3/4", a potem już standardowo 1/2" do dysz i deszczownicy. W blokach właściwie hydromasaż odpada (przynajmniej nie z tylu dysz), ze względu na dość niskie ciśnienie, już nie mówiąc o ciśnieniu na wyższych piętrach. Komplet deszczownice i słuchawka prysznicowa Raindance Connect 240 kupiłem na niemieckim eBayu za 359 EUR, gdy jeszcze szalała u nas prosperita a euro kosztowało 3,20. Ten sam zestaw u nas kosztował wtedy ponad 2200 zł mam na myśli jest http://www.hansgrohe.pl/pl_pl/122682_32333334395F34305F3731363033.htm Woda płynie wężem elastycznym, jeśli chcemy uruchomić deszczownice, podpinamy słuchawkę prysznicową z dołu (coś jak szybko złączki w ogrodzie ) i wtedy woda płynie przez słuchawkę, rurką-stelażem do deszczownicy. Jeden minus nie możemy zamontować innej słuchawki. Teraz myślę ze mogłem wybrać jednak wersję ECO z talerzem 180 (ECO), zużywa prawie 50% miej wody, niż moja, przynajmniej według wykresów producenta... i była tańsza. Acha, to jest deszczownica do systemu podtynkowego, ale są tez dostępne z natynkową bateria termostatyczną. Potrzebuję sugestie odnośnie wykonania posadzki, ale to pytanie zadam w osobnym temacie. Jeśli komuś pomógł mój post, to się cieszę, jeśli nie, to cóż...intencje były szczytne Pozdrawiam
  6. WITAM, Jestem zdecydowany na postawienie drewnianego domu, a dokladnie chodzi mi o domy wykonywane/stawiane przez firme TALBUD (http://www.talbud.pl) Jako ze jestem osoba niezamozna, bede zmuszony wziasc kredyt pod zakup tego domu. Jak mozna sie dowiedziec/sprawdzic wiarygodnosc takiej firmy...dokladnie tej konkretnej firmy? Aby ustrzec sie ewentualnych niespodzianek lub co gorsza straty pieniedzy. Moze ma ktos juz jakies doswiadczenia z ta firma i moglby ja z czystym sumieniem polecic lub wrecz przeciwnie... Prosze o pomoc !
  7. Czy sa jakies przeciwwskazania na stosowanie ogrzewania podlogowego pod kabina prisznicowa-murowana(czyli tylko same kafelki). Robie w lazience podlogowke i nie wiem czy wylaczyc czy zostawic kabine z powierzchni grzewczej.
  8. ...a ja mam jeszcze jedno pytanie odnosnie kabin murowanych, planuje ogrzewanie podlogowe w lazience. Czy istnieja "jakies" przeciwwskazania natury energo-ekonmicznej lub klimatycznej(np latwiejsze powstawanie grzyba) aby wezownice z ogrewania podlogowego poprowadzic rowniez pod kabina??? Czy moze stanowczo mi to odradzacie?? Z gory dziekuje za ewentualna podpowiedz...
  9. ....ja tu sobie maly domek chce dogrzac a tu mi cos o komputrach. Ciekawe pod jakim systemem...jak coz z "majkrosowtu" to ja dziekuje ,wysiadam!! Ps Sa jakies programy do obliczenia dlugosci, rostawu wezownic w obwodach podlogowki? Chialbym skonfrotowac te obliczenia z tym co moj instalator opowiada.
  10. HenioK daruj sobie takie glodne teksty ...było cymbalistów wielu, ale żaden z nich nie śmiał zagrać przy Jankielu. Reasumujac: moja instalacjia C.O Kociol kondensacyjny 1 pietro i poddasze :Kaloryfery z termostatami Parter i ewentualnie lazienka na 1 pietrze: Podlogowka, czujniki temperatury w kazdyn pomieszczeniu wspolpracujace z napedami zaworow na rozdzielaczu czujnik pogodowy dwustrefowy abym oddzielnie mogl kontrolowac obieg kaloryferow i osobno podlogowki (za rada Postmortema i Goscia)- w sumie to bylo meritum calego problemu jak zapanowac nad podlogowka i kaloryferami Ale jednego wciaz nie rozumie po co mi zawor trojdrogowy na rozdzielaczu podlogowki, przeciez to "te" napedy zaworow beda przymykaly i otwieraly doplyw- zgodnie ze wskazaniami czyjnika temp pokojowego w kazdym pomieszczeniu??? Tylko bez zbednej polemiki prosze!!!
  11. Gosc ..i o to mi mniej chodzilo!!! ..konkrety. Podalem konkretny problem i oczekiwalem tez konkretnej odpowiedzi, ewentualne wzglednej weryfikacji mojego projektu projektu instalacji c.o, abym mogl ja wrescie wykonac . W chwili gdy mam budowe na glowie, ktos mi kaze przedzierac sie przez sterte "madrych" wyrazow i dokroryzowac sie w tematyce ogrzewania podlogowego! Z chwila gdy je wykonam i zaczne uzytkowac, chce zapomniec o calym temacie i cieszyc sie z konfortu dobrze ogrzanego domu i zajac sie mniej wytwornymi rzeczami jak instalacjia ogrzewania podlogowego!!! Pozdrawiam wszystkich konkretnych gosci
  12. Zaczynajac ten watek na tym forum, myslalem ze dostane jakies konkretne praktyczne rady i porady, a tym czasem kazdy sie tu madrzy i udaje uczonego ...sama teoria nie poparta praktyka, do tego jakies linki ktore ni przypiol ni przlatal do tego watku! Istna pomylka ...
  13. 55 stopni to maksymalna temepratura wody zasilajacej, zakladajac zastosowanie regulatora podlogowego osiagana bedzie przez klika dniu w roku (w najchlodniejsze dni, w pozostalym okresie regulator obniza paramatry czynnika grzewczego). W literaturze mozna znalezc informacje ze max. temperatura czynnika grzewczego w ogzrewaniu podlogowym to wlasnie 55 stopni C. Grzejniki zostaly dobrane dla parametrow 55/45. Jezeli chodzi o czujnik temperatury wewnetrznej regulatora pogodowego - jest TYLKO jeden - w pomieszczeniu reprezentatycnym, wzorcowym, w pozostalych pomieszczeniach zastosowane beda glowice termostatyczne na grzejnikach i czujniki temperatury wspolpracujace z napedami zaworow termostatycznych na rozdziealczu (uklad sterowania danfoss). Dla mnie najwazniejsza sprawa jest sterowanie praca kotla, tak aby kazde z pomieszczen bylo wlasciwie ogrzewane (problemem jest rozna bezwladnosc tych dwoch rodzajow ogrzewan). Ps. Cos na podobny ksztalt proponuje firma ROTEX ze swoim System 70 i rura grzewcza DUO ( grzejniki i ogrzewanie podlogowe w 1 obiegu grzewczym) Jednak wciaz nie dokonca znane mi sa tajniki techniki sterujacej w wyzej wymienionym systemie...brak dostatecznych materialow.
  14. Planuje zamontowac kociol kondensacyjny i zasilac nim uklad ogrzewania grzejnikowego (wiekszosc pomieszczen) i podlogowego (parter). Nie wiem czy stosowac sprzeglo hydrauliczne, i jak ma wygladac regulacja calego ukladu (chce zastosowac regulator pogodowy, mysle ze zawor trojdrogowy nie bedzie potrzebny - max temperatura wody zasilajacej 55st.C - kociol kondensacyjny). Na grzejnikach zamontuje glowice termostatyczne, w pomieszczeniach z podlogowka czyjniki temperatury wspolpracujace z napedami zaworow na rozdzielaczu. Problem w tym ze nie wiem jak bedzie sie taki uklad zachowywal - ogrzewanie podlogowe i grzejnikowe cechuje sie diametralnie rozna bezwladnoscia. Czy stosowac czujnik temperatury wewnetrznej podlaczany do regulatora pogodowego? (jezeli tak w jakim pomieszczeniu go zamontowac - tam gdzie jest podlogowka czy grzejnik?). Genealnie chodzi o to zeby pomieszczenia z podlogowka i grzejnikami byly rownomiernie ogrzewane. Pomozcie!!!!
  15. Rozumiem ze grubosc styropianu nie daje nam cieplej podlogi, ale zapezpiecza przed szybkim wychladzaniem sie plyty grzewczej i ot mi chodzi chce zeby mi grzalo pomieszczenie, a nie grunt. Ile nejlepiej dac i jak zabezpieczyc sie przed nadmiernym przenikaniem ciepla w grunt? Jakie sa wogole ceny wykonania ogrzewania podlogowego czyli ulozenia rurek i zrobienie wylewki jastrychowej, moze wie ktos?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...