Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SylwiaCh

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

SylwiaCh's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Z Caparola myślałam o kolorach: Madeira 0, Madeira 16 i Graphit 13 lub 12 natomiast z Dryvit: 368 Parchment lub 369 Bascetweave, 632 Gray Smoke lub 361 Silver oraz 645 Coral Red albo 642 Red Stop
  2. Witam ponownie w sprawie tynkowania. Co myślicie o firmie Dryvit? Już się zdecydowałam na farbę silikonową na tynku mineralnym. Miałam wziąć Caparola i na prawdę chcialam, ale się zraziłam, tzn: - po pierwsze: wybrałam sobie kolor beż, jasno szary i brąz w detalach. Powiedziano mi, że szary i brąz barwią w Niemczech z dopłatą uwaga 400 złotych do 10 l. W efekcie za szarą farbę z Niemiec mam zapłacić 2400. To kara za to, że wybrałam sobie inny niż popularne kolor z ogólnodostępnego kolornika, wtedy zrobiliby w Polsce. Gdyby to był tylko popularny beż, czy jakaś brzoskwinia zapłaciłabym tylko 800 złotych - po drugie: w Polsce mogą mi zrobić taki szary, czy brąz, bo mają receptury, ale u nas robią z barwników płynnych, a w Niemczech z suchych i z tych krajowych farb może się wytrącać pigment. Tak mi powiedziała Pani, która sprzedaje Caparola. Dodała, że jeśli wezmę farbę barwioną w Polsce i coś się zacznie dziać z kolorem, to FIRMA gwarancji nie daje. - w efekcie cała zabawa w wersji robionej w Polsce (330 mkw.farby) ma kosztować około 2300 za samą farbę, no a gdybym się decydowała na niemieckie barwienie, to trzeba dodać jakieś 2 tysiące - poza tym jeśli zamówię w Niemczech mniej niż 40 litrów danego koloru to dopłata będzie większa, bo im się nie kalkuluje - nie wiadomo kiedy farby byłyby gotowe, bo Pani musi wysłać zapytanie do centrali, potem do Niemiec....oj daleko ta Europa - to nie koniec: na tynk mineralny Caparola mam czekać tydzień, albo i więcej, bo Pani mi powiedziała, że jest zatowarowana, no i nie będzie SPECJALNIE dla mnie zamawiać transportu, no chyba że zapłacę ekstra za spedycję. A jak nie, to ona musi uzbierać zamówień produktów z Caparola na 7 tys. złotych O MATKO, PRZEPRASZAM, że chce kupić coś u PANI No i jak tu kurcze nie zawyć z wściekłości i nie wypiąć się na taką firmę???? Stąd moje pytanie o alternatywę. Sprawdzałam Reliusa, chwalonego przez Sp5es: we Wrocławiu nikt go nie sprzedaje. Mogę się przejechać do Legnicy, tam jets najbliższy przedstawiciel. Czyli Relius, a właściwie koncern Basf, do którego należy też ma Europę Wschodnią mówiąc delikatnie w nosie.
  3. Wiem, że temat był już wielokrotnie wałkowany. Jestem po lekturze archiwum forum i znam wiele uwag Sp5es, ale mimo to potrzebuje pilnie rady. Jestem przed kupnem tynku na ok. 300 mkw ściany ocieplonej styropianem i 50 mkw. dobudowanej ściany jednorodnej z porothermu 50-tki. Budynek to kostka z lat 70-tych zbudowana z cegły. I każdy cholera mówi co innego. Po lekturze forum byłam pewna: kupuję tynk mineralny Caparola i na to kładę farbę Amphisilan Plus. Ale: - przedstawiciel Caparola powiedział mi, że jeśli nie mieszkam na terenach, gdzie bardzo wieje, albo się kurzy - to wystarczy farba silikatowa na tynk mineralny, albo tynk silikatowy barwiony w masie - sprzedawca w hurtowni skrytykował Caparola (potrzebuje 3 kolory - beż, szary i ciemną malinę). Sprzedawca powiedział, że odcienie czerwieni są na zamówienie mieszane w laboratorium w Niemczech i często nie wychodzą tak jak powinny i że elewacja może mi popękać, a kolor może być niejednolity. - wykonawca mówi, że malował bordową farbą Caparola i była niejednolita w barwie - wykonawca chce dawać tynk mineralny KTB i na to farbę silikatową - wykonawca twierdzi, że tynk barwiony (silikatowy czy silikonowy) nigdy nie wychodzi idealnie kolorystycznie i lepiej dać biały, a potem pomalować - mąż nie chce taniego mięsa, co to je psy jedzą - ja nie chce akrylu - w hurtowni polecili nam Baumit ArtLine z racji kolorystyki, ale jak poczytałam co o Baumicie myśli Sp5es, to mi przeszło Dodam, że ten kontrowersyjny czerwony kolor będzie kładziony na dobudowaną ścianę z Porothermu. I teraz co robić? Silikat czy silikon? Gotowy tynk kolorowy, czy malować???? No i firmę jaką wybrać? Baumitu się boję, Caparol trudny kolorystycznie, Kreisla krytykują, STO ekskluzywne, nawet nie wiem, gdzie kupić. O innych niewiele wiem.
  4. Zostały mi cztery palety pustaków ceramicznych 50 P+W i jeszcze troche luzem. Na paletach jest 160 sztuk. Wroclaw-Krzyki. Może ktoś szuka. Chetnie odsprzedam.
  5. Dzieki. Faktycznie sporo informacji. Ale nie wiem, chyba skonczy sie na rzeczoznawcy.Moja sytuacja jest po prostu b. nietypowaa
  6. Od strony nowego stropu drewnianego faktycznie musze dac folie paroizolacyjną, odskowanie sufitu i np. regips. Po to żeby wilgoć z domu nie przechodziła do ocieplenia. Ale nie wiem, czy trzeba izolować tez stary stropodach i czy zrywać pape z niego. Temat jest z tego co widze trudny. Szukałam już na e-dachy i e-izolacje. Niczego nie moge dopasować do swojej sytuacji. No i tak jak pisałam nie wiem, czy po warstwie weły trzeba dawać znowu folie skoro wyżej będzie ok 40 cm nieużytkowego poddasza pod niewielkim skosem i dach pokryty blachą tytan-cynk na membranie. Nie mówiąc już o tym, że mieszkam w tym domu. Remont dachu to cholernie skomplikowane zadanie logistyczne. Już mi zalało jeden pokój pod dobudowanymi pokojami, które powstają w miejscu tarasu. Na razie to mury z porothermu z belkami stropowymi i więźbą. Zabezpieczenie przeciwdeszczowej jest prowizoryczne, bo dach nie jestr odeskowany, a nie mozna tego zrobic poki sie nie ociepli. Koszmar.
  7. Witam, jestem w trakcie rozbudowy kostki z poczatku lat 70-tych. Nadbudowalam taras na 1.pietrze, dzieki czemu budynek bedzie faktycznie kostką . Nad caloscią mam juz wieźbe, a nad dobudowanymi murami lekka konstrukcje drewniana. Planuje dach plaski (10 procent spadku) pokryty blachą tytan-cynk na specjalnej membranie i z wentylacja w postaci specjalnych "piramidek". Nie wiem jednak jak ocieplić strop i jakie folie zastosować. Zwłaszcza że o dwa stropy. Jeden stary obecny stropodach z supremą i szlaką oraz papą na wierzchu, a drugi drewniany. Wydaje mi się, że ten drewniany powinien miec welne miedzy belkami stropowymi, a od strony sufitu folie paroizolacyjną i regipsowe płyty. Żeby połączyć izolację cieplną zamierzam na wierzch, czyli na sstary stropodach i nowy drewniany dać jeszcze jedną warstwę wełny. Ale na czym ją położyć na starym dachu? Zrywać papę? Kłaść na nią? Dać folię? Jaką? Paroizolacyjną, czy paroprzepuszczalną? A co na wierzch, od strony poddasza nieużytkowego, które powstanie między stropem, a dachem? Czy tu paroizolacja też jest potrzebna? Głowa mnie od tego boli. Może ktoś mi poradzi. Błagam. [/code]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...