Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

btx

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    521
  • Rejestracja

btx's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. temat dosyć stary, ale go odświeżę: teraz ja stoję przed wyzwaniem czyszczenia szamba i użycia go jako zbiornika na deszczówkę. Powyżej praktycznie wszyscy pisali, że PLANUJĄ czyszczenie. Minęło trochę czasu - czy ktoś już ma taki zabieg za sobą? Jaki efekt? Jak to dokładnie zrobić? Bakterie? Jakie? Ile razy?
  2. a czegoś ty się uparł bez napędu??? Kup normalną, z napędem, a jak wajchy nie pociągniesz to napędu nie będzie. Pociągniesz to będzie.................. Czary? NIE, to tak działa Ja mam ALKO 470 z B&S 675 i jest extra. Pisałem o tym już gdzieś wyżej. Kolega post wyżej też poleca
  3. 1. ja nie mam i nie narzekam, a często używam mulczowania 2. nawet jeżeli, to i tak różnice są niewielkie, a nawet niezauważalne. Spalinowy zawsze będzie hałasował 3. mogą być wszystkie takie same, ale im większe tym lepsze, np. na nierównościach 4. ? 5. I głównie z tego powodu ja bym sobie tą kosiarkę odpuścił. To będzie wkurzać!
  4. ja od kilku lat mam i polecam ALKO 470BR. Silnik B&S 675, mocna, niezawodna, z napędem (odłączalnym), bardzo łatwe uruchamianie, koła na łożyskach, tylne kola duże, duży kosz, mulczowanie, itd. Żadnych problemów z nią nie mam, a koszę ok 1100m2 trawnika. Kosztowała coś koło 1400zł
  5. Mam AL-KO 470BR, 3w1, 3 lata temu dałem jaieś 1400zł. Ma napęd (trochę wolny), ale oczywiście można kosić bez niego. Kosz 70l - jeden z większych jakie udało mi się znaleźć. Silnik B&S 675. Pali od pierwszego szarpnięcia nawet po zimie. 5 lat gwarancji. Jestem bardzo zadowolony - Polecam Kosz z tworzywa jest lepszy w utrzymaniu - te szmaciane maja małe oczka i się szybciej zapychaja jak nie wyczyścisz - trzeba płukać po każdym koszeniu. Ten z tworzywa czyszczę raz w sezonie...
  6. Częściowo masz rację z tym że nie zdławisz przepływu, ale przy redukcji rury z 40mm na 1" pompa będzie miała duuużo wiekszy opór, a to jej nie służy. Do tego, zamierzam puszczać dwie sekcje nawodnienia jednocześnie - każda po 1". Jeżeli miałbym je zasilić z 1", to wydajność się zmniejszy. Dlatego magistrala PE40, a w studzience rozdział na 2x 1" Ooo na tej stronie znalazłem rysunek podłączenia sterownika na by-passie, więc jednak można, skoro dystrybutor to proponuje (mam nadzieję że moderator nie zdejmie tego linku ) środkowe zdjęcie na dole http://hydrodom.pl/opis/1441320/sterownik-presscontrol-time-pc15-do-pomp-do-hydroforow-brio-okablowany.html
  7. Jak uruchomisz to daj znać. Widziałem taki sterownik u znajomego ale na zwykłej pompie. Działa bez zarzutu
  8. Ano wywiercili mi studnię, kupiłem pompę głębinową, ale trzeba tym jakoś sterować. Studnia ma zasilać system nawadniania. I z tym nie byłoby dużego problemu, bo jest sterownik od nawadniania, który ma opcję sterowania pompą. Ja sobie jednak wymyśliłem, że pompa ma też zasilać kran w ogrodzie i tu zaczynają się schody - tego sterownik nie jest w stanie obsłużyć. Znalazłem w sieci sterowniki pomp, zakładane bezpośrednio na rurę, które reagują na ciśnienie, albo przepływ, nie wiem. Np. Presscontrol PC15. Odkręcenie kranu/zaworu powoduje uruchomienie pompy. Problem w tym że takie sterowniki mają podłączenia max 1". To, przy rurze PE40, spowodowałoby zdławienie przepływu, a tego chcę uniknąć. Czy można sterownik założyć na przewodzie mniejszej średnicy 1" (bypas), równoległym do głównego PE40? Albo czy znacie jakieś inne rozwiązania? Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne propozycje
  9. Ja jestem z lubuskiego, więc odległość do kopalni podobna jak od ciebie. Zgadaliśmy się w sześciu i kupiliśmy w kopalni tira 24t Ekoreta workowanego. Cenowo wyszło podobnie jak tu na miejscu, a nawet trochę taniej. Do tego węgiel bardzo dobrej jakości: praktycznie zero spieków, zero miału i mało popiołu - opróżniam komorę popielnika co trzeci zasyp! Jedyny minus, to że zamawialiśmy chyba w kwietniu, a dostawa w sierpniu...
  10. Nie kupować! Kup bezpośrednio w kopalni, a będziesz zadowolony
  11. Można zrobić zabudowę samemu. Ja zrobiłem. Był plan kłaść płyty samemu, ale z powodu braku czasu musiałem to zlecić firmie. Musisz duuużo radzić się ludzi doświadczonych. Na stronach producentów jest też sporo informacji. A przede wszystkim zastanów się czy masz na to czas. Jeżeli pracujesz i chcesz być z rodziną to ryzykowna sprawa. Mówię z doświadczenia.
  12. Niestety ja tez dołączam do grona NIEzadowolonych klientów resovera. Za namową wielu osób z forum kupiłem u nich 2 lata temu 4 tony ekogroszku workowanego. Na każdym worku brakowało 2-4 kg! Po wielu próbach kontaktu dostałem maila z odpowiedzią, że zwrócą 600zł (za brakujące ok 700kg). Do dzisiaj nie doczekałem się pieniędzy, ani informacji. A minął już rok! Do tego worki popękane na zgrzewach, kilka kamieni i !!!śruba M14!!! dobrze że zauważyłem ją przy wsypywaniu do zbiornika... Nigdy więcej resovera!!!
  13. no t jesteś szczęściarz. Ja też mam Wiśniowskiego (5m szeroka) i kosztowała chyba z 5tyś.... Apropos kosztów budowy garażu na dwa stanowiska czy na jedno, to przy całkowitych kosztach tego domu to tylko małe pierdnięcie... Nie zastanawiaj się tyko rób dwa
  14. Z nawadnianiem na prawdę nie ma filozofii. Ja tez byłem laikiem, ale wszystkie potrzebne informacje są dostępne w sieci. Wystarczy, chociażby w wyszukiwarce na forum muratora, wpisać hasło "nawadnianie", lub "nawodnienie" i pokaże się masa wątków na ten temat. W google tak samo. Sprzęt (Rain bird lub Hunter) polecam kupić w sklepach lub hurtowniach ogrodniczych. Jeżeli nie będą mieli to z pewnością polecą podobne firmy w okolicy. Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia wydajności źródła wody. Z doświadczenia nie polecam ujęcia z sieci (koszty i z reguły mała wydajność). U siebie, po roku podlewania z sieci, zdecydowałem się wiercić studnię, zwróci się po max 3 latach. Do tego studnia da więcej wody, a to oznacza mniej sekcji nawadniania i redukcje kosztów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...