Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piotr_K

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

Piotr_K's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nie zastanawialiście się nad założeniem przydomowej oczyszczalni ścieków? Zakup sprzętu z całym montażem wychodzi podobno już od 6000 zł. Znajomi w okolicy Poznania wzięli nie z tych najtańszych (jakieś lepsze) i ich to kosztowało ok 8.000 zł. Jest to prawie bezobsługowe, co dwa lata trzeba zamówić szambiarkę, żeby wypróżnić oczyszczalnię. Reszta ścieków rozprowadzana jest drenami rozłożonymi pod powierzchnią działki. Inwestycja ta zwraca się szybko. Trzeba więcej zainwestować na początek, ale później odpadają koszty częstego wywozu szamba.
  2. Mam podobny problem. 4 lata temu remontowałem taras. Ściągnąłem najpierw wszystkie warstwy starego tarasu, aż do wylanego betonu (stropu). Następnie dałem wylewkę ze spadem, opierzenia z blachy ocynk na brzegach i rynny, na wylewkę przyklejona została papa termozgrzewalna i na papę płytki mrozoodporne przyklejone na atlas plus. Niestety okazało się, że nie jest to szczelne w 100%. Po większym deszczu, czy jak się śnieg topi kapie woda do pomieszczenia pod tarasem. Gdzieś w tarasie jest jakiś przeciek, nieszczelność, którą trudno zlokalizować. Nie wiem czy woda przedostaje się gdzieś przy ścianie (łączenie płytek ze ścianą) czy jest gdzieś jakaś dziura w papie pod płytkami. W czasie klejenia płytek fachowiec mógł przedziurawić gdzieś papę. Nie może to być duży przeciek ponieważ woda zaczyna kapać dopiero po ok 12 - 15 godzinach ciągłych opadów. Nie wiem co zrobić w tej sytuacji. Nie chciałbym ściągać płytek i robić wszystkiego od nowa. Może są jakieś inne sposoby uszczelnienia, jakieś środki, którymi mógłbym uszczelniś fugi (spoiny), może jakieś środki, którymi należałoby wymalować cały taras (płytki i spoiny). Jeżeli ktoś ma jakieś informacje na ten temat, zna jakieś super metody to proszę o pomoc. Piotr
  3. Piotr_K

    chetnie pomoge

    Witam! Dzięki za odzew. Do instalacji zamontowany został również zawór trójdrożny (bez siłownika). Dom: dobrze ocieplony (36cm siporeks + 10cm styropian), powierzchnia 220m2, instalacja CO starego typu - układ otwarty, grube rury i żeliwne grzejniki. Mam rozrysowany schemat instalacji, mogę przesłać mailem. Przy podejmowaniu decyzji o instalacji pieca zgazowującego drewno obawiałem się przede wszystkim tego, że drewno mi nie doschnie, cztery - pięć miesięcy suszenia to stanowczo za krótko. Niestety o tego rodzaju piecach dowiedziałem się dopiero w czerwcu 2003 i od razu zacząłem działać. Piotr
  4. Piotr_K

    chetnie pomoge

    Witam po dłuższej przerwie! Zainstalowałem w końcu w połowie października piec Eko Wimar Orlan 25. Mam tylko trzy pytanka: 1. piec ten wstawiony został za stary piec gazowy, pompa była przy nim na powrocie i tak też zostało przy nowym piecu. Czy jest to rozwiązanie właściwe? 2. w komorze, do której załadowuję drewno osadza się pewna ilość smoły. Czy jest to spowodowane zbyt wilgotnym drewnem? Dodam, że palę w nim sosną i brzozą (pół na pół), drewno kupiłem i zostało porąbane na początku lipca 2003. Czy może są inne powody osadzania się smoły? 3. w ciągu tych pięciu tygodni używania pieca średnio wychodzi, że jeden pełen załadunek drewna wystarcza do 8 godzin. Czy jest to dobry wynik? Pozdrawiam Piotr
  5. Miałem lepszy numer. Któregoś dnia wracam z pracy (było to ok. rok temu) i zauważyłem, że na trawniku przed domem leży pełno kulek styropianu. Rozejrzałem się i zauważyłem, że centralnie pod belką konstrukcji dachowej wystającej poza mur widoczna jest dziura średnicy ok. 15 cm. Myślałem, że to jakiś gryzoń (szczur, mysz), jednak okazało się że to dzięcioł. Przylatywał do tej dziury jeszcze dwa razy. Dodam, że przebił się przez tynk mineralny Ceresit, siatkę, klej i 10 cm styropianu. Zatrzymał się na siporeksie. Piotr
  6. Posiadam piec Eko-Vimar Orlan 25 (od dwóch tygodni ogrzewam nim dom 220m2). Fachowcy, którzy mi go instalowali powiedzieli, że przy tych piecach nie trzeba montować wkładów kominowych. Konieczność taka jest przy piecach gazowych ze względu na kwasy. Więc wkładu nie instalowałem. Natomiast pytałem innych osób i zdania były podzielone, jednak większość nie widziała konieczności montażu wkładu. Piotr
  7. Piotr_K

    chetnie pomoge

    Tydzień temu fachowcy zainstalowali mi kocioł zgazowujący drewno Eko-Vimar Orlan 25, do tego zawór trójdrożny z siłownikiem. Do sterownika podłączona jest pompa i siłownik od zaworu. Zauważyłem, że sterownik wyłącza i włącza pompę, natomiast siłownik na zaworze nie wykazuje żadnych ruchów. Od tygodnia ogrzewam tym kotłem, często obserwowałem jego pracę, ale jeszcze nigdy siłownik nie zmienił nastaw zaworu. Stąd moje pytanie: czy taka sytuacja jest normalna, w jakich warunkach sterownik powinie zmienić nastawy zaworu? Pozdrawiam Piotr
  8. Ostatnio w mojej miejscowości zmieniali gaz z sieci z GZ-35 na GZ-50. W związku z wymianą gazu w całym mieście wyłączyli gaz na kilka tygodni. Niestety po przerwie w pracy kotła nie mogłem go odpalić. Kocioł to Buderus, ogrzewał CO i CWU przez 4 lata. Po wezwaniu serwisanta okazało się, że do wymiany jest membrana (koszt naprawy to 450zł). Serwisant powiedział, że przyczyną awarii była długa przerwa w dostawie gazu. Chciałem zapytać, czy ktoś miał podobne problemy? Czy w tej sytuacji mam szansę uzyskać zwrot kosztów naprawy od gazowni? Z drugiej strony słyszałem, że po wymianie gazu rachunki są wyższe przynajmniej o 30%. Czy jest to prawda? Pozdrawiam Piotr
  9. Był na forum obszerny wątek o tajemniczym tytule "Chętnie pomogę". Dotyczył on pieców zgazowujących drewno. Ostatnie posty były w I połowie sierpnia (tak mi się wydaje). Polecam go przeczytać, jest tam dużo informacji. Pozdrawiam Piotr
  10. Witam! Był na forum bardzo rozbudowany wątek dot. kotłów zgazowujących drewno. Sam byłem (i nadal jestem) tym zainteresowany, ponieważ od początku lata robiłem rozpoznanie, a za dwa tygodnie mają mi taki kocioł instalować. Ostatnie wpisy w tym wątku były zdaje się w lipcu, wątek miał temat "Chętnie pomogę", znajdź go, warto go przeczytać. Znajdziesz w nim odpowiedzi na swoje pytania i dużo innych informacji. Pozdrawiam Piotr
  11. Kiedyś dowiadywałem się o ten kredyt, ale jak mi w banku przedstawili szczegóły to odpuściłem sobie. Chciałem wziąć niewielką kwotę na modernizację kotłowni (wymiana kotła, kilka urządzeń dodatkowych) - ok. 10.000zł. Jak mi w banku powiedzieli, jakie dokumenty są potrzebne (projekty, audyt, ekspertyzy, opinie fachowców), okazało się, że więcej kasy musiałbym stracić na dokumentację i zatrudnienie fachowców niż to wszystko jest warte. Moim zdaniem te kredyty ustawione są pod budownictwo wielorodzinne. Wzięcie kredytu w niedużej kwocie na modernizację domu jednorodzinnego wiąże się z dużymi wydatkami związanymi z dokumentacją i zaangażowaniem fachowców. Pozdrawiam Piotr
  12. Murarz do pomocnika: "Antek! Trzymaj mury, ja idę po wypłatę". Pzdr Piotr
  13. Posiadam starą instalację CO, żeliwne grzejniki, dużo wody w obiegu. Chciałbym zapytać, czy są jakieś środki, preparaty, które możnaby wlać do układu, aby go oczyścić; środki zapobiegające osadzaniu się kamienia. Piotr
  14. Piotr_K

    chetnie pomoge

    Naprawdę nikt nic nie słyszał o tych kotłach, nikt ich nie użytkuje? Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...