Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

theodolit

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    949
  • Rejestracja

theodolit's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. Ehh jeszcze jedna sprawa - nie ważne jaki regulator - ale jak będzie mały odbiór ciepła z instalacji - tzn wracała będzie nie schłodzona woda do kotła to i tak większość regulatorów w tym momencie wyłącza palnik jak ktos chce full wypas to niech wezmie pogodowke i termostat pomieszczeniowy jak zwykle w takiej dyskusji zwracamy uwage na bezpośrednie działanie poszczególnych regulatorów, a nie prace całej instalacji... tzn - automatyke kotla - zawory termostatyczne - inne elementy automatyki wszystko zalezy od tego jak będzie całośc działała ... a nie wybrany element pozdrawiam Piotrek
  2. Dokładnie - jako ze sa to zawory przy każdym grzejniku - pomijamy fakt, że przy 99% grzejników montowane sa zawory z "głowicami termostatycznymi' nastawa na tym zaworze to temperatura w pomieszczeniu przy którym się przymyka przepływ. Wiec w szczególe mamy regulacje temperatury w każdym pomieszczeniu - tylko bezpośredniego działania, a nie poprzez sterownik .... pomijanie faktu montowania takich zaworów jest podejrzane Dokładność pomiaru zależy od lokalizacji i typu głowicy - ale to inna bajka - tak jak lokalizacja regulatora pokojowego dla całego systemu pozdrawiam
  3. 99% instalacji ma montowane głowice termostatyczne - a te jak najbardziej zareaguja na zmiane temperatury w pomieszczniu. Zle wybrane pomieszczenei gdzie montujesz regulator opkojowy moze skutkowac np przemrozonymi sypialniami bo w kominku napaliłes .... jak zwykle to dobre i to dobre zalezy od podejscia pozdrawiam Piotrek
  4. 1. Warunki techniczne z zakładu gazowniczego na zwiększony pobór gazu (o ile jakis jest) - tzn jak jest instalacja gazowa. 2. Wykonanie projektu instalacji gazowej - uzyskanie Pozwolenia na budowe 3 po uprawomocnieniu sie - uprawniony wykonawca robi wszystko 4. koszt ... kocioł niskotemperaturowy w ganicach 3000 chyba da rade - zalezy tez czy przy okazji przygotowanie ciepłej wody bedzie ... tak gdzies 10 tysięcy to pewnie da rade - ale to na oko bez wiekszych wodotrysków ... Pozdrawiam Piotrek
  5. theodolit

    Kanalizacja garażu

    W normalnej eksploatacji to bedą naprawde śladowe ilości wody ... tak mi sie wydaje - ale kratka np na srodku garazu napewno nie zaszkodzi ... Tak jak wspominałem rozne wersje da sie logicznie zaproponować ... Zasuwy burzowe są różne - ręczne, automatyczne etc - cena, miejsce montażu i ułańska fantazja decydują, zasuwy burzowe nie zabezpieczają przed zapachami Są kratki z zabezpieczeniem mechanicznym przeciwko wydostawaniu sie zapachów - tak z pamieci to chyba 'Kessell Multistop' - jest przykładowym rozwiązaniem - prosze tego nie brać jako reklame - pewnie są też firmy konkurencyjne - ale to mi na myśl przychodzi pozdrawiam Piotrek
  6. theodolit

    Kanalizacja garażu

    Jak ktos wyprofiluje posadzker, ze np spłynie na zewnątrz to nie trzeba. Z pozostałych rozwiązań to wszystko jest ok - o ile kratki/odwodnienia liniowe maja wlasciwie wyprofilowane spływy - tzn z posadzki bedzie do nich sciekało - bo jak nie bedzie sciekało to kratki sa dla picu lub awarii. Co do zastosowania - zasuw burzowych - to o ile nie grozi zalanie - to nie potrzeba. Jezleli o te zawory zwrotne to chodziło o urządzenie, ktore zabezpiecza przed zapachami z kanalizy w przypadku wyschnięcia syfonu - to jest to przydatna sprawa. W garażu okrsowo moze byc problem wodą w syfonach.. pozdrawiam Piotrek
  7. Podsumowanie: Teoria 1. Ustawowo grzejemy do 60oC i tak trzymamy - okresowo przegrzewamy do min 70oC i bijemy legionelle czym popadnie 2. Jak instalacja wody >3dm3 to cyrkulacja pompowa mus.... (tzn to nie dotyczy domków jednorodzinych - ale jest jakims pomysłem) Praktyka 1. temperatura wody im nizsza tym mniejsze straty, tansza produkcja i przechowywania tzn moze i uda sie na kondensujoncym kotle dogrzac .... ale za to pełen zasobnik wystarcza na krócej ... wiec albo trzymamy 60oC coby zgodnei z rozporządzeniem było, albo obnizamy na tyle, zeby dla wszystkich potrzeb wystarczało, a i komfort był pozdrawiam Piotrek
  8. co grozi po ataku, jakie skutki uboczne. Może mało sprecyzowałem pytanie. Są przypadki zgonów - sprawa z legionella to troche jak ze świńską grypą ... sązejścia tu i tam, a na ile rozdmuchany jest to problem, a na ile rzeczywisty to mało kto naprawde wie... Legionella sie straszy - wykonuje rozne instalacje do przegrzewu, dezynfekcji wody etc .. prawda jest taka (z tego co wiem), ze zdarza sie ze ktos sie zakazi - zwlaszcz np prysznice na 1 turnusie, gdy podgrzewacze stały pare miesiecy nieuzywane etc ... Problem maja hotele, jak się zakazi turysta - bo odszkodowania bolesne sa pozdrawiam Piotrek
  9. HMm Przy regulatorze ciśnienia na wejściu nie powinno być źle ... Na dodatek, o ile nie ma 2 regulatora ciśnienia na zasileniu CWU - to naczynie od CWU powinno przejmować skoki ciśnienia tez na wodzie zimnej (jak jest 2 ogranicznik ciśnienia przed CWU to nie)... Z drugiej strony dodatkowe naczynie przeponowe na wejscu nie zaszkodzi.. Są jeszcze "tłumiki uderzeń hydraulicznych" np flamco - Uderzenia te mogą być nie tylko od skoków ciśnienia w sieci - ale tez np ze względu na za małe średnice przewodów w instalacji.. pozostawię to bez wniosków bo i ciezko jednoznacznie radzić pozdrawiam Piotrek
  10. theodolit

    Przyłączenie gazu

    Prawie dobrze mówił Prawda jest jednak taka - wg WT DZ.U nr 75 1. Lokalizacja gazomierza - podlega uzgodnieniu z Zakładem Gazowniczym i oni faktycznie preferują granice - bo maja krótsze przyłącze, inkasent nie musi wchodzić na posesje etc ... 2. Na każdej instalacji musi byc wykonany "Kurek główny" na zewnątrz budynku - i to ten musi byc max 10m od ściany zewnętrznej, wiec jak uda sie go zamknąć w 1 skrzynce z gazomierzem to jest 1 skrzynka, a jak nie to wypada zrobić druga np na elewacji dla wspomnianego 'kurka głównego' pozdrawiam Piotrek
  11. theodolit

    Przyłączenie gazu

    To czy gazomierz na granicy czy na scianie - zalezy od uzgodnień z Zakładem gazowniczym. Z tego co wiem w wiekszosci przypadków preferują na granicy i takie wydają warunki podłączenia. Zakład gazowniczy i podłaczenia do sieci gazowej podlega 'Prawu Energetycznemu' i naliczana jest opłata przyłączeniowa wg konkretnej stawki. Co do ceny wykonania instalacji na działce - tzn pomiedzy gazomierzem i domem - to ceny umowne. Tzn ciezko oceniac - moja instalacja ~7m w gruncie i 10m w domu ?(srednio - bardzo krotka instalacja) - to kwota rzedu 1,5k. W skład instalacji wchodzi tez skrzynka gazowa z podbudowa, do ktorej zakład gazowniczy pakuje gazomierz i ew reduktor. Przyłącze gazu wykonywane jest przez Zakład Gazowniczy i teoretycznie po podpisaniu umowy Inwestora to nie obchodzi. Instalacja gazu wymaga projektu i pozwolenia na budowe - wiec całość wymaga ludzi z uprawnieniami + do wykonania uprawnienia do zgrzewania PE, lutow na miedzi etc do gazu oczywiscie. to tak ogólnie i chaotycznie pozdrawiam Piotrek
  12. Zalezy jaki jest stan prawny tej rury (kawałka sieci) - o ile została przekazana gminie - czy innemu organowi zarządzającemu wodociągiem - to moze. Jak jest to wlasnosc nie gminna to nie moze pozdrawiam Piotrek ps. spólki od wodociągów w bardzo wielu wypadkach przejmuja wykonane rozbudowy sieci ... płacisz za wykonanie, a nie za eksploatacje - w ramach dobrodziejstwa włączenia do sieci miejskiej/gminnej [edit] zalezy tez od wlasnosci terenu na ktorej jest wodociag - bo jak teren prywatny, to mimo iz rura gminna - potrzebna zgoda na uzycie terenu ...
  13. Fugi są takie jak wymuszają płyty - około 0,5-1cm gdzieś chyba wychodzi - bo krawędź pofalowana fabrycznie, płyty wypustkami dystansowymi są na styk. Efekt wizualny i tak i tak będzie ok (tak mi się wydaje) - zastanawiam sie tylko co lepsze dla trwałości tarasu W sumie skłaniam się do wykonania tej fugi, ale wole się upewnić przed niż po fakcie
  14. Witam, w końcu przyszło mi o coś zapytać Sytuacja jest taka. Taras wykonany na gruncie wyniesiony jakies 30cm nad teren, zageszczone płyty (polbruk plaza - znaczy sie plyty od wymiarow 60x40 to 20x20) ułożone na podsypce piaskowej. Na początku bez zastanawianai sie normalnie w fuge poszedł piasek. Teraz zaczynam sie zastanawiac, czy nie praktyczniej by było tą fuge wykonac np z cementowej fugi do klinkieru. Głownie zastanawia mnie dalszy los tarasu - tzn to ze fuga piaskowa więcej wody przepuszcza pod płyty, a fuga cementowa znacznie zwiększy odpływ powierzchniowy wody ... Z drugiej strony w obecnej sytuacji jak by coś złego się działo z tarasem to nie ma problemu coś poprawić czy naprawić, bo płyty na podsypce piaskowej bedą czyste bez zadnych frendzli z betony etc ... Co na to nauka, bo w sumie poradników o układaniu płyt jest nie za dużo, przeważają poradniki o kostce bet, a o takim szczególe to już w ogóle nie ma jak czegoś się dowiedzieć ... Pozdrawiam i dzięki jeżeli ktoś w ogóle przeczyta mój nieskładny post Piotrek
  15. tak 100% żona ma racje (to nie podlega dyskusji). Jednakowoż wg tego co wiem - to spokojnie mozna zrobic ogrodzenei tak, ze konczy sie rowno z granica działki. Tzn to w przypadku braku ustalen z wiascicielem tej 2 działki. istnieje jednak - ale to zwykle od strony dróg - w miejscowym planie obostrzenia ktore wymuszaja odsuniecie ogrodzenia od granicy działki. pozdrawiam Piotrek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...