Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Maxximilian

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    52
  • Rejestracja

Maxximilian's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam planuję położyć kostkę wokół domu - pomysł jest na granitową na podbudowie piaskiem-cementowej. Jednak martwi jak ewentualnie będzie później z rozbiórką w razie konieczności wymiany instalacji - idą tam przewody elektryczne (40m) i rurki rozprowadzania nawodnienia (25m) co mnie bardziej martwi. Może lepiej zwykła kostka na podbudowie z piasku?
  2. Witam - niby było - ale jakoś konkretnie nic z tego nie wynika. Chciałbym wybrać jakiś impregnat do muru z piaskowca - wybór jest dość spory - jakoś moje zaufanie wzbudził sarsil W, ale jest jeszcze sarsil h-14/r, h-15 i h-16/s. Nie umiem załapać jakie są różnice w tych impregnatach. Ktoś miał z nimi doświadczenia ?
  3. Już wiem - po prostu wypełnię to klejem do styropianu - mostek cieplny to wielki nie będzie i w dodatku do kotłowni. Wypełniłem to fugą do kamienia naturalnego master stone - kolor piasek pustyni - ja bym go nazwał piakowcowy - idealnie - dzięki.
  4. Znaczy co dodatkowa warstwa styropianu? Ta ścianka ma w sumie ze 2 m2 podmurówki więc da się przeżyć, ale liczyłem, że da się to jakoś wypełnić w samym ubytku.
  5. Witam, Jak ustabilizować lampy - takie kasetony w murze kamiennym - generalnie najchętniej zrobiłbym to pianką - jako wypełniacz tej przestrzeni za kasetą lampy w loży w murze, ale niby się upłynnia i jest łatwopalny - więc trochę się boję. Inne wersje są bardziej pracochłonne - a mam tego 22 - żarówki 60W. Oświetlenie ogrodowe - więc będzie świecić po kilka godzin. Alternatywa - zaprawa do elewacji kamiennych wodo-, mrozo-odporna 30 zł za 5 l - a wejdzie z litr na kaseton - no i jak to tam upchać w głąb. Generalnie jakoś tak dziwnie się porobiło, że moi wszyscy wykonawcy umywają ręce od pewnych takich ostatecznych szlifów z pogranicza branż - i robię to własnoręcznie... Drugie pytanie - w styropianie pokrytym siatką i zaprawą tynkarską wycięliśmy kanały, którymi biegną peszle z przewodami do dzwonka, domofonów elektrozaczepu, zasilania napędu - czym to wypełnić ? Pianka + siatka + zaprawa ? Jak to zrobić praktycznie, żeby nie musieć tynkować całych ścian (podmurówek)?
  6. Witam, postawiłem już wreszcie mój mur - piaskowiec cięty w kostkę, a od strony sąsiada jest ściana po prostu wylana zaprawą cementową i wygładzona. Kamień oczywiście będziemy pokrywać impregnatem - ale od strony sąsiada - szczególnie tego, którego jeszcze nie ma (fundament deweloperski od 3 lat) chciałbym po prostu pomalować farbą do betonu - zewnętrzną wodo- i mrozo- odporną - zależy mi, żeby to miało efekt hydroizolacyjny. Czy to by wystarczyło ?
  7. Właśnie nasypałem grysu - zrobiłem ręcznie warstwę 5-10 cm. Będziemy nasypywać teraz humus - mam pytanie - rozparcelować to ręcznie czy koparką ? - mam wątpliwość co do tej koparki bo mi się wydaje, że powygniata kołami i naruszy warstwowość materiałów. Z drugiej stronie ręcznie mnie przeraża.
  8. Nie lepiej kliniec albo grys? Gdzieś tam znalazłem, że do drenażu powinny być stosowane kruszywa łamane. Rozumiem, że żwir jest stosowany po to żeby nie zniszczyć geowłókniny. W pewnym sensie wychodzi na to samo - jak nasypię klińca 10 cm - a na to 30cm ziemi - to przecież do zimy to będzie na tych 10c zmieszane totalnie - nie chcę stosować geowłókniny.
  9. Witam. Na mojej działce jest grunt gliniasto iłowy. W tym roku ogrodziłem działkę murem i ogrodzeniem z podmurówką wkopaną na 60-70 cm. Na działce jest spadek ok. 60 cm na 20m. Do tego dodałem drenaż - rów na 80cm głebokości , wypełniony żwirem + rura drenażowa fi 100 otoczona geowłókniną. Na głebokość około 30 jest to pokryte gruntem orginalnym. Finał jest taki, że woda pływa po powierzchni jak stoi kałuża nad drenażem głeboka na 5 cm to po wkopaniu się na głebokość 20cm jest sucha glina. W dolnej części działki w narożniku - ograniczonym podmurówką robi się jezioro do wysokości podmurówki. Z kolei do studzienki drenażowej wkopanej na 80-90cm pmogę wlać 4 kubiki wody i nie wypływa to przez odpływ drenażu - więc myślę, że te 80 cm jest poniżej tej warstwy wodonosnej. Chcę tam założyć ogród - generalnie głównie trawnik + kilka drzew - chcę wymienić grunt - pomysł jest taki - usunąć to co jest na 40 cm. 10cm - warstwa drenująca - czysty żwir/ tłuczeń/kliniec (co wybrać?). A na to ziemię ogrodową - jaką ? jakieś szczególne wymagania ?. Gdzieś to słuszałem, czy czytałem, żeby tak zrobić - tylko nie umiem znaleźć gdzie - co o tym myślicie. Powierzchnia mała - łącznie 250m.
  10. Mam dość szerokie betonowe schody od frontu budynku i jednocześnie wąską przestrzeń dla auta - 4m. W związku z tym zdecydowałem się umieścić mały klombik na tych właśnie schodach - w ich całkowicie nieużywanej przestrzeni. Klomb ma mieć kształt trójkąta 150 na 150 cm - głębokości od 30 (na szczycie schodów) do 90 cm w dolnej ich części. Tył to front domu - elewacja tynk silikatowy w chwili obecnej, pozostałe dwie ścianki do zrobienia - aktualnie budujemy ogrodzenie z kamienia - piaskowca górskiego. Jak to zrobić, żeby było szczelne i nie powodowało namakania ścian - może po prostu wmurować tam oczko wodne jako "donicę" ?
  11. O jeszcze teraz na szybko wymyśliłem, żeby użyć zaprawy murarskiej gotowej np. cerfix mrozoodporna i wodoodporna. Liczę to tak; potrzebuję ok. 11,5 kubika zaprawy. 1 kubik zaprawy gotowej cementowo-piaskowej mokrej ważyć powinien ok. 2 ton (? - z gęstości piachu i cementu - chyba, że jeszcze + woda to 3 tony). 25 kg zaprawy miesza się z 2x większą objętością wody - czyli powiedzmy z worka 25kg mam 75 kg gotowej zaprawy. Czyli powinno mnie to kosztować ok. 10 zł w detalu za paczkę 25 kg zaprawy czyli 140 zł za tonę mokrej zaprawy - coś optymistycznie. W najgorszej wersji 400 zł. Czyli w wersji optymistycznej 20 ton - 2800 - w wersji całkiem pesymistycznej 30 ton - 12000. Co wy na to?
  12. Witam, Za tydzień będziemy murować mur lity z piaskowca górskiego (niska ponoć nasiąkliwość jak na piaskowiec - mur jest zbrojony). Co dać na zaprawę: Po pierwsze jaki konkretnie cement: Portlandzki ? Hutniczy ? Za jaką normą wytrzymałości wczesnej - zwykłą ? zwiększoną ? Z jaką szybkością utwardzania (I-III) ? Czy kupić taki ze zwiększoną wytrzymałością na działanie chemiczne (czy jak to się tam nazywa) ? Wykonawca zaproponował zaprawę piaskowo-cementową z plastyfikatorem. Czy na pewno zrezygnować z wapna ? Czy dodawać jakiś środek wodouszczelniający - jaki ? I jeszcze flagowe pytanie - przeczytałem tonę wiadomości na ten temat i dalej nie umiem na nie odpowiedzieć - jakie proporcje cementu do piasku? Z moich wyszukań wynika, że 250-400 kilo cementu na metr sześcienny zaprawy. Albo objętościowo od 1:4 cement do piasku.
  13. Witam, buduje ogrodzenie murowane, na razie powstał fundament zbrojony 120 głębokości 25 szerokości 13m długości. Po wylaniu okazało się, że wypadło 7 cm poniżej powierzchni gruntu. Na tym fundamencie ma byc postawiony mur z piaskowca górskiego. wykonawca radzi, żeby po prostu zacząć murować ten mur. Ja upieram się, żeby to nadlać tak, żeby było 5 - 10 cm powyżej gruntu - i dosmarować dysperbitem. Ale przed chwilą przeczytałem w necie, że beton do betonu sie nie będzie trzymał i się to rozwarstwi. Zbrojenie jest wyprowadzone fi12mm co pół metra pręt. Dolewać czy nie dolewać?
  14. Planuje rozpocząć prace przy ogrodzeniu murowanym. Mur 180cm na podmurówce jako murze oporowym - różnica poziomów 60 cm. Chciałem zrobić to z żelbetu, ale jeden z wykonawców przekonuje mnie do wymurowania tego z bloczków betonowych - czy faktycznie wyjdzie szybciej i taniej?
  15. Tak właśnie się coraz bardziej ku temu skłaniam - mam na oku taką firmę co robi groby i fundamenty. Co do wody - to chyba nie jest szczególnie trudne żwir + rura drenażowa (a czemu nie dwie dla zapasu) - różnicę wzdłuż muru mam 1.5m na 20m.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...