Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

darzur

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

darzur's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. No to wygląda na to że mi całkiem niewiele idzie a obawiałem się że za dużo. Dom 155m po podłodze, 24cm solbet + 12cm styro, 25cm wełny w skosach i stropie, kocioł Vaillant turbomax 21kW. Zacząłem grzać w zeszły poniedziałek i wtedy zeszło 5,6m3, ale to dlatego że dom przez 3 dni stał pusty z pozaciąganymi roletami i mocno się wychłodził. Później już od wtorku idzie średnio 3.2m3/dobę - co, cwu + jej obieg no i kuchenka. W pomieszczeniach z których się często korzysta 21-22st, w łazienkach 24 natomiast w dwóch rzadko używanych pokojach 19st. Obieg cwu włącza się tylko rano i wieczorem (do mycia) a między 22gą a 6stą temp obniżona do 19st.
  2. Witam, Zakładając posiadanie kotła gazowego 20kW i zapotrzebowanie domu na ciepło na poziomie 12kW co wyjdzie ekonomiczniej - grzanie mocą nominalną kotła (częstsze cykle włącz-wyłącz) czy obniżenie tej mocy do 12kW? To mój pierwszy sezon z kotłem gazowym i badam co będzie najbardziej opłacalne. Instalacja to zwykłe grzejniki i w tej chwili chodzi na 55st na zasilaniu. Rozumiem, że obniżenie mocy spowoduje że cykle włącz-wyłącz będą rzadsze a więc mniej gazu pójdzie w komin na rozruchy. Pytanie czy nie zostanie to "nadrobione" np. mniejszą sprawnością kotła?
  3. Zakładam użycie wyłącznie pieców z rozładowaniem dynamicznym. Często ponad połowę doby spędza się poza domem więc nie chciałbym wtedy niepotrzebnie grzać. Tygodniowy sterownik pogodowy jest jak najbardziej wskazany.
  4. Z ceną prądu się zgadzam (bo to nawet nie trzeba nic liczyć). Co do GZ to wyszedł Ci taniej niż mi - to zapewne kwestia założeń (u mnie 0.85 sprawność instalacji, 36MJ/m3). Wiadomo, że może się to wahać i tak naprawdę pewny byłbym tylko wtedy gdybym miał taką instalację i widział zużycie. Tak czy inaczej nie warto, zwłaszcza że musiałbym ciągnąć dłuugi gazociąg do mojej posesji. A dlaczego piszesz, że dynamiczne w żadziej użytkowanych pomieszczeniach?? Chciałbym korzystać tylko i wyłacznie z dynamicznych we wszyskich pomieszczeniach i nie grzać I taryfą wcale.
  5. Ja nie mam możliwości zrobienia akumulacyjnej podłogówki, narazie nie wiem czy strop wogóle wytrzyma jakąkolwiek wylewkę - robię mieszkanie na piętrze. Podłogi ocieplać nie zamierzam, bo pode mną będzie mieszkał sąsiad, który też zimą musi ogrzewać. Tak więc temperatura poniżej mnie będzie zimą oscylowała w okolicach 20-22C, co będzie mnie dodatkowo dogrzewało. Na ściany i sufity chcę dać 12-15cm płyt z wełny, oczywiście nowe okna i to powinno już w miarę przyzwoicie trzymać ciepło.
  6. U mnie wygląda to trochę inaczej. GZ: ok. 5,50 PLN/100MJ (GZ-50, 36MJ/m3, sprawność całkowitą instalacji przyjąłem na poz. 85%) prąd: ok. 6,80 PLN/100MJ (tylko taryfa nocna, piece akumulacyjne) Prąd jest drożej ale nie drastycznie. Różnica w kosztach instalacji to pewnie ok. 10 kPLN więc nie jest źle - a mam niesamowitą łatwość sterowania. Co do ocieplenia to chcę zrobić termos w środku (bo na zewnątrz ocieplić nie mogę) - powinno być w miarę OK, przy zastosowaniu reku do wentylacji.
  7. U mnie nie ma G12NW. Jest G12g i w niej dzienna kosztuje 0,54 brutto.
  8. Gdzie takie ceny? U mnie noc 0,245 a dzień 0,51.
  9. Jeżeli gaz ziemny jest dostępny to faktycznie warto się zastanowić, bo wychodzi troche taniej. Natomiast w sytuacji kiedy go nie ma to wszystkie inne porównywalne komfortem źródła są droższe.
  10. Podsumowując dla całej instalacji z kotłem kondensacyjnym mozna przyjąć ok. 80%, dla kotła na paliwo stałe trochę mniej. W takim świetle ogrzewanie prądem zaczyna mieć dla mnie coraz większy sens...
  11. Kotły gaz. zwykłe mają najwyższą sprawność w połowie charakterystyki, kondensacyjne im wyższa temp. tym mniejsza sprawność. Co do sprawności instalacji, może ona wynosić 90% bo rury nie mają więcej jak 10-20mm otuliny i część ciepła oddają w posadzkę/ ściany które wcale nie ogrzewają domu. Jeszcze gorzej jest w kotłowni w której wielu instalatorów nie izoluje instalacji, tylko niech mi nikt nie mówi, że to nie strata bo ogrzewa kotłownię czyli dom ... Rozumiem. Więc jezeli dla całego sezonu grzewczego policzę 0.9 kotła x 0.9 instalacji to nie pomylę sie zbyt mocno... Dla kotłów na paliwa stałe będzie jeszcze słabiej, bo one mają sprawnośc podawaną dla max mocy a przy nizszych jest już sporo gorzej..
  12. Rozumiem. Pytam, bo w kilku miejscach spotkałem sie ze stwierdzeniem, że sprawność samej instalacji może wynosić nawet 90%. I jeszcze jedno pytanie - w sytuacji kiedy kocioł pracuje na połowie mocy to czy nadal jego sprawnosci są tak wysokie?? Przecież taka sytuacja ma miejsce przez większość sezonu grzewczego...
  13. Witam, Każdy producent podaje maksymalną sprawność swojego kotła, wiadomo jednak, że jest to sprawność przy mocy znamionowej i spada ona wraz ze spadkiem mocy. Sama wodna instalacja c.o. też nie ma 100% sprawności. Jaki mogę przyjąć bezpieczny średni współczynnik sprawności instalacji c.o. w całym sezonie grzewczym?? Cały czas zastanawiam sie nad grzaniem prądem i próbuję policzyć koszt MJ z każdego źródła energii. Dla prądu mogę chyba przyjąć 100% (piece akumulacyjne) natomiast nie wiem co przyjąć dla instalacji wodnej z kotłem gazowym lub na paliwa stałe.
  14. No tak, tylko ze jest to adaptacja zabytkowego starego obiektu. Może być niemożliwe całkowite jego uszczelnienie - chcę go poprostu przyzwoicie docieplić, tak żeby nie wydać fortuny na ogrzewanie, zwłaszcza, że chcę grzać prądem. P.S. Policzyłem koszt uzyskania 100MJ ciepła z różnych paliw i okazuje się, że prąd w taryfie G12 wychodzi raptem kilkanaście procent drożej od GZ50 a dużo taniej od GP i OO. Przy niesamowitej wręcz wygodzie i łatwości sterowania ogrzewaniem elektrycznym wydaje się ono być najsensowniejszym rozwiązaniem przy braku GZ.
  15. Tak naprawdę jako alternatywę mam jeszcze olej, gaz płynny i prąd. W sumie najtańszy z tych trzech i najwygodniejszy jest prąd, ale w stosunku do peletu i tak jest ze 2-3x drożej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...