Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zenon X

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

Zenon X's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Ile wam poszło Visbitu na konserwacje ław i ścian fundamentowych. Mój wykonawca wyliczył to na 1400zl (dom 160m2 pow. użytkowej). Wiem ze trudno to policzyć i chodzi mi o przybliżony rząd wielkości. Niestety mam powody go podejrzewać, bo zawyżał ilości również na innych materiałach. Pozdrawiam
  2. Post Mariusza z 4 Października 2008 U mnie na domu było 240m2 docieplenia. Ocieplone styropianem Styrmann 15cm + 2 kołki na płytę + 2 x klej i 1x siatka i raz zagruntowane. Całość ( materiał + robocizna ) 55PLN/m2 Fotka domu gdzieś na forum. _________________ Rozum przychodzi z wiekiem. Najczęściej jest to wieko trumny Jest to cena bez tynku, ale gdzie tam 120 PLN/m2
  3. Witam, Mam pytanie do ludzi znających temat: 1.Jak wam liczono metry kwadratowe ścian, wliczano wnęki okienne czy nie? 2.Jaka jest przybliżona cena materiału gotowego ocieplenia tzn. styropian 12, tynk krzemianowy KABE. Mam do ocieplenia około 360m kw. ścian. Jedna ekipa zaśpiewała mi 120 za m kw. Wydaje mi się to troche przesadzone. Budowa znajduje się w Katowicach. Mam jedną ofertę 90 za m kw. na gotowo ekipa jest sprawdzona. Zastanawiam się skąd niektórzy maja ekipy z cenami 60 za m kw. na gotowo, różnica jest ogromna. Nie wydaje mi się żeby jedni robili za 120 za metr a drudzy za 60. Jak to wyjaśnicie? Pozdrawiam
  4. [quote="arturromarr]Ja będę miał plastiki ale z konieczności (finanse) a nie wyboru. Drewniane okna są lepsze i trwalsze.ale muszą być dobrze zrobione i zabezpieczone. PCV to moda i najtańsze rozwiązanie i na zachodzie już się od tego odchodzi, ze względu na toksyczność materiału, degradacje od słońca i paczenie się profili. Te wszystkie rzeczy dzieją się po latach i w pierwszym okresie na pewno plastiki są bardziej bez obsługowe, ale w ostatecznym rozrachunku drewno wygrywa. Sprawa polega na tym, że po dwóch latach okno powinno być gruntownie zabezpieczone, najpierw głęboko penetrującym środkiem a następnie co najmniej dwiema powłokami farby. Od dziecka mieszkałem w domu z drewnianymi oknami i były odświeżane co ok pięć lat i nie było z nimi większych kłopotów, poza myciem bo rozkręcane były. W zabytkach są okna które mają po 100-200 lat, gdyby wtedy znali plastyk na pewno by ich już nie było. To co napisałeś apropo plastików to się zgadza, jak kupisz okna zrobione z przemiału ze skrzynek po oranżadzie. Z tym gruntowaniem głęboko penetrującym środkiem to też życzę powodzenia, okna drewniane powleczone są jakąś powłoką którą będziesz musiał najpierw zeskrobać. Ja kupie sobie plastiki i wymienię je na nowe za 15-20 lat. Przynajmniej wiem że te okna tyle wytrzymają, a na urlopie pojadę na wakacje zamiast odnawiać okna. Trochę to wygląda jak bym reklamował plastikowe okna ale nie mam nic wspólnego z branżą okienną, po prostu piszę o moich doświadczeniach z oknami drewnianymi. Tak z ciekawości, gdzie na zachodzie odchodzą od plastikowych okien? Ja tego nie zauważyłem. Pozdrawiam
  5. Witam, Rodzice kupili okna drewniane w firmie Mikea w Tychach jakieś trzy lata temu. Zapłacili za nie dużo pieniędzy, nie wiem ile dokładnie, ale to jedne z droższych okien, teraz po 3 latach dwa okna od północnej strony są normalnie zgnite. Jak zadzwoniłem do nich usłyszałem że gwarancja wygasa po 2 latach i wogóle to okna powinno się konserwować, a jak się nie konserwuje to tak jest. Czyli płacę tyle kasy za okna a potem muszę się z nimi cackać; konserwować, malować i Bóg wie co jeszcze. Dzięki, za 70% tej ceny mam najlepsze plastiki, które wyglądają równie dobrze jak drewniane nawet po 10 latach. Tak w ogóle to „polecam” tą firmę. Pozdrawiam
  6. Nam wziął 1500 za mapki do celów projektowych (Katowice)
  7. Kamień to panele lupka kamiennego 15x60x4cm, jest to dość cienkie jak na kamienną elewacje, wydaje mi się że, gdy będzie to podparte na dole to wystarczy to kleić na kleju. Wyczytałem gdzieś na forum ze ludzie tak to mocowali.
  8. Witam, Wiem, wiem, było o tym. Wiem że trzeba siatkować podwójnie i kołkować przez siatkę 8 kołków na m2. Mam pytanie odnośnie kleju. Wiem że musi to być klej elastyczny np. SOPRO 455 czy to dobry klej? Może są jakieś lepsze. Czy ten klej używa się tylko do klejenia kamienia do przygotowanego podłoża? tzn. czy siatkę do styropianu też kładzie się na tym kleju? Czy ktoś by do tego jeszcze cos dodał? Kamień elewacyjny to panele kamienne około 4 cm grubości. Z góry dzięki za rady.
  9. Dziki za odzew, znalazłem w necie że są specjalne kołnierze do zmiany kąta okna, ale jest to dość drogie. Myślałem że może są jakieś wypukle otwierane świetliki, świetliki ponoć można montować na płaskich dachach i są tańsze.
  10. Zapomniałem dodać najważniejszego: dla dachu płaskiego
  11. Witam, Szukam otwieranych świetlików dachowych, ewentualnie okien dachowych, chce żeby pełniło ono role wyłazu dachowego. Będę wdzięczny za jakieś informacje. Pozdrawiam
  12. Z tym naciąganiem to uważaj bo z siatki 150cm jak ją przeciągniesz to zrobi ci się 130, zmierz sobie wysokość przed naciągnięciem i sprawdź w trakcie. Z mocowaniem jak pisałem sposobów jest tyle co doradców, musisz pamiętać ze na rogowych słupkach przy siatce 150cm musisz mieć 5 oczek chyba ze przymocujesz płaskownik.
  13. Sposobów jest wiele, najprostszy to przyspawać nakrętki lub jakieś oczka przez które przejdzie drut 6mm, są rożne rozwiązania systemowe np. Betafence kiedyś Bekaert,ale w tym przypadku musisz mieć cały komplet.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...