Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mucha50

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lubelskie

mucha50's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. witam Na programatorze mam tem.zewnętrzna +5 stopni (na termometrze na zewnątrz +2),pomieszczenia na programatorze 20,8 stopni ,a nawiewna na programatorze 19,1(zmierzyłem w anemostacie i nawiewa tem.16 stopni) .Ustawiona wydajność nawiewu pierwszego biegu na 10% mocy rekuperatora i na nim tylko chodzi,co prawda na noc wyłączałem ale teraz zmieniłem na pracę ciągłą zobaczę rano ile będzie na termometrze .A właśnie co jest z tymi mrozami że nie wolno wyłączać na noc ,bo planowałem żeby chodził tylko w dzień ,a na noc włączać tylko na 2,3 godziny bo faktyczna różnica między nawiewem,a tem. pomieszczenia wychodzi z pomiarów około 5 stopni.Chyba że coś tu jeszcze można poprawić tylko co. pozdrawiam
  2. witam Parę tygodni temu zrobiłem wentylację mechaniczną ,rekuperator Wanas 350 mam w piwnicy oddalony od czerpni jakieś 3metry ,na noc trochę teraz go wyłączam bo jednak wychładza mieszkanie o kilka stopni w nocy ,a w dzień chodzi cały czas .Mam pytanie czy przy mrozach jak będzie trochę pracował i trochę był wyłączany to mam ustawione w algorytmie antyzamarzania tem.aktywacj -3 stopnie C i obniżenie mocy wentylatora i czy te ustawienia są dobre bo można jeszcze je zmienić na :1.nagrzewnica pierwotna lub 2 nagrzewnica plus wentylator. I jest jeszcze w ustawieniach funkcja grzania do czego ona służy i kiedy ją załączyć i czy to pobiera dużo prądu.Dodam jeszcze że rury i skrzynki mam na strychu w otulinie piankowej 0,9mm. i owinięte wełną 10cm. czy to starczy by nie było dużych strat ciepła po drodze . dzięki
  3. Witam Zamierzam wykonać wentylację w domu parter + piętro razem około 140m2.W domu jest 7 osób. Myślę o centrali o wydajności max.300m3/h. Przewody pe-lex i z nimi mam problem bo na piętrze mogę dać po 2x50mm na pomieszczenie na nawiew i wyciąg bo puszczę je po stropie na strychu, na parter chcę wpuścić w wentylację w kominach no i po ociepleniu rur w komin wejdzie mi tylko po 1x50mmna pomieszczenie lub może 1x75mm na pomieszczenie. Wszystkie rury zamierzam powyciągać na strych i tam dopiero połączyć je do skrzynek rozprężnych ,następnie do skrzynek rozdzielczych i do rekuperatora. Czy mógłby ktoś zorientowany nanieść poprawki lub coś doradzić czy wentylacja zda egzamin w takiej postaci. Moja wiedza w tym temacie opiera się jak na razie tylko z przeczytanych postów na tym forum. Tutaj znajdują się odręczne rysunki rozkładu pomieszczeń parter : http://zapodaj.net/c05b0b6688d53.jpg.html i piętro: http://zapodaj.net/7aefa564c15ef.jpg.html dzięki
  4. witam Piszę zrujnować bo nie mam możliwości pochowania przewodów w stropach ,żeby pochować w kominach ,gdzie jest wentylacja grawitacyjna i ocieplić te przewody to też nie wiem czy się uda bo kominy z lat 70-tych na pewno miejscami są nierówne i w cemencie i obawiam się że trzeba będzie chyba pruć je.Co chodzi o instalację to raczej coś po środku 7000 max.do 10 000 i co w tej cenie uda się zrobić i na jakich materiałach .A jeszcze żeby nająć firmę ile w przybliżeniu może wynieść robocizna .Sorry że piszę bardzo ogólnie ale dopiero zacząłem interesować się tematem i w sumie nie wiem od czego zacząć. dzięki
  5. witam Koledzy ,a jak wychodzi założenie wentylacji mechanicznej z rekuperacją w domu piętrowym czyli jest :piwnica ,parter ,1-piętro i strych (dom z połowy lat 80-tych typowy sześcian 9m x 10m ),gdzie nie mam możliwości dać rur pod sufitem bo nie będę go zabudowywał,podłóg też już nie będę zrywał ,mam tylko przewody kominowe i to nie w każdym pomieszczeniu .Przewodów na strychu też już nie poukładam w ociepleniu bo mam już styropian zalany.Na parterze mam 2 pokoje,kuchnia,łazienka,ubikacja ,korytarz i weranda,a na piętrze 3 pokoje,korytarz,łazienka i kuchnia, całość około 140m2. Orientacyjnie możecie mi coś doradzić jak to zrobić ,żeby nie bardzo dom zrujnować i podać przybliżone koszty o ile jest taka możliwość . dzięki
  6. no cóż ja już kupiłem w sumie mogłem się najpierw popytać jak te mebelki się sprawują ale niestety polak mądry po szkodzie ,a tak na marginesie to na skórzanych zadek też się poci czy nie ? pozdro
  7. witam wiesz to nie chodzi o to co ja myślę tylko teraz sprzedawcy nie mówią na to skaja tylko... skóra ekologiczna to trochę inaczej brzmi , poważniej , zachęca do kupna ,a nie jakaś tam skaja , a ekologia hm jak by nie patrzeć to dzięki niej jednak kilka zwierzątek więcej dalej bryka po świecie . pozdro
  8. witam może ktoś się orientuje co do trwałości mebli (kanapa ,fotele) obitych skórą ekologiczną tzw.skają , czy pękają ,ścierają się czy są wytrzymałe i jak się meble tego typu czyści? dzięki i pozdro
  9. witam miałem to samo tylko zrobiło mi się to z węgla (byle jakiego węgla,który niestety przeszło tonę musiałem wywalić ) cały komin na strychu był czarny , a gdy przemokło w pokoju plamka dosłownie wielkości paznokcia to tak śmierdziało dymem ,jakąś smołą że nie szło wysiedzieć i żadne wietrzenia nie pomagały , dopiero wszystko czarne trzeba było skuć położyć nowe tynki i zapach ... dalej pozostał .Dopiero jak posmarowałem te tynki folią w płynie to pomogło . pozdro
  10. Witam mam taki oto problem dobudowałem pokój i jest nad nim mały skośny daszek który z rana jest cały zarosiały od wewnątrz i ta woda póżniej po blasze ścieka na belek do którego przymocowany jest daszek, a po belku na strop i jest tej wody dosyć dużo bo aż mam zawilgocony strop w pokoju w tym miejscu .Jak można temu zaradzić i np. jak bym pod tym daszkiem w murze wybił dwie dziury na wentylację to czy wtedy daszek by nie rosiał ? dzięki i pozdro
  11. pompa przecież jest w komplecie w piecu gazowym czujnik mam po przeciwnej stronie pokoju niż grzejnik tak z metr od rogu pokoju tyle że jak się drzwi otworzy to go trochę przysłaniają,czułość czujnika jest taka że jak mam nastawione na 21 to wyłączy się przy 21,5 , a włączy przy 20,5.Może z tymi 40 minutami przesadziłem bo czuć już wczesniej że są ciepłe i piec pracuje ale chodzi mi o to że musi grzać około godziny nim przejdzie w stan pracy ekonomicznej czyli będzie grzał najmniejszym płomieniem. pozdro
  12. tzn. ten dodatkowy pion bez pompy nie grzeje , pompka się załącza przy jakiś 25 stopniach i mam przy niej zawór trochę przykręcony bo znowu gorzej mi grzał jeden pion w pozostałej części domu ale teraz jest ustawione dobrze i jest wszystko w porządku tylko ten jeden grzejnik grzeje gorzej. dzięki i pozdro
  13. pompka tłoczy aż słychać wodę jak płynie głowicy nie ma a zawór na grzejniku jest odkręcony na maxa dzięki i pozdro
  14. witam to może ja dorzucę swoje dwa grosze , gdyż też mam c.o. na grzejnikach żeliwnych i rurkach stalowych około 500 litrów wody ,dom piętrowy jakieś 130m2 do ogrzania .Mam piec gazowy , który jak mi się włączy żeby ogrzać te 500 litrów wody to chodzi około godziny na maksymalnym płomieniu dopiero po godzinie przechodzi w tryb pracy oszczędny czyli podtrzymuje wtedy temperaturę wody.Czyli zmniejszając ilość wody w obiegu to piec pracowałby dłużej w trybie podtrzymania czyli jakaś ilość gazu zostałaby zaoszczędzona ,chociaż częściej by się włączał .No i całe centralne byłoby bardziej elastyczne tzn. po włączeniu pieca temperatura podnosiła by się momentalnie , a ja muszę czekać dobre 40 minut na oznaki ciepła i chociaż mam ustawione centralne na 21 , a noc na 20 to często temperatura wzrasta do 22 gdyż grzejniki jeszcze oddają ciepło , a znowu nim się włączą to już się czuje chłód w domu (czułość programatora mam nastawioną na 0.5 stopnia) pozdro
  15. ten pion jeszcze ogrzewa poniżej werandę i łazienkę i wszystko jest tam o.k. więc jak myślisz jaka to może być przyczyna w instalacji , pompka chodzi na 2 więc bez problemu tłoczy wodę dzięki i pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...