Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jankes

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    386
  • Rejestracja

Jankes's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Chyba rzeczywiscie cos mi sie pomylilo ale nie jestem w domu w tej chwili i nie moge sprawdzic. Niemniej 170 za dwa miesiace to brzmi calkiem realnie. Tym bardziej, ze sam abonament w Taryfie W-3 to ponad 39 PLN + VAT( Zwykly rozboj w bialy dzien....) W TP-sie i w liniach komorkowych przynajmniej wliczaja w to jakies darmowe minuty a tu....? Ja na pdgrzew cieplej wody zuzywam ok 60-70 m na dwa miesiace. Wakayjnych miesiecy( lipiec i sierpien ) nie moge brac za miarodajne bo przynajmniej 2 tygodnie, albo wiecej nas nie ma. To rachunek za te dwa miesiace u mnie to bylo cos ok 166 PLN. Gdybysmy byli pelne dwa miesiace w domu, to za sam podgrzew CWU 2 stowki pekna. Ale w tym jest kurde, 8 dych abonamentu.... Pozdrawiam Jankes
  2. SlawekD, cena gazu sie zmienila, ale mam wrazenie, ze chyba tez przerzucili Cie z W1( czy W-2) do W-3, gdzie abonament jest zwyczajnie bandycki.( Kolo 30 PLN na miesiac.) To tez robi roznice i powoduje ze rachunki w miesiacach praktycznie bez ogrzewania( Lipiec sierpien) i tak nie schodza ponizej 150 za miesiac. I ja sie pytam za co ja place w abonamencie tyle kasy.A to ze robia co chca...? Coz, zawsze mozesz zrezygnowac....., ale nie bardzo sie da. A na dodatek mysle, ze kalorycznoscia gazu w jakis sposob tez manipuluja, bo porownywalem zuzycie gazu w zeszlym roku i rok wczesniej, przy podobnych temperaturach i nie wychodzilo to samo. Ja juz przestalem sie denerwowac, bo co to da. Tylko czasem w kaciku, zaklne cichutko pod nosem. Pozdrawiam Jankes
  3. marek1971. Nieocieplony dom to podstawowa przyczyna towjego spalania. Natomiasr regulator pokojowy pozwoli CI zaprogramowac i zoptymalizowac grzanie, tak zebys juz nie musial co rusz beigac do kotla i sprawdzac i wlaczac i wylaczac itd. I dalej, regulatorem pokojowym bedziesz mogl tak wyregulowac prace kotla, ze jak w pomieszczeniu, w ktorym on jest temperatura podniesie sie do zadanej na ragulatorze, to kociol bedzie sie wylaczal. W tym pomieszczeniu najelpiej ustawic glowice przy grzejniku w jednej pozycji i nie ruszac jej wcale. W pozostalych zas pomieszczeniach bedziesz mogl regulowac temperature poprzez skrecenie, bodz rozkrecenie glowic przy grzejnikach. Po zalozeniu regulatora po prostu bedziesz na nim zadawal temperature jaka chcesz miec w domu i on bedzie pilnowal kotla wlaczajac lub wylaczajac, a Ty nie bedziesz ciagle musial biegac do kotla by to robic. Oczywiscie mozna zostawic kociol bez regulatora i przykrecac glowice, jak jest za cieplo, ale wtedy kociol chodzi nonstop, nawet jak grzeje tylko troche wody ( bo grzejniki sa skrecone). A to powoduje ciagle spalanie chocby niewielkiej ilosci gazu. Kup regulator pokojowy i zobaczysz ze bedzie jaks roznica. Ale duzej to bym sie spodziewal dopiero po ociepleniu domu. Pozdrawiam jankes
  4. Slawek D, Pozdrowienia dla Kasi i corek. Jak juz wspominalem, to zadowoleni moje ze sterownika jest wysokie, choc nie 100%. Jak pamietasz, poswiecilismy na dyskusje o tym sporo czasu. Istotnym tutaj jest fakt, ze jak juz sie zna ograniczenia tego sterownika, to tak ostatecznie mozna dobrac startegie grznia, zeby te ograniczenia byly prawie nieodczuwalne i to mi sie po 4 sezonach grzewczych udalo. Na marginesie, u mnie jest ciut ponad 180 m kw powierzchni ogrzewanyc- okolo 600 m. szesc kubatury( to jest wg mnie znacznie wartosc znacznie kepiej okreslajaca, co sie ogrzewa). Kociol turbo ale nie kondensat 21 kW max. Ostatnie dwa sezony grzewcze to zuzycie okolo 2500 m szesc/ sezon. W tym okolo 40 m/ mc ciepla woda, wiec na grznie wypadlo okolo 2000m. Nie narzekam na razie. Potwierdze jeszcze raz, co pisze Slawek. Jak nie masz w domu dwoch ukladow grzewczych( grzejniki + podlogowka) i taki maly dom, to rzeczywiscie niewielki jest sens kupowania sterownika pogodowego tak rozbudowanego jak VRC 42o bo roznica koszcie tego a zwyklego sterownikia pokojowego pewni Ci sie zwroci po 10 latach. Przy tak malej kubaturze roznice zuzycia gazu przy sterowaniu pogodowym a sterowaniu termostatem pokojowym beda znikome. Natomiast jak zalozysz sterownik pokojowy, to powiniennes szybko zauwazyc roznice pomidzy sytuacja przed sterownikiem i po. Pozdrawiam Jankes
  5. Witaj, Zastosowanie, jakiegokolwiek regulatora moze obnizyc spalanie w stosunku do sytuacji, kiedy nie masz regulatora w ogole( ani pokojowego ani pogodowego). Natomiast panuje opinia, ze do domu ponizej 150 m kw powierzchni podlog regulator pogodowy nie przyniesie duzo wiekszych oszczednosci, niz regulator pokojowy. Ja mam ciut wiekszy dom, ale wybralem pogodowke nie ze wzgledu na oszczednosci, ale dlatego, ze dopiero regulatory pogowe Vaillanta mialy mozliwosc pelnej obslugi ( lacznie z mieszczem do podlogowki) dwoch obiegow- grzejnikowego i podlogowki. Jestem prawie calkiem zadowolony, bo podlogowka i grzejniki dzialaja tak jak planowalem, chociaz i ten regulator ma pewne ograniczenia. Generalnie regulator -TAK przyniesie Ci oszczednosc , pogodowy- NIEKONIECZNIE spowoduje oszczednosci w stosunku do regulatora pokojowego. Pozdrawiam Jankes
  6. Ja mam jedna uwage odnosnie punktu o wzmocnieniu okna w srodku profilem stalowym. To ze sie okna wzmacnia takim profilem, to jest standard i bez WK-2 i przy normalnych szybach. Sam profil PCV nie ma wystarczajace sztywnosci, zeby takie okno sie nie deformowalo. Poza tym nie jest to plaskownik a co najmniej C-ownik a nawet profil zamkniety- zalezy od przestrzeni w ktora ten profil sie wsuwa. Aby okna byly cieplejsze, to zamiast profili stalowych stosuje sie tez chyba takie z kompozytow poliestrowo- albo epoksydowo-szklanych. A okucia WK-2 wcale nie sa ukryte. To jest system rygli widoczny po otwarciu okna na jego obrzezu. O ile pamietam to WK-2 to jest 10 puntow ryglowania na skrzydlo. Pozdrawiam Jankes
  7. jacekot Jak pisalem wczesniej, informacja o powierzchni uzytkowej ogrzewanej jest funta klakow warta. Napisz jeszcze, jaka ogrzewasz kubature. Pozdrawiam Jankes
  8. Tak czytam i czytam ten watek i wydaje mi sie ze wiele osob podaje niewlasciwe parametry charakteryzujace dom. Chodzi mianowicie o to ze wiel osob podaje powierzchnie uzytkowa, ale ta wartosc nic nie wnosi, bo de facto nie ogrzewa sie podlog, ale ogrzewa sie okreslona kubature. Aby miec komfort cieplny, to trzeba ograc nie powierzchnie ale okreslona pojemnosc. I komfort bedzie wtedy kiedy cala ta pojemnosc domu- kubatura bedzie miala ta sama temperature( z grubsza ). Prosze, podawajcie ogrzewana kubature a nie powierzchnie uzytkowa. Przyklad. Jeden ogrzewa 85 m kw i drugi tez, ale jeden ma wys 2,50 a drugi 3,00. Zuzyja tyle samo gazu( przy identycznych kotlach scianach, stropach, i sufitach)? Nie. Wiec kubatura jest jak najbardziej istotna, wazniejsza nawet IMHO niz powierzchnia. To pozwoli lepiej porownac zuzycie paliwa w roznych domach. Pozdrawiam Jankes
  9. Spokojnie mozesz teraz kupic welne i skladowac ja w domu. Nic sie jej nie stanie. Az takiej wilgoci nie zlapie, bo po pierwsze jest i tak zawinieta w foliowe opakowanie a po drugie nie lejesz na nia wody. Czyli jak tansza to kupuj i nie ogladaj sie. Pozdrawiam Jankes
  10. DarekRz, u mnie tak wlasnie jest, ze parapet wraz z plastikowym brzegiem sa wpuszczone na ok 2 -3 cm w ocieplenie. Dzieki temu jest takjak mowisz. Woda ktora sie ewentualnie pojawi na glifie, moze swobodnie wplynac na parapet, bez neibezpieczenstwa zaciekania. Z woda tak juz jest, ze jak ma jakas szpare, to nawet jak jest ta szpara zasilikonowana, to po jakim czasie sie taki uszczelniacz od klei od jednej ze stron i woda sie pod niego dostanie. Najgorzej przy kominie, bo wtedy przecieka dach przy kominie, dlatego zawsze sie powinno wcinac w komin obrobke blacharska. I tak samo wg mnie jest z parapetem. Zreszta jak dla mnie to jest tez calkiem estetyczne rozwiazanie. Pozdrawiam
  11. Tak jest, folia wierzchniego krycia powinna schodzic az do rynny. A Welna powinna otulac murlate. Zadaniem folii nie jest zabezpieczenie welny przed"podwiewaniem" ale przed wilgocia z opadow, ktora dostanie sie pod pokrycie dachowe i moglaby to folie zawilgocic. Co do tego jak zabezpieczyc welne od zewnatrz. Jesli sciana jest dwuwarstwowa, to ocieplenie nalezy dociagnac do jakichs 8-10 centymetrow ponizej Twojej plyty OSB a reszte zalatwi podnitka. Chyba, ze masz nadbitke na krokwiach, to wtedy ciagniesz ocieplenie tak wysoko az zrowna sie z gorna powierzchnia wleny z polaci dachowej, tak aby nie zaslonic szczeliny wentylacyjnej. Jesli sciana jest jednowarstwowa,nalezy ostatnia wartwe wymurowac z duzo cienszego bloczka/pustaka no 11cm, ktory bedzie siegal tak aby tylko zostawic szczeline dla wentlacji welny przestrzen miedzy murlata a tymze bloczkiem/pustakiem wypelnic welna w celu ocieplenia tejze. Pozdrawiam Jankes
  12. Co do folii paroprzepuszczalnej, to ona nie ma byc mocowana do murlaty, ale ma byc spuszczona wzdluz cale dlugosci krokwi a na koncu wypuszczona NA pas nadrynnowy. To taka obrobka blacharska, ktora biegnie wzdluz calego okapu na kocach krokwii, Jest zgieta w kacie rozwartym, tak zeby jedna jej plaszczyzna byla rownolegla do powierzchni krokwi a druga byla wpuszczona do rynny. Folie paroprzepuszczalna wywija sie na ten pas ze sporym zakladem a najlepiej to przykleic jej brzeg do pas andrynnowego. Dzieki temu jakakolwiek woda, ktora dostanie sie pod dachowki, czy to z kondensacji, czy ze sniegu wcisnietego pomiedzy nieszczelne zamki dachowek, splynie sobie grzecznie do rynny, a nie zamoczy ocieplenia, podbitki, czy elewcji. Co do welny, to powinna ona okalac murlate tak, aby od zewnatrz i wewnatrz muru byla welna. Od wewnatrz powinna sie ta welna prawie licowac ze sciana. Prawie to znaczy nalezy zostawic miesjsce na przykrecenie plyty G-K. Folie zas pzryklejamy do brzegu profila, do ktorego przykrecamy pozniej Plyte G-K. Aha jeszcze jedno, Folia paroszczelna ma byc od strony pomieszczenia, a paroprzepuszczalna od strony pokrycia( a wlasciwie to na plytach OSB. Chociaz te plyty chyba nie maja wlasciwosci przepuszczania pary i pewnie wystarczylaby zwykla papa albo folia, ktora ochroni te plyty przed woda. Pamietaj koniecznie o tym, ze miedzy welna a plytami OSB musi byc zachowana szczelina wenylacyjna. Pozdrawiam Jankes
  13. Najpierw wylewki a potem GK bo inaczej plyty wchlona wilgoc z wylewek i na dobre im to nie wyjdzie. Pozdrawiam Jankes
  14. Mamy pelne schody drewniane i nie zamienilibysmy ich ani na azurowe, ani na betonoweobkladane drewnem. Sa jak mebel, proste w formie, ale piekne. Inna sprawa, ze maja pewnie niedrobki, wynikajace z winy stolarza, kwestia bledow( drobnych ) kosntrukcyjnych i niechlujnosci montujacych. Ale powtarzam, nie zamienil bym ich ani na azurowe ani na betonowe. Koszt 8000 Pln- buk, bejcowany na palisander. Pozdrawiam Jankes
  15. Ja tez sie zglaszam. Jakos okolo roku temu sie "wciagnalem". Siostra ma cala kolekcje. To zaczalem od poczatku, a potem poszlo....... No i "Polewke.." juz kupila, ale jeszcze nie czytalem. Brak czasu. Idzie zima, to sie nadrobi. Trudno sie oderwac. Jankes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...