Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zbyniu-03

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    52
  • Rejestracja

zbyniu-03's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Witam po dlugim czasie nieobecnosci. Zupelnie przez przypadek napatoczylem sie na stary watek, forum juz nie to samo, dominuje sprzedaz U mnie w sprawach ogrzewania, podobnie jak u Ciebie KaKa, bez zmian tzn. kotlownia pracuje bezawaryjnie w identycznej konfiguracji juz 10 lat i jest ok. Do opalania preferuje brzoze: szybko schnie, wyadjnie sie pali. Zauwazylem, ze 2-letnia brzoza daje z pewnoscia conjmniej tyle ciepla ile drozszy buk. Spalanie 10-12 m przestrzennych na sezon. Rozwazam ewent. zamontowanie kryzy z wymiennikiem cwu do jednego z buforow, ale cena wymiennika mnie przeraza /ok. 3k/ Ciesze sie, ze jestes zadowolony. Instalacje, jak pamietam, wykonales z pomoca taty Pozdrawiam Zbyniu
  2. Reklama dźwignią handlu Pozdrawiam Zbyniu
  3. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Jesli mozesz wymiec debine na inne drewno dzialaj. Debina schnie baaaardzo wolno. Pozdr Zbyniu.
  4. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Witam, nie mozesz naladowac bufora bo Twoj kociol kiedy osiagnie 80 C wylacza sie wentylator. Kociol musi pracowac w przedziale 80-90 z non stop wlaczonym wentylatorem, inaczej nie mozna palic w tych kotlach. Ustaw termoostat kotlowy na kotle na wyzsza wartosc i powinno byc ok. Nawiasem mowiac te 80 C to dolna granica przyzoitego poziomu temperatur w kotle wiec daj mu sie rozbujac. Inna rzecz jest jeszce taka, ze termometry montowane w amtosach niestety podaja mylne wartosci temperatur. Sprobuj i napisz z jakim efektem. Pozdr Zbyniu
  5. Witam, czy moglbys troche bardziej rozwinac watek obnizonej trwalosci zbiornikow akumulacyjnych, bo mnie to zainteresowalo. Mam 3 sztuki z blachy 5 mm. Z gory dziekuje. Pozdrawiam Zbyniu
  6. Witam, elektronika w kotlach sprzedawanych u nas np. vigas czy orlan, verner ma nieco inaczej, przystosowana jest do sterowania zaworem 4-d. Przynajmniej do tej pory tak bylo. Sterowniki w vigasach czy orlanach wystepujace na rynku np. niemieckim maja mozliwosc sterowania ukladem z buforami. Kotly na drewno z elektronika te z wyzszej polki + sonda lambda itd. to nie na nasza kieszen wiec mozemy o nich zapomniec. Korzysci z tej dopieszczonej elektroniki nie za wiele a wydatki kosmos. Elektronika w kotle na drewno zbuforem jest w zasadzie zbedna, jedyne potrzebne minimum to termostat kotlowy i kominowy. Kociol musi pracowac i tak z pelna moca wiec zabawa w ustawianie spalania, spoczynku, zarzenia itp. diwactw przynosi tylko szkode samemu urzadzeniu. Kociol nie jest od myslenia za uzytkownika, powinien optymalnie spalic wsad i oddac cieplo do instalcji i nadwyzke do bufora. Jak wygladaja od sroka kotly opalane drewnem i pracujace na pol gwizdka, wiedza z pewnoscia wszyscy, ktorzy w ten sposob je uzytkuja, ja sie naogladalem tego do woli. Cierpi na tym niestety kociol, komin i sam uzytkownik. Nie moge czesto uwierzyc, ze ludzie wydajace na budowe domu setki tys. pln. zaluja na baniak stalowy wydatku 1500 pln. Koncem ubieglego roku kupilem dla rodzicow na slasku kociol uzywany czeski 4 letni pracujacy wczesniej z zawroem termoregulacyjnym za 1/3 ceny, na allegro dostalem zbiornik hydrforowy 750 litrow za 400 pln, hydraulik przespawal krocce za 50 pln, pompka uzywana za 100 pln, zawor 3-d za 100 pln na allegro, na jednej z gield samochodowych widzialem uzywany sterownik od buderusa olejowego do zaworu 3-d z pogodowka za 20 pln , silownik do zaworu nowy za 270 pln. Polaczenie kotlowni we wlasnym zakresie. KOszty kotlowni zatem ogolnie niewygorowane dla tych ktorzy chca naprawde oszzcedzac Pozdrawiam Zbyniu
  7. Witam, powolywanie sie na ww forumowicza Jan.....a czy nie jest do konca najlepszym pomyslem dla zdezorientowanych budujacych. Nadmiernie rozwiniety przezen watek kominowy tzw. hybrydy czy prosciej dodatkowego wiatraka wyciagowego dla kotlow z nadmuchem reprezentwanej firmy zostal tutaj polaczony sztywno z jego, niestety trzeba to jasno powiedziec, podobno nieomylnoscia w sprawach kociolkow zwlaszcza wlasnej produkcji, wspomagany regularnie przez kilku przedstawicieli handlowych, co sklonilo paru forumowiczow zapewne do zakupu ww. produktow. To forum to takze narzedzie wspomagania sprzedazy W sumie pomysl z wyciagiem nie nowy, firma niestety musiala podobno upasc a odswiezanie pomyslow na kociolek, podobno inteligentniejszy nawet od samego wlasciciela uwazam zwyczajnie za niepotrzebne. Palenie drewnem i w zwiazku z tym budowa kotlowni ma swoje pewne wynmagania, ktore czesciowo mozna obejsc. Nie ma potrzeby np. zakupu drogiego kotla, wyposazonego w sonede lambda, ktora steruje i dobiera proporcje dostarczania i regulacji powietrza wtornego do kotl np. w zaleznosci od granulacji i rodzaju opalu, bo trzeba ta wlasnie sonde wymieniac co 2-3 lata a ta kosztuje pare tys. pln. Oszzcednosci w zuzyciu opalu na poziomie, jak juz to wyliczono, na poziomie ca. 1-1.5 m przestrzennego drewne na sezon dla typowego domu jednorodzinnego. Znane juz z naszego rynku kotly atmos, vigas czy orlan rowniez sa sprzedawane na tamtejszym rynku, choc bez drogiej elektroniki, ale gwarantujace bezawaryjne dzialanie i w duzo korzystniejszej ceni. Warunek zawsze ten sam: suchy opal i akumulacja. Polak jednak przekorny jest i kombinuje, jakby tu jeszzce taniej. W przypadku drewna jest tanio, ale trzeba spelnic te warunki i nie brac pod uwage rad sprzedawcow, nawet, jesli sa elita tego forum, elita handlowa dodajmy, jak cale to pismo. Pozdrawiam Zbyniu-03
  8. Witam, porownanie nas z Austria w kwestii ww. rzeczonych kotlowni jest jak na razie dosc niestosowne. Kotly okreslonych typoszeregow i spelniajace najostrzejsze normy emisji spalin tzw. klasy 3 wraz z osprzetem sa /przynajmiej w Niemczech/ dofinansowane do ok. 30% poniesionych wydatkow, wiec poniesione koszty w sporej czesci trafiaja na szcescie do kieszeni inwestora. Oczywiscie kotlownie na drewno budowane sa tam systemowo z buforami, automatyka sterujaca itd., bo tylko tak to ma sens. Tam o tym wiedza i to stosuja jako stabdard. U nas namowic klienta na kociol za 5 tys. to sztuka a na osprzet na conajmniej drugie tyle to juz rzecz niemozliwa, bo w naszym kochanym kraju e zwyczajnie na to nie maja kasy. Pala drewnem bo nie maja gotowki na gaz i to wszystko. Chcesz miec kotlownie na drewno i spac spokojnie o wybuch kotla, zastosuj schmematy z akumulacja publikowane w necie ze stron np. atmosa, vimara, albo vigasa bez szukania drugiego dna, bo sprawa jest dosc prosta i nie wymaga za duzo myslenia. Sam tak zrobilem i od osmiu lat jestem zadowlony i paru moich znajomych takze. Pozdrawiam Zbyniu
  9. Witam, w przypadku kotlow zgazujacych drewno mozna niestety o d..e rozbic tego typu matematyke. W systemie kociol+bufor bo tylko taka konfiguracja w tym przypadku wchodzi w rachube, bierz pod uwage pojemnosc komory zaladowczej /min/ 100-140 litrow na dom 150 m kw ocieplony i bufor minumum 2000 litrow. Pozdrawiam wszystkich sprzedajacych na tym forum, moderowanym niestety przez przedstawicieli handlowych, w tym kotlow roznej masci. Zbyniu
  10. zbyniu-03

    ATMOS

    Witam, oba kociolki sa nieco za male jesli chodzi o stalopalnosc do podanej Ciebie powierchni. Wada obu jest niestety niewielka komora zaladowcza i koniecznosc przygotowywania kawalkow drewna ok. max. 33 cm wiec drugie tyle roboty przy cieciu i rabaniu drewna. Osobiscie wybralbym z Atmosow jak chcesz model DC22s, 22 kw, komora na 100 litrow, moze nie zawrotnie duza ale wkladasz kawalki drewna dlug. 0,5 m. a to juz spore ulatwienie. 20gs jest dosc drogim kotlem, przez zastowsowanie ceramiki po to aby kociol spelnial najsurowsze normy emisji na zachodzie jego cena poszybowala dosc wyoko. u Nas to na razie spiewka przyszlosci, wiec lepiej sobie darowac. DC18s z komora pojemnosci 66 litrow to juz male nieporozumienie. Co do buforow na allegro. pl widac, ze atmopol troche jakby zjechal z ceny zajrzyj tutaj http://www.allegro.pl/item525364373_500_l_nie_izolowany_zbiornik_akumulacyjny_pm.html POdobnie cena laddomatu 950 u nich wydaje sie byc juz interesujaca. Jesli jestes z pld. czesci kraju zajrzyj na strone slowackiego dystrybutora atmosa vigasa i in. kotlow. http://www.drevoplyn.sk. Ceny tam jak do tej pory bezkorencyjnie nizsze, wystarczy zapiac przyczepke i poswiecic jeden dzien dla oszczednosci rzedu nawet 2000 pln na kotle o podobnej mocy. Bylem tam kiedys ze znajomym i oplacalo sie. Po polsku tez mozna negocjowac . Co do rozwiazania polaczenia to chyba stadard wiec jest tego pelno w sieci. Pozdrawiam Zbyniu
  11. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Witam, sprobuje Ci naszkicowac wlasna propozycje kotlowni ale jeszcze mam jedno pytanie: rozmumiem, ze zasilanie obdowu grzejnikowego na gorze masz poprodzadzone oddzielna rura do rozdzielacza i tam dalej do poszzcegolnych grzejnikow? Jesli tak to bylby to odrebny uklad. Jesli chcialbys zaoszczedzic na sterowniku i instalacji to moze polaczyc grzejniki na dole i gorze wjeden uklad ? Odpada wowczas zakup dodatkowego silownika, sterownika, zaworu 3-d pompy co, rur, czyli oszczednosc rzedu 1200-1400 pln? Drugim odrebnym ukladem bylaby podlogowka. Numer tel. do faceta od zlomu przeslalem Ci na priva. Czekam na info. POzdr Zbyniu tak zasilenie grzejników na dole i górze mam osobno poprzez rozdzielacze. Czyli jak dobrze rozumiem, to będę miał dwa sterowniki pokojowe, jeden na dole i drugi na górze? Nie dostałem jeszcze tego adresu na priva. AdamWr, kupowałeś gotowe te bufory, czy są robione? Możesz orientacyjnie podać parametry swojej chałupy, co ile dokładasz, jakie masz urzadzenia, może jakiś schemat kotłowni. Potrzebuję jak najwięcej danych.
  12. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Witam i gratuluje sfinalizowania instalacji. Jesli jeszcze uklad pracuje pod automatyka pogodowa to juz pelna satysfakcja. Wlasnie tak powinna wygladac kotlownia opalana drewnem w nieduzych domkach, az milo popatrzec. Czym opalasz, jak czesto ladujesz kociol ? Czy to 22 KW ile w buforach? 1000 l ? Jak juz wczesniej pisalem, u rodziny pracuja od listapada 2008 juz dwa podobne do Twojego uklady: jeden 25 KW /kom. zaladowcza 100 l/+750 litrow, sterownik KOmextherm, pow. domu ok. 100 m kw. nieocieplony, drugi 20 KW / kom. zalad. ca. 90 l/+700 litrow w buforze, pow. ogrzewana ok. 60 m kw. i sprawuja sie bez zarzutu. Zycze zatem nieustannie niskich kosztow eksploatacji i bezawaryjnosci na dlugie lata. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Pozdr Zbyniu.
  13. zbyniu-03

    chetnie pomoge

    Witam, piszesz, ze do podlogowki masz gotowy zestaw pompa+zawor 3-d termostatyczny+rozdzilacz do podlogowki wiec chyba sprawa zasilania podlogowki chyba bylaby zalatwiona. Podlaczenie grzejnikow do zasilania mam zrobione oddzieonie dla parteru i poddasza. U ciebie grzejniki rozmieszczone sa widze podobnie. Rozdzielenie pogodowe w tym przypadku w celu np. niezaleznego obnizenizenia temp. w ciagu doby wymagaloby jednak zastosowania podwojnego sterownika i dwoch zaworow obrotowych 3-d z silownikiem, przyklad zaworu i silownika na jednej z aukcji allegro: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=574668 albo wpiecie grzejnikow w jeden uklad a wiec jeden zawor 3-d, jeden silownik, pojedynczy sterownik pogodowy np. compit 315+ jedna pompa co. a "dopieszczanie" temp. zaworami termostatycznymi przy grzejnikach. NiezaleznerRozdzielenie ukladow grzewczych w domu z moich obserwacji daje komfort w postaci stalej zadanej temperatury ale o pociaga za soba jak wiadomo wyzsze koszty instalacji i uzytkowania. Robiac podlogowke zwiekszylem nieco gruboc wylewki do ok. 8 cm, stad jej bezwladnosc jest dosc spora i czuc to dlugo po wyczerpaniu sie zapasu goroacej wody w buforze. Zachodzi tez pewna trudnosc w dograniu temperatury na jednym poziomie, gdy istnieja dwa zrodla ciepla w postaci wlasnie podlogowi i grzejnikow. Mnie to zajelo jeden sezon zabawy w nastawy pogodowe tych ukladow, zwlaszca ze, jak zauwazylem, zmiana temperatury wody zasilajacej kazdy z ukladow nawet o 1 C juz wywoluje uczucie wyzszej badz nizszej temp w pomieszzceniu wiec jest z tym troche zachodu. Dotyczy to oczywisie budynkow ocieplonych. Jesli chodzi o zawor 4-d lktory masz, jego przydatnosc bedzie dosc klopotliwa jak mi sie wydaje. Przy kotle 30 kw i chyba kazdym innym dobrze jest, jesli moze on pracowac na krotki obiegu przykotlowym z wlasna pompa i zalecanym zaworem termostatycznym 3-d podbijajac temp. powracajacej wody do kotla do minimum 60C badz jeszcze lepiej 72C (stabilniejsza praca kotla). . Zawor 4d pracujacy w tej funkcji mieszania wody zimnje i cieplej na powrocie z pompa co w malym obiegu z ustalonym manualnie stalym polozeniem czesciowo spelnilby ta role. M. in. dlatego, ze tem. wody powracajacej z instalacji i czesciowo bufora do kotla jest zmienna i proporcje mieszania ulegalyby stalemu zacwianiu, stad tez temp. wody w kotle moglaby sie wachac w duzym przedziale, zakladajac, ze kociol pracowalby, co w przypadku buforow chyba konieczne z moca nominalna. Problem moim zdaniem wlasnie w tej zmiennej temp wodu. Gdyby ten zawor pracowal z silownikiem byc moze ta sytuacja zmienilaby sie nieco na korzysc, choc silownik zapewne musialby pracowac bez przerwy w jedna badz druga strone, co ograniczyloby jego zywotnosc no i koniecznosc zastosowania sterownika. Dlatego sadze, ze taniej mimo i tak wysokich cen byloby zastowsowanie zaworu termostatycznego 3-d 72 C warz z pompa, zaworem klapowym i bypassem z zaworem korygujacym i wlacznikiem termostat dla pompy. jak to jest przedtawione m. in. na stronie atmos.cz. Rozwiazanie stabilne, trwale, malo awaryjne i samosterowalne. Co do bufora to jest oczywiscie zawsze inna opcja, jesli myslisz przede wszystkim o tym, aby kociol mogl spokojnie przepalic wsad z moca nominalna to wystarczy te 1000 litrow dla wyrownania mocy, dla akumulacji ciepla z mysla o dluzszych przestojach kociolka musi byc wiecej. Namiary na faceta od zlomu przesle ci na priva. TRoche chaotycznie, jesli masz inne pytania odpowiem. Pozdr Zbyniu nie bardzo rozumiem o co tu chodzi, możesz wyjaśnić mnie jako laikowi? Termostaty mam założone na wszystkich grzejnikach. Zauważyłem, że podłogówka na parterze znakomicie pełni rolę akumulacji ciepła. Na górze przy samych grzejnikach przy dłuższym nie paleniu w kotle, czuje się mniejszą temp. a na dole gdzie mam podłogówkę jest przyjemnie ciepło dużo więcej czasu. ten zawór 4d ESBE założyłem dla ochrony kotła i może on zostać? Ja mam mieszacz firmy KAN-therm z zaworem-głowicą termostatycznym, pompą i belką górną z zaworami do siłowników i belką dolną z zaw. regulacyjnymi. Opcjonalnie na zaworze można zamontować siłownik elektryczny wspłp. z termostatem pokojowym. To przepisałem z instrukcji obsługi tego mieszacza. Także nie wiem, czy Ci o to chodziło? Tutaj jest ten mieszacz, tylko ja mam tą belkę dolną z zaworami regulacyjnymi, a na zdjęciu jest z przepływomierzami. tutaj przyznam nie bardzo się orientuję o co dokładnie chodzi. Myślałem, ze w moim przypadku 1000 l wystarczy. Te 2000l to może być np. 3x700l? Jeśli możesz to poproszę na priva namiary na tego faceta z Biłgoraja. Schemat instalacji z buforem też. Postaram się jutro zrobić fotki mojej instalacji, to zobaczysz co można z tym zrobić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...