Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bogut

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    wykańczanie otoczenia domu

Dane osobowe

  • Województwo
    lubelskie

bogut's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie do Wszystkich. Postawiłem dom i myślałem nad zrobieniem opaski wokół (jakaś kostka betnowa), wychodzą mi jednak ogromne koszty a tak naprawde nie wiem czy ta opaska jest do czegoś potrzebna. Czy opaska spełnia jakąś konkretna rolę i powinno się ją wykonać wokół domu? Proszę odpiszcie
  2. Jeszcze jedna kwestia dotycząca mojego starego domu. Fundamenty nie są pęknięte. Jedynie ściana w dwóch miejscach. Z czego to wynika?
  3. Dzięki za informację. teraz gdy wiem, że taka robota to ankrowanie lub kotwienie to przynajmniej będę mógł poszukać czegoś w necie na ten temat.
  4. Pękniecie powstało już dawno i z tego co obserwuję raczej nie postępuje dalej, dom przez wiele lat stał pusty i zaniedbany. Też widziałem ten sposób z drutem i kwadratowa blachą a końcu, ale to rozwiązanie jest chyba po to żeby zapobiec pęknięciu a tutaj już do niego doszło i to nie siągnie ścian ze sobą.
  5. Chce wyremontować stary, murowany z cegły dom na wsi. Jest jeden problem, bo na jednym rogu domu są spore pęknięcia na ścianie zewnętrznej, szpara jest takiej szerokości, że można by rozłożoną dłoń wetknąć. Czy jest jakis sposób żeby spiąć ten mur, czy trzeba ścianę wyburzyć i na nowo wymurować? Rozumiem ze to pęknięcie spowodowane zostało osiadaniem jednej części domu (ta część domu stoi ledwie metr od polnej drogi, którą jeżdżą traktory na pola itd.). Być może stąd te peknięcia. W drewnianym domu takie "prostowanie" ścian nie byłoby problemem można wyjąć wadliwą belkę i podłożyć nową, podnieść dom na lewarkach i coś podłożyć pod spód itd. Ale co zrobić w przypadku domu murowanego? Przecież nie podniosę narożnika domu lewarkiem żeby szpara zniknęła, nie zepnę ścian jakimiś klamrami. Jest jakiś sposób na takie pękające ściany? Pomóżcie
  6. a co daje taki zawór 4d?
  7. a z czego zrobic obrzeża, bo wolałbym nie robic ich z krawężników
  8. Palisz więc węglem dlatego temperature masz wyższą, ale ja mam zaledwie 52-55 st. jako temperaturę zadaną, na powrocie mam chyba sporo niższą, chociąz nie wiem jaką, takiego zaworu jak ty to ja nie mam, wogole mam instalację bardzo prostą (celowo) żeby maksymalnie obniżyć ewentualną awartyjność
  9. macie może jakieś pomysły co można zrobić, oczywiście z powodu kosztów, zamiast opaski z kostki wokół domu? czy opaska to konieczność? wiec ze czasami wysypuja ja kruszywem, ale czy pod spodem cos powinno byc ułozone-jakas folia, mata itp? poradźcie proszę
  10. Nie mam na razie kasy na kostkę przed domem więc wysypałem tłuczeń żeby nie grzęznąć po deszczu w błocie. Nie wyglada to najgorzej, ale zapewne ładniej by było gdyby zrobic jakieś obramowania do tego (kształt nie jest regularny). Boję się jednak, że krawężniki, które są dosyć spore i szerokie popsują efekt i, że lepiej byłoby dac coś delikatniejszego co podkresli kształt a nie pozwoli rozchodzic się kamieniom. macie może jakies propozycje? pozdrawiam
  11. Mam dom 115 mkw parterowy, kocioł SAS UWT 17 kw, bardzo dobrze mi się sprawdza, spora komora zasypowa, którą ładuje raz na 12 godzin drewnem, w domu grzejniki aluminiowe i dwa punkty z podłogówką (całość pracuje na jednej pompce). Wczoraj zamontowałem do kaloryferów głowice termostatyczne i zrobiło mi się w domu chłodno. Na piecu miałem do tej pory zadana temperaturę 48 stopni a i tak musiałem od czasu do czasu zakręcać niektóre grzejniki bo było zbyt ciepło, teraz zwiększyłem do 52 stopni a na głowicach mam ustawione na podziałce na 3-4. Trochę mnie to denerwuje ze czasami w ciągu dnia odczuwam chłód a czasem jest ok. To tak powinno być, czy może coś źle ustawiam na piecu albo na kaloryferach. Jeśli ktoś mógłby poradzić będę wdzięczny.
  12. bogut

    lubelskie

    Dzięki DYZ , teraz jestem juz całkiem spokojny, ale tak ja piszesz zadzwonie sobie jeszcze do muratora i uspokoje sie maksymalnie, pozdrawiam
  13. bogut

    lubelskie

    Dzięki DYZ , teraz jestem juz całkiem spokojny, ale tak ja piszesz zadzwonie sobie jeszcze do muratora i uspokoje sie maksymalnie, pozdrawiam
  14. bogut

    lubelskie

    Cześć DYZ, troche mnie uspokoiłes, mój dom jest z projektu muratora, ma projektowany od razu dach pod dachówke cementową (wiązary) a na stronie internetowej muratora w opisie projektu są ściany dwuwarstwowe z suporexu 24 cm plus ocieplenie, zapewne tez od razu jest projektowany fundament pod taki dach. Tyle tylko, że po tym jak przyslali mi projekt okazało się, że w drukowanej wersji jest ściana z YTONGu bodajże 30 czy nawet 35 cm. Zacząłem sie zastanawiać czy suporex nie bedzie za "słaby" pod taki dach (chociaż tak jak wspmniałem dom jest parterowy z drewnianym stropem) Co o tym myślisz?
  15. bogut

    lubelskie

    Cześć DYZ, troche mnie uspokoiłes, mój dom jest z projektu muratora, ma projektowany od razu dach pod dachówke cementową (wiązary) a na stronie internetowej muratora w opisie projektu są ściany dwuwarstwowe z suporexu 24 cm plus ocieplenie, zapewne tez od razu jest projektowany fundament pod taki dach. Tyle tylko, że po tym jak przyslali mi projekt okazało się, że w drukowanej wersji jest ściana z YTONGu bodajże 30 czy nawet 35 cm. Zacząłem sie zastanawiać czy suporex nie bedzie za "słaby" pod taki dach (chociaż tak jak wspmniałem dom jest parterowy z drewnianym stropem) Co o tym myślisz?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...