Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

yaneq

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    187
  • Rejestracja

yaneq's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Masz racje , wlasnie rozpoczalem pierwszy sezon grzewczy na mojej wsi i zauwazylem ze jestem otoczony spalarniami smieci bo w kazdej chalupie pali sie wszystkim , najbardziej ulubione sa palenia kabli bo potem jest odzysk miedzi , a jak pieknie dymi i smierdzo okolica. Sasiedzi widzac moja akcje montazu wkladu kominowego zaroodpornego czekali tylko z zaciekawieniem co zobacza i wywachaja z mojego komina. Po tygodniu zaczely sie niesmiale zapytania : dlaczego kominek nie dziala bo nie widza zadnych oznak ?. Ja im na to ze dziala bardzo dobrze juz od tygodnia a dym faktycznie nie leci bo sprawnosc wkladu bardzo wysoka i pale tylko wysuszonym drewnem .Odpowiedz byla : aaaaaaaaa ! Czyli dziwak z miasta . Musze spytac czy pala tez porabane Fiskarsem okna .
  2. Praktyczna porada : pokaz z duma ojcu siekiere i powiedz , ze sprawdziles reklame - Fiskars z latwoscia przecina gwozdziki , jak chce to niech sam sprawdzi. A ubytki na ostrzu nie pomniejszaja jego skutecznosci .Nawet jesli ojciec ciebie zabije to i tak polegniesz ze swoja racja.
  3. Wszelkie teoretyczne dywagacje na temat roznych rodzai saun nie zastapia indywidualnych doznan w takich saunach. Po prostu ludzie roznie reaguja na cieple powietrze, suche lub wilgotne , na promieniowanie , na zapachy na kolory itd. Polecam wyprobowanie wszystkich mozliwych kombinacji bo dla jednego dobre to a dla drugiego znowu cos innego.Zeby nie byc goloslownym powiem tylko , ze osobiscie wole saune finske a nie parowa czy tez na podczerwien. Dla mnie sauna finska ma najwiecej zalet. A wlasciwosci uzdrowiskowe maja wszystkie bo tez prawie wszystkie kultury maja swoje sauny. Ja sie przymierzam do budowy sauny ogrodowej w wykopanej ziemiance oblozona kamieniami i obrosnietej trawa - taki model pradawny. Oczywiscie opalanej drewnem i z wybiegiem na zewnatrz oraz natryskiem na wolnym powietrzu i przedsionkiem odpoczynkowym. Koszty niewielkie a radosc ogromna.
  4. Zaproponowany przez p.Mikolajczak system filtracji wody wcale mnie nie przekonuje podobnie jak picie wody destylowanej. Ale jej argumentacja brzmi logicznie i rzeczowo. Wybralem inne rozwiazanie : dom bede zaopatrywal w wode pitna z zewnatrz z pobliskiego lesnego naturalnego zrodla gorskiego (Sudety). Oczywiscie pompa glebinowa moze rowniez dostarczac wspaniala wode. Znam wodociagi gminne w okolicach Nowego Sacza ktore dostarczaja mieszkancom niechlorowana zrodlana wode. Ale to wyjatki.
  5. Daj znac jak bedzie cos lecialo i koniecznie zbadaj jakosc. SANEPID ma jak slyszalem bardzo wysokie ceny badan wody.Mysle ze od 30 m w dol woda powinna byc czysta.
  6. Jak wczesnie mowilem przylaczam sie do takiego stanowiska rowniez ze wzgledow zdrowotnych. Istnieje generalnie niezauwazany w opinii publicznej problem zatrucia wody kranowej srodkami farmaceutycznymi i innymi chemikaliami poprzez kanalizacje z oczyszczalni . Po to zeby oszzedzic dluzszego wykladu polecam ksiazke stowarzyszenia "Czysta woda" autorstwa dr inz.Barbary Mikolajczak pod tytulem "Rakotworcza woda" . W ksiazce chodzi wlasnie o wode z wodociagow. W moim przekonaniu bardzo wazna lektura.
  7. Wyciagasz niewlasciwe wnioski. To ,ze nie wzialem kredytu wyniklo z moich wyliczen.Po prostu nigdzie nie uzyskalem wyzszej lokaty procentowej niz wynosza procenty i oplaty kredytodawcy. Tak wiec z kredytem jechal bym na minusie.To wyniklo z kalkulacji. Na szczescie w tym przypadku moglem dokladnie policzyc. Jesli chodzi o wybor instalacji grzewczej to prowadzilem dluzsza analize tez opierajac sie na obliczeniach ale doszedlem do wniosku , ze w tym wypadku musze operowac srednimi wartosciami bo wplywa na nie zbyt wiele czynnikow. Rzeczywiscie z gory zalozylem jednak pewne rozwiazania ktore nie pozwalaja zaoszczedzic wszystkich pieniedzy. Mowie o rozszczelnieniu okien i wietrzeniu , po prostu to lubie (juz wczesniej o tym pisalem) Tak wiec nie zarzucaj mi rozrzutnosci a z drugiej strony oszczednosci. To sa po prostu indywidualne swiadome wybory. Nie mozna wszystkich jednakowo traktowac. Jeden woli tak a drugi inaczej. Trzeba byc tolerancyjnym w stosunku do reszty swiata. Jak juz podkreslalem mam doswiadczenie w grzaniu pradem ale podlogowki i kablami grzejnymi. Teraz postanowilem grzac przy pomocy pradu wode i analizuje takie rozwiazanie.Moj wybor grzejnikow plytowych podokiennych tez ma swoje uzasadnienie z ktorym nie wszyscy musza sie zgadzac. Ja nie buduje domu energooszcednego czy tez pasywnego ale swiadomie akceptuje pewne straty z jednej strony a z drugiej staram sie je poprawic. Czyli kwestia kompromisu lub wywazenia a nie sprzecznosci Ja jednak zauwazylem w trakcie dyskusji , ze jestem bez przerwy atakowany, zaczepiany na tematy zupelnie nie zwiazane ze sprawa grzania elektrycznoscia. To raczej tych ludzi spytaj sie czy nie troluja ? Czy pytanie dotyczace podania producenta wkladu kominkowego lub jego sprawnosci lub jego ceny lub mojej zdolnosci kredytowej maja jakikolwiek zwiazek z grzaniem pradem ?Czy taka "dyskusja" do czegos prowadzi ? Ciesze sie , ze jeszcze nie spytano mnie o moj wzrost i rozmiar butow. Na przyszlosc radykalnie ogranicze tutaj swoje komentarze .Nie chce zajmowac moimi sprawami miejsca na tym forum. To tyle. Pozdrawiam Podziekowania dla budowlany_laik i HenoK
  8. 1.Zawsze chetnie uslysze nowosci o ktorych nie wiedzialem. Tak byc tez powinno z innymi dyskutantami. Bazowalem na przykladzie mojego pieca ktorego dokladne oznaczenie podalem. W tym przypadku piec nie byl dokladnie okreslony. 2.Napewno plyta akumuluje bardzo sprawnie cieplo w II taryfie ,ja tylko szukalem przyczyn duzej bezwladnosci system tzn tak jak zrozumialem z opisu bardzo powolnego wzrostu temperatury w mieszkaniu po wlaczeniu pieca. Przypuszczalem ze powodem moglo byc duze ochlodzenie plyty. Nie zwrocilem jednak uwagi na to , ze to tylko 2 C w przeciagu dlugiego okresu. Oczywiscie w tej sytuacji brak jest uzasadnienia instalowania dodatkowych mas akumulacyjnych. Poza tym woda tez calkiem dobrze akumuluje cieplo. 3.Gdyby plyta podlogowa sie nie chlodzila I nie miala strat ciepla to by nie istniala potrzeba jej dogrzewania. Nawet jesli budynk bylby idealnym termosem z instalacja rekuperatora z zamurowanymi drzwiami i oknami to i tak powstaly by straty cieplne . Co do zasady korzystania z Forum : w moim przekonaniu nalezy sie odnosic merytorycznie do faktow i wypowiedzi a z szacunkiem do osob ktore formuluja swoje wypowiedzi niezaleznie od tego czy sie zgadzamy z tymi wypowiedziami. Ironiczne stwierdzenia w rodzaju : "niezle teorie" , "ciezki przypadek" dotycza bezposredni osoby a nie tematu. W zaden sposob nie udokumentowales swoich kompetencji i prawa do pouczania innych na tym Forum.
  9. Przyznam sie , ze nie wiem dlaczego widzisz problem w duzej bezwladnosci systemu skoro jego akumulacyjnosc jest tak duza , ze utrzymuje zgromadzone cieplo przez bardzo dlugi okres czasu. Przeciez w tym celu robiles taka konstrukcje, to powinna byc zaleta tego systemu skoro stabilizuje i dlugo utrzymuje temperature. Tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony , ze tak malym piecem mozna w II taryfie ogrzac tak duza mase. A to ze temperature we wnetrzu wzrasta powoli wynika przeciez ze sposobu ladowania I medium akumulacyjnego. Nie wiem czy wlasciwie zrozumialem Twoje sformulowanie ? Ja widze na razie tylko zalety. Dziekuje za link .
  10. ARTURO 72 : ostrzegam po raz ostatni : naruszasz ponownie zasady korzystania z Forum . W szczegolnosci sa one opisane w dziale : Dobre Obyczaje Forum pkt 4f i 4h Nastepnego ostrzezenia juz nie bedzie.
  11. Dziekuje za odpowiedz. Jesli piec sie nie grzeje podczas pracy to oznacza , ze praktyczna a nie teoretyczna sprawnosc pieca Kospel wynosi 100 %. Cala energia elektryczna zamienia sie w cieplo uzytkowe. Twoj problem ma podloze w wyborze zasilania ogrzewania instalacji podlogowej.Dla takiej instalacji jaka masz bardziej przydatna jest pompa cieplna ze wzgledu na dopasowanie temperatur zasilania i odbioru oraz prace non-stop. W przypadku pieca elektrycznego korzystasz z niego tylko w pewnym przedziale czasowym I taryfy i w dodatku nie wykorzystujesz jego mozliwosci zasilania wysoka temperatura. W rezultacie niezaleznie od jakosci izolacji budynku i systemu odzysku ciepla bedziesz skazany na naprawde duza bezwladnosc systemu z w.w. powodow. Zastanow sie czy nie warto by bylo zastosowac dodatkowo bufora ktory byl by dodatkowo ladowany w II taryfie i w czasie I taryfy podejmowal by grzanie podlogowka. W przeciwnym wypadku podlogowka w okresie dziennym tj I taryfy nie jest grzana a tylko traci przez ten czas cieplo . Akurat w tym okresie ciepla podlogowka jest najbardziej pozadana.Akumulacja ciepla podlogowki nie pozwoli utrzymac niskiej temperatury podlogi na zadawalajacym poziomie. Temperatura stopniowo bedzie sie obnizala do niekorzystnego poziomu. Po prost startujem z akumulacja z niskiego pulapu temperatury.
  12. HenoK , dziekuje za fachowa i wnikliwa analize mojego projektu. Tak wiec jak wczesniej zamierzalem bede musial przygotowac sie do ustawienia drugiego bufora 500l.Obydwa bufory chcialbym postawic w szeregu po to zeby je kolejno dolaczyc tzn : na zewnatrz chlodno : I bufor , na zewnatrz zimno + II bufor.Jesli na zewnatrz bardzo zimno to + piecokominek. W miedzyczasie bedzie i tak czesto grzal piecokominek (zakladam ponad 50% czasu) co powinno odciazyc koszty zuzytej emergii elektrycznej. Jesli chodzi o celowosc uzycia przeplywowego podgrzewacza wody (21 KW Siemens) i bojlera w kuchni (5 L) to beda one pracowaly zarowno w I jak i II taryfie w odroznieniu od Kospela ktory bedzie pracowal tylko w II taryfie. Realne zuzycie cieplej wody w lazienkach bedzie dla mojego gospodarstwa bardzo niskie (liczba osob) Zalete widze w tym , ze ciepla woda nie bedzie odejmowana z bufora i bede mial dwa oddzielne systemy W lecie nie bede musial trzymac cieplej wody w buforze.. Urzadzenia energochlonne : pralka, zmywarka itd beda pracowaly w II taryfie. Rowniez elektryczna kuchnia plytowa bedzie pracowala glownie w okresie poludniowym w II taryfie.Oczywiscie bedzie zamontowany 3 fazowy II taryfowy podlicznik w celu kontroli zuzycia pradu. Na poczatku bede system dokladnie monitorowal z roznymi nastawami.
  13. ARTURO nie strasz mnie rachunkami bo moj system zapewnia nad nimi kontrole i wplyw na nie. Termoizolacyjnosc domu jest dobra jak to juz wyniklo z praktycznych pomiarow. Nie ma sensu wyjasniac tutaj na czym polega system konwekcji powietrza i tego ze okna beda rozszczelnione bo tak zakladam od poczatku.. Jesli mnie pytasz jakie rozwiazanie uwazam za dobre to powiem ze nie podlogowka a tylko grzanie scian ale to nie dotyczy tematu. Jesli tak sie interesujesz teoretycznymi obliczeniami zapotrzebowania na cieplo to oblicz je sobie sam. Ja to juz zrobilem wczesniej i wyniklo , ze dla ogrzania domu o pow grzania 200m2 z dobra izolacja cieplna do grzania bede potrzebowal pieca 21-23 KW.Taki mam. Dopasowanie praktyczne i tak nastapi pozniej.Nie uwazam zeby taki piec byl przewymiarowany albo niedostateczny. Do obliczen polecam Tobie skorzystanie z roznych kalkulatorow dostepnych w necie. Ja jestem praktykiem.Teoria nie zagrzeje domu. A bufor nie bedzie grzany od 10 C tylko cyklicznie w II taryfie . Dom tez nie bedzie wyziebiony do 10 C. Dla Twojego spokoju powiem , ze histereza grzania bedzie tak ulozona , ze priorytetowo bedzie traktowala temperature 21 C +/- 2 C w pomieszczeniach pobytowych (parter) a wtornie temp 18 C +/- 1 C w pomieszczeniach sypialnych . Odpowiednio bedzie ustawiny cykl ladowania bufora. Jak juz powiedzialem w przypadku niedostatecznej pojemnosci cieplnej bufora obnize temp. w pomieszczeniach pobytowych ktore nie sa przez kilka godzin zamieszkale.To pozwoli mi przeczekac do czasu tanszej taryfy. Tak wiec do poludnia zapotrzebowanie na ogrzanie pomieszczen bedzie niskie , potem nastapi krotki okres II taryfy i bedzie mozna podniesc temp. a po poludniu bede korzystal do wieczora z pojemnosci bufora.Ale najwazniejsze bedzie ustawienie sterowania ktore posiadam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...