Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

perso

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

perso's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. To je jeszcze wrócę do tematu nieogrzewanej płyty fundamentowej pod garażem - osiadanie to jedna sprawa a co z wysadzaniem ? Skoro płyta nie będzie ocieplona to czy mróz nie przejdzie przez płytę i nie narobi szkód ? Opaskę przeciwwysadzeniową dajesz dla całej płyty razem z garażem ? Czy garaż będziesz ocieplał ? ( chyba o tym gdzieś pisałeś - ale już mi się miesza bo ostatnio przejechałem cały wątek o płytach fundamentowych :| ) Czy strop nad garażem będzie ocieplony ?
  2. Cześć, właśnie trafiłem na ten dziennik budowy i mam pytanie dot. oddylatowanych płyt i nieogrzewanego garażu który jednocześnie będzie tarasem. Moja projektantka namówiła mnie na standardowe fundamenty argumentując potencjalnymi kłopotami z nierównym osadzaniem oddylatowanych płyt. Temat płyty odpuściłem - ale teraz czytając Twój dziennik zaczynam się wahać czy mnie po prostu zbyła czy też sie na tym nie zna ? Sytuacja w moim projekcie wydaje się identyczna . Nie przewidujecie kłopotów z różną pracą osobnych płyt ? Czy może jest to temat pomijalny . Pytam bo mam jeszcze czas na zmianę tego elementu. Pozdrawiam Pozdrawiam
  3. Producenci podają że ich centrale mają sprawność do 95%. Ale co dokładnie oznacza ? Dla uproszczenia założę sprawność 100% - czy w takim przypadku jeśli temperatura zużytego powietrza wynosi 22 st. C a temp. powietrza na wejściu do reku mamy np. 0 st to temperatura nawiewana będzie 11 st czy też 22 st ? Tak jak ja rozumiałem zasadę działania ( wyrównanie temp. powietrza wywiewanego i nawiewanego ) to powinno być 11 ale gdzie nie czytam to wychodzi że jednak przy 100% sprawności wyszło by 22 st. Czy to oznacza że pobór mocy przez rekuperator to nie tylko wentylatory ale też jakieś pompy z czynnikiem sprężającym pozwalające na przekazanie ciepła do powietrza nawiewanego ?
  4. 1W to jest U dla okna i określa przenikalność cieplną a nie szczelność ( i w żadnym razie nie oznacza ściany 1 warstwowej ). Zmiana U dla okien na 0.8 dało mi wynik 25.9 KWh/m2. Na ile takie wyliczenia z purmo OZC można uznać za wiarygodne ? Wydaje mi się że przy definiowaniu zupełnie pominięty zostało straty ciepła przez ławę fundamentową czy też przez komin ( brak możliwości lub wiedzy jak zdefiniować ocieplenie fundamentów )
  5. Pobawiłem się trochę ustawieniami i udało mi się zejść do poziomu 28,6 kwh/m2. Wybrałem opcje bardzo szczelny budynek i U dla okien na 1W. Cały czas mam obawy o realność tych wyników ? Czy może powinienem to jeszcze policzyć w innym programie ? Od czego zależy szczelność budynku ? Przy takim wyniku to poszedłbym w ogrzewanie na prąd ( awaryjnie w razie kłopotów finansowych kominek z DGP ). Tylko obawy o dokładność moich wyliczeń i wykonania :|
  6. Policzyłem zgrubnie OZC - ale mam poważne wątpliwości czy prawidłowo :| Wyszło mi 41,7 kWh/m2 na rok. A całość zapotrzebowania na sezon to 9633 Kwh Nie wiem czy dobrze policzyłem - nigdzie nie umieściłem np. informacji o ociepleniu ławy fundamentowej ( i nie mam pojęcia gdzie to dodać ) - używam purmo OZC v4 Acha w pomieszczeniach dawałem opcje - uwzględniaj liniowe mostki termiczne. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale z opisów w programie nie byłem wstanie wykombinować co powinienem w takim przypadku zaznaczyć. Czy przy budynku ocieplonym z zewnątrz 20 cm styro powinienem liczyć mostki termiczne łączenia strop - ścian ? Skoro to i tak jest odizolowane ?
  7. Jeśli ktoś woli wydać więcej jednorazowo po to żeby później płacić ciut mniejsze rachunki to jego wybór - ale myślę że równie dobrze można by w zakładzie energetycznym zakupić prądu który nam starczy na 10 lat. Z tym prądem jest jak z piwem -żeby się napić dwa razy w miesiącu nie opłaca się kupować całego browaru. Jeśli się mało zużywa energii cieplnej to się nie opłaca inwestować w infrastrukturę np. gazową.
  8. Hejka, ja mam specyficzną działkę ( wjazd o południa ) i na dodatek podobają mi się domy piętrowe - po długich poszukiwaniach znalazłem gotowy projekt który wymagał kilku zmian. Koszt zakupu , adaptacji i projektu zagospodarowania to 8 tys. - cale szczęście firma sprzedająca projekty wycofała się z ustalonego telefonicznie rabatu. To zaskutkowało tym że będę miał projekt indywidualny idealnie dopasowany do moich potrzeb. Uważam że projekt indywidualny to była baaardzo dobra decyzja. I to nie tylko dlatego że koszty usług projektowo architektonicznych jest zbliżony ale dlatego że dom jest idealni dopasowany do moich potrzeb. Powierzchnia użytkowa to będzie około 150 zamiast 180 - przy zachowaniu tej samej funkcjonalności. Acha no i będę miał garaż na dwa auta zamiast na jedno a powierzchnie całkowite projektów to 211 gotowca i 185 indywidualnego. Jest przekonany że budowa wg. indywidualnego projektu wyjdzie taniej niż gotowca - także dlatego że przy opracowywaniu naciskałem na minimalizacje kosztownych rozwiązań i maksymalizacje energooszczędności ( np. strop nieogrzewanego garażu jest od dylatowany do domu i jest jednocześnie tarasem )
  9. Mój projekt po zmianach ( zostało okno od strony północnej - chociaż pewnie będzie to fix ) - chyba już czas się wziąć za policzenie OZC
  10. j-j - dzięki za odpowiedź - niby jest drogi - ale w domu piętrowym idzie go relatywnie mniej. A może tak przy okazji skomentujesz kwestię pionowej izolacji termicznej fundamentów poniżej wiersza ze szkła piankowego ? Czy w przypadku takiego wiersza ze szkła piankowego połączonego z izolacją termiczną podłogi i izolacją ścian jest sens dawać pełne ocieplenie fundamentów ? Bo ja myślę żeby dać ze 20 cm poniżej warstwy szkła i już ? No i kolejne pytanie czy przy takiej warstwie ze szkła nie można przypadkiem zrezygnować z pionowej izolacji przeciwwilgociowej ( oczywiście poniżej wiersza ze szkła piankowego ) ?
  11. Kurcze - może ktoś bardziej doświadczony wsparłby mnie w kwestii tego szkła piankowego ? Czy wytrzymałość szkła na ściskanie jest wystarczające w przypadku budynku piętrowego z dwoma stropami monolitycznymi i pokrytych dachówką cementową ?
  12. Chyba gramy w innych ligach - mam trójkę małych dzieci - także pranie w drugiej taryfie jest nie do ogarnięcia. Zmywarka daje rady - tym bardziej że jak się skończy zmywanie to nie trzeba kubków od razu wieszać - a pranie jak poleży od 6 do np. 16 to już do ponownego przeprania.
  13. Dzięki za odpowiedzi - jak już będę miał ustalony projekt to wezmę się za policzenie OZC. Ostatnio gdzieś czytałem ze zmienia się struktura wykorzystania energii - zmniejsza się zapotrzebowanie na ciepło a zwiększa na prąd. I w tym kontekście myślę że licząc koszt ogrzewania prądowego ( w G12 ) należałoby doliczyć zwiększone koszty prądu wykorzystanego do normalnego życia. Niby zmywarkę i pralkę można nastawić na 2 taryfę - ale jeszcze zostaje cała masa innych urządzeń wykorzystywanych głownie w I taryfie. Uruchamianie pralki w drugiej taryfie wydaje mi się mało wygodnym rozwiązaniem ( szczególnie przy dzieciach jak trzeba pralkę uruchomić kilka razy - a nie bardzo mi się uśmiecha rozkładanie prania na 5 dni po jednym praniu;) )
  14. Myślałem raczej o osłonie przed deszczem ( np. zostawiona pościel pod ścianą w razie niespodziewanego deszczu ) . Z poddaszem niby racja - ale musiałbym się teraz zdecydować czy robić wyłaz czy zrobić schody. Jak zrobię schody to wykończenie góry mogę zostawić na później. Ale jak zrobię wyłaz to już bawialni z pomieszczenia dostępnego po awaryjnych schodach raczej nie zrobię.
  15. Pomny rad - pozostawiłem przejście do garażu i jednocześnie zrezygnowałem z zadaszenia garażu na rzecz dużego tarasu . Garaż i taras usytuowany od wschodu ( wygodniejsze przejście z auta do dom no i zacieniony taras dający wytchnienie w letnie wieczory ) Poniżej aktualna wizualizacja projektu. Mój, mam nadziej że już ostatni, zgryz etapu projektowania to kwestia wykorzystania poddasza. Początkowo myślałem o nieużytkowym poddaszu na różnego rodzaju rupiecie ( na stropie położona wełna o grubości np. 40 cm ) teraz jednak waham się czy nie pociągnąć schodów na poddasze i tam zrobić open space co w moim przypadku może dać około 15 metrów dodatkowej przestrzeni. W sumie sobie myślę że taka zmiana nie powinna generować dużych kosztów ( wylanie schodów + droższe ocieplenia poddasza ? ) a zyskuje dodatkowe pomieszczenie ( np. bawialnia ) . Jak patrzę na elewacje to jakoś mam takie wrażenie że we frontowej elewacji domek jakiś taki wąski przy garażu - w perspektywach już nie ma takiego efektu ale te elewacje trochę mi dają do myślenia. Może warto byłoby pojechać z dachem i przykryć nim ze 2 metry tarasu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...