Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jaro150

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

jaro150's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Było wiele już o tym na forum .Ja też o tym pisałem
  2. Z jakiego powodu pękają płyty ? Uszkodzenia mechaniczne czy może szok termiczny albo inna zaraza?
  3. Przymierzam się do wykonania oświetlenia schodów - halogeny przy stopniach . Zakupiłem oprawy na 12 V oraz żarówki typ JC G4 12V 5W wraz z transformatorem. Przymierzyłem jedną oprawę luzem prowizorycznie , żeby zobaczyc jak świeci i na tej podstawie porozmieszczac halogeny - i wszyscy stwierdzili że świeci za jasno i wali po oczach. Żarówka 5W miała dawac delikatną poświatę a tu niemiła niespodzianka. Podobno żarówek o mniejszej mocy nie ma. I teraz pytanie : czy można zastosowac ściemniacz żeby regulowac moc żarówek oraz po której stronie transformatora 220 V czy 12 V. Słyszałem że przy halogenach ściemniacz nie za bardzo można stosowac ale czy to prawda ? Oraz drugie pytanie : podczas próby podłączyłem jedną żarówkę 5W do transformatora 150 W . Na jakiejś stronie internetowej pisze że żarówki JC muszą by podłączone do transformatora dopasowanego do ich mocy . Czy przez to niedopasowanie podczas próby żarówka mogła świecic jaśniej ? Jezeli tak wówczas po podłączeniu wszystkich żarówek problem by nie istniał. Proszę o wyjaśnienie problemu.
  4. Odgrzewam temat - u mnie z powodu wysokiego ciśnienia wody w sieci w nocy również otwiera się zawór bezpieczeństwa przy zasobniku. Mam jedno pytanie do działania proponowanego przez VPS reduktora z filtrem - czy stanowi on skuteczne w tym przypadku zabezpieczenie ? Redukcja ciśnienia następuje poprzez dławienie , a to występuje tylko w przypadku przepływu . Gdy w nocy brak u mnie rozbioru wody to ciśnienie przed i za reduktorem powinno być takie same co doprowadzi do otwarcia zaw.bezp. i spadku ciśnienia na reduktorze , nastąpi zamknięcie zaworu bezp. ponowne wyrównanie ciśnień , otwarcie zaworu bezp. itd ... Powyższe impulsowe zjawisko nie będzie występowac gdy reduktor przy wzroście ciśnienia zasilania ponad ustawioną wartość i jednoczesnym braku rozbioru wody będzie całkowicie odcinał jej dopływ. Czy ten reduktor tak działa? Czy tak działa każdy reduktor ? Proszę o rozwianie moich wątpliwości. Pozdrawiam.
  5. Druga warstwa gipsu musi być grubsza więc nie możesz mocno przyciskać - sam widzisz że tynk prześwituje - tak nie może być. Jeśli będziesz wykańczał gotową masą szpachlową tak jak ja to robiłem spokojnie możesz drugą warstwę szlifować siatką 80 , ewentualnie poprawić 120 , natomiast gotowa masa szpachlowa jest bardzo łatwa w obróbce i wtedy siatka 220 lub gąbka z drobniutkim papierem .
  6. Ja używałem Nida Gips Szpachlowy oraz Akryl Putz Śnieżka . Na temat innych nie wiem bo nie używałem. Z tych materiałów jestem zadowolony.
  7. Ja u siebie położyłem gładź na ok 300 m2 ściany . Wypracowana technika (trochę podpatrzona , zasłyszana i wyczytana - pod kątem dobrze zrobić ale się nie narobić ) : 1. przetarcie tynku cem-wap papierem ściernym 80-100 celem pozbycia się luźnych ziaren piasku , które przy nakładaniu gładzi mogą bruździć 2. zagruntować - wzmacnia podłoże i zapobiega szybkiemu wypijaniu wody z nałożonej pierwszej warstwy gładzi 3. nakładać pierwszą warstwę gipsu dociskając pacę - po nałozeniu będzie wyczuwalna chropowatość tynku cem-wap 4. Po związaniu gipsu (nie robią się już odciski palca ale jest mokry ) nakładać drugą warstwę gipsu nieco już grubszą. Ruchy w miarę długie jak najmniej poprawiać nałożoną już warstwę. 5. Po związaniu gipsu ale jeszcze mokry (j.w.) przetrzeć (zmoczyć) pacą z gąbką pas ok 1mb ściany od sufitu do podłogi i stalową pacą bez gipsu mocno dociskając przjechać kilka razy ścianę ścinając wszelkie nierówności wystające , natomiast mleczko gipsowe które zbierze się na pacy zatka mniejsze dziurki. Większe wgłebienia - nałożyć trochę świeżego gipsu. Ten punkt to całe klu programu , które zaoszczędza nam masę szlifowania . Po wyschnięciu robi się w miarę równa szklista powierzchnia. 6. Przeszlifować lekko ścianę siateczką 100-120 wg potrzeby 7. Odpylić , przejechać wszystko białą gotową masą akrylową szeroką pacą. Masa jest droga ale wychodzi jej niewiele u mnie ok 25 kg na 300 m2 8. Przeszlifować delikatnie siateczką 220 lub gąbka z drobnym papierem- operacja raczej kosmetyczna. 9 Zagruntować rozcieńczonym 1 do 1 gruntem i można malować W ten sposób gdzie pierwszy pokój robiłem przez kilka dni nakładanie-schnięcie -szlifowanie i tak 2 razy + poprawki - efekt niezadawalajacy doszedłem do pokoju ok 50 m2 ścian w 2 dni gładziutkie ściany . Powodzenia !
  8. Firma soga . http://www.soga.pl Niestety działa na terenie Śląska.
  9. Czyli zwykły recznie ustawiany na stałą wartość otwarcia zawór regulacyjny . Z tego wniosek że twój obieg pasuje do mojego schematu nr 2 (wg mojego pomysłu a nie hydraulika) z tą różnicą że u mnie brak właśnie tego wstępnie nastawianego podmieszanie wody powrotnej zaworu oraz brak termostatu sterującego pompą. Mam też pytanie inne dotyczące miejsca montażu reg. pogodowego. Czy z tego tytułu nie odczuwasz dyskomfortu cieplnego na górze (podłoga ma dużą akumulacyjność czujnik temp wew. nie daje sygnału do uruchomienia kotła , a grzejniki już dawno wystygły. Jak to jest wg. Twoich doświadczeń?
  10. Opis jest czytelny .Do tego co opisałeś mam pytanie czy czujnik zaworu RTL jest umieszczony w zaworze czy odsunięty od niego poza punkt podmieszania czyli wpięty na zasilaniu ale za "bypassem" albo nawet za pompą i jaki zawór zamontowany jest na "bypassie" Pomysł z termostatem wyłączającym pompę jest jest fajny .
  11. Tomik_B - z Twojego opisu wnioskuję że masz układ podłogówki taki jak proponuje mój fachowiec . Spójrz na mój wątek http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=60370 , obejrzyj schematy i ewentualnie potwierdź to. Ja mam pewne wątpliwości i proponuję pewne zmiany do schematu mojego fachowca . Największa moja wątpliwość to połączenie rozdzielacza zasilającego podłogówkę z powrotem kotła. Pozdr.
  12. Porawiłem niedziałające linki do schematów . Teraz już wiem dlaczego nikt nie podjął merytorycznej dyskusji . Może teraz ...
  13. Cezarr podaje jaką mam ofertę : rura Dn80 1 mb 57 zł (kielich z uszczelnieniem), 0,5 mb 36 zł , kolano 90 st 98 zł , nasada komina 236 zł , kolano koncetryczne90 st 220 zł , rura koncentryczna 1 mb 190 zł , 0,5 mb 129 zł . Dzisiaj był kominiarz na budowie i ustaliłem z nim wersję : wentylacja kotłowni przez schiedel , kwasówka do szachtu wentylacyjnego kotłowni , w sobotę gościu (kominiarz) robi fuchę i za 300 zł wkłada cały komin i podłącza kocioł po stronie spalin ( od razu wypisuje protokół odbioru komina). W przyszłym tygodniu składam papiery do gazowni , montuje licznik gazu i przed świętami grzejemy !!!! A po świętach dalszy ciąg wykończeniówki ( domu i portfela)
  14. jaro150

    Hydraulik do usług

    Niezły ,może rzucisz okiem na mój problem związany z podłogówką opisany w wątku http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=60370
  15. Gościa już pogoniłem , na pewno nie dam rozwalić ceramiki . W razie trudności wykonawczych o których pisałem wyżej mam wariant zastępczy tzn zamieniam kanał wentylacyjny z schiedlem . Wentylacja kotłowni jest przez schiedla a kwasówkę wkładam w kanał wentylacyjny , który bezproblemowo można rozpruć w celu łatwego montażu i umocowania(podparcia) rury kwasoodpornej. Tylko co na to kominiarz? Chyba nie powinien się czepić że kwasówka jest w szachcie wentylacyjnym , natomiast przekrój schiedla może być za mały na wentylację grawitacyjną? Jak myślicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...