Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

spiotr

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

spiotr's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Sciany sa z bet. kom. a nadproze bet. spiotr
  2. Witam Zwracam sie do forumowiczow, ktorzy sami montowali okna(drewniane) albo dokladnie przygladali sie ekipie montujacej. Mam nastepujacy problem-wszystkie firmy produkujace okna zalecaja montaz stolarki na kotwy mocowane do muru dyblami.Bedac w sklepie min. z kolkami, dyblami itp, polecano mi do montazu specjalne sruby. Sruby te maja sred. ponad 7mm i rozne dl od 6-18cm.Montaz ich ma polegac na nawierceniu w scianie otw. o mniejszej srednicy a nast. wkreceniu ww sruby w mur przez kotwe.Wydaje mi sie, ze jest to typ sruby samowiercacej i w scianach z bet. kom. nie trzeba by wstepnie nawiercac otw.Sprzedawca twierdzil, ze mocowanie przy zast. srub jest trwalsze ,latwiejsze i tansze(w sprzedazy byly rowniez dyble) Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat.Czy sruby te sa tylko do bet. kom. czy tez do cegly i betonu i czy sa naprawde lepsze od dybli. Pozdrawiam spiotr
  3. Wydaje mi sie, ze klamka z kluczykiem jest jednym z podstawowych elementow drzwi czy okien z szybami antywl.(chyba ze macie wstawione szyby kuloodporne albo P4).jeszcze nie bylem wlamywaczem ale wydaje mi sie, ze jezeli nie uda sie wywazyc okna (okucia antywl), to nastepnym krokiem jest wybicie fragnetu szyby(nawet jezeli jest to P2 albo 3) w poblizu klamki, a tu klops trzeba rozwalic cala szybe(halas, czas) Pozdrawiam spiotr
  4. Witam Mam pytanie dotyczace papy kladzionej na pelnym deskowaniu.Czy moze to byc papa izolacyjna, czy tez papa ktora stosuje sie do pokrywania dachow(z posypka czy jak to sie nazywa).Mam do pokrycia niewielki daszek nad wiatrolapem i wejsciem-pelne deskowanie i blachodachowka.Czekam na informacje. spiotr
  5. Witam Moje informacje nie beda na pewno zbyt scisle, ale postaram sie Ci pomoc.Mieszkam co prawda w domu jednorodzinnym, ale budowanym 15 lat temu-brak ocieplenia i jak dotad dobrych okiem. W projekcie zapotrzebowanie na cieplo wyliczone jest na ok. 100W/m2.Tak wiec pokoj ok 25m2 potrzebuje grzejniki o mocy ok.2500W ale przy parametrach 90/70/20. Natomiast przy parametrach 70/55/20 nalezy zastosowac wsp. 1,6(mam przed oczami oferte jednej z firm i stad to wyliczenie)Czyli w moim przypadku bede musial zastosowac grzej. o mocy ok. 4000W( i bede musial niedlugo to zrobic).Przy obliczaniu wsp. trzeba zwrocic uwage na to , ze"normalna moc cieplna" wg PN -EN 442 podawana jest dla parametrow 75/65/20. Mam nadzieje, ze nic nie poplatalem, ale jestem tylko amatorem w tej dziedzinie. Pozdrowienia spiotr
  6. Witam Wczoraj rozmawialem z moim szwagrem mieszkajacym w Niemczech.Oczywiscie na temat okien.Dwa lata temu kupil tam dom.Wymienial min. stolarke.Zamontowal okna z meranti.Twierdzi, ze tam okna z tego materialu ciesza sie duzym popytem.Oczywiscie u tych , ktorych na nie stac, poniewaz roznica w cenie miedzy sosna a meranti wynosi ok. 50%.Zastanawia mnie fakt dlaczego u nas meranti jest czesto w cenie sosny, a znalazlem rowniez wytworcow oferujacych mahon(lity w warstwach zew.) tanszy od sosny(tzw. selekcjonowanej).Czy wiec nasi producenci sa az tak wspanialomyslni, ze oferuja lepszy material po nizszej cenie??Pozdrowienia spiotr
  7. Witam Ja swoj kominek robilem 3 lata temu.Wlasnie napalilem-czujesz jak cieplo.Do murowania bloczkow uzywalem zwyklej zaprawy murarskiej.Welna jest mocowana na scisk.Nie zapomni o folii aluminiowej na welne.Piaskowiec przyklejalem na atlas+, ale wczesniej bloczki i piaskowiec zagruntowalem emulsja do grunt. tez atlas.Przez te 3 sezony nie wydarzylo sie nic zlego z moim kominkiem-choc nie uzywam do ogrzewania calego domu a tylko w dlugie, mrozne, zimowe wieczory. Powodzenia spiotr
  8. Nie spodziewalem sie tak szybkiego i szerokiego odzewu.Bardzo dziekuje.Jesli chodzi o kolory i mikrowczepy , to wiekszosc firm robi okna z drewna klejonego laczonego we wszystkich warstwach jak i klejonego litego w warstwach zewn.(tzw. selekcjonowane, bez sekow i mikrowcz.), dotyczy to drewna sosnowego i mahoniowego.Kolorystyka tez najczesciej jest podobna jesli nie jednakowa dla obu gat. drewna.Wiadomo, ze przy mikrowcz.-farba kryjaca, a przy drewnie selekc.-moze byc dowolna.Ja chcialbym teak lazur, poniewaz mam juz pewne elementy w tym kol.Przy kol. lazurowych, czy lakierze bezb. lepiej prezentuje sie meranti, ale czy tylko wzgledy estetyczne maja przewazyc.Mnie rowniez jak jednego z forumowiczow zainteresowala oferta Vidok-u(w standardzie maja to, co mnie interesuje, no i stos. niska cena) Pozdrawiam spiotr
  9. Witam Ciagle draze temat okien.Juz wybralem(chyba) firme, w ktorej zamowie okna.Problem szyb antywl. i nawiewnikow okiennych jest tez rozwiazany(pozytywnie).I to wszystko dzieki Wam-FORUMOWICZA. Ale ciagle mam dylemat-jaki material-sosna czy meranti.Wiem, ze ten watek byl poruszany w trakcie omawiania innych problemow.Ale nigdzie nie znalazlem wyczerpujacej odpowiedzi.A moze takiej nie ma.Urzytkownicy maja zdania podzielone, pewnie w zaleznosci od tego jakie okna maja zamontowane, albo tez nie jest to dla nich problem.Natomiast tzw fachowcy(nie mysle o sprzedawcach czy stolarniach), nowia(lub pisza), ze tylko sosna. Przedstawie Wam 2 wiadomosci, ktore uzyskalem z serwisow informacyjnych zwiazanych ze stolarka bud.Wszystkie duze i male stolarnie produkuja okna z sosny i meranti wiec wydaje mi sie, ze opinie te nie sa sponsorowane.Zdaje sobie sprawe, ze oba surowce maja swoje wady i zalety,ale ktory jest optymalny w naszych warunkach? 1.Mahoń właściwy właściwości technologiczne Drewno dość lekkie, twarde (duże różnice związane z pochodzeniem - drewno z Hondurasu jest zazwyczaj lżejsze i bardziej, miękkie); drewno prostowłókniste jest dość łatwo łupliwe, drewno krętowłókniste – raczej trudno łupliwe. Trudno zapalne. Kurczliwość mała; bardzo duża skłonność do paczenia się i do pęknięć desorpcyjnych. Przy zmianach wilgotności i temperatury powietrza wymiary wysuszonego drewna prawie nie zmieniają się (mało „pracuje”. Drewno trudne w obróbce skrawaniem, przy struganiu i frazowaniu wzdłużnym trudno otrzymać gładka powierzchnię. Nadaje się na wyroby snycerskie. Dobrze się klei, dobrze poleruje i nasyca. Kleje o odczynie zasadowym plamią drewno. Trwałość w stanie suchym i mokrym wyjątkowo duża. Sosna pospolita właściwości technologiczne Drewno łatwo łupliwe, łatwo obrabialne, mało elastyczne; kurczliwość średnia. Łatwo się barwi, lecz źle poleruje. Przed zniszczeniem przy ściskaniu i zginaniu trzeszczy (właściwości ostrzegawcze). Biel łatwo przesiąkliwy, daje sie nasycać impregnatami, twardziel przesiąkliwa, o bardzo słabej nasycalności. P.S. Jeżeli interesują Pana dokładniejsze dane o materiale np. właściwości mechaniczne to proszę o kontakt. dane pochodzą z "Atlasu najważniejszych gatunków drewna" W. Galewski, A. Korzeniowski; Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne 2.Cieszy mnie Pana wnikliwość i troska o wybór najodpowiedniejszego okna i materiału. Jeżeli chodzi o gatunek to polecam sosnę. Mahoń jest bardzo dobrym materiałem na okno, ale pod warunkiem że jest TO mahoń, bo sprzedawcy lubią inne gatunki drewna chrzcić mianem mahoniu - trzeba uważać i pytać. Powiem Panu, że Niemcy odchodzą od mahoniu, a przyczyną jest, może się Pan zdziwi, świadomość ekologiczna. Drewno to pozyskiwane jest w lasach tropikalnych metodą rabunkową, nie ma tam żadnej gospodarki leśnej, sytuacja całkiem odmienna ma się do drewna sosnowego. Nie tylko u nas ale podejrzewam że w całej Europie wycinamy lasy, sadząc w to miejsce młode drzewa + zalesienie nieużytków (i tak w Polsce powierzchnia lasów rośnie - hak na argumenty producentów PVC). Meranti w porównaniu z mahoniem ma się tak jak porównanie topoli do drewna sosnowego. Nie jest to rewelacyjny materiał - miękki. Wniosek: jeżeli ma Pan do dyspozycji okna z mahoniu (tego prawdziwego), sosny i meranti, to ja wybrałbym sosnę, a Pan? A oto tekst wg ktorego mahon jest ok Zalety mahoniu dla produkcji stolarki budowlanej wynikają z jego podstawowej właściwości fizyko mechanicznych takich jak : ciężar właściwy (600 KG/m3 przy wilgotności 15%) skurcz (od 30% do 0% wilgotności : promieniowy 3,2%, objętościowy 8,9%), twardość wzdłuż włókien (700), wytrzymałość w poprzek włókien na zginanie statyczne (1100 KG/cm2 przy wilgotności 15%) wytrzymałość wzdłuż włókien: na ściskanie (490 KG/cm2 przy wilgotności 15%), na rozciąganie (1000 KG/cm2 przy wilgotności 15%). Tabela wykazuje różnice w spełnieniu przez mahoń tych parametrów w stosunku do drewna sosny. Gatunek drewna Ciężar właściwy przy 15% wilgotności Skurcz od 30-0% wilgotności w % drewna wilgotnego Twardość wg. Janki Wytrzymałość przy wilgotności 15% w poprzek włókien wzdłuż włókien promieniowy objętościowy wzdłuż włókien zginanie statyczne ściskanie rozciąganie Mahoń 600 3,2 8,9 700 1100 490 1000 Sosna 550 4,0 12,4 500 780 435 1040 Dąb 710 4,0 12,6 670 925 470 900 Drewno mahoniowe wyraźnie przewyższa swoimi parametrami technicznymi tak drewno sosnowe jak i dębowe szczególnie w takich zakresach użytkowych jak skurcz i pęcznienie o 39%, wytrzymałość na zginanie statyczne o 41%, twardość prawie 40%. Duża odporność mahoniu na skurcz i pęcznienie powoduje, że okna nawet w przypadku lekkiego ich nawilżenia wodą deszczową w czasie użytkowania, nie zmieniają swoich wymiarów, co pozytywnie rzutuje na ich stabilność konstrukcyjna i niezawodne funkcjonowanie. Odporność drewna gatunków egzotycznych na skurcz i pęcznienie wynika z ich budowy anatomicznej. Są to gatunki twardzielowe, których drewno charakteryzuje się małą przesiąkliwością wody. Jest ona między innymi wynikiem zamykania naczyń przez tzw. "wcistki" (komórki cienkościenne, miękiszowe), które wyłączają naczynia w procesie przewodzenia wody wzdłuż pnia drzewa. Wskutek tego naczynia stają się martwe, o zdrewniałych ścianach, ich średnice wahają się w granicach od 0,03 do 0,5 mm a długość wynosi ok. 10 cm. Ma to również wpływ na zwiększoną odporność drewna na działanie czynników destrukcyjnych i odgrywa większą rolę jako element mechaniczny. Wysoka twardość i odporność na zginanie statyczne wynika również z tego, że budowa mahoniowców jest bardziej jednorodna, pozbawiona na ogół takich wad jak sęki czy falisty przebieg włókien. Poza zaletami czysto technicznymi należy jeszcze wymienić doskonałe właściwości tego drewna w zakresie trwałości i poddawania się obróbce mechanicznej. Posiada ono swoisty, naturalny rysunek i barwę, co również ma duże znaczenie, szczególnie przy wykańczaniu stolarki lakierami przeźroczystymi. Wiem, ze tekst jest b. dlugi. ale moze pomoge innym, ktorzy maja podobny jak ja problem.A moze jeszcze wiecej namace. Czekam na opinie spiotr
  10. Piszac o "zwyklych nawiewnikach" mysle o takich, ktore nie maja zadnego sterowania(np w aereco-higrosterowaniw).W ofertach firm produkujacych okna sa wywietrzniki wcenie 20-40zl, sa to chyba zwykle nawiewniki, gdzie regulacja nawiewu jest czysto mechaniczna.Naw. aereco, z tego co widzialem w internecie koszt. ok. 150zl. Moj dylemat polega na tym, czy zamontowaniw takich zwyklych (tanich) nawiew. jest dobrym rozwiazaniem.Mam oczywiscie kratki wyciagowe(went. grawitacyjna) ale tylko w kuchni i lazienkach. spiotr
  11. Witam Szyba antywl. P2 to dwie tafle szkla po 4mm i miedzy nimi dwie warstwy folii antywl. po 0,38mm.Nie ryzykowalbym naklejania samej folii-pecherze, znieksztalcenia.Mozna kupic gotowa szybe z folia, ale jest to tzw szyba bezpieczna a nie antywl. Co do klamek na klucz, to wydaje mi sie, ze warto zainwestowac ok. 50zl, poniewaz szyba antywl.+okucia+klamka na klucz, to jakby standard.Sa klamki z zapadka ale to chyba polsrodek Pozdrawiam spiotr
  12. Nawiewniki f. Aereco-fajna sprawa, ale troche kosztuja. Zwlaszcza, ze chyba trzeba by bylo zastosowac caly system(kratki wyciagowe itd).A mnie chodzi o "zwykle" wywietrzniki okienne.Czy jest sens montowania ich w oknach, czy spelniaja swoja role, czy ta droga nie ma zbyt duzych strat ciepla. spiotr
  13. Witam Wg. informacji zawartych na stronie f. Roto okucia NT sa najnowszym produktem tej firmy(sa koloru srebrnego-i mam nadzieje, ze nie jest to jedyna roznica miedzy pozostalymi okuciami Roto). A co do cen ponadstandardowych, to niestety nie orientuje sie.http://www.roto-frank.pl/ Pozdrawiam spiotr
  14. Witam Jak zwykle temat okien lub okolookienny.Zastanawiam sie, czy w swoich nowych oknach(ktorych jeszcze nie wybralem-czekam w dalszym ciagu na opinie urzytkownikow okien f. VIDOK i nie moge sie doczekac, pewnie sie sparzyli albo jest to jakas tajemnica), ale do rzeczy-zastanawiam sie czy zamowic okna z wywietrznikami.A problem wzial sie stad, ze moj sasiad, mieszkajacy w podobnym domu jak ja(wybudowany ok. 15 lat temu), zamontowal w zeszlym roku okna(pcv) no i teraz narzeka, ze ma wszedzie wilgoc.Zauwazylem , ze okna ma czesto uchylone, korzysta tez z mikrouchylu.Nie wiem jak z ogrzewaniem, ale mysle, ze w zimnym domu nie siedzi.Jak pisalem wczesniej jest to dom zbudowany w nienajnowszej technologji wiec przewody wentylacyjne sa tylko w pionie kuchenno-lazienkowym. I stad wynika moj dylemat, czy mikrouchyl to za malo, czy lepszym rozwiazaniem jest dodatkowe zainstalowanie wywietrznikow, zwlaszcza w pomieszczeniach gdzie brak wentylacji grawitacyjnej.A jesli wywietrzniki okienne, to jakie, gdzie montowane(podobno sa rozne typy i sposoby montazu). Licze na pomoc spiotr
  15. Witam Okna U. , ktore ogladalem to byla tzw wystawka.Wydaje mi sie , ze "ekspozycja stala" powinna zachecac potencjalnego nabywce.Moze sie czepiam albo jestem idealista, ale chcialbym dobry towar.A przy takim tloku na rynku trudno wybrac i dlatego najwartosciowsze sa szczere rady urzytkownikow.Gdzie te czasy,kiedy towar trzeba bylo zdobywac(a teraz po 12 latach musze wymienic z takim trudem wywalczone prlowskie okna. Pozdrawiam spiotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...