Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Samaria

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

Samaria's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jak rozwiązać przy instalacji wentylacji mechanicznej z rekuperacją odprowadzenie od okapu kuchennego (przy kuchence gazowej) ? Mam już położona instalację wentylacji mechanicznej i z kuchni odprowadzone dwa punkty wyciągu powietrza, jedno w narozniku pomieszczenia, a drugie nad kuchenką pod które podłącze okap. Odprowadzenie tego wyciągu zanim trafi do rekuperatora ma jeszcze przechodzić przez dodatkowy filtr celem oczyszczenia powietrza kuchennego spod okapu. Czy tego typu rozwiązanie jest prawidłowe i bezpieczne? Czy montowany okap może mieć własny wentylator ? (pewien ciąg już bedzie wymuszony przez centralę wentylacyjną)
  2. Pod całym domem mam piwnicę, izolowaną od zewnątrz na wysokości ścian, aż do płyty fundamentowej styropianem 8cm. W piwnicy latem jest chłodno i chciałem zapytać jak by zadziałał gwc w postaci piwnicznego buforu -wydzielonego pomieszczenia piwnicznego ok 10m2 wys 2,6m - które mam tuż obok kotłowni ? Mam już wykonaną instalację wentylacji mechanicznej, ale jeszcze nie zdecydowałem o zlokalizowaniu czerpni i wyrzutni i tak pomyślem, że zamiast inwestować w gwc (żwirowy, rurowy, płytowy) czy nie mogę wykorzystać pomieszczenia piwnicznego jako gwc wprowadzając do niego czerpnię z zewnątrz ... a potem dalej przez ściąnę rurą doprowadzenie do centrali wentylacyjnej z rekuperatorem. W całym pomieszczeniu gromadziłoby się powietrze i miałoby czas na wstępne ochłodzenie latem i ogrzanie zimą. Co o tym sądzicie" Czy zadziała taki system ? będę wdzięczny za rady pozdrawiam
  3. slyszalem o gwc glikolowym na targach instalacyjnych w poznaniu, promowane też były rurowe i żwirowe ? i który tu wybrać ? ja chyba ominę gwc i zrobię czerpnię bezposrednio z powietrza do budynku tylko pytanie czy nie będę przez to za bardzo wychładzał budynku zimą ???
  4. rzeczywiscie serwis bym miał bardzo blisko, a instalator sprzedaje bosha, immergas z czego twierdzi, że immergas jest bardzo dobry i cenowo tanszy, a co sądzisz o Buderus'ie ?
  5. Planuję położyć instalację elektryczną w całym domu, ale chciałbym z okablowaniem przymierzyć się pod inteligentny system zarządzania domem, wszelkie porady mile widziane Słyszałem, że dobrze na etapie kładzenia instalacji dołożyć dodatkową żyłę, którą wykorzysta się w przyszłości pod taki system ? Szukam porady pod system inteligentny za rozsądne pieniądze
  6. Który wymiennik jest lepszy i z jak dużą inwestycją trzeba się liczyć? 10tys zł? wystarczy na gruntowy wymiennik ciepła? czy więcej? czy wybrać gwc rurowy? czy gwc żwirowy? a, może ominąć inwestycję w gwc i zrobić tylko wentylację mech. z odzyskiem ciepła ? a, te przykładowe 10 tys zainwestować w solary? wszelkie podpowiedzi mile widziane
  7. namawia mnie instalator na kocioł kondensacyjny firmy Immergas (ponoć mają 5 letnia gwarancję), a ja myślałem ciągle o Viesman lub Bosh, Czy ktoś zna kotły immergas? czy warte są zakupu? Poszukuję opinii i porady o dobrym kotle kondensacyjnym, Zastanawiam się też czy warto inwestować w solary? lub czy warto zainwestować na początek w zasobnik przystosowany do współpracy z solarami z dwoma wężownicami ?
  8. Uczciwie mogę polecić solidnego wykonawcę domów drewnianych (rodzinną firmę REGA), która postawiła w zeszłym roku mój dom w konstrukcji szkieletowej pod Poznaniem. Budowa przebiegła sprawnie i rzetelnie.
  9. a my wybudowaliśmy (raczej nam wybudowano;-) dom w konstrukcji szkieletowej, rewelacja - całość trwała niespelna 4 tyg. z pokryciem dachu dachówką, izolacją i tynkami zewnetrznymi, naturalnie trzeba było wykonać wcześniej fundament, zapraszamy do oglądniecia zdjęć z montażu, poniżej link do stronki pozdr S
  10. a my wybudowaliśmy (raczej nam wybudowano;-) dom w konstrukcji szkieletowej, rewelacja - całość trwała niespelna 4 tyg. z pokryciem dachu dachówką, izolacją i tynkami zewnetrznymi, naturalnie trzeba było wykonać wcześniej fundament, zapraszamy do oglądniecia zdjęć z montażu, poniżej link do stronki pozdr S
  11. my mamy okna PCV z firmy Vetrex, która pracuje na profilu niemieckim VEKA wybralismy w złotym debie z profilem zaokraglonym - wygladaja super, jednym z plusów jest to, że sam profil jest caly barwiony w masie - jak gdzieś kiedyś nastąpiłoby uszkodzenie, to spod okleiny nie zaświeci biały PCV, ciekawe czy jak niemieckie to czy są one bezołowiowe? które teraz stały sie takie modne - nie pytaliśmy na etapie zakupu ?
  12. styropian ... no przed zatopieniem siatki kleimy punktowo na izolbet S
  13. ja podmurówkę bym zrobił na bloczkach betonowych, no ale już chyba za późno, a teraz polecam: 1). - jak to nazywasz obrzutka - obtynkuj i wygładź 2). dysperbit x 1 rozcienczony 3). dysperbit x 2 nierozcienczony 4), izolbet na do klejenia stryropianu 5). zatop siatkę 6). grunt tynkarski 7). tynk mozaikowy lub co tam się podoba Dysperbit i "Izolbet S" to produkty wodorozcienczalne i nie wchodza w reakcje ze styropianem, nie używaj produktów bitumicznych rozcienczalnikowych jesli planujesz tez ocieplac stryrpianem - zobacz zawsze na opis producenta czy mozna
  14. [/url] tani w ogrzaniu to on może jest ale w Szwecji czy Norwegii (tani gaz, drzewo). U nas wątpię. Z jednego powodu - nie ma w nim elementów kumulujących ciepło. Jak palisz - jest ciepło, jak przestajesz - jest zimno. A do tego dodać ewentualne błędy budowlane, a nie wierzę, że ich nie ma... ... ok nie ma w nim elementu kumulujacego i dzieki temu jest taniej, szybko robi sie cieplo i nie ma strat na grzanie i kumulowanie ciepla przez sciany, dom bardzo dlugo trzyma cieplo bo jest super izolowany przez co straty sa nieporównywalnie mniejsze anizeli w tradycyjnym budownictwie, trwalosc domu szkieletowego w duzej mierze zalezy od rzetelnosci firmy i zastosowanych materiałów, musi być drewno suszone komorowo, strugane, z atestami drewna kontrukcyjnego, i dodam, że w Polsce 95% więzby dachowej to drewno mokre które pracuje przez długi okres, a do tego nie jest selekcjonowanym drewnem konstrukcyjnym, nie wspomnę już o tym ze nie jest strugane, zato drewno stosowane w budownictwie szkieletowym (pod warunkiem, że firma robi to zgodnie ze sztuką i założeniami tej technologii) jest drewnem jak wspomniałem suszonym komorowo w wys. temp. dzięki czemu poza zabiciem wszelkich żyjątek w nim, po suszeniu staje się ono mało atrakcyjne jeśli chodzi o wartość odżywczą dla szkodników drewna. Do tego opadające na wiosnę szkodniki (motylki) poszukują na powierzchni drewnianych elementów wystających na zewnątrz struktury porowatej do złożenia jaj - skąd dalej po wylęgnieciu się larwa dalej czyni swoje spustoszenia - warto tu wspomnieć, że drewno stos. do budownictwa szkieletowego jest strugane czterostronnie, z fazowaniem krawędzi (pozbywamy się też w ten sposób pozostałości kory pod którą często kryją się larwy bądź jaja szkodników drewna) dlatego trudniej też jest osiąść na takim drewnie i złożyć jaja przez szkodnika. Co do trwałości domów szkieletowych - jasne, że drewno pracuje i będzie pracować (to suszone komorowo oczywiscie mniej), jeśli konstrukcja drewniana zostanie rzetelnie obita płyta OSB z obu stron od wew. zanim położymy gipsową oraz od zew. na co przychodzi np. styropian tynk, etc - to przeciwdziałamy widocznym sladom pracy drewna, do czego serdecznie wszystkich namawiam, pozdr S
×
×
  • Dodaj nową pozycję...