Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

darwisz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

darwisz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. witam bardzo fajna i rzeczowa dyskusja i cieszę się że na nią trafiłem. Posiadam kocioł junkers cerapur smart ZSB 22-3c już od 3 lat i co sezon to coś w nim przestawiam Dom do ogrzania to 240m2 p.u. kubatura 720,80 m3 wraz z ogrzewanym garażem. Instalacja oparta na sterowniku FW200, czujniku pogodowym, mieszacz oraz dwie sazfki z rozdzielaczami, jedna na dole właśnie z mieszaczem i dodatkowo dwie pompy (podłogówka i kaloryfery) druga na pięterku Mam pytanie; w jaki sposób ustawiacie temperaturę początkową i końcową (czyli tzw krzywą grzewczą) czy jest to możliwe do ustawienia z poziomu menu sterownika FW200 czy trzeba zagłębić się jakoś inaczej w menu elektroniki kotła. Jeżeli w kotle to jak?
  2. można ustawić w funkcjach na piecu tzw ciepła wod na żądanie. Widziałem coś takiego w instrukcji. Działa to tak, że jak chcesz mieć ciepłą wodę to na sekundę otwierasz jakikolwiek kran i załącza się podgrzewanie ciepłej wody. Przy ustawieniu pieca na podgrzewanie CWU z maksymalną mocą ciepła woda w zasobniku pojawia się po 10 min. Ja u siebie mam ustawione czasookresy i 50 stopni ale zastanawiam się nad przełączeniem na funkcję o której pisałem powyżej.
  3. tankowanie 24.09.2012 1000 litrów propanu z Dragon gaz w cenie 3,57 zl/litr brutto masakra!!
  4. a co z tym Arysto nadaje się to czy nie?
  5. witam Użytkuję Bartosza od XII 2009 roku. Wymiennik umieszczony jest na poddaszu nieużytkowym. Stoi ma betonowym stropie a nad sobą ma tylko blachę od pokrycia dachu. Temperatura w jego środowisku pracy jest taka sama jak w danej chwili na dworzu lub do niej zbliżona. Pierwsza zima była łagodna i reku nie zamarzł. Druga zima to już pasmo porażek jak przyłożyło - 30 w styczniu i przytrzymało to reku nie działał do ocieplenia. Miałem nie lada problem bo instalując wentylację mechaniczną w 4 pomieszczeniach nie wstawiłem otwieranych okien. Dzwoniłem do firmy, która instalowała mi reku wraz z całą instalacją i powiedzieli że trzeba dodatkowo docieplić kanały które są na strychu. Wszystko zostało docieplone wełną 150 mm a problem pozostał. Przyjechał pan z serwisu porobił pomiary i okazało sie że wszystko jest z wymiennikiem OK ale wymieniło oprogramowanie na takie które przy niskiej temp. nawiewy wyłącza go i pozostaje tylko wyciąg. Tak jest do tej pory. Reku wychładza się do temp. nawiewu +2 st. C i wyłącza nawiew pozostaje tylko wyciąg. Przez okres zimowy wentylacja działa w taki sposób że od czasu do czasu załącza się cykl przeciwzamrożeniowy i to tyle. Jedno jest pewne; gdybym wiedział, że tak to będzie nie umieściłbym reku na poddaszu tylko w ogrzewanym garażu. Miałbym lepszy dostęp do filtrów a nie teraz tarzam się po wełnie mineralnej na stropie. Miałbym wgląd na to co się dzieje z wymiennikiem itp. Ogólnie gdybym budował 2 raz wiele rzeczy zrobiłbym inaczej ale to już na inny wątek. Jednak gdybym jeszcze raz miał podejmować decyzję czy montować wentylację z reku bez wahania wybrałbym to właśnie rozwiązanie tylko bardziej przemyślane. Jesli będą jeszcze jakieś pytania co do Bartosza to zapraszam powiem co wiem bez ściemniania.
  6. Dziękuję za dotychczasowe rady. Rzeczywiście w moim przedziale cenowym szału nie ma. Domniemam również, że za cenę 6k nie kupię wkładu z górnej półki ale chyba takiego nie potrzebuję. Chcę po prostu od czasu do czasu rozkoszować się widokiem płomieni przez szybkę. Wiele już czytałem o kominkach z szybami giętymi różnych producentów i z tej lektury wynika, że w tych drogich szyby nie pękają, drzwi się nie obwieszają i w ogóle. Odwiedziłem dzisiaj stronę internetową firmy arysto i podoba mi się wkład arysto 10 l SJ lub DJ. Czytałem kilka postów na ich temat i zdania są podzielone. Jedni piszą, ze śmiga aż miło a inni że to lipa i same problemy. Wiem, ze jest to Polska firma i pewnie jakościowo odbiega od standardów skandynawskich czy niemieckich ale nie mam pojęcia jaki jest stosunek jakości do ceny, a polskie produkty nie zawsze są gorsze od zagranicznych. Czy ktoś ma w domu zainstalowany taki wkład i może coś o nim powiedzieć (napisać)? Czy nadaje się on do domu z reku. Od dawna interesuje mnie również temat ciepłej zabudowy. Czytałem, że tym zajmuje się bohusz i mam pytanie. Czy można taką ciepłą zabudowę wykonać w połączeniu np z panelem z kamienia umieszczonym od frontu kominka tak jak mam na zdjęciach w pierwszym poście?
  7. No tak. Czego się spodziewałem. bardzo przydatna odpowiedź !
  8. Witam Niebawem zamierzam kupić kominek narożny z szybą bez szprosu. Czytam wiele o takich kominkach na FM ale w zdecydowanej większości tematów pojawiają się bezsensowne sprzeczki branżystów, które zupełnie zaśmiecają każdy temat. Nie mam czasu na czytanie nikomu nie potrzebnych postów mających na celu zrobienie sobie reklamy lub konkurencji antyreklamy. Zakładam ten wątek aby uzyskać odpowiedź konkretną i treściwą. byłoby miło gdyby odezwali się zwykli użytkownicy podobnych kominków. Jak w temacie mam około 6k kasiory nie 8k ani nie 10k. 1. kominek będzie spełniał funkcje urządzenia do sporadycznego palenia głównie w jesienne wieczory oraz weekendy. Może być że będę w nim palił cały dzień przynajmniej na początku kiedy jeszcze będzie mi się chciało. 2. nie planuję rozprowadzania ciepła po całym domu za pomocą rur turbin itp. Nie ma mieć płaszcza wodnego. Ma to być kominek oddający ciepło do pomieszczenia, w którym stoi. 3. posiadam komin shiedel 200mm oraz doprowadzenie powietrza z zewnątrz. 4. ze względu na cenę szyba otwierana na bok najlepiej z funkcją ograniczającą jej smolenie. 5. styl kominka nowoczesny do nowoczesnego wnętrza. 6. w domu posiadam wentylację mechaniczną więc dobrze aby kominek byl z automatycznym szybrem. będę wdzięczny za pomoc w wyborze wkładu oraz za uwagi dotyczące ewentualnej jego eksploatacji. pozdrawiam Darek ps załączam pliki z projektem kominka oraz wymiarami miejsca w którym ma stać
  9. No nic Panowie trzeba sie będzie pomęczyć się z dociepleniem samego reku aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Jak to niewiele pomoże to rozmawiałem z innym instalatorem i powiedział, ze można zamontować taki przewód grzejny i opasać nim reku w obrebie wylotu skroplin. Oczywiście najpierw zdjąć izolację z reku i przywalić go do gołej obudowy a potem spowrotem zaizolowac. Dodać do tego termostat który by to wszystko włączał przy temperaturze około 0 st. na reku. Wydaje mi się to logiczne ale pewnie drogie w eksploatacji. Wyjdzie na to że całą oszczędność szlak trafi bo zostanie pochłonieta przez prąd do wentylatorów i nagrzewania. Ale świeze powietrze w domu..... bezcenne. Trzeba zawsze sadzić że szklanka jest do połowy pełna i może jakoś uda się nie zwariować. A swoja droga to uprzedzam wszystkich NIE ZAMARZANIE BARTOSZA TO BUJDA!!
  10. Nie dobijaj mnie. Kanały mam w 70% sztywne. Na stropie, który oddziela piętro od poddasza leżą one swobodnie. I teraz tak : 1. część z nich leży na betonie i przykryta jest wełną mineralną pokrywającą strop 2. część, która była wyżej leżała na wełnie pokrywającej strop i w zeszłym roku przykryłem te kanały dodatkową porcją wełny 150mm . Teraz jest tak że kanały doprowadzające powietrze ciepłe do reku sa dobrze zaizolowane a sam reku ma izolację standardową. Jak się dostanę na strych to porobię zdjęcia i wstawię. Firma, która mi to składała do kupy nazywa się EKOWAT z Bydgoszczy. Robili projekt rozmieszczenia kanałów oraz całą instalację. pozdrawiam Darek
  11. Jest ocieplony standardowo tak jak go dostarcza producent. Mam jeszcze balot wełny 150 to chyba go dodatkowo opatulę i zobaczymy. Myślę jednak, że większy wpływ na zamarzanie ma bardzo zimne powietrze zasysane przez wentylator w czasie gdy na zewnątrz jest -20 st. C. Czas pokaże czy coś można zmienić. pozdrawiam
  12. Ja mam wyprowadzony otwór na zewnątrz budynku. Wygląda to trak, że zrobiłem z kawałka rury kanalizacyjnej takie "Z" . Od wewnątzr zaczyna się przy pasadzce i biegnie w ścianie a raczej w warstwie izolacji zewnetrznej ku górze około 50cm, ponownie załamanie o 90 st. i zakończone na elewacji ładą chromowana kratką. Pierwotnie miałem zrobiony kanał pod posadzką jednak stwierdziłem, że kominek bedzie przesunięty i kanał nie pasował. Teraz zamierzam go wyk. jako odprowadzenie skroplin z komina. Oczywiście juz przerobiłem to tak aby skropliny trafiały do ziemi. pozdrawiam, DW
  13. Wymiennik stoi pochylony pod kątem około 45 st. natomiast zamarza kondensat ten, który spływa do wylotu jak i ten który jest jeszcze na panelach wymiennika. Poprostu u mnie na poddaszu jest podobna temperatura do tej na zewnątrz. Jak jest - 10 to wszystko jest jeszcze OK ale przy mrozach -20,-30 to zaczyna się problem. Mam wrażenie, że przy tak niskich temperaturach ciepłe powietrze nie daje rady rozgrzać wymiennika. Teraz dla przykładu na zewnątrz jest +1,5 st.C w domu +21 st. C a temperatura nawiewu + 17.5 st. C (temperatury nawiewu i wywiewu były sprawdzane za pomocą specjalistycznego termometru i w panelu sterowania skorygowano wartości w stosunku do termometrów zainstalowanych w wymienniku. Może ktoś napisać jakie u niego są temperatury przy podobnych warunkach. bo może sam wymiennik ma jakąś wadę np. materiał nie oddaje ciepła w dostatecznej ilości pozdrawiam DW
  14. Wymiennik zamarza bo to sprwadziłem organoleptycznie. Mam tak dziwnie zrobiony odpływ skroplin z wymiennika że rurka od skroplin wsadzona jest przez przejściówkę do pionu wentylacyjnego od kanalizacji. Jak sobie siedzę na kibelku to słyszę jak kropelki spadają ze strychu i na zagięciu rurki na dole robią - kap,kap,kap. Pewnego mroźnego dnia siadam sobie w wiadomym miejscu a tu nie ma - kap, kap,kap. Poszedłem sprawdzić na sterowniku wentylacja działa 50%. Nic innego tylko walę na strych, przebijam sie przez wełnę co leży na stropie do wentylatora na zasilaniu. Akurat jest on zamontowany bardzo blisko wymiennika. Wyjmuję filtr z kanału żeby sprawdzić czy jest przepływ powietrza i okazuje się, że wszystko jest OK. Zaniepokojony wsadzam przez kanał do wymiennika i dotykam jego wewnętrznej części. Jakie było moje zdumienie kiedy dotknąłem ściany lodu. Okazało się, że skropliny zamarzły aż do ich ujścia na samym dole wymiennika. Po krótkim zastanowieniu; suszarka żony na III bieg full power i rozmrażam; uf... udało się wentylacja działa woda znika z szyb. Ucieszony idę zameldować rodzinie, że jestem bohaterem w stylu reklamy z castoramy "wiecie pan marian sam ułożył panele!". W pogodnym nastroju kładę się spać; wstaję rano idę w wiadome miejsce i co? ................ nie ma kap,kap,kap i takim to prostym sposobem za pomoca kap,kap,kap dowiedziałem się że wymiennik mi zamarza. Nawiązując do wypowiedzi mojego przedmówcy informuję, że zgłosiłem ten problem instalatorowi po czym on stwierdził, że wykonał swojąpracę z należyta starannością i nic nie poradzi bo sam jest w szoku że zamarza a nie miało. Ze swojej strony zrobił tyle że skontaktował się z producentam reku. i zasygnalizowal ten problem. Okazało sie że w podobnej sytuacji jest więcej użytkowników tego sprzętu i bedą wymieniac oprogramowanie w strerowniku. Po dwóch tygodniach przyjechał pan z serwisu bartosza i wymienił na płycie głównej coś czarnego z wieloma nóżkami (podobno kość z oprogramowaniem). Na tą chwilę wygląda to tak, że jeżeli temperatura wyjścia z reku spadnie poniżej + 8 st. C to wyłącza się na 10 minut wentylator czerpni i działa tylko wywiew rozgrzewając wymiennik. Po 10 minutach wszystko wraca do normy. Z mich obserwacji wynika że przy dużych mrozach wentylaqcja działa 10 min na 1 godzinę ponieważ jak tylko wymiennik się rozgrzeje to zimne powietrze z zewnątrz spowrotem szybko go schładza i historia zaczyna się od poczatku. Muszę jednak stwierdzić obiektywnie że wentylacja mechaniczna to bardzo fajna rzecz ale chyba warto dodatkowo zainwestować w GWP. Teraz bym tak zrobił bo latem jak było + 30 to chate udało mi się w nocy schłodzić do + 22 a za GWP pewnie byłoby +18 lub lepiej. Natomiast zimą byłoby to powietrze jednak cieplejsze. pozdrawiam DW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...