Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

nicolas1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

nicolas1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Niecałe 3 lata temu mieliśmy tylko wodę ze studni typu abisynki,do napełnienia nowej instalacji C.O grzejników stalowych panelowych w układzie zamknięty użyliśmy tej właśnie wody,woda ogólnie ok. ale z dużą zawartością żelaza (rdzawe zacieki na sanitariatach). Teraz podłączyli nam wodę miejską już dobrej jakości i dręczy mnie myśl czy nie wylać tej wody z instalacji i zalać nową,ale pytałem kilku znajomych i twierdzą że to nie ma sensu a nawet pogorszę bo ta ze studni już się uzdatniła i jest ok. ale czy tak rzeczywiście jest? Woda przy odpowietrzeniu wylatuje czysta. Czy ryzykować i zalać nową wodą? Proszę o jakieś wskazówki.
  2. Też tak po cichu sobie myślałem ale nie byłem pewny czy mam dobre zamiary:-) Myjni nie będzie,a czy mogą tak zrobić by od każdej ściany był leciutki spadek w kierunku środka podłogi ? tak by mieć pewność że zimą nie podmokną ściany (garaż w bryle) Mam zamiar dać hydroizolacje folia w płynie i dodatkowo taśmy łączące podłogę ze ścianami (cokół).
  3. Chcę wykonać podłogę w garażu z gresu technicznego i jest pewien problem. Garaż ma wymiary 4x6m2 i tak mniej więcej w połowie jest bez spadku w stronę bramy by uzyskać ładny spadek do kratki trzeba by od końca garażu dać grubowarstwowy klej na posadzkę,pod ścianą wyjdzie prawie od 20 do 25mm kleju,co byście polecili by było ok.? Wylewka wyrównująca nowa nie wchodzi w grę,dolanie "czegoś" raczej też nie bo się pewnie odparzy itp. w końcu to podłoga na której będzie auto. Proszę o doradzenie co można zrobić ewentualnie jakie materiały dać by podwyższyć podłogę w tych miejscach, by było to mocne i płytki nie pękały. Z góry dziękuje.
  4. rozmawiałem z nimi i twierdzą że będzie ok. bo stelaż jest mocno doścignięty do sufitu i ścian bocznych i tak samo styropian,na to idzie płyta i ona będzie na łączeniach sufitu i ścian pokryta uszczelniaczem a na to siatka i gipsowanie po tym płytka gresowa i fugowanie więc twierdzą że nie ma mowy o szczelinach bo niby jak? mostki pewnie będą ale czy na tyle duże by to uznać za nie wypał i bezsensowną inwestycje ?
  5. Dziękuje za odp. bo teraz jestem cały zdenerwowany że trafiłem na kolejnych pateraków. Nie wiatru tam nie będzie ewentualnie po otwarciu garażu trochę wpadnie i to wszystko Jedyne przerwy między płytami styropianu to te które dają stelaże ale one są bardzo cienkie. Robię to bo obok jest pokój dziecka i było czuć że ma znacznie chłodniej jak w innych częściach domu.
  6. Bardzo proszę o szybką informacje jeżeli ktoś się orientuje czy moje majstry robią to ok. Dzisiaj zaczęli docieplać ścianę garażu dzielącą ją z domem (garaż w bryle) Robią to na stelażu i widzę że wyszła ok. 2 cm. szczelina na całej ścianie między ściana a styropianem,czy to nie wpłynie na izolacje cieplną ? Na to kładą płytę kartonowo gipsową a potem gres techniczny. Garaż będzie nie ogrzewany. tu fotki: Zdjęcia
  7. witam, elektryk musiał dostać się do kabla by go naprawić bo okazało się że nie ma go wyprowadzonego na ogród ktoś mądry zerwał go (długa historia). problem w tym że kable szły pod zalanym już wejściem do domu co wiązało się z rozkuciem płyty,powstała dość duża dziura ok. 25x30cm kombinował by usunąć jak najmniej betonu, do tego teraz jest pustka ok. 35x40cm pod tym miejscem bo musiał wybrać piasek ze żwirkiem by się dostać i poprowadzić na nowo okablowanie,przy okazji została uszkodzona izolacyjna folia w tym miejscu. czy macie jakiś pomysł czym to porządnie zalać tak by pustka się wypełniła i zarazem złączyła z resztą płyty ? płyta grubości ok. 20cm. na to wszystko maja iść płytki i chciał bym uniknąć ich pękania w tym miejscu a co gorsze odparzenia się tego naprawionego miejsca w przyszłości. z góry dziękuje Zdjęcia
  8. witam, proszę o opinie czy w tych warunkach wykonać drenaż opaskowy przy fundamentach. sprawa wygląda następująco. budynek wybudowany w 2004r. stał w stanie surowym zamkniętym do 2013 niepodpiwniczony. fundamenty to wylana ława zbrojona wysokości 30cm ściany z bloczków betonowych układanych na szerokość 38cm. wysokie na 75cm. izolacja p.wilgociowa 2x papa+lepik pod powierzchnią gładzi cementowej . iz.pionowa abizol R+P +folia ściana trójwarstwową (cegła licówka 12cm+wełna 10cm+porotherm 25) zaczyna się na wysokości ok. 10 cm od gruntu wodę opadową odprowadzono po teren działki warunki gruntowo-wodne: 0.00-0.30 ziemia roślinna 0.30-1.10 piaski szare 1.10-2.50 piaski z domieszką gliny zwierciadła ustabilizowanej wody gruntowej do głębokości przekopu nie stwierdzono. grunty nadają się do bezpośredniego posadowienia czy w tym przypadku mam coś "kombinować" ulepszyć przy fundamencie np. dodatkowy drenaż nad ławą? na tą chwile jest taka możliwość wokół budynku teren nie zagospodarowany i można odkopać,docelowo wykonam opaskę wokół domu z kostki pozbruk na ok. 1m szerokości i w przyszłości nie chciał bym już tam zaglądać i coś poprawiać. dodam że brak jakiejkolwiek wilgoci w domu po tych 10 latach mimo iż budynek był nie ogrzewany przez te lata więc pewnie jest ok. ale wolę zapytać i dmuchać na zimne by na kolejne 20 lat spać spokojnie:-) proszę o opinie z góry dziękuje.
  9. nadal mi nie odpowiedziałeś dla czego nie na tym kablu bo co bo jest za cienki? jak jest za cienki to dla czego jest dopuszczony według dzisiejszych norm do obciążenia 17,5A chodzi o położenie przewodu według instalacji C na ścianie pod tynkiem. masz swoje normy czy wyszły jakieś inne o których ja nie wiem to pokaz mi je ?? nie mam zamiaru na siłę tobie wmawiać że mam ok. a tym bardziej sobie skoro się tu znalazłem che wiedzieć co i jak ale nie mam zamiaru słuchać wypowiedzi nie popartych dowodami konkretami dla czego mam wymienić ten kabel skoro mieści się w normach ogólno przyjętych. a tak dla rozluźnienia sytuacji zobacz jak normy się zmieniają http://www.bankier.pl/wiadomosc/Po-wojnie-z-zarowkami-Bruksela-bierze-sie-za-odkurzacze-2971805.html nie długo przewód 1,5mm będzie na wyrost jak tak dalej pójdzie:-)
  10. kkas12 czy ty czasem nie przeginasz ?? jak mówiłem jesteś z tych co chcą wszystko ponad normę ,przewód 4mm?? po co?? wytłumacz mi to proszę bo aż siedzę i nie wierzę że piszesz takie głupoty. według ciebie najlepiej pakować w gniazda 4mm i wtedy na pewno będzie ok.?na wyrost bo może w przyszłości będę podłączał spawarkę w sypialni kto wie, tylko po co?? ile według ciebie mam dać w garażu ?? 6mm?? dodam ci że warsztatu nie planuje tylko otwieranie bramy na pilota i od czasu do czasu podłącze prostownik lub szlifierkę by naostrzyć żonie noże, a silę do karchera który dysponuje mocą 6,5kw mam osobno. przypomina mi to kupno BMW 760il którego używasz jeżdżąc tylko drogą polną ale tłumacząc kolegom że jednak zawsze moc jest z tobą i tym samym jesteś bezpieczny:-) na forum elektryków dostałem odpowiedz krótką i jednoznaczną bez wywodów jakie ty tu wypisujesz. http://forumsep.pl/viewtopic.php?p=82029#82029
  11. A jak wygląda sprawa z taką płytą https://products.gorenje.si/fts/GetDigitDoc.aspx?sifra=196545&jezik=pl&tipVsebine=1&docName=eit680sc1un%2Epdf Jak widać wykorzystuje ona 3 fazy przy połączeniu 3N Jej moc to 6500w. Ktoś pisał że płyty są tylko na 2 fazy to jak jest z tą płytą ?
  12. ok to tak jak by powiedzieć że przewód 2,5mm jest znacznie na wyrost na gniazdo które ma dopuszczalną obciążalność 16A i ono jest słabym ogniwem. pewnie przy kablu 2,5mm zyskał bym 3A obciążalność więcej ale po co? mam kilka obwodów na gniazda i z tego co widzę 2 pokoje dzieciaków zostaną wyposażone w tv o mocy góra 80W do tego konsola od czasu do czasu ok.100w i laptop ok. 65w i ładowarki do telefonów. salon tv 120w+od czasu do czasu hifi 150w+ dekoder tv.+ramka na zdjęcia i coś tam jeszcze z małej elektroniki jak laptop:-) sypialnia tv ok. 80w + radio z budzikiem ,łazienka na osobnym obwodzie gdzie nie będzie pralki itp. tylko od czasu do czasu suszarka i maszynka do golenia. korytarz osobny obwód więc tam tylko odkurzacz od czasu do czasu. więc jakoś nie widzę potrzeby modernizacji instalacji z 1,5mm na 2,5mm przy takim użytkowaniu. no jeszcze dojdzie żelazko od czasu do czasu. a w kotłowni osobny obwód do pralki też 1,5mm:-) bo po co więcej dla niej? kuchnia to dwa obwody na przewodzie 1,5mm do mikrofalówki,czajnika,zmywarki,lodówki + jeden do piekarnika 2,5mm oraz jeden 5x1,5mm 3 fazowy do płyty. oświetlenie 1,5mm. pewnie powiesz że to partactwo ale ok. godzę się z tobą bo jesteś w temacie. ja muszę z tym żyć i nic nie poradzę bo kuć nie będę po to tylko by spełniać dzisiejszą normę. pozdrawiam
  13. proszę powiedz mi co jest złego i jakie są przeciwwskazania w daniu zabezpieczenia 13A na przewód 1,5mm. np. na gniazdku ?
  14. człowieku czy ty tak zawsze?? pokaz mi te normy. cały czas piszę że kabel 1,5mm według normy POLSKIEJ i NIEMIECKIEJ i jakiej tam jeszcze chcesz jest bezpieczny pod obciążeniem długotrwałym do 14,5A bezpieczny czy ty rozumiesz co to znaczy?? że bez problemu daje się zabezpieczenie 13A i jest ok. czyli jak już ci tu mówiłem na jednej fazie mam 3000w x2 mam 6000w CAŁKOWICIE BEZPIECZNEGO POŁĄCZENIA PŁYTY INDUKCYJNEJ gdyby ona miała 6kw bo kabel x2 wytrzyma 6600w ale zabezpieczenie już nie. więc proszę wytłumacz mi co ma mi się palić kopcić i co inne. płytę daje 6400 bo innej nie ma mniejszej. czy ty jesteś z tych co dzisiaj wszystko przewartościowują grzejniki bo tak lepiej,kocioł bo tak lepiej,kominek bo tak lepiej,styropian najlepiej 50cm bo tak lepiej, itp. ja pytałem czy coś się stanie i czy jest bezpieczne przy takim podłączeniu a nie czy jest to prawidłowe według dzisiejszych norm! dom jest z 2003 roku a ty mi tu wywody prawisz,za 5 lat normy się zmienią i teraz to co masz w domu będzie już nie w tych normach i co i wywalisz wszystko bo tak trzeba?? normy się zmieniają np. ocieplenie domu kiedyś dopuszczalne 0,75 dzisiaj 0.3 ale czy te 0.75 jest nie prawidłowe dzisiaj czy grozi życiu że trzeba je wymienić?? w 2020 już domu "normalnego" nie postawisz tylko energooszczędny i nazwiesz to normą bo tak trzeba i wszystko inne jest do bani? to tyle dowiedziałem się z tematu że trzeba mocno przewartościowywać dzisiejsze normy bo mało kto w nie wierzy Więc jak dowiem się konkretnie TAK czy NIE czy mogę tą płytę 6400w podłączyć pod przewód 5x1,5mm z zabezpieczeniem 13A na fazę licząc się z tym że przy włączonych 4 palnikach na full raz w roku może bezpiecznik wywalić,ale bez wywodów proszę. jak jest tu elektryk to powinien to wiedzieć bez dzisiejszych norm. pozdrawiam wszystkich
  15. nie rozumiem co "mądrego" wniosłeś w swojej wypowiedzi do mojej??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...