Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czerwinski robert

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

czerwinski robert's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam ponownie! Dziękuję za odpowiedzi na priv. Mam jednak kolejne pytanie: ustaliliśmy z wykonawca, że pójdzie jeszcze raz olej (albo i 2 razy) oczywiście i polerka. Ale tu problem- 2(?) warstwy oleju carl's 90 już niby są, nałożone niby zgodnie w czasie z zaleceniami oraz po polerce. Czy teraz jeszcze ta sama 90.ka się przyjmie? Czy dać po takiej kilkudniowej przerwie na utwardzony już olej 45 czy może 25? Bo widać po podłodze, że się chyba jeszcze równo nie napiła. Albo się równo nie wypolerowała... W technicznym w Bonie mówią, żeby dać 45.kę, choć może być i 25, byle nie 90.ka. A parkieciarz, z którym odbieralem podłogę proponuje 90.kę. Co tu zrobić? Chcęsię maksymalnie dobrze zabezpieczyć tak przed przedwczesnym wyblaknięciem/wchłonięciem oleju (połysku się oczywiście nie spodziewam) co się równa niedostatecznemu wzmocnieniu i zakonserwowaniu parkietu, jak i przed ciężkimi uwagami połowicy, że do d... wyszło. Dopiszę, że mam ok 40m2 teaku i po ok. 10m2 doussie i kempasu.
  2. Chyba się w temacie zmieszczę: chciałem sprawdzić, ile Wam (inwestorom, fachowcom) udało się pokryć metrów parkietu olejem. U mnie panowie dali radę zaolejować 2 razy ok 60 m2 głównie teaku za pomocą 1,5, no, góra 2 l. oleju Carl's 90. Mam oczywiście wątpliwości. I odnośnie ilości oleju i odnośnie czasu, w jakim się wyrobili. Owszem, szybko to idzie (nakładali pacami), ale było tak: po 1.szym zaolejowaniu ok. 17m2 wyszedłem, żeby wrócić po godzinie. No bo trochę czasu na dokończenie 1.go olejowania, na odczekanie, na drugi raz, na poznoszenie maszyn do samochodu.... Wróciłem a ich już nie było. Dzwonię. Poolejowali 2 razy i zrobili pierwsze padowanie! Plus spakować się i odjechać. Chyba nieźle, co? Jak sprawdzić choćby samą ilość nakładania oleju? Poza tym, wszystko to ma (powinno mieć) wpływ na cenę usługi. Bo albo oleju wychodzi faktycznie tak mało, że powinienem zapłacić za mniejszą jego ilość albo poszło mniej "roboty", za którą też płacę. Poradźcie coś!
  3. Witam ponownie! Jak już pisałem - mieszkanie w kamienicy na poddaszu, więc wchodzenia prosto z dworu nie będzie. Czy w takim razie zaryzykować z tym kempasem? Może 2 piętra schodów i wycieraczki po drodze wystarczą, żeby się pozbyć brudu? A jeśli chodzi o grubości płyt: kombinuję tak, bo mam w kuchni 4-5 mm wyżej dechy niż w pokoju, dlatego dobieram 12+12 i 12+8. Bo chyba nikt nie doradzi kładzenia 4-5 mm papy czy nieprzewidywalnej ilości warstw pianki dla wypoziomowania obu pomieszczeń? W każdym razie na chłopski (mój) rozum to kiepskie rozwiązanie. __________/..__ I.......................I I.......................I_________________ I......................../............"PP".........../ I......................./............................./ I.......................I___/..________/..__I I.......................I...............I.............I I.......................I...............I.............I I........"S"...........................I.............I I.......................................I.............I I............................"K".......I....."Ł"....I I.......................................I.............I I.......................I...............I.............I I_____________I_________I_______I Tak to +/- wygląda "S"to "salon", reszta jasna. "Zaznaczyłem" też drzwi. I widać przejście z kuchni do pokoju. Przejście jest na legarze a kuchnia jest wyżej, tak jak napisałem. Tu wrócę do pierwszego mojego postu: czy położyć najpierw i w K i w "S" 12, bo tak mocniej, a potem, też oddzielnie 12 i 8 dla zrównania, czy może najpierw salon 12 a kuchnia 8 i później całość 12 i parkiet kłaść po całości, bez żadnych dylatacji z korkiem, którego podobno nie będzie widać? Jak ta ewentualna pierwsza 8 w kuchni, nie za słaba będzie? Bo jak pisałem, nie jest to idealna gładź, na obecnych deskach, może mi płytę przy kręceniu powciągać w dolinki.
  4. PERM! Pretensji specjalnych sobie to tego wątku nie roszczę. Ja tu jedynie z nadzieją zawitałem. Ale jak widzisz ciężko się dopchać po pomoc, kiedy się ewentualni pomocni za bary wzięli. Panowie czytają może? Ktoś tu liczy na Waszą wiedzę i doświadczenie! I chętnie poczytam opinie wszystkich skłóconych. W zamian za to mam nadzieję kiedyś zamieścić tu fotki swojej podłogi i przeczytać później Wasze komentarze, dumne z mądrze udzielonych porad. Czy już nic Was z tej wojny nie ściągnie?
  5. A nie mogliby koledzy jednak spojrzeć na moje ostatnie, fakt, że przydługie, wypociny? Może kolejna porcja podpowiedzi? Liczę na Was!
  6. Dzięki za odzew! Odpowiadając na odpowiedzi: wymiary teaku podałem - to deska 15x90x400-1200(mix) elegance. Napisałem tez, że pianka pójdzie tam pod OSB, dla częściowego chociaż wytłumienia i podrównania. Przedpokój, gdzie zamierzam kłaść kempas ma 1,3/5 m. Klepkę mam 15x90.1000 z niskim piórem. Do tego nieopatrznie dokupiłem kilka metrów (też okazyjnie, a jak!) klepki 15x90x400 ale nie pasuje, bo ta ma pióro prawie po środku grubości. Niech leży, jeść nie woła. Gdzieś się do czegoś może nada. Garby na dechach "cyklinuję sam, tak jak napisałem. Nie mam przeciez, jako "nieparkieciarz" właściwszych narzędzi. Może jakoś pójdzie. A z ostatnich planów (zmiana dostępności OSB) dla zrównania podłóg dam w kuchni 12+8 a w "salonie" 12+12. Czy może jednak w kuchni daćnajpierw 8 i po zrównaniu z pierwszą warstwą 12 w salonie mógłbym całość zakryć jednolitą warstwą 12.ki, żeby potem połozyć bez przerw, cienkich choćby tylko na korek, parkiet. Bo w sumie nie wiem z jakim ryzykiem wiąże się niezostawienie akurat w tym przejściu symbolicznej przerwy? To w końcu jest na legarze a legar jak każdy inny. Same dylematy. Czy jednak dać najpierw ta grubszą, solidniejszą? Jak będzie lepiej? A kręcić zgodnie z przepisami co 30 cm po obwodzie i po skosach czy co 50cm? I jeszcze wrócę do kleju. Z Waszych odpowiedzi wynika, że dwuskładnik powinien wystarczyć, uwzględniając moje przewrażliwienie na punkcie drgań podłogi? Bo z opisu Pur 2K :"Utwardza bez skurczu i tworzy bardzo mocną, trwale elastyczną spoinę o podwyższonej odporności na starzenie" Może to niegłupie rozwiązanie? A można go jak pisałem, dostać po 11zł/kg. Może ktoś zna Artelit PB 890? I co z tą Boną 777? Znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę - Chemolan B. Jednoskładnikowy poliuretan za 18zł/kg. I jeszcze jakiś polimerowy Voke Policar 11zł/l. Aha! oprócz kuchni i salonu teak dam jeszcze w łazience. W sumie od tego się zaczęły plany. Mam jakąś niechęć do glazur i terakot a lubię drzewo. Wniosek sam się nasunął. A że trafiła się okazja to zamiast 6m2 kupiłem prawie 60m2 teaku. Na koniec pytanie do praktyków - uzytkowników - lakier czy olej? Olej pawie na 100% w łazience a reszta? Skoro szybciej i taniej, łatwiej w ew. naprawach to czemu tak straszą trudami w utrzymaniu, konserwacji? Faktycznie jest tak cięzko o to zadbać? Znowuu się rozpisałem, tak już mam. Ale może chętniej (a już na pewno pożyteczniej) odpiszecie mi, niz sobie nawzajem. I jadu zaoszczędzicie....
  7. Witam! Jak w temacie - nie całkiem na temat, ale może żeby podobnych nieprzyjemności uniknąć, zapytam. A poza tym, zapytam, bo akurat tu i teraz udzielają się Ghost i Jarekkur, których komentarze czytuję i (jako laik) oceniam wysoko. Oczywiście głosy i podpowiedzi innych koleżanek i kolegów równie mile widziane. Remontuję mieszkanie na poddaszu w kamienicy przy średnio ruchliwej ulicy. Dom z lat 30.tych. Remontuję powoli, jak środki pozwalają, ale kupuję jak na swoje mozliwości niezłe materiały, często polując na okazje. Okazje typu deska teak z dlh 90x15x400-1200 po 60zł/m2 itp. W trakcie remontu zerwałem podłogę w dziennym pokoju i sąsiadującej kuchni, bo miałem ugięcie legarów, tak do 4cm. W gniazdach siedziały dobrze, wygląda na to, że się po prostu ugięły, tym bardziej, że po obu stronach ścianki stały kiedyś koło siebie piec i kuchnia kaflowa a do tego pod spodem jest restauracja i może jakąś ściankę rozebrali czy uszczuplili. Do legarów dokręciłem z obu stron kantówki 40x80 i z powrotem stare dechy. Miejsca po piecach uzupełnione płytą i deskami. Podłoga, co sam czuję i parkieciarz potwierdza, nie ugina się ale drży, kiedy skoczyć, czy nieco mniej, kiedy cos dużego obok przejeżdża. Dopiero będę kładł OSB a pod nią jakąś cienka piankę (np taka pod panele?) więc nie wiem czy mi to jeszcze podłoge usztywni czy juz tak zostanie. Z kuchni na legarze mam ok. 2m szer. przejście do pokoju. Nniestety, deski ściągałem dawno i poziomując podłogę nie zwróciłem uwagi, że niegdysiejsze deski kuchenne, kiedy były to 2 oddzielne pomieszczenia, sa 4-5 mm grubsze. I teraz, po przykręceniu dech, będę równał OSB. Dlatego w pokoju chciałem dać najpierw w karo 10 lub 8 a w kuchni odpowiednio 15 lub 12 a potem chciałem całość już zrównaną przykryć drugą warstwą OSB. "Mój" parkieciarz poradził mi jednak, żebym te pomieszczenia kładł oddzielnie, z dylatacją na korek i on tak samo zrobi z parkietem, który będzie szedł wzdłuż przejścia z kuchni do pokoju. Chociaż chyba wolałbym mieć to jako jedną całość. - 1. pytanie - zrobić tak? Dalej. Po przykręceniu desek okazuje się, że te w kuchni są połódkowane. No, staroć, z którym już nie powalczę. Oczywiście da się na to położyć płytę ale będzie leżała na garbach a nie na całości. Pewnie trzeba by wtedy uważnie kręcić własnie przez te garby, żeby mi jej nie pokrzywiło. Może dlatego parkieciarz zasugerował mi w kuchni pierwszą warstwę OSB min. 12, co mi pogrubi jeszcze bardziej podłogę w pokoju. Trudno, jeśli ma to uzasadnienie? Niemniej będę te garby darł, ideału nie osiągnę ale się zbliżę Kątówka, poziomnica i krążki z ziarnem 16 lub 24 i jakoś powoli idzie. - 2. pytanie - ma to uzasadnienie? Przejdźmy do klejenia. Po położeniu tak czy siak OSB parkieciarz ją przejedzie i może zaimpregnuje. No i teraz klej - - 3 pytanie - jaki klej? Najchętniej konkretne nazwy, bo to, że poliuretan to wiem. A czy wystarczy dwuskładnikowy? Bo te ceny jednoskładnikowych z nóg zwalają. Pytam nie bez powodu - mam okazję kupić niekrytykowany przez Was 2składnik Artelit PB 890 w dobrej cenie (10 zł/kg). Albo Ansecoll PUR 2K w takiej samej cenie, czy Bona 777 po 15 zł za kg. Te są na dziś "tanie"ale czy dobre? Dodam jeszcze, że w przedpokoju chcę położyć kempas (kupiony po 30zł/m2. Tak działam, jak mi kieszeń pozwala ale próbuje jak najsensowniej. Liczę na cierpliwość w czytaniu. Odpowiedzi moga byc krótsze:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...