Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

w4

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    119
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

w4's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. w4

    Ogniwo eko plus

    Dzisiaj odwiedziłem wszystkie okoliczne hipermarkety w poszukiwaniu rur spalinowych fi 140 do OE+ i mają albo 130 albo 150. Muszę podłączyć OE+ czopuch ma wylot fi 140 z kominem ceramicznym fi 200. Powiedzcie gdzie kupiliście swoje rury.
  2. w4

    Ogniwo eko plus

    Do minertu Czy mógłbyś przybliżyć jakie większe możliwości sterowania kotłem będą dostępne od tego sezonu?
  3. w4

    Ogniwo eko plus

    Jaki powód zaraz wyjaśnię ale najpierw muszę przyznać Ci rację. Zgadzam się z tobą w 100% może tylko jednostki GJ z MJ zamieniłeś ale ok. Jednak owies można kupić dużo taniej i z popiołem mniejszy problem. U mnie jak w okolicy powiedziałem w ubiegłym roku, że chcę kupić owies po 500 zł/t przy teoretycznie cenie skupu w granicach 800zł która teoretycznie jest na skupie to było sporo chętnych do sprzedaży i jeszcze oferowali workowanie i przechowywanie u siebie a nawet dowożenie wedle potrzeb. Wspomnę też że chyba 3 -4 lata temu owies można było kupić po około 250 zł workowany i kto wie czy znowu tak nie będzie. I właśnie to jest mój powód pytania Pozdrawiam Serdecznie
  4. w4

    Ogniwo eko plus

    proszę o więcej szczegółów. Jeśli chodzi o palnik BURNER-S czy nie ma problemów ze szczelnością powietrzną pomiędzy ogniwami palnika. Jest on przecież poskręcany chyba z 4 ogniw i jakoś uszczelniany. Czy uszczelnienie wytrzyma długo wysoką temperaturę w palniku i powietrze z wentylatora zamiast na palenisko będzie trafiać np. w popielnik? Jeśli chodzi o sam wymiennik to czy czyszczenie wąskich kanałów tego pieca nie jest zbyt uciążliwe i niewygodne. W końcu kanały pionowe nie są łatwo dostępne. Interesuje mnie również czy palnik ten spala dobrze owies albo pelet i czy nie ma poważnego ryzyka cofnięcia się płomienia do zasobnika ponieważ nie ma w nim zabezpieczenia zalewowego
  5. Skrzynki już są od miesiąca a prądu nie ma. Oj ciężko to idzie. Nawet developerzy z czapel nic na to nie mogą poradzić.
  6. No właśnie a domy się budują, nowi sąsiedzi sprowadzają a prądu jak nie było tak i nie ma. Może wie ktoś kiedy będzie?
  7. Dzięki wam trochę mi się rozjaśniło i wychodzi na to że chyba przesadzam z obawami że rura popęka po przyciśnięciu wylewką betonową. Pytanie jak rozwiązać to ferajne podłączenie? Sprawę komplikuje fakt że mniej więcej w połowie odległości jest wiatrołap i muszę przejść obok drzwi wejściowych do domu a grubość podłogi w tym miejscu to 15 cm. Pionu innego nie ma. Jest natomiast piwnica ale nie chcę tam puszczać rur. Może lepiej będzie dać grubszą rurę z mniejszym spadkiem np dla rury 100 spadek byłby około 1% zamiast 50 z ze spadkiem 2%. Zakładam że w kuchni rura by już wystawała z wylewki przy tych spadkach, no chyba że można by było zmniejszyć te spadki o połowę ale z tego co się naczytałem to 2% to minimum.
  8. Na to wychodzi pytanko tylko jak zrobić taki spadek
  9. Proszę o poradę w jaki sposób układa się rury kanalizacyjne na podłodze aby uzyskać wymagany spadek 2% dla rury kanalizacyjnej o długości 6m i przekroju 50mm? Podłoga jest na parterze ma się składać z 8 cm styropianu i wylewki betonowej 7 cm. Czy wystarczy coś podłożyć aby uzyskać spadek czy trzeba może na piankę czy montować na podpory. Obawa moja to że jak zaleje betonem to beton to przyciśnie i zmienią się spadki. Z drugiej strony to czy miejscowo podparta rura nie pęknie jak zostanie przyciśnięta betonem
  10. Robię rozeznanie w oknach, wiele firm ma podobne oferty. O wybór ciężko. Napiszcie czego nie warto brać.
  11. Witam, jaka jest średnia cena wykonania izolacji i ocieplenia tarasu nad wykuszem bez materiałów. Prace polegać mają na ułożeniu papy, styropianu, wykonaniu wylewki betonowej zbrojonej siatką i opierzeń blacharskich,. Taras jest wielkości 4,25m2.
  12. Jeżeli pokrycie dachowe jest szczelne tzn.woda nie leje się na wełnę i nie ma przewiewów wiatru to można zostawić jak jest
  13. Czy dobrze rozumiem, że po ociepleniu wełną pomiędzy krokwie, mocuje się stelaż na płyty KG i pomiędzy stelaż upycha wełnę na krokwie. Czy stelaż ma się stykać bezpośredni z płytami KG. Czy nie powstaną mostki termiczne na stelażu. Znalazłem taki schemat http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/izolacja-dachow-skosnych_57649.html i juz nic nie wiem. Pomocy
  14. Jaka jest prawidłowa kolejność warstw ocieplenia poddasza użytkowego? Czy prawidło będzie: - wełna mineralna między krokwiami, - stelaż na płyty KG, - wełna na stelaż i krokwie, - folia paroizolacyjna - płyta KG czy: - wełna mineralna między krokwiami, - wełna mineralna na krokwie, - stelaż na płyty KG, - folia paroizolacyjna - płyta KG Wydaje mi się, że pierwszy układ jest trochę dziwny ale może się mylę. Proszę o poradę.
  15. Czy ściany zewnętrzne z silki trzeba zabezpieczyć przed zimą aby nie ulegały uszkodzeniom przez wodę opadową i mróz?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...