Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marius09

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

marius09's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Tylko mnie utwierdziły, że nie warto. Może człowiek by się lepiej czuł, że ma kosmiczną technologię ale wyda pieniądz, który do niego nie wróci na przykład w niższych rachunkach. Co do podkładu piankowego to polecacie coś konkretnego ? Wylewka niby anhydryt ale wiadomo, że jakby nie lali to jakieś odchylenia być muszą. Na betonie wcześniej było zaskakująco równo w zasadzie tylko mniej więcej na rogu o powierzchni ze 2-3 m2 było chyba 3 milimetry niżej a reszta kondygnacji 140 m2 równo aż dziwne więc może i anhydryt jest równa ale jak to są takie wartości jak 1-3 mm to na pewno tak na 100% równo nie jest.
  2. Inne pytanie jest. Zapominamy o jakimkolwiek innym parametrze niż opór cieplny. To, że musi być on jak najmniejszy to wiem. Pytanie czy porównując te dwa produkty i znając różnice w koszcie ich pozyskania to czy przewaga multiprotect rekompensuje 3000 złoty. Ile rocznie/dziennie wydam więcej na energię jeśli wezmę ten tańszy bo przykładowo jeśli 200 złotych to się nie opłaci bawić. Jeśli 1000 złotych no to już inaczej sprawa wygląda. Nie umiem tego policzyć.
  3. Witajcie Niestety moja wiedza nie wystarczy aby rozstrzygnąć ten dylemat więc zapytam bo w necie na razie nic konkretnego nie znalazłem albo znalazłem ale nie umiem i tak przyswoić tej wiedzy. Taki dylemat jest. Ogrzewanie podłogowe, powierzchnia 250 metrów, będą na tym położone panele. Rozchodzi się po podkład. Do wyboru jest: 1) Multiprotec o oporze cieplnym 0,006 2) Podkład z Leroy o oporze cieplnym 0,05 Matematycznie niby różnica widoczna ale pierwszy z nich przy tej powierzchni to będzie koszt około 4750 złotych, drugi 1750 złotych. Różnica zatem 3000 złotych. Pytanie jak to przeliczyć na pieniądze w sensie ile mniej gazu pójdzie na 1 niż na 2 aby się zorientować czy dołożenie tych 3 tysięcy ma sens ? W trakcie budowy uparłem się już na technologię Dry-Fix i choź samej technologii nic nie można zarzucić to nie skonsumowałem nawet jednej przewagi jaką ona dawała więc pieniądze jakie nadpłaciłem za te pustaki zostały przysłowiowo wyrzucone w błoto. Nie chciałbym drugi raz zachować się podobnie. Ktoś podpowie ?
  4. Dzięki za podpowiedzi. W zasadzie decyzja już jest, że od wewnątrz to nie ma sensu. Teraz powstają kolejne pomysły optymalizacyjne. To znaczy pytanie jest czy jest sens inwestować w XPS-a czy nie lepiej Styropianem jakimś z podwyższoną ochroną przed wodą ? Z badań geotechnicznych wyszło, że działka sucha. W najgorszym okresie jesiennych deszczów woda 1,7 i poniżej.
  5. Witajcie Nie znalazłem podobnego zagadnienia więc albo jest to oczywiste albo strasznie głupie. Szykuję się do budowy domu na wiosnę. Jestem na etapie rozeznania jakie materiały kupić itd. Patrzę właśnie na plan fundamentów i tutaj w projekcie mam ocieplenie ściany od zewnątrz 17 cm oraz od wewnątrz 15 cm. Przejrzałem wszystkie filmy z zakresu ocieplania fundamentów na youtube trochę poczytałem..............i nic nie wiem bo nie znalazłem takiej kombinacji. W zasadzie wszędzie jest to ocieplane od zewnątrz tylko i masa wpisów, że ścian fundamentów w domach niepodpiwniczonych nie należy ocieplać bo to przerost formy nad treścią. Niewiele daje ale.........taka praktyka i wiara. Jak jest poradzicie ? Rzeczywiście przesadzone to ocieplenie u mnie ?
  6. Proszę o wycenę robocizny przy wznoszeniu takiego domu: https://www.mgprojekt.com.pl/riwiera-3 Start prac wiosna 2018. Jeśli potrzebne dodatkowe informacje typu rzuty itd proszę dawać znać posiadam w formie elektronicznej. Interesuje mnie budowa stanu surowego do etapu przygotowania dachu pod wykończenie czyli (kończymy na odeskowaniu i papie czy tam membranie) bez przykrycia docelowego. Kontakt na priv. Pozdrawiam Mariusz
  7. To powracam do pytania bazowego. Jakkolwiek dziwnie to wygląda rozumiem, że efekt cieplej taniej uzyskam w układzie 10 cm styropian, 5 cm płyta PIR ? To, że wystarcza 8 cm to nawet logicznie wygląda biorąc pod uwagę, że jest to ekwiwalent grubszej warstwy styropianu itd.
  8. Czyli rozumiem II gatunek nie jest polecany. No a co z trwałościom materiału i odpornościom na ślimaczki, mrówki i inne takie. Styropian da radę ?
  9. Dzięki za podpowiedzi. Widziałem te ogłoszenia o PIR-ach w gatunku II. Poważnie o tym myślałem bo powinno wystarczyć na podłogę itd. Czyli co PIR wart uwagi tylko wtedy jak nie ma miejsca ? A jak sprawa wygląda jeśli chodzi to, że PIR podobno jest niezniszczalny żadne mrówki, ślimaki go nie ruszą a styropian jak najbardziej.
  10. Witajcie Zaczynam szczęśliwie w tym roku budowę pierwszego, wymarzonego domu. Niestety od tego czytania już nic nie wiem i postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych odnośnie ocieplenia fundamentów i przede wszystkim podłogi na poziomie 0. Zgodnie z projektem mam na podłodze dać 15 cm styropianu. Natomiast czytałem dość dużo o płytach PIR na przykład thermano. Gdyby nie cena wybrałbym je ale one kosztują jakby były ze srebra co najmniej. Dlatego czy jest sens zrobić 10 cm styropianu i dodać 5 cm thermano ? Czy takie połączenie ma sens ?
  11. Witajcie Trochę poczytałem sobie w internecie na ten temat i dalej wiem, że nic nie wiem. Zatem postanowiłem założyć temat ukierunkowany na moją sytuację i bardzo wdzięczny będę za podpowiedzi. Mianowicie: - dom o powierzchni około 120 m2, - parter i pierwsze piętro, - ogrzewanie podłogowe na obu kondygnacjach, - interesuje mnie piec z zamkniętą komorą spalania (przewidzianą kotłownię zagospodaruję sobie inaczej), - gaz z sieci miejskiej, - dodatkowo jest dom jest przystosowany do kominka z płaszczem wodnym, - interesuje mnie oczywiście ogrzewanie pomieszczeń i wody. Co brać kondensacyjny czy zwykły z zamkniętą komorą spalania ? PS: Po całym tym czytaniu nie czaję jeszcze do końca różnicy jedno i dwu funkcyjny. Wiem, że chodzi o podgrzewanie wody ale nie czaję plusów i minusów każdej z opcji. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...