Robert D.
Użytkownicy-
Liczba zawartości
21 -
Rejestracja
Robert D.'s Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witaj, to co zaproponowali Lipińscy (styropian grubości 10 cm, wełna na stropie 18cm) to brzmi dość śmiesznie teraz 10cm to kładzie się na szopkę, a na dom "standardowo" 12-15. nie dziwię się dlaczego chcesz zwiększyć grubości ocieplenia. Nie polecam płaszcza na kominku, lepsze jest rozprowadzenie powietrza. minusy płaszcza to: -trzeba palić zwracając uwagę na temperaturę wody, żeby jej nie zagotować, albo przewymiarować grzejniki co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami. -zawsze grzejesz całą wodę w CO, a chciałbyś tylko np. zrobić miłą atmosferę w salonie. -przy braku prądu nie masz alternatywnego źródła ciepła, bo pompy nie działają i nie możesz napalić przy rozprowadzeniu powietrza tych problemów nie ma. z kominkiem jest jeszcze taki problem, że pali się jak się ma co jeśli ma się tanie drewno to się opłaca, ale jeśli kupuje się opał po cenach rynkowych to jest to złudny interes. w zeszłym sezonie przeliczyłem to jak paliłem brykietem. koszt brykietu spalonego wieczorem był wyższy niż koszt dobowego zużycia gazu. teraz mam drewno i jest lepiej, ale nie ma szału. pali się raczej dla przyjemności. pozdrawiam, Robert D.
-
Witaj Tomku, to o czym piszesz da się zrobić. Po mniejszych lub z reguły większych zmianach w zasadzie z każdego domu można zrobić dom ciepły. Każdy pieniądz zainwestowany w energooszczędność ma sens i zwróci się w wielkości zależnej od poczynionych zmian. Jedynie nieszczęsna ścianka kolankowa jest niebezpieczna - można zeszpecić dom. jak dobrze poszukasz to znajdziesz LMP42 w różnych wariacjach, niektóre są tak zmodyfikowane, że ciężko stwierdzić, że jest to P42. Można owszem podnieść ściankę, ale trzeba to zrobić już w fazie projektu, żeby projektant zmodyfikował również więźbę. Naświetla wokół drzwi sprawdzają się - korytarz jest jasny, a i dom z zewnątrz wygląda ciekawiej. Nad rezygnacją z wentylacji bym się zastanowił. Czy nie lepiej np. zostawić okna 2szybowe i obciąć 2cm styropianu (20->18), a zrobić wentylacje. 30%ciepła ucieka przez wentylację. Albo poprowadzić kanały, a centralę kupić później na raty. Jeśli chodzi o koszty to wybudowanie stanu surowego otwartego kosztuje ok 150tys. Fundament i dach najwięcej kosztuje. Fundamenty pewnie będziesz robić tradycyjne, wiec nie będę Ci mieszać w głowie płytą fundamentową, która jest trudniejsza, bo trzeba już w fazie fundamentu przewidzieć gdzie sie chce mieć CO i inst. wod-kan Jak zainwestujesz w grubsze ocieplenie to CO będzie tańsze niż w projekcie, ponieważ nie będą potrzebne duże grzejniki. Piec 2f też się sprawdza - to również ogranicza koszty utrzymania, bo nie podgrzewa się non stop 100-200l wody, nie ma dodatkowych pomp. Modyfikacja CO jest trudna, bo wszyscy hydraulicy mają w głowach stare przyzwyczajenia i przekonanie ich do nowości (np.grzejniki 1-płytowe) często jest bliskie cudu. Warto poszerzyć garaż o np 30cm. 3.30 to trochę wąsko. pozdrawiam Robert D.
-
Witam Was Oj dawno nie pisałem, ale to nie znaczy, że nie zaglądałem Na jakich etapach jesteście? Wrzućcie jakieś fotki. u nas po prawie roku wiele się nie zmieniło. doszło trochę krzaków, urosła trawa. teraz na jesień walczyłem z ogrodzeniem, zabrałem się również za wykończenie poddasza - szpachlowanie, docieranie, malowanie..... na gwiazdkę chcielibyśmy już przyjmować gości na górze. widzę, że temat okapu jest wałkowany okap z podpięciem do kanału wentylacyjnego nie sprawdza się zimą, chyba, że znajdziecie model okapu ze szczelną przepustnicą zwrotną. wentylacja mechaniczna tworzy w domu podciśnienie i kanał wentylacyjny (do okapu) robi za lewy nawiew powietrza. w tym przypadku lepszy będzie pochłaniacz niezależnie czy to jest płyta gazowa czy elektryczna, opary z garów są zawsze a jak coś się smaży to wystarczy wrzucić 3 bieg na reku i zapachy uciekają na zewnątrz. jest możliwość podpięcia reku do okapu, ale wtedy ta przyjemność kosztuje dodatkowo 6tys ja, niestety, żeby wykorzystać swój okap będę chciał wmontować w kanał wentylacyjny szczelną przepustnicę otwieraną w czasie gotowania. co z tego wyjdzie?....zobaczymy Uliar, co to za ława kominiarska za 2.5tys? zwykła ława kosztuje ~250zł np. dachyonline.pl/index.php?p134,lawa-kominiarska Caretilla, jak przeniesiesz reku na strych to pamiętaj, żeby tam kanalizę pociągnąć, bo reku wymaga odpływu do skroplin. a teraz kilka wymiernych danych zużycie gazu za okres styczeń-listopad: 1000m3, przy temperaturze 21stC i jest to 1/3 zużycia porównywalnego domu w "zwykłej" technologii (sąsiad). przy bieżących temperaturach (8-12stC) palimy tylko w kominku, który spokojnie daje radę ogrzać cały dom (22stC), a nie posiadamy żadnego dodatkowego rozprowadzenia, oprócz wentylacji, która skutecznie miesza. nie planujcie dużych kominków na poziomie 24kW, bo nie wysiedzicie przy nim. polecam kominki max 10kW. I przypadkiem nie planujcie kominka z płaszczem wodnym, bo przy tak małych grzejnikach nie nacieszycie się widokiem ognia - wcześniej zagotujecie wodę nasz kominek ma 7kW i przewyższa nasze oczekiwania odnośnie zapotrzebowania na ciepło-trzeba go mocno dławić żeby nie przekroczyć w salonie 26stC wiecie co jeszcze jest fajnego w wentylacji mechanicznej.....latem nie ma komarów i much w domu. to byłoby na razie tyle z przemyśleń byłego budowlańca pozdrawiam Robert D.
-
Witam Wszystkich, Deni, drzwi u nas są z naświetlami po obu stronach wyglądają tak: http://img29.imageshack.us/img29/1055/img590944.th.jpg zmniejszyliśmy otwór drzwiowy z 2.7 na 2m, drzwi maja 1m i po 0.5 naświetla. drzwi drewniane z naświetlami kosztowały nas 5400. drzwi hormanna skreśliliśmy na samym początku z powodu cen i przemysłowego wyglądu. w M&S wycenili nam ten wzór na 10600 bramę mamy hormanna cena z montażem 4800. 5lat gwarancji mnie przekonało. z oknami jest gorsza sprawa. jeśli chcecie zachować trójkątne okna w całości i szyby 0.6 to musicie ostro szukać. z M&S nie było rozmowy - nie chcieli tego zrobić, proponowali nam okna dzielone albo ze zwykłą szyba 1.1 albo nieotwieralne - mycie z drabiny w Rehau byli zdecydowani to zrobić cena ok 2tys za okno. Jeśli chodzi o dopłaty to owszem jest coś takiego - dopłata do termomodernizacji, ale dotyczy to budynków już istniejących. trzeba wziąć na ten cel specjalny osobny kredyt w konkretnym banku (jest ich kilka) nie można zapłacić gotówką a potem żądać zwrotu. żeby uzyskać dopłatę to należy wykonać audyt energetyczny, z którego wynikać będzie zasadność wykonania modernizacji. generalnie wszystko pod górkę żeby tylko klient z tego nie skorzystał Deni, jeśli dach zamknie Ci się w 19tys przy tej dachówce to super. Skorzystaj z tej promocji Solary są może i super, ale żeby z nich korzystać to trzeba lać duuużo wody a przy dzisiejszej cenie wody i ścieków, to raczej mało opłacalne. pozdrawiam Robert
-
Witam Was Ceratilla, czy masz już więźbę zamówioną i położoną? czy jeszcze nie? Jeśli podniosłaś ściankę to cieśla niech wydłuży krokwie wystające poza obrys domu, żeby nie było efektu "fryzury szlachcica". my solarów nie zakładaliśmy, bo nie mamy południowego dachu, a i też nie byłem przekonany co do oszczędności z tytułu grzania wody przez solary. Jeśli w tej chwili podgrzanie ciepłej wody kosztuje mnie 30-40zl/mc to zwrot nakładów na inwestycję to jakieś 15-20lat, a nie wiem czy taką żywotność mają panele Jeśli chodzi o rynny to u mnie mają jedno zadanie....odprowadzić wodę z dachu to była ostatnia rzecz na którą zwracałem uwagę podczas budowy . Zamawiając dach patrzyłem na koszty dlatego wybrałem PCV (ważny był kolor - dopisek żony). Rynny lekkie i łatwe w montażu, a do tego plastik wolno się rozkłada Więźbę miałem....z drzewa iglastego, nie wiem czy to świerk czy sosna najważniejsze żeby była sucha i zaimpregnowana. aa, kolejna uwaga "wykończonego budowlańca" teraz gdybym się budował to robiąc dach kazałbym oszlifować końcówki krokwi i nabić deski od góry, żeby nie bawić się w podbitkę. może wyjść taniej niż późniejszy montaż podbitki. u mnie wyszło 76m.kw deski podbitkowej pozdrawiam Robert
-
Witam Wszystkich, ale zrobił się ruch na forum ) Deni, my mamy Fakro Preselect z możliwością wyjścia, ale teraz jakbym budował to zrobiłbym wyłaz przy kominie. Uliar, Jak planujecie ustawić kominek? pytam, ponieważ macie w jednej linii wyczystkę i wyjście spalin. Jeśli postawisz kominek na "kominie" to zasłonisz dojście do wyczystki. http://img194.imageshack.us/img194/6453/kominl.th.jpg pozdrawiam Robert
-
Cześć, Deni, jeśli masz Schiedla z wkładem do pieca gazowego do nic więcej nie potrzebujesz. Czyli oprócz Rondo20+W wzięłaś dodatkowo komin gazowy? U mnie komin gazowy zrobiony był z cegieł wentylacyjnych dlatego musiałem włożyć wkład z kwasówki. powiem Wam, że cena dachówki to dopiero połowa ceny oto moja wycena, w niej są wszystkie wykorzystane elementy do zmontowania naszego dachu. http://img41.imageshack.us/img41/5117/dachx.th.jpg do tego okna dachowe, łaty i kontrłaty +/-4-7tys w zależności od typu okien czuję się jakbym znów budował pozdrawiam Robert
-
cześć dziewczyny Deni, cena wygląda dobrze,ale czy w tej cenie jest piec gazowy ze sterowaniem pogodowym i wkład z kwasówki do komina? bo to wyjdzie dodatkowe +/- 8-10tys jeśli mogę coś podpowiedzieć to popatrz w specyfikacje centrali Dospela i porównaj model 300 z modelem daytona 350 futura.300ka jest dość starym modelem - mało ekonomiczny 2x170W+1kW grzałka i mniejszej sprawności do80%, 350ka ma silniki na prąd stały, o ile pamiętam system przeciwzamrożeniowy i sprawność do 95%. Caretilla, jeśli chodzi o wysokość poddasza, to zależy jak się mierzy. do górnej wysokości krokwi to wyjdzie z 290-300, ale jak przyjdzie wełna pod krokwie i podwieszany sufit to wysokość będzie 2.7m pozdrawiam Robert
-
hej Caretilla, nie pokarzę Ci zdjęć łazienki, bo jej jeszcze nie ma . górę mam nie wykończoną. jedyne zdjęcie "łazienki" http://img195.imageshack.us/img195/7364/img5955z.th.jpg Powoli kończę gipsowanie płyt KG, więc może na jesień coś już będzie zrobione skosy są do przeżycia. jeśli planujesz kabinę to niestety zmieści się tylko przy wejściu. rozmieszczenie jak w projekcie jest dość sensowne. tak wygladaja u nas rury po montażu. http://img507.imageshack.us/img507/2351/img5912.th.jpg przepusty robiła ekipa od reku przed tynkowaniem w środku. strop mam z pustaków keramzytowych a one podczas wybijania kruszyły sie po kawałku, nie pękały jak ceramiczne, więc nie było problemu z otworami pod rury. nie planowaliśmy umieszczać reku na górze ze względu na gabaryty centrali. na stryszku jest mało miejsca i byłby problem z włożeniem go tam schody mamy ażurowe, niestety nie mogę coś wkleić zdjęcia samych schodów. umieściłem więc zdjęcie z kawałeczkiem schodów i z korytarzem - zrezygnowaliśmy z drzwi w "wiatrołapie" http://img35.imageshack.us/img35/6135/img6006q.th.jpg pozdrawiam Robert
-
Witam Was, u nas przerwy technologiczne trwały weekend . w czwartek-piątek przyjeżdżał beton a od poniedziałku chłopaki coś już kleili. pralka u nas stoi w pomieszczeniu gospodarczym pod rekuperatorem. http://img200.imageshack.us/img200/2300/img6014y.th.jpg na razie jest małe burdello, ale docelowe chce zabudować reku regipsem i zrobic polki nad pralka. a kuchnia wyglada u nas tak: http://img211.imageshack.us/img211/4426/img6003m.th.jpg w zasadzie ta ilość szafek nam wystarcza (niektóre są jeszcze puste) Ikea design, zabralismy kuchnie z dotychczasowego mieszkania lodowka stoi po lewej za ścianą aaaa, nie polecam okapów z wyjściem na zewnątrz. mimo klapki-przepustnicy, zimą przez okap wciągane jest zimne powietrze i przy sporych mrozach przy kuchence jest zimno . zatkałem wyciąg i w tej chwili okap robi za lampkę nad kuchenka. No chyba, że ktoś postanowi kupić okap zintegrowany z wentylacja mechaniczną za skromne 6tys moj kosztował 300zł okna mielismy wstawiane tradycyjnie w murze przed ocieplaniem. czytalem ze w domach pasywnych montuje sie okna poza murem na kotwach, czyli w zasadzie wisza poza domem i jakos to mnie nie przekonalo. http://img36.imageshack.us/img36/1917/img5900.th.jpg Deni jak chcesz dodać zdjęcia to wpisz w google: "jak wstawić zdjęcia na forum" ja uzywam http://www.imageshack. us pozdrawiam Robert
-
Witaj Deni, doczekaliśmy się- chłopaki zaczęli podbitkę, dom nabiera wyglądu nasza dachówka to Brass celtycka-grafitowa.Jest to dachówka cementowa. POwyżej gdzieś umieściłem zdjęcie domu, i tam widać jak wygląda dachówka Jeśli chodzi o kominek to troche pokombinowałem, ale udało się umieścić kominek po lewej stronie komina. mamy komin Schiedla taki jak w projekcie z modyfikacją kanału wentylacyjno-gazowego http://img149.imageshack.us/img149/962/img5854k.jpg na wysokości ok 2m mamy podmurowane z eM-ek kanały wentylacyjne, potem jest "okienko" na rurę dymną do kominka i nad tym zaczynają sie 2 kanały, wentylacyjny i gazowy. http://img268.imageshack.us/img268/7708/img5811y.jpg połączenie do gazowego idzie przez ścianę, a wentylację połączyłem rurą spiro, która będzie ukryta w górnej części kominka. tak to wygląda po montażu kominka. http://img37.imageshack.us/img37/7562/img6125a.jpg wybraliśmy mały kominek, o niewielkiej mocy (7kw-w zupełności wystarcza w salonie) dzięki temu nie zajmuje dużo miejsca. http://img194.imageshack.us/img194/1053/img6126.th.jpg o tarasach na razie nie myślę sa wylane i....tyle. na jesień będę może coś kombinował jak mi US vat odda przy wyborze dachówki zwróć uwagę na ceny detali, typu gąsior, denko, muchówka,taśma, folia(jeśli nie deskujesz) i inne akcesoria. ja patrzyłem na cenę dachówki, była super niska, ale jak mi dowalili ceny na dodatkach to się złapałem za kieszeń. Pozdrawiam Robert
-
Witaj Deni, gratuluję postępów w budowie. niestety ilość m3 betonu to jest to co bardzo zaskakuje nas, Inwestorów. My też byliśmy w szoku ile gruszek musiało przyjechać. u nas na strop poszło ok 11m3, ale jak policzy się wszystkie zakamarki gdzie to ma się rozlać to niestety matematyka nie kłamie, ale pocieszę Cię, że to już koniec z betonem z gruchy przynajmniej u nas tak było - na trójkąty chłopaki kręcili beton w betoniarce. Masz dobrą pogodę na "stygnięcie" betonu, nie musisz chodzić i polewać. dobrze kalkulujesz, u nas przy robociźnie 35tys, za stan surowy otwarty wyszło 153413zł, a potem tu już skromne 200 i już można mieszkać my mamy strop też gęsto żebrowy i jesteśmy zadowoleni. stop żelbetowy jest bardziej skomplikowany i droższy, bo trzeba wykonać pełen szalunek od spodu i ułożyć parę ton stali, a o betonie już nie wspomnę jak tak będzie padać to podbitki nam nigdy nie zaczną ;((( pozdrawiam Robert
-
Witam Wszystkich lubiących ciepło w domu za wentylacje w sumie zaplacilismy 23tys z czego 9.5 to centrala, 4 robocizna.jest to dosc sporo, ale rekuperatory.pl zrobili to wzorowo i nie jest to reklama jeśli chodzi o grzejniki to w zupelnosci wystarczaja, ewentualnie w malym pokoju na dole dalbym 600x500 zamiast 600x400, bo jest tam troche chlodniej niz w salonie, ale spi sie dobrze. a to kolejne rachunki za gaz marzec 185m3 kwiecień 48m3 maj 23m3 koszt zużycia prądu przez reku to ok 15-20zl miesięcznie wiec chyba nie jest źle w tym tygodniu weszła ekipa i montują podbitkę, jak skończą to wrzucę trochę zdjęć pozdrawiam Robert
-
Hej Patka, jak już stan surowy zrobiony to jeszcze pół roku i mieszkacie w swoim domku co do wentylacji to wybraliśmy rekuperatory .pl i w sumie jestem z obsługi zadowolony. Wybraliśmy centrale StorckAir 350. wadą tego urządzenia jest cena ~9500 do tego instalacja, robocizna i małe autko wyszło , ale....jest więcej pozytywnych stron ..... nie jest duszno, czuć swierze powietrze, zapachy z kuchni nie rozchodza sie po domu, lustro w łazience wolniej paruje podczas brania prysznica, wentylacja jest cicha nawet na najwyższym biegu- słychać ją tylko w pomieszczeniu gospodarczym. nie wiem jeszcze jak to wyglada od strony oszczednosci, ale bardziej tu liczy się dla mnie komfort niz oszczednosc. Jesli chodzi o grzejniki, to są one zgodne z projektem, głównie V11 400x600. z podłogówki zrezygnowaliśmy. w łazience na dole drabinka z projektu w zupelnosci daje rade. nie dajcie sie namawiac na wielkie grzejniki, bo szkoda pieniedzy. jeszcze nie spotkalem hydraulika, a mialem ich 3, zeby byl przekonany do tego co robi u mnie w domu. Gdybym zastosowal okna 2szybowe 1.1 to wtedy uzylbym grzejnikow V22 ale o takich samych wymiarach jak w projekcie. Piec przez ostatnie 2 miesiace pracowal ponizej 55st. mimo mrozów do -15. W tej chwili jak na dworzu jest +3-5st woda w CO ma 35st. piec pracuje w zakresie kondensacji. Polecam do tego sterowanie pogodowe, jest drogie ale optymalnie steruje piecem. z podłogówki zrezygnowaliśmy, bo nie byliśmy do tego przekonani. Jednak 20cm styropianu pod podłogą robi swoje, mozna smialo chodzic na boso. warto polozyc rury od CO na styropianie a nie pod jak instalatorzy lubia. jest troche wiecej wycinania i zabawy ale jest efekt. my zrobilismy 15cm/rurki/5cm w ten sposob instalacja dziala jak podlogowka i grzeje podloge a nie ziemie. pozdrawiam Robert